Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Dinosaurier


Här diskuteras dinos för dom som är intreserade av det.
vem är er favorit?
Hur många olika arter tror ni det finns?
skriv på...
Don't ever back down
  • 0
(Taget från Wikipedia):

"Det är i dag accepterat att dinosaurierna var föregångare till moderna fåglar, vilket innebär att fåglarna i praktiken är överlevande dinosaurier."


Så enligt Wikipedia har vi alltså överlevande Dinosaurier i vår natur.... Det där var nog inte så intressant va?
  • 0
Dinousaurier är ruskigt coola. Favoriten är givetvis T-Rex, mäktigare varelse får man leta efter.
Den här signaturen är en i sammanhanget fullständigt ovidkommande petitess. Grus.
  • 0
Citerar Challe:
Så enligt Wikipedia har vi alltså överlevande Dinosaurier i vår natur.... Det där var nog inte så intressant va?


Nja intressant och intressant... Det finns mer ointressant... Som typ att en bowling-kägla bara måste luta 7,5 grader för att tippa över...
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Pacemaker:
Dinousaurier är ruskigt coola. Favoriten är givetvis T-Rex, mäktigare varelse får man leta efter.


T-Rex är din "favoritdinosaurie" alltså? Jag gillar de där små raptorerna som anfaller i grupp (?).
  • 0
Citerar Challe:
Jag gillar de där små raptorerna som anfaller i grupp


Deinonychus? Du vet, de med en gigantisk klo mitt på fötterna. De regerar.
Den här signaturen är en i sammanhanget fullständigt ovidkommande petitess. Grus.
  • 0
Citerar Challe:
(Taget från Wikipedia):

"Det är i dag accepterat att dinosaurierna var föregångare till moderna fåglar, vilket innebär att fåglarna i praktiken är överlevande dinosaurier."

Så enligt Wikipedia har vi alltså överlevande Dinosaurier i vår natur.... Det där var nog inte så intressant va?

Då är snarare krokodiler och hajar mer intressanta som även fanns på dinosauriernas tid.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Pacemaker:
Deinonychus? Du vet, de med en gigantisk klo mitt på fötterna. De regerar.



Japp, de var dem jag menade.
  • 0
Triceratops är de absolut coolaste dinosaurierna ever!
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar Harmyn:
Skrivet 2007-04-01 10:34
Här diskuteras dinos för dom som är intreserade av det.
vem är er favorit?
Hur många olika arter tror ni det finns?



Pff, sämsta aprilskämtet någonsin.
  • 0
Allosaurie är klar favorit Våldsam och snabb. Mega Raptor har också fånga mitt intresse till skillnad mot velociraptor är Mega Raptor en exakt kopia men väldigt mycket större.
Finns många dinosaurier som är fantastiska på många sett.
Cum deo et victricibus armis///KDS HVu
  • 0
Citerar Harmyn:
Hur många olika arter tror ni det finns?


Jag är ganska säker på att det finns 0
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar Revival:
Jag är ganska säker på att det finns 0


Hahaha!!!
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Yay! Dinosaurier is teh shit! Här kommer jag hålla till ett långt tag famöver!

Få se nu, min favorit... ööö.. Charcaradontosaurus. Så jäkla häftig!

Citerar Pacemaker:
Favoriten är givetvis T-Rex, mäktigare varelse får man leta efter.


Det fanns riktigt många dinosaurier som var både större, starkare, snabbare och allmänt farligare än T.Rex, då denna även var till största delen asätare.
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
Citerar Tom Tomat:
Det fanns riktigt många dinosaurier som var både större, starkare, snabbare och allämnt farligare än T.Rex


Ge mig en bild, ge mig en bild!
  • 0
Jag gillar som med aslånga halsar som äter löv.

De är alltid så snälla i teknade program.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Citerar Tom Tomat:
då denna även var till största delen asätare.


Det vet man inte. Man förväntas ha svaret om cirka 5 år.

Citerar Tom Tomat:
Charcaradontosaurus


Va? xD
  • 0
Citerar Challe:
Ge mig en bild, ge mig en bild!



Carcharadontosaurus: http://home.no.net/paleo/carcharodontosaurids/carcharodontosaur
us_1.jpg

http://home.no.net/paleo/carcharodontosaurids/carcharodontosaur
usskalle.jpg


Gigantosaurus: http://home.no.net/paleo/carcharodontosaurids/giganotosaurus_1.j
pg

http://home.no.net/paleo/carcharodontosaurids/giganotosaurusskal
le.jpg


Några direkta bilder som gämförelse finns inte, men dessa båda är åtminstone större. Dessutom har de längre ben och är mer anpassade för att faktiskt döda bytet själv.
Citerar Galdir:
Det vet man inte. Man förväntas ha svaret om cirka 5 år.


Okej, några helt 100% bevis finns ju inte, men chansen är större att den vore asätare än att den inte vore det.
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
Vilka mystiska djur.... De strövade på jorden så länge men försvann så plötsligt. De är väldigt fascinerande.
  • 0
Citerar Crassi:
Jag gillar som med aslånga halsar som äter löv.

De är alltid så snälla i teknade program.


Du menar alltså sauropauder = Långhalsar?Jag vet hur det utalas, men inte hur det stavas. Stämm mig!
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
Har alltid velat äta triceratops-stek
Nära skjuter ingen hare, men kommer du tillräckligt nära kan du sparka ihjäl fanskapet!
  • 0
Citerar ajdå:
Har alltid velat äta triceratops-stek


?
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
spelat monster hunter någon gång "tom tomat"?
Nära skjuter ingen hare, men kommer du tillräckligt nära kan du sparka ihjäl fanskapet!
  • 0
Aldrig testat det själv nej. Men jag antar att man går runt och dödar "monster" som dinosaurier?
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
dinos och drakar och mytologiska saker
och du kan ha svärd,lans,yxa,twin daggers,armborst och granatkastare
Nära skjuter ingen hare, men kommer du tillräckligt nära kan du sparka ihjäl fanskapet!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!