Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Michael Jackson-tråden


Citerar Iqaros:
Jaha? Jag baserade fortfarande uttalandet på den faktan jag hade. Jag sade inget om att ha sålt mest skivor i totalt.

Rent faktabaserat så anser jag att hur stor en artist är bygger på dennes popularitet och framgång. Då är ju Elvis Presley och The Beatles långt mer framgångsrika än Michael Jackson. Vad man sedan anser subjektivt är ju något helt annat
"Arkebuserarna arkebuserar de som de vill arkebusera." - Linsig
  • 0
Citerar Zelrach:
Rent faktabaserat så anser jag att hur stor en artist är bygger på dennes popularitet och framgång. Då är ju Elvis Presley och The Beatles långt mer framgångsrika än Michael Jackson. Vad man sedan anser subjektivt är ju något helt annat

Åh andra sidan så har ju Michael Jackson trots allt flera världsrekord, och har man ett världsrekord så innebär det att man har varit bäst i världen på något.

Allt går att vrida och vända på.
  • 0
michael jackson är helt okej som sångare. aven om han nu och dom senaste 15 åren har liftat med sin tidigare skicklighet. (exempel under dom senaste förestälningarna har han knapt dansat alls). och om pedofil skandalen är san har jag tappat all den lilla respeckt jag hadde för honom.

ära till hans förflutna, skit till hans framtid.
jag kom, jag såg, jag dog
  • 0
Citerar Zelrach:
Rent faktabaserat så anser jag att hur stor en artist är bygger på dennes popularitet och framgång. Då är ju Elvis Presley och The Beatles långt mer framgångsrika än Michael Jackson. Vad man sedan anser subjektivt är ju något helt annat


Kom inte och säga att du är helt objektiv i frågan The beatles är ju inte heller en artist utan flera ska man inte ta hänsyn till det på något sätt? Eller kanske det att beatles och Elvis har släppt betydligt många fler skivor en kvantitet/kvalitets fråga?

Framgång kan ju mätas i annat än antalet skivor man sålt också tex priser/världsrekord. Hur hög sålda/album man har osv. Jag säger inte att MJ är större än Beatles och Elvis det är en fråga vad man menar med störst.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
  • kano
  • kano
Han sjunger bra annars så suger han.
"Utan pengar hade vi alla varit rika"
  • 0
Citerar Fauve:
Kom inte och säga att du är helt objektiv i frågan The beatles är ju inte heller en artist utan flera ska man inte ta hänsyn till det på något sätt? Eller kanske det att beatles och Elvis har släppt betydligt många fler skivor en kvantitet/kvalitets fråga?

Framgång kan ju mätas i annat än antalet skivor man sålt också tex priser/världsrekord. Hur hög sålda/album man har osv. Jag säger inte att MJ är större än Beatles och Elvis det är en fråga vad man menar med störst.

Jo ifall begreppet störst ska vara objektivt måste man ju räkna in flera saker som, antal priser och utnämningar, antal sälj, år i branschen, antal släppta album mm.

Fast egentligen är diskussionen nyttolös. The Beatles, Elvis Presley och Michael Jackson är alla otroliga artister som tillfört fantastiskt mycket till musikvärlden på var sitt sätt.
"Arkebuserarna arkebuserar de som de vill arkebusera." - Linsig
  • 0
Jag gillar Beat it
Why does a football game have to be made into a bloodbath? Save our beautiful game in Europe.
  • 0
Beat it och Black or White är 2 ruskigt bra låtar
  • 0
Jag har precis, bättre sent än aldrig, kommit fram till att jag gillar Bad mest. Otroligt välgjord platta samtidigt som den är mer jämn än den nästan lika bra Thriller. Sedan ska man inte snöa in sig på dessa två plattor, utan kolla på Michael Jacksons andra verk; T.ex. Off the Wall.
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Är riktigt, riktigt förtjust i snubbens musik och har så alltid varit. Skulle nog tro att Man in the Mirror och Smooth Criminal är favoriterna bland den uppsjö av superlåtar han producerat genom åren.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
jag tycker att MJ är en gud inom musik.
@captainmaakasu
  • 0
R.I.P, then.
  • 0
R.I.P.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Vi som verkligen älskar din musik kommer aldrig glömma dig.
  • 0
R.I.P. Beat it on in heaven.
!
  • 0
"Så minns vi Michael Jackson

Porträtt. Det har gått fem dagar sedan "Kungen av pop" gick ur tiden. Vad kommer vi bäst ihåg Michael Jackson för? Vad exakt gjorde honom så stor? Med hjälp av unika bilder och intervjuer ur SVT:s arkiv tecknar vi ett porträtt av vår tids största popstjärna, ur en svensk synvinkel. Mannen som blev vuxen som barn, och barn som vuxen. Som blev stor trots, eller kanske tack vare, att han nästan aldrig pratade med medierna. Däremot har det funnits många i hans närhet som varit desto mer villiga att prata genom åren. De berättar om Sverigebesöken, mannen, myten och, framför allt, musiken. Och så visar vi videon som fick en hel nation att stanna en kväll i februari 1984.
"

SVT 1 just nu, 22:15 - 23:00.
  • 0
En man var ute i öknen och hittade en lampa och i den var det en ande. Anden sade:

"Du får en önskan".

Mannen sa:

"Jag önskar att alla jordens barn fick gå säkra!"

Och vips så dog Michael Jackson!
ta ett äpple istället för hasch
  • 0
Hans bästa låtar:

1: Smooth Criminal
2: Black or White
3: Billie Jean
4: Bad
5: Beat It

Eller vad säger ni andra?
  • 0
Någon annan än jag som kollar på Dangerous Tour, TV 4, i just detta stund?

HELT UNDERBART!
  • 0
Citerar Aesop Rock:
Någon annan än jag som kollar på Dangerous Tour, TV 4, i just detta stund?

HELT UNDERBART!


Absolut live-magi, hela vägen.
Gone too soon... | http://thefreddieblog.wordpress.com/
  • 0
Säga vad man vill om musiken, men sicken jäkla show från början till slut.
  • 0
Citerar G-Force:
Hans bästa låtar:

1: Smooth Criminal
2: Black or White
3: Billie Jean
4: Bad
5: Beat It

Eller vad säger ni andra?


Det är bland dom bästa i min lista ja, toppen !

Man in the mirror och Thriller är inte pjåkiga iheller
You're about to learn a lesson. Actions have consequences! You screwed me over; now you're paying for it. Shame that it will be the second last thing that goes into your head. Goodbye.
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Stängd till förmån för ny tråd. Sök på "Michael Jackson" och ni finner den.