Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Prison Break vs OZ


Jag ska se på Prison Break ikväll!
There's no place like ::1
  • 0
Det går knappt och jämföra dom två serierna. Oz är en realistisk (iaf de 4 första säsongerna) och stenhård fängelseserie med karaktärer som känns riktiga. Språket och våldet gör bara serien bättre.
Prison Break är en såpa för 15 åriga killar och den är gjord av ett gäng filmjölkar.

Kort och gott: Oz är ljusår före Prison Break.
  • 0
Oz är världens bästa tv-serien som någonsin har gjorts, Prison Break är ett fjolligt familjeprogram i jämförelse. Prison Break skulle kunna vara riktigt bra om det var lite mer trovärdigt och inte så in i helsikes utdraget, men de har valt att mjölka det så mycket som möjligt.

Oz är så sjukt proffsigt gjort och valet av skådespelare är helt perfekt. Serien har börjat släppas på DVD i Sverige och jag tänker köpa alla säsonger. Synd att utgåvorna är så otroligt tråkiga med noll extramaterial och fula menyer samt fula fodral. Men men, det är avsnitten man vill åt.

Tillagt 2007-03-26 16:01:
Citerar Skell:
Det går knappt och jämföra dom två serierna. Oz är en realistisk (iaf de 4 första säsongerna) och stenhård fängelseserie med karaktärer som känns riktiga.


Egentligen är den inte alls realistisk, med tanke på att det dör minst en person i varje avsnitt, men serien är så otroligt skickligt gjord så man tror ändå på allt som händer.
  • 0
Citerar Lanky:
Egentligen är den inte alls realistisk, med tanke på att det dör minst en person i varje avsnitt

Och du tror inte att det händer?
"I know I ain't doing much, doing nothing means a lot to me" - Bon Scott
  • 0
Älskade Oz, har inte sett Prison Break.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Mandatory:
Och du tror inte att det händer?


Nej, verkligen inte. Fast jag ju ingen järnkoll på hur det går till i amerikanske fängelser... Jag vet i alla fall att det inte är så vanligt att ett vapen smugglas in så en person kan skjuta ner ett tiotal personer, eller att fångar gör uppror och tar över fängelset.
  • 0
  • V
  • V
Har inte sett mycket av OZ, mest för att det går klockan 1 på natten, men Prison Break försöker jag att följa
YAWP!
  • 0
Inte gämförbart. Alls.

OZ är trots att det är lite billigt en av de mest välregisserade serier som finns, medans Prison Break är mer av en äventyrsserie som bygger på att det är påkostat med mycket action, vilket ändå lockar en publik- hur pissigt det egentligen är under ytan.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Tyvär aldrig sett Oz. Älskar fängelse serier/filmer och vill gärna se den...
Men annars så älskar jag Prison Break.
complications of a mastermind
  • 0
  • Idzy
  • Idzy
Oz

Oz är skön som fan. Med Guerra, Moralez och den där killen som flyttar sin käft jättemycket när han pratar, Burr tror jag han hette. Askön. Jag gillar gänget med Moralez och dem.

Prison Break

Prison Break har olika säsonger, Den är mycket mycket bra. När jag tänker på Oz då ploppar Prison Break fram, Dem som jag gillar i Prison Break

1.Lincoln Burrows
2.Michael Scofield
3.Den där snuten som förlora sitt jobb(minns ej namn)

Hatobjekt (De som jag hatar)

1.Theodore Bagwell (T-Bag)
Sverigedemokrater? - Nej Tack! - ''Cover me Im reloadin!''
  • 0
Citerar Idzy:
Hatobjekt (De som jag hatar)

1.Theodore Bagwell (T-Bag)


VAAAA!! hur fan kan man hata T-Bag han är ju så cool.
  • 0
Har varit ett fan av OZ väldigt länge.

Såg endast de 12 första avsnitten av Prison Break och det räckte för mig. Vilken smörja! Bara en massa "pretty boys" som ska vara tuffa. Hahaha, säger jag bra.

