Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Dinosaurier


Så vilken dinosaurie skulle ni helst vilja se som DLC till GTA IV? Jag skulle själv ha väldigt kul med en t-rex i Liberty City.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar godzilla-kid:
Så vilken dinosaurie skulle ni helst vilja se som DLC till GTA IV? Jag skulle själv ha väldigt kul med en t-rex i Liberty City.


JA! fatta vad kul!, själv skulle jag vilja ha ett nytt jurassic park spel i 1a person! det hade varit awsome!
Don't ever back down
  • 0
Citerar Harmyn:
JA! fatta vad kul!, själv skulle jag vilja ha ett nytt jurassic park spel i 1a person! det hade varit awsome!


Trespasser : D
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Saigon:
Skulle klassa dem som reptiler, och reptiler är väl ändå kallblodiga?


Here's the catch: Många dinosaurier, som Velociraptor, levde ett väldigt aktivt liv där den själv jagade byten med en hastighet på upp till 60 km i timmen. För att klara av något sådant behövs ett ganska stort, snabbt slåendehjärta, som varmblodiga djur. Dinosaurier har dessutom mer gemensamt med fåglar än med andra retiler, och fåglar är varmblodiga.

På samma gång skulle stora dinosaurier, som Diploducus, havt problem med ett sådant hjärta och det skulle ha behövts två stycken för att den skulle kunna hålla sig vid liv, vilket tyder på att dinosaurier skulle kunnat vara kallblodiga.

Då de båda tillhör samma släkte av dinosaurier (dvs. skelletstrukturen) skulle det vara konstigt om de hade olika typer hjärtan.

Därför är det många forskare som tror att vissa dinosauriearter utvcklade kallblodighet ju äldre de blev medan andra behöll sin varmblodighet.



...
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Därför är det många forskare som tror att vissa dinosauriearter utvcklade kallblodighet ju äldre de blev medan andra behöll sin varmblodighet.


DVS. ju större de blev för dinosaurier växte hela livet(?) En stor (gammal) dinosauríe kunde vara kallblodig av den anledning jag gav på förra sidan.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar Necro-Mech:
gör det inte det?


Du sa att det gör det, litar på dig i det här fallet.
  • 0
Citerar The Haymaker:
DVS. ju större de blev för dinosaurier växte hela livet(?) En stor (gammal) dinosauríe kunde vara kallblodig av den anledning jag gav på förra sidan.

I princip så, japp.

Citerar Saigon:
Du sa att det gör det, litar på dig i det här fallet.

Han har helt rätt. Saurus är latin för ödla.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Han har helt rätt. Saurus är latin för ödla.

Bra, jag var inte riktigt säker själv. Någon som vet vad raptor betyder då?
(egentligen död)
  • 0
Citerar Necro-Mech:
Någon som vet vad raptor betyder då?


Tror det betyder typ tjuv, plundrare.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar The Haymaker:
Tror det betyder typ tjuv, plundrare.


Yesbox. Man kan även associera det med ordet rovfågel. Du verkar kunna en hel del du med.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Jag tror det också kan betyda rovfågel har jag för mig jag läst?
Sorry jag såg inte den innan XD
Don't ever back down
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Du verkar kunna en hel del du med


Jag gillar att lära mig saker. Någon timme på wikipedia varje dag ger fina grundkunskaper.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar The Haymaker:
Jag gillar att lära mig saker. Någon timme på wikipedia varje dag ger fina grundkunskaper.


Meh, fusk. Jag har tränat på dinosaurier i över 10 år för att kunna det jag kan.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Meh, fusk. Jag har tränat på dinosaurier i över 10 år för att kunna det jag kan.


Det mesta av det jag skriver kommer inte från direkt från wikipedia det kan jag försäkra dig om. Det togs in för länge sen, behandlades och lagrades.

Jag kan lite om dinosaurier.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar The Haymaker:
Det mesta av det jag skriver kommer inte från direkt från wikipedia det kan jag försäkra dig om. Det togs in för länge sen, behandlades och lagrades.

Jag kan lite om dinosaurier.


