Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tråden om vinyl, stenkakor och en svunnen, fantastisk tid


Herbie Hancocks Head Hunters köptes idag.
  • 0
Har en helvetes jävla massa vinyl här hemma. Hej!
Å, Nangilima! Ja, Jonatan, ja, jag ser ljuset! Jag ser ljuset!
  • 0
Besökte en second hand-affär idag, och hittade ett par skivor:

Huey Lewis and the News - Small World

Erasure - Chorus (Maxi-Single)

New World (Någon sorts samlingskiva)

Cocktail - Original Motion Picture Soundtrack

Det är något visst med soundtracks från ostiga filmer och tv-serier. :3
Garçon means boy.
  • 0
Köpte Re-Traced utav Cynic på vinyl för ett par dagar sedan. Bästa skivan från 2010
It's the fool on television getting paid to play the fool
  • 0
Jag testar att liva upp tråden med en liten fråga - vilken skiva vill ni allra helst ha i samlingen just nu?

För mig är det nog Scott Pilgrim vs. The World-soundtracket. Gief.
Garçon means boy.
  • 0
Citerar yonobi:
Jag testar att liva upp tråden med en liten fråga - vilken skiva vill ni allra helst ha i samlingen just nu?

För mig är det nog Scott Pilgrim vs. The World-soundtracket. Gief.


Cynics debutplatta Focus!

Ska innan årets slut äga alla Cynics skivor på både CD och Vinyl. Focus verkar inte vara specielt lätt att få tag i
It's the fool on television getting paid to play the fool
  • 0
Hittade en perfekt bevarad kopia av Neon Rose Two, från Neon Rose bland mina skivor. Ett band som på sjuttiotalet var Sveriges motsvarighet till Led Zeppelin eller Deep Purple. De gjorde bland annat Sveriges första kommersiella musikvideo.

Det roliga är att gitarristen i bandet; Gunnar Hallin numer är instutitionstekniker på mitt gymnasium, där jag går estet/musik. Om ni kollar på Magnus Ugglas Johnny The Rocker från Melodifestivalen 79, så kan ni se Gunnar på gitarr. Killen med afrot.

En ganska intressant historia.
Sen kallade han tysken för "liftwaffe", och sen sa han att han inte kunde förstå hur man kan va så stöddig när man har förlorat två världskrig
  • 0
Citerar yonobi:
Jag testar att liva upp tråden med en liten fråga - vilken skiva vill ni allra helst ha i samlingen just nu?


Svårt att bara välja en så jag tar dom här skivorna:

http://i892.photobucket.com/albums/ac126/gabpower/Vinyl%20coll
ection/IMG-20110326-000101.jpg



När det gäller skivor som inte finns på vinyl skulle jag gärna vilja ha MGS3-soundtracket. Jag har Metal Gear Solid 3: Snake Eater - Promotional LP Styled Soundtrack i min samling:

http://i629.photobucket.com/albums/uu16/xHazo/Metal%20Gear%
20Collection/Pict0177.jpg


Men det är bara en CD-skiva i ett fodral format som en LP-skiva.

Ett till spelsoundtrack jag gärna vill ha på vinyl är det underbara Grim Fandango-soundtracket (som inte heller släppts på vinyl.)
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0
The Doors - The Doors, deras första album.
Marvin Gaye - Let´s Get It On är också en skiva man vill ha.

Men om man får drömma lite är det ju Led Zeppelins debut album, 1:a press med turkosa bokstäver och symboler.
Som är värd en slant.
  • 0
Citerar SlyStone:
Men om man får drömma lite är det ju Led Zeppelins debut album, 1:a press med turkosa bokstäver och symboler.


Do want!


Blev en skiva på vinyl idag när jag gick på second hand för att leta skivor:

http://www.gamereactor.se/blog/Truesk8er/199653/
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0
Lyssnade på Iron Maidens Killers idag på originalvinyl från 1981. Snacka om att jag blev förvånad när jag insåg att ljudkvaliten på skivan var överlägsen kvaliten på min nyköpta Bloodbathvinyl som släpptes 2008. Var kvalitén på vinylerna bättre förr måntro?
It's the fool on television getting paid to play the fool
  • 0
Idag köpte jag följande:

King Diamond - Fatal Portrait (PROMO)
Genesis - Selling England By the Pound
  • 0
Citerar The Bullet:
King Diamond - Fatal Portrait





Motörhead - Ace Of Spades
Hawkwind - Roadhawks
Agony - The First Defiance

Hawkwind manin fortsätter... Och så fick jag en vinyl med Sveriges bästa thrash band, Agony.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Jävligt fett att det var en promo i superfint skick! Väldigt nöjd över Genesisplattan också.
  • 0
Jag har fått ett oerhört sug efter att börja samla LP skivor så jag köpte två stycken igår. The Rolling Stones Exile on Main St och Radioheads King of Limbs.

Det som fattas nu är bara en bra vinylspelare också. Jag funderar på att köpa en sån här men förstår inte riktigt vad som mer krävs för att ljud ska framträda.

En RCII förstärkare har jag halvt förstått att jag måste ha men fungerar sedan istort sett vilka högtalare som helst eller krävs det någon speciell sort? LP högtalare?!

Har aldrig riktigt satt mig in i ljudsystem etc. så ni får ursäkta om frågan är dum..
  • 0
Köpte mig en ny vinylspelare igår eftersom det gamla plastskräpet var trasigt. Bev en Pro-Ject RPM 1.3 Genie och jag är toppennöjd! Låter enormt mycket bättre än den gamla. Idag är det ju även löning och skivbörsen har öppet idag så det blir till att utöka samlingen lite mer!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Kom just hem från min second hand-butik med en IKEA-kasse med 80 skivor för 400 kr:

http://i629.photobucket.com/albums/uu16/xHazo/Pict0454.jpg


Ska lägga upp en blogg i helgen med lista på skivorna och några bilder. Måste sortera dom först och se vilka jag ska behålla och vilka jag ska sälja.
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0
Trots ihärdigt letande blev det bara en skiva på marknaden idag.

Toto - IV

Måste verkligen skaffa något att spela på snart.
Garçon means boy.
  • 0
Just fan, vad har man den här tråden till om inte för att skylta med att man införskaffat King Diamond - The Eye?
Å, Nangilima! Ja, Jonatan, ja, jag ser ljuset! Jag ser ljuset!
  • 0
Haha, ny drivrem införskaffad. Den gamla var 10mm för lång. Inte konstigt att det inte lät riktigt helt ok.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Truesk8er:
Kom just hem från min second hand-butik med en IKEA-kasse med 80 skivor för 400 kr:

http://i629.photobucket.com/albums/uu16/xHazo/Pict0454.jpg

Ska lägga upp en blogg i helgen med lista på skivorna och några bilder. Måste sortera dom först och se vilka jag ska behålla och vilka jag ska sälja.


Tagit bilder och listat skivorna nu och lagt upp en blogg, så kolla gärna.
Pink floyd, Queen, Beatles och Led Zeppelin m.fl:

http://www.gamereactor.se/blog/Truesk8er/200734/
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Haha, ny drivrem införskaffad. Den gamla var 10mm för lång. Inte konstigt att det inte lät riktigt helt ok.


Härligt! Så lite kan verkligen göra så stor skillnad!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!