Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Minst 32 döda i skolmassaker


Mans00n: Inte så lustigt då vapenlagarna runt om USA är helt sjuka.
  • 0
Hursomhelst, läste en kort interjuv med en kille som först misstänktes för dådet pga hans bloggande om vapen etc. Hans kommentar till det hela var att om flera amerikaner hade varit beväpnade hade denna tragedi kunnat stoppats långt tidigare... (Sorry om någon postat detta tidigare..)


..intressant i detta fall var ju att det faktiskt inte var en amerikan som utförde dådet utan en utbytesstudent...
Do not underestimate the powers of the dark Läsk!!!
  • 0
Citerar Cobald:
..intressant i detta fall var ju att det faktiskt inte var en amerikan som utförde dådet utan en utbytesstudent...

Han var ingen utbytesstudent, mördaren flyttade till USA när han var tre år.
  • 0
Citerar Durden:
Citerar Cobald:..intressant i detta fall var ju att det faktiskt inte var en amerikan som utförde dådet utan en utbytesstudent...
Det var ingen utbytesstudent, mördaren flyttade till USA när han var tre år.


...dooh
ok... då hade han kanske fostrats till att bli en ordentlig amerikan trots allt.
Do not underestimate the powers of the dark Läsk!!!
  • 0
Citerar Action Fighter:
Men det är inte vanligt med vapenlicens i sverige


Inte? Har du någon koll på hur många jägare det finns i Sverige? Personligen skulle jag faktiskt kunna söka vapenlicens precis nu om jag ville och vara nästan 100 på att få den. Inte alls svårt och inte speciellt dyrt heller då farsan betalade jägarexamen.

Ett jaktvapen, må så vara en studsare, en hagelbock eller kanske till och med en hagelpump eller halvautomat kan orsaka väldigt stor skada på en människa.
  • 0
Citerar molle:
Här är manuset till två pjäser som Cho Seung Hui har skrivit:

Richard McBeef
Mr. Brownstone

Förlåt om någon redan har postat dem.


Whoa, verkligen bizarra, bägge två...
Undrar om han blivit sexuellt utnyttjad/våldtagen av någon äldre man, det verkar ju vara ett bakomliggande tema i bägge pjäserna.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar molle:
Här är manuset till två pjäser som Cho Seung Hui har skrivit:
Richard McBeef
Mr. Brownstone

Förlåt om någon redan har postat dem.


Det där vart ju intressant läsning.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar molle:
Här är manuset till två pjäser som Cho Seung Hui har skrivit:
Richard McBeef
Mr. Brownstone

Förlåt om någon redan har postat dem.


Riktigt jävla sjukt.
A man can be an artist... in anything, food, whatever. It depends on how good he is at it. Creasey's art is death. He's about to paint his masterpiece.
  • 0
Citerar Itachi:
Citerar molle:
Här är manuset till två pjäser som Cho Seung Hui har skrivit:
Richard McBeef
Mr. Brownstone

Förlåt om någon redan har postat dem.


Riktigt jävla sjukt.


Man har sett värre komma från fullt friska människor ;>
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
  • Andy
  • Andy
Asså, Fyfan vad tragiskt
  • 0
Citerar molle:
Här är manuset till två pjäser som Cho Seung Hui har skrivit:
Richard McBeef
Mr. Brownstone

Förlåt om någon redan har postat dem.


Tackar så mycket. Jag har verkligen väntat på dessa "sjuka" pjäser. =)
  • 0
Citerar ToScA-:
Citerar Itachi:
Citerar molle:
Här är manuset till två pjäser som Cho Seung Hui har skrivit:
Richard McBeef
Mr. Brownstone

Förlåt om någon redan har postat dem.


Riktigt jävla sjukt.


Man har sett värre komma från fullt friska människor ;>


Ja men då kan det oftast kallas genialiskt.
  • 0
Citerar Gamebreaker:
Någonting säger mig att han hade lite problem


Lite är inte tillräckligt.


