Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Dinosaurier


Det hade endå vart kul med en fyra
  • 0
Citerar Sepultura:
Det hade endå vart kul med en fyra


Jo. Den senaste Indiana Jones visade originalen var skåpet skulle stå.
We should kill time.
  • 0
Citerar madelax:
Jo. Den senaste Indiana Jones visade originalen var skåpet skulle stå.


Hörrni, det var inte Speilbergs fel, utan Lucas'. Trodde att det var ganska uppenbart.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Camo Is My Favourite Color:
Jag har seriösa planer på att göra en tatuering hämtad ur Jurassic Park. Det är en så sjukt peppad film att jag känner att det inte vore mer än rätt med en genuin hyllning till den. Men vi får se om det blir av, någon gång i framtiden.

Och ja, dinosaurier är verkligen det häftigaste som någonsin har funnits.


Min lillebror skulle hålla med helhjärtat

Jag håller med om att filmerna, i synnerhet den första är riktigt bra. Tvåan är helt ok faktiskt. Jag var även fascinerad när jag fick se skelett av dinosaurier såsom T-rex, brontosaurus m.fl. IRL i somras. Väldigt intressanta grejer.
  • 0
Citerar Ranei:
Jag var även fascinerad när jag fick se skelett av dinosaurier såsom T-rex, brontosaurus m.fl. IRL i somras. Väldigt intressanta grejer.


Var då?

BTW; det finns ingen dinosaurie som heter "Brontosaurus". Den blev omdöpt till Apatosaurus för åtminstone 10 sedan.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Var då?


New York Museum of Natural History, typ.

Citerar Tom 2mat:
det finns ingen dinosaurie som heter "Brontosaurus". Den blev omdöpt till Apatosaurus för åtminstone 10 sedan.


Oj, jag är en relik. Som dinosaurierna. Varför döpte de om den?
  • 0
Citerar Ranei:
New York Museum of Natural History, typ.

Aha, coolt.

Citerar Ranei:
Oj, jag är en relik. Som dinosaurierna. Varför döpte de om den?

Så vitt jag kommer ihåg var det så att de först hittade fosil från en dinsaurie, som de döpte till Apatosaurus. Senare hittade man även fosil från en annan, som man döpte till Brontosaurus. Långt senare upptäckte man att de båda var från samma ras, och då Apatosaurus var den första av dem två försvann Brontosaurus från registren.
Av någon anledning har dock namnet Brontosaurus levt kvar.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Är det bara jag som spelat det här underbara spelet?

http://www.youtube.com/watch?v=2dJThpWHpjk



Citerar Tom 2mat:
Av någon anledning har dock namnet Brontosaurus levt kvar.


För att det låter bättre.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar godzilla-kid:
Är det bara jag som spelat det här underbara spelet?

http://www.youtube.com/watch?v=2dJThpWHpjk

Japp, så sent som igår. Har haft det i ett par år nu, det är riktigt kul! Dinosauriernas animationer ser fortfarande strålande ut.

Citerar Tom 2mat:
Av någon anledning har dock namnet Brontosaurus levt kvar.

Citerar godzilla-kid:
För att det låter bättre.

Usch nej, låter bara klumpigt.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Japp, så sent som igår. Har haft det i ett par år nu, det är riktigt kul! Dinosauriernas animationer ser fortfarande strålande ut.


Det är även väldigt kul att ''råka'' ha en bort en liten hörna av t-rex inhägnadens stängsel.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar godzilla-kid:
Det är även väldigt kul att ''råka'' ha en bort en liten hörna av t-rex inhägnadens stängsel

Tacka vet jag Carharadontosaurus, eller Allosaurus. De har bäst stamina av de stora rovdjuren, och kan alltså springa längre sträckor.

Jag antar att du har det också? En tvåa på det vore underbart. Nästan bättre än Jurassic Park IV.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Tacka vet jag Carharadontosaurus, eller Allosaurus. De har bäst stamina av de stora rovdjuren, och kan alltså springa längre sträckor.


Fast å andra sidan är t-rexen större och kan svälja en människa utan att tugga.



Citerar Tom 2mat:
Jag antar att du har det också? En tvåa på det vore underbart. Nästan bättre än Jurassic Park IV.


Jag hade det men av någon jävla anledning bytte jag in det. Det skulle vara kul med en tvåa som sagt.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar godzilla-kid:
Fast å andra sidan är t-rexen större och kan svälja en människa utan att tugga

Likadant med de jag nämnde.

Citerar godzilla-kid:
Jag hade det men av någon jävla anledning bytte jag in det. Det skulle vara kul med en tvåa som sagt.

Aha, ok.
Ja, en tvåa i samband med Jurassic Park IV vore EPIC WIN.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Likadant med de jag nämnde.


Faktiskt inte, dem biter människan och äter sen upp dem om jag ine har helt fel.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar godzilla-kid:
Citerar Tom 2mat:
Faktiskt inte, dem biter människan och äter sen upp dem om jag ine har helt fel.


Wut? Nä. ...Eller? Hade för mig att alla stora rovdjur gjorde likadant. Måste kolla upp det.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Öhö, bump?

