Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Dinosaurier


Citerar Antis:
Hehe intressant det där med tummen! Alltid roligt att fantisera! Var ett stort dinosaurie fan när jag var mindre!

Det var vi alla. För ärligt talat, vilket barn har inte någon gång i sitt liv varit inne i en dinosaurieperiod?

Jag är det fortfarande dock, även om jag inte visar det allt för mycket.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Det var vi alla. För ärligt talat, vilket barn har inte någon gång i sitt liv varit inne i en dinosaurieperiod?

Jag är det fortfarande dock, även om jag inte visar det allt för mycket.


Var det i över tio års tid skulle jag tro... Men intresset försvann framåt senare delen av mellanstadiet.
  • 0
Citerar Antis:
Var det i över tio års tid skulle jag tro... Men intresset försvann framåt senare delen av mellanstadiet.

Det var väl ungefär då mitt intresse börjarade svalna en aning, även om det aldrig försvann. Nu för tiden är jag mer intresserad av dinosaurier än jag varit på hur länge som helst. Och tänk att allt började med en bok på 20 sidor man fick när jag fyllde 5 år.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Dinosaurier är häftiga, jag vill ha en fjärde Jurassic Park-film.
  • 0
Har sett (och kännt på) riktigt dinosaurie-bajs.
  • 0
Citerar Pepps:
Dinosaurier är häftiga, jag vill ha en fjärde Jurassic Park-film.

Spielberg har faktiskt vid något tillfälle för ett par år sedan sagt att det ska komma en fyra, men sedan har det tyvärr varit helt tyst om saken. Vi får se helt enkelt.

Citerar RONALD1NHO:
Har sett (och kännt på) riktigt dinosaurie-bajs.

...Fågelskit?
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
...Fågelskit?

Hahahaha.....fan...

Tillagt 2009-07-28 13:20:
Jag var på ett universitetsbesök och då kom en lärare och visade dinosauriebajs. Den hade t.o.m. varit med på "gissa bajset".

Tillagt 2009-07-28 13:21:
Eller.......?
  • 0
Aha, gammalt fossilbajs?
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Aha, gammalt fossilbajs?

Typ...
  • 0
Igår började de sända "walking with dinosaurs på Tv4, för er som inte sett det. Tyvvär är avsnitten nedkortade för att rymmas på en halvtimme.
(egentligen död)
  • 0
Okej, nu kanske jag är lite sen ute med detta, men avsnitten ska inte vara längre än en halvtimma styck. De är runt 25 minuter om jag minns rätt.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Necro-Mech:
Igår började de sända "walking with dinosaurs på Tv4, för er som inte sett det. Tyvvär är avsnitten nedkortade för att rymmas på en halvtimme.


På Kanal 9 så var det väl något sådant också? Rätt så dåligt animerat dock.

Själv så hade man väl en dinosaurie period när man var liten. Good times.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar luddeking:
På Kanal 9 så var det väl något sådant också? Rätt så dåligt animerat dock.

Efter succén med Walking with Dinosaurs blev ju alla andra tv-stationer som galna att göra något liknande själva. Det tydligaste exemplet måste vara Dinosaur Planet som kom bara något år efteråt eller så. I princip samma sak, fast med mer action och mycket, mycket tramsigare. Berättarrösten från MTV gjorde det inte bättre, liksom. Roligt program, dock.

Citerar luddeking:
Själv så hade man väl en dinosaurie period när man var liten. Good times.

Dude, we all had. We all had.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Hade varit kul med Godzilla 2
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Och nu har mitt intresse väckts igen, efter ett par år av "torka", så att säga.

Jag har hängt en del på ett forum kallat Jurassic Park Legacy... och herrejistanes, vad mycket folk kan. Jag har lärt mig mer om dinosaurier där än vad jag har genom dokumentärer.

Jag kan till exempel säga något som nog kan vrida folks uppfattning om den gamle godingen T.Rex rätt rejält; Den var antagligen helt klädd i fjädrar, och kan ha sett ut ungefär såhär: http://randommization.com/wp-content/uploads/2010/11/T-Rex-ren
dering.jpg
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Och nu har mitt intresse väckts igen, efter ett par år av "torka", så att säga.

Jag har hängt en del på ett forum kallat Jurassic Park Legacy... och herrejistanes, vad mycket folk kan. Jag har lärt mig mer om dinosaurier där än vad jag har genom dokumentärer.

Jag kan till exempel säga något som nog kan vrida folks uppfattning om den gamle godingen T.Rex rätt rejält; Den var antagligen helt klädd i fjädrar, och kan ha sett ut ungefär såhär: http://randommization.com/wp-content/uploads/2010/11/T-Rex-ren
dering.jpg


Dock så säger dem väl att de t.rex'arna från Asien var mindre och möjligtvis klädda i fjädrar och de i Amerika var mer som vi är vana vid att se dem på bild? eller minns jag fel då?
Don't ever back down
  • 0
Nope, detta gäller den helamerikanska Tyrannosauriern också. Jag tycker själv att det är ruskigt häftigt. Fjädrar är ballt.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Jag kan till exempel säga något som nog kan vrida folks uppfattning om den gamle godingen T.Rex rätt rejält; Den var antagligen helt klädd i fjädrar, och kan ha sett ut ungefär såhär: http://randommization.com/wp-content/uploads/2010/11/T-Rex-ren
dering.jpg


All of my fuck
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Någon som läste senaste Illustrerad Vetenskap? En av artiklarna handlade om att man vill aktivera sovade gener i kycklingar för att få fram en Dinosauriekyckling! Tydligen är de jack Horner som leder projektet så det är ju ett seriöst projekt och inga amatörer heller!
Don't ever back down
  • 0
Citerar Harmyn:
Dinosauriekyckling
?
Leo
  • 0
Liopleurodon är den klart coolaste varelse som någonsin existerat. På jorden.
  • 0
Citerar Harmyn:
Dinosauriekyckling!


En chocobo?
  • 0
Dom säger ju att Dinosaurier smakade kyckling också.
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar The_gunners:
Hade varit kul med Godzilla 2


Öhm.... det finns 28 Godzilla-filmer, och det kommer en till nästa år.

Min favorit saurie är Philosoraptor.
I just dont know what went wrong
  • 0
Min favorit står där nere.
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!