Ja, alla har vi väl varit intresserade av dinosaurier i någon punkt av våra liv. Jag menar, vilket barn idag vet mer om brunbjörnen än vad den vet om T.Rex? ^^
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Ja, alla har vi väl varit intresserade av dinosaurier i någon punkt av våra liv. Jag menar, vilket barn idag vet mer om brunbjörnen än vad den vet om T.Rex? ^^

inget lyckligt barn iaf. Är man mer intereserad av bumbibjörnssaft änn velociraptorers jaktteknink så är det fel på en.
(egentligen död)
  • 0
Nån som vet nåt om Jurassic Park IV???
  • 0
Citerar Sepultura:
Nån som vet nåt om Jurassic Park IV???


Inte direkt. Speilberg har i en gammal intervju bekräftat den, men mer än så vet inte omvärlden.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Sepultura:
Nån som vet nåt om Jurassic Park IV???

Filmen är ju, precis som Tom 2mat säger, bekräftad. Dock har produktionen blivit en väldigt utdragen process. Så här står det på engelska Wikipedia:

In June 2002, director Steven Spielberg told Starlog magazine that he planned to produce Jurassic Park IV and that director Joe Johnston, who helmed Jurassic Park III, would direct it. In November 2002, screenwriter William Monahan was hired to write, with the film's release slated for summer 2005. In July 2003, Monahan completed the first draft, with the story no longer set in the jungle. Actor Sam Neill said he was returning as Dr. Alan Grant, with filming expected to begin in 2004 in California and Hawaii. In September 2004, screenwriter John Sayles was re-writing the script, with the film re-slated for a winter 2005 release. His second draft focused on the new character Nick Harris, who returns to Isla Nublar, the location of the first film, and retrieves Dennis Nedry's can of frozen embryos. He is captured by the Grendel corporation, which now owns InGen, and he is hired to train five genetically modified Deinonychus as mercenaries.

In October 2004, paleontologist Jack Horner said he would return as technical adviser for the fourth film as he had done for previous Jurassic Park films. By April 2005, special effects artist Stan Winston explained that the delay in production was due to repeated revisions of the film's script, none of which satisfied Spielberg. According to Winston, "He felt neither of [the drafts] balanced the science and adventure elements effectively. It's a tough compromise to reach, as too much science will make the movie too talky, but too much adventure will make it seem hollow." In February 2006, producer Frank Marshall said filming would begin in 2007 for a 2008 release. In March 2007, Sam Neill said he was not asked to reprise his role as Dr. Alan Grant, while Laura Dern was asked to return for the new film, which Universal still wanted to release by 2008. Director Joe Johnston was also reported not to be directing the film. Richard Attenborough has been contacted about reprising the role of John Hammond. Jeff Goldblum has expressed interest in reprising his role for the fourth film.

In December 2008, Frank Marshall and Kathleen Kennedy were asked if there was any development on the long-anticipated sequel. Kennedy responded, "No... I don't know. You know, when [Michael] Crichton passed away, I sorta felt maybe that's it. Maybe that's a sign that we don't mess with it." While Marshall and Kennedy were no longer signed with Universal Pictures in a production capacity, the two will remain involved with the studio and its plans for Jurassic Park IV.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Skit i att göra Jurassic Park 4, 3:an sög så jävla hårt ändå och allt SPielberg rör vid blir b ara utflippat.
Han skulle säkert få in några uråldriga utomjordingar eller nåt skit, kolla bara på senaste Indiana Jones-filmen.
  • 0
Citerar Saigon:
Skit i att göra Jurassic Park 4, 3:an sög så jävla hårt ändå och allt SPielberg rör vid blir b ara utflippat.
Han skulle säkert få in några uråldriga utomjordingar eller nåt skit, kolla bara på senaste Indiana Jones-filmen.


Trean var ju kung! Speciellt Peter Stormares "Helvetes Jävlar!"

EDIT: Eller var det i ettan?
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Citerar crazy in wii:
Trean var ju kung! Speciellt Peter Stormares "Helvetes Jävlar!"


Det var tvåan.
We should kill time.
  • 0
Citerar crazy in wii:
Peter Stormares "Helvetes Jävlar!"


Det var tvåan.

Verkar som om jag och madelax skrev samma inlägg samtidigt.
I was cured, all right!
  • 0
Jag har seriösa planer på att göra en tatuering hämtad ur Jurassic Park. Det är en så sjukt peppad film att jag känner att det inte vore mer än rätt med en genuin hyllning till den. Men vi får se om det blir av, någon gång i framtiden.

Och ja, dinosaurier är verkligen det häftigaste som någonsin har funnits.
Skjuter bara horse och aina
  • 0
Citerar godzilla-kid:
Det var tvåan.


Do'h!
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!