För att kunna ta tråden vidare någnstans ställer jag följande fråga:
Tror ni att dinosaurier hade kunnat utvecklats till människoliknande varelser om de hade överlevt meteorsmällen för 65 miljoner år sedan?
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
För att kunna ta tråden vidare någnstans ställer jag följande fråga:
Tror ni att dinosaurier hade kunnat utvecklats till människoliknande varelser om de hade överlevt meteorsmällen för 65 miljoner år sedan?
Inte alla iallafall men möjligen vissa, många skulle nog dock ha levat kvar.
42
  • 0
Citerar Tom 2mat:
För att kunna ta tråden vidare någnstans ställer jag följande fråga:
Tror ni att dinosaurier hade kunnat utvecklats till människoliknande varelser om de hade överlevt meteorsmällen för 65 miljoner år sedan?

Många Dromaeosaurider var fasligt intelligenta, jag skull nog tro det. De kanske inte skulle bli upprätgående som oss, men inteligenta nog att starta en civilisation.
(egentligen död)
  • 0
Det finns ju en del forskare som tror att dromaeosaurier, som Troodon, kunde vara lika smarta som en del gnagare, vilka i "smarthet" kommer efter valar, som kommer efter primater, däribland vi. Om de hade utvecklats i flera miljoner år till tror jag nog att det skulle kunna ha hänt...
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Det finns ju en del forskare som tror att dromaeosaurier, som Troodon, kunde vara lika smarta som en del gnagare, vilka i "smarthet" kommer efter valar, som kommer efter primater, däribland vi. Om de hade utvecklats i flera miljoner år till tror jag nog att det skulle kunna ha hänt...

Troodon, det namnet kände jag igen, den tros väll ha varit den absolut smartaste dinosaurien?
Annyways, sen är ju frågan om en civilisation skulle kunnat upstå utan en så vek varelse som människan också.
(egentligen död)
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Det finns ju en del forskare som tror att dromaeosaurier, som Troodon, kunde vara lika smarta som en del gnagare, vilka i "smarthet" kommer efter valar, som kommer efter primater, däribland vi. Om de hade utvecklats i flera miljoner år till tror jag nog att det skulle kunna ha hänt...


Fortfarande har väll gnagare funnits i några miljonstals år. Och visst, de kanske är smartare än andra djur, men ingen höjdare direkt...

Tvekar faktiskt på att dinosaurierna skulle kunna komma så mycket längre i sin utveckling. De hade trots allt en hel del nackdelar med armar och etc. Men men, om vi härstammar från apor så kan man ju säga att även vi lyckats utveckla bort de onödigaste delarna... Så inte omöjlig teori nej, men rätt onödig...
  • 0
Citerar Antis:
Fortfarande har väll gnagare funnits i några miljonstals år. Och visst, de kanske är smartare än andra djur, men ingen höjdare direkt...

Tvekar faktiskt på att dinosaurierna skulle kunna komma så mycket längre i sin utveckling. De hade trots allt en hel del nackdelar med armar och etc. Men men, om vi härstammar från apor så kan man ju säga att även vi lyckats utveckla bort de onödigaste delarna... Så inte omöjlig teori nej, men rätt onödig...


Själva grejen var ju att dinosaurierna antagligen inte hade utvecklats klart när de dog... om vilken djurart som helst. Vid gämnförelse så hade ju Stegosaurusen en hjärna stor som en valnöt och den vägde flera ton. Miljoner år senare hade Troodon en mycket större gärna och var ändå flera gånger mindre. Om det hade fortsatt på samma sätt hade de nog kunnat utveckla en jäkla stor hjärna.

Vad det gäller deras armar och så så hade Troodon (han är MVG-barnet i denna diskussion) faktiskt utvecklat vad man kan kalla en tumme, så att den kunde greppa tag i saker, som primater.

Men jag fattar vad du menar... chansen är stor att de hade stannat vid en speciell tidpunkt.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
  • Skav
  • Skav
Muttabruttasaurus är favoriten. Fast mest på grund av namnet dock.
Puckstång skulle ju sitta fint.
  • 0
Citerar Skav:
Muttabruttasaurus är favoriten. Fast mest på grund av namnet dock.

Han hade en väldigt ball näsa också.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Själv agrejen var ju att dinosaurierna antagligen inte hade utvecklats klart när de dog... om vilken djurart som helst. Vid gämnförelse så hade ju Stegosaurusen en hjärna stor som en valnöt och den vägde flera ton. Miljoner år senare hade Troodon en mycket större gärna och var ändå flera gånger mindre. Om det hade fortsatt på samma sätt hade de nog kunnat utveckla en jäkla stor hjärna.

Vad det gäller deras armar och så så hade Troodon (han är MVG-barnet i denna diskussion) faktiskt utvecklat vad man kan kalla en tumme, så att den kunde greppa tag i saker, som primater.

Men jag fattar vad du menar... chansen är stor att de hade stannat vid en speciell tidpunkt.


Hehe intressant det där med tummen! Alltid roligt att fantisera! Var ett stort dinosaurie fan när jag var mindre!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!