Alla de i PB skulle varit någons bitch om de varit inne på OZ.

Lätt en av de bästa serierna jag någonsin sett.

Tror att om många hade sett OZ ordentligt och sedan jämfört med PB så skulle de tycka OZ var bättre.
Schillinger äger!
  • 0
Citerar Kebabalex:
Har varit ett fan av OZ väldigt länge.

Såg endast de 12 första avsnitten av Prison Break och det räckte för mig. Vilken smörja! Bara en massa "pretty boys" som ska vara tuffa. Hahaha, säger jag bra.

Alla de i PB skulle varit någons bitch om de varit inne på OZ.

Lätt en av de bästa serierna jag någonsin sett.

Tror att om många hade sett OZ ordentligt och sedan jämfört med PB så skulle de tycka OZ var bättre.
Schillinger äger!


Började med OZ, men tycker PB är lite bättre.
Silence is....golden,, Duct tape is...silver.
  • 0
Oz är så jädrans bra! Min favorit var han i rullstolen, Augustus Hill. Fast efter han dog var det jobbigt att se honom i det där snurrande glasrummet hela tiden...
Hallowed Be Thy Name
  • 0
Själv är jag en PB fanboy och har inte missat ett enda avsnitt sen det började. Många klagar på att det är segt och alldeles för utdraget men det tycker jag är en av tjusningarna i serien. Dock har Prison Break tappat mycket under säsong 2 i och med att de kom ut ur fängelset, men jag tror ändå rymningen var en nödvändig del i seriens förlopp eftersom fängelselivet annars hade blivit ytterst uttjatat.

För övrigt kan jag rekommendera världens bästa fängelsefilm, Nyckeln till Frihet, för er som inte har sett den.
  • 0
Visas Oz ännu?
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Oz är den bästa Tv serien av dom bådda!!

Jag tycker faktiskt att Oz är den bästa Tv serien som finns! xD


Citerar Per_92:
Visas Oz ännu?


Nej tror inte det Gick på Ztv förut )

Men du kan ju "köpa"
We all got friends but stand alone.
  • 0
  • Idzy
  • Idzy
Citerar Triple H Fan:
VAAAA!! hur fan kan man hata T-Bag han är ju så cool.


Så du gillar en pedofil och en mördare. Smooth
T-Bag är cool och smart. Han använde snuten som förlorade sitt jobbs kreditkort så han kom in på hotell. ^
| jag kallar honom för ssfsj.
Sverigedemokrater? - Nej Tack! - ''Cover me Im reloadin!''
  • 0
Du sa för några inlägg sen att du tyckte att han var din hatobjekt och plötsligt är han cool och smart.
  • 0
Citerar Yellowcard:
Men du kan ju "köpa"

I don't do that.
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Vad är det fängelsefilmer/serier som man gillar så mycket egentligen? Anyway. Tror allvarligt talat att Oz tillsammans med Simpson är det två rent genomgående bästa serierna som någonsin producerats. Vad som är speciellt med Oz är att trots att karaktärerna är våldtäksmän mördare osv så kan man sympatisera med dem och derar handlingar, och i det sammanhanget så är det ju bara ytterligare en not på hur välskriven serien egentligen är. En originell serie som står helt på egna ben och varje episode är ett mästerverk i sig. Man blir både äcklad, tårögd och glad av Oz. Brillijant serie. Då inte sagt att PB är en dålig serie. Första säsogen av PB är bland det bästa som visats på tv de senaste fem åren, absolut. Nu känns det dock alldeles för utdraget.
  • 0
  • Idzy
  • Idzy
Citerar Triple H Fan:
Du sa för några inlägg sen att du tyckte att han var din hatobjekt och plötsligt är han cool och smart.


Jag gillar inte han men han är smart!
Sverigedemokrater? - Nej Tack! - ''Cover me Im reloadin!''
  • 0
Jag har kollat upp OZ nu och älskar det! Är på 5:e säsongen.
Tycker det är 100 gånger bättre än PB.
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!