Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Konserter


Jag ska minsann kika på Krunegård i morgon. Sjätte gången i räkningen, denna gång på P3 Live Session.
Ta det tillbaka
  • 0
Konsert och konsert, Shout Out Louds i en 25 minuter på Pet Sounds för ett par minuter sen. Lät helt ok live, så nog ser man nu än mer fram emot spelningen i april.
  • 0
Citerar wigert:
Någon som ska på Lamb of God i mars?


i Lund tillsammans med August Burns Red, Job for a Cowboy och Between Buried and Me
  • 0
Lamb of God om 1 vecka ungefär.
Zombies ate my fridge, and stole my liquor!
  • 0
Jag ska se Kiss till sommaren.
  • 0
Citerar axelsteel:
Lamb of God om 1 vecka ungefär.


Yiihaa.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
  • V
  • V
Citerar 360-Mannen:
Jag ska se Kiss till sommaren.


Samma här.

Sedan blir det Florence + The Machine, Mumford & Sons, Eric Clapton och Angus & Julia Stone också, spritt över de kommande månaderna. Sedan några som jag inte är säker på om jag ska gå på eller ej.
YAWP!
  • 0
Citerar Voodoo Doll:
Jag ska minsann kika på Krunegård i morgon. Sjätte gången i räkningen, denna gång på P3 Live Session.


Stackars dej
  • 0
Dark Funeral i mars. =)
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Det är massa bra band som spelar i Stockholm i vår. Nu senast blev Boris bokade!

Planerar att gå på dessa:

Earth 20/4
Swans 8/5
Marnie Stern 16/5
Pere Ubu 18/5
Boris 14/7
Klappa fina katten?
  • 0
Såg Hardcore Superstar i Lisebergshallen den 15 april, alltså i fredags. Förband var Crashdiet och 69 Eyes. Tredje gången jag ser både Hardcore Superstar och Crashdiet (3 x förband) - Crashdiet var helt värdelösa. Gitarristen spelade fel och sångarens röst lät helt utsliten. Dåligt ljud som satan under hela spelningen, även om det blev bättre när Hardcore Superstar spelade. Hardcore Superstar gjorde en bra spelning, även om Jocke Berg slitit ut rösten så gav han allt; var rädd att de skulle ställa in på grund av det - de ställde in en spelning i Danmark dagen innan, (och nu två till i slutet av denna veckan, vilka var de sista på turnén). 69 Eyes lämnade inte mycket intryck ärligt talat - inte dåligt, men inte speciellt intressant heller.
  • 0
  • klaw
  • klaw
Bob Dylan lär ha varit sjukt tråkig i Malmö, men han är väl inte känd som någon showare precis.

Elvis Costello däremot blir nog fint.
  • 0
Blir Tiësto den 17/12 och Avicii den 3/3, kommer vara ett jävligt drag.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Flogging Molly på fredag. Clashar lite med Skyrim, men vafan, det är smällar man får ta.
To Dare is To Do
  • 0
Det är verkligen galet många bra band och artister som spelar i Stockholm nu i höst:

Anna Von Hausswolff, Dirty Projectors, Beach House, The Pains of Being Pure at Heart, Father John Misty, Animal Collective, Mono, Spritualized, Destroyer med fler.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Nästan pinsamt vilket dedikerat Green Day-fan jag är. Fem konserter, träffat dem en gång, och nästa år blir det ytterligare minst en konsert och musikalen American idiot. Måste sluta med det här.
  • 0
Citerar GamerGirlfriend:
Nästan pinsamt vilket dedikerat Green Day-fan jag är. Fem konserter, träffat dem en gång, och nästa år blir det ytterligare minst en konsert och musikalen American idiot. Måste sluta med det här.


Nice, dom är riktigt bra! Kommer dom till sverige snart?
  • 0
Citerar noobie01:
Citerar GamerGirlfriend:Nästan pinsamt vilket dedikerat Green Day-fan jag är. Fem konserter, träffat dem en gång, och nästa år blir det ytterligare minst en konsert och musikalen American idiot. Måste sluta med det här.

Nice, dom är riktigt bra! Kommer dom till sverige snart?
Kommer till Norrköping nästa sommar. JAG VET. Norrköping?! Men ja.
  • 0
Nu i höst ska jag se bland annat Graveyard, Steve Vai, Happy Mondays samt The Soundtrack of Our Lives. De sistnämnda ser jag för en tredje och sista gång.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!