Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Dinosaurier


Ceratosaurus är tuff.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar godzilla-kid:
Ceratosaurus


Också en av mina absoluta favoriter. Snabbt rovdjur från tidigare jura med tre horn på huvudet = Not Fail
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Också en av mina absoluta favoriter. Snabbt rovdjur från tidigare jura med tre horn på huvudet = Not Fail


Synd att dem troligtvis inte använde hornen när dem jagade, då hade dem varit riktigt farliga.

Jag måste även säga att jag gillar Baronyx.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar godzilla-kid:
Synd att dem troligtvis inte använde hornen när dem jagade, då hade dem varit riktigt farliga.

Dem fungerade nog som uppvisningar som damerna och rivaler. ^^

Citerar godzilla-kid:
Jag måste även säga att jag gillar Baronyx

Jag måste säga att jag gillar alla dinosaurier.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Jag måste säga att jag gillar alla dinosaurier.


Till och med pervot Barney?
I was cured, all right!
  • 0
Jag gillar Prosauropodier, som Anchisaurus.
  • 0
Vad är skillnaden mellan dinosaurier och andra kräldjur? Har undrat det länge.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar The Haymaker:
Vad är skillnaden mellan dinosaurier och andra kräldjur? Har undrat det länge.


En av de mest huvudsakliga är att de har annan typ av höftben, vilket gör att de till skillnad från andra kräldjur hade benen under kroppen istället för utbredda, som hos krokodiler och ödlor.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
En av de mest huvudsakliga är att de har annan typ av höftben, vilket gör att de till skillnad från andra kräldjur hade benen under kroppen istället för utbredda, som hos krokodiler och ödlor.


Ah, I see.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar The Haymaker:
Ah, I see.

Vad bra, var rädd att jag förklarade dåligt. Höftbenen dinosaurina hade var i de flesta fall mer lika de som fråglar har än andra kräldjur. Dessutom vet man numera att nästan varenda art, i alla fall mot slutet av deras levnadstid, hade fjädrar någonstans på kroppen. De mest välkända är antagligen dromeosarourierna.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Vad bra, var rädd att jag förklarade dåligt


Tänkte på det och det är väl egentligen den enda logiska förklaringen till att det fanns dinosaurier som gick på två ben. Om de hade höftben som andra kräldjur så skulle det troligen inte gå.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Nu ger jag tråden en liten bump, igen. Jag vill verkligen snacka dinosaurier med någon... igen.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Nu ger jag tråden en liten bump, igen. Jag vill verkligen snacka dinosaurier med någon... igen.


Just vad vill du diskutera då?
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Jadu, jag vet inte riktigt. Jag är dålig på att starta upp samtal, men ganska bra på att hoppa in i.

Men jag börjar med denna fråga:
Var dinosaurierna varmblodiga eller kallblodiga?
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Var dinosaurierna varmblodiga eller kallblodiga?


Skulle klassa dem som reptiler, och reptiler är väl ändå kallblodiga?

------

Förresten så kom jag att tänka på en sak.

Rex= Kung på latin

Tyrannosaurus Rex = Tyrannisk kung (?)
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar Tom 2mat:
Var dinosaurierna varmblodiga eller kallblodiga?


Skulle klassa dem som reptiler, och reptiler är väl ändå kallblodiga?

------

Förresten så kom jag att tänka på en sak.

Rex= Kung på latin

Tyrannosaurus Rex = Tyrannisk kung (?)


Jo, namnet ska väl tyda på att t.rexen var den blodtörstiga kungen av dinosarna eller nåt sånt har jag för mig!
Don't ever back down
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Var dinosaurierna varmblodiga eller kallblodiga?


Jag skulle säga kallblodiga. Stora dinosaureier kunde säkert vara aktiva om nätterna ändå tack vare deras storlek (ger stor volym i förhållande till yta varpå de blir svåra att kyla ner).

Citerar Harmyn:
Jo, namnet ska väl tyda på att t.rexen var den blodtörstiga kungen av dinosarna eller nåt sånt har jag för mig!


Den mest skräckinjagande av skräcködlorna.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar Saigon:
Förresten så kom jag att tänka på en sak.

Rex= Kung på latin

Tyrannosaurus Rex = Tyrannisk kung (?)

du glömde saurus = ödla, så det blir Tyrannisk kungsödla eller något liknande.

Tillagt 2008-12-21 21:07:
Citerar The Haymaker:
Den mest skräckinjagande av skräcködlorna.

jag vet inte jag, ensam kanske, men en grupp velociraptorer är mer skrämmande änn en T.rex
(egentligen död)
  • 0
Mina favoritdinosar är Deinonychus (stavning?) och Veloci Raptor!
"No pit would be complete without a Freeman climbing out of it!"
  • 0
Citerar Necro-Mech:
jag vet inte jag, ensam kanske, men en grupp velociraptorer är mer skrämmande änn en T.rex


Tänkte något i stil med dinosauriernas kung. Och skräcködlornas tyrraniske kung lär ju vara den mest skräckinjagande.

Språkligt sett.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Citerar The Haymaker:
Tänkte något i stil med dinosauriernas kung. Och skräcködlornas tyrraniske kung lär ju vara den mest skräckinjagande.

Språkligt sett.

Jo, språkligt sett så stämmer det.
(egentligen död)
  • 0
Citerar Necro-Mech:
du glömde saurus = ödla, så det blir Tyrannisk kungsödla eller något liknande.


Visste inte att saurus betyder ödla.
  • 0
Dinosaurierna var awesome, de borde ha överlevt så de kunde gå omkring och äta människor o så. Awesome.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Var dinosaurierna varmblodiga eller kallblodiga?



Jag skulle tro att vissa var kallblodiga och att andra utvecklades till att bli varmblodiga.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar Saigon:
Visste inte att saurus betyder ödla.

gör det inte det?
(egentligen död)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!