Han var säkert, som mig och hundratals, konstant mobbad och utstött av andra människor, klasskamrater och möjligtvis lärarna/mentorerna. Däremot så finns det en viss skillnad mellan sånna som mig och sånna som honom. Han överreagerar genom att skjuta omkring sig bara för att göra sin röst hörd. Jag tycker väldigt synd om honom, likaväl som offren att han inte fick tillräckligt med hjälp han behövde. Det är som vissa säger, man märker inte förrän det är försent.
  • 0
Citerar Aesop Rock:
Han var säkert, som mig och hundratals, konstant mobbad och utstött av andra människor, klasskamrater och möjligtvis lärarna/mentorerna. Däremot så finns det en viss skillnad [...] Han överreagerar genom att [...] för att göra sin röst hörd. Jag tycker väldigt synd om honom [...] att han inte fick tillräckligt med hjälp han behövde. Det är som vissa säger, man märker inte förrän det är försent.

Kapade av lite...

Som du säger - vissa bryr sig inte, som jag, andra bryter ihop medan en del
tar åt sig allting och döljer det tills de till slut inte tål mer och tar utsin ilskapå andra. Det gäller att lära sig att ignorera mobbarna.
There's no place like ::1
  • 0
Citerar Missuppfattad:
Som du säger - vissa bryr sig inte, som jag, andra bryter ihop medan en del
tar åt sig allting och döljer det tills de till slut inte tål mer och tar utsin ilskapå andra. Det gäller att lära sig att ignorera mobbarna.


Agreed.

En växande ilska p.g.a att man tar åt sig så mycket att de verkligen tar sin ilska på andra människor. Om man ignonerar så tröttnar de flest mobbarna.
  • 0
Citerar Aesop Rock:
En växande ilska p.g.a att man tar åt sig så mycket att de verkligen tar sin ilska på andra människor. Om man ignonerar så tröttnar de flest mobbarna

Det gäller helt enkelt att lära sig att "isolera" ilskan och strunta i mobbarna. Men sen så finns det förstås mobbare som aldrig tröttnar...
There's no place like ::1
  • 0
Citerar Missuppfattad:
Det gäller helt enkelt att lära sig att "isolera" ilskan och strunta i mobbarna. Men sen så finns det förstås mobbare som aldrig tröttnar...


Själv så har jag ett peace armband runt handleden och om någon retar upp mig så att min ilska stiger upp till det blå så håller jag runt armbandet, och det funkar verkligen! Låter kanske löjligt men om man vill inte förvandla sig till en riktig arg hulken så..
  • 0
Nu ska vi inte skylla på alla amerikaner dom känner nog som vi jag menar många är störda och skjut glada men inte alla måga är som du och jag, fast när sånt här händer så tror man att dom är helt rubbade!
  • 0
Bara i Idioternas förlovade land.
  • 0
Citerar Aesop Rock:
Själv så har jag ett peace armband runt handleden och om någon retar upp mig så att min ilska stiger upp till det blå så håller jag runt armbandet, och det funkar verkligen! Låter kanske löjligt men om man vill inte förvandla sig till en riktig arg hulken så..


Jag sticker därifrån istället och "stänger igen" öronen.
There's no place like ::1
  • 0
Citerar Gamebreaker:
Såna typer hade jag på min förförra skola. När de vägrade sluta så blev det slagsmål... Jag mot minst 3 åt gången.

Samma sak här.
Lyckligtvis så är min överlevnadsinstinkt tillräckligt stark för att kunna se till att den sista gången någon lyckadesfå ner mig på marken utan att själv hamna där var ... Jag kommer faktiskt inte ens ihåg när.
There's no place like ::1
  • 0
Sorgligt, men samtidigt en viktig läxa, som en naturlig effekt på det amerikanska samhället.
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar Piano Man:
Sorgligt, men samtidigt en viktig läxa, som en naturlig effekt på det amerikanska samhället.


sant, att sådana saker måste inträffa innan människor vaknar upp ur sina drömmar är helt ofattbart
  • 0
Nu finns hans video-meddelande, uppe på bla. Aftonbladet och Cnn.com.

Han låter onekligen väldigt osammanhängande, ungefär som jag skulle vänta mig att en starkt ned-drogad person skulle låta. Men det är kanske hans sjuka hjärna som ger den effekten.

På ett sätt så är det tur att han jämför sig själv med Jesus, om han hade jämfört sig själv med Mohammed, så hade det här kunna bli verkligt "explosivt"...
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Han låter onekligen väldigt osammanhängande, ungefär som jag skulle vänta mig att en starkt ned-drogad person skulle låta. Men det är kanske hans sjuka hjärna som ger den effekten.


Kan inte göra något annat än att hålla med. Dessutom så påstod en ögonvittne att han tog något innan massakern påbörjade. Något sorts farlig tablett, möjligen antidepressive eller något liknande.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!