Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilka rättigheter ska homosexuella ha?


De har redan alltför många rättigheter, de borde istället anpassa sig efter samhället i övrigt och ta konsekvenserna av att de är en minoritet i vårt land... (som tur är!) De får helt enkelt acceptera att de är utanför ramen för vad som är normalt och sluta gnälla... de hade haft det mycket värre om de bodde i vissa andra länder.
][_ife Will Kill U...
  • 0
Citerar Dreamplayer:
De har redan alltför många rättigheter, de borde istället anpassa sig efter samhället i övrigt och ta konsekvenserna av att de är en minoritet i vårt land... (som tur är!) De får helt enkelt acceptera att de är utanför ramen för vad som är normalt och sluta gnälla... de hade haft det mycket värre om de bodde i vissa andra länder.


Jahaja.
Prying open my third eye.
  • 0
Citerar Dreamplayer:
De har redan alltför många rättigheter, de borde istället anpassa sig efter samhället i övrigt och ta konsekvenserna av att de är en minoritet i vårt land... (som tur är!) De får helt enkelt acceptera att de är utanför ramen för vad som är normalt och sluta gnälla... de hade haft det mycket värre om de bodde i vissa andra länder.


Ja, 10% är minoritet....

Så fuck you.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Ja, 10% är minoritet....

Så fuck you.


Kolla in hans inlägg i MJ tråden. S-s-s-stolpskott!
Prying open my third eye.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Dreamplayer:
De har redan alltför många rättigheter, de borde istället anpassa sig efter samhället i övrigt och ta konsekvenserna av att de är en minoritet i vårt land... (som tur är!) De får helt enkelt acceptera att de är utanför ramen för vad som är normalt och sluta gnälla... de hade haft det mycket värre om de bodde i vissa andra länder.


Man ska alltid vara nöjd. Icke gråta över spilld mjölk. Aceptera situationen, hålla käft och inte kämpa för rättigheter.

På så vis blir världen en mycket bättre plats, eller? Jag tror inte det.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Man ska alltid vara nöjd. Icke gråta över spilld mjölk. Aceptera situationen, hålla käft och inte kämpa för rättigheter.



Se på Nazityskland, det gick jättebra där.

Eller vänta lite....
Prying open my third eye.
  • 0
lite äckliga är dom iaf...
Lägg dig inte i, sa han som sket i sängen
  • 0
Citerar Pajalamannen:
lite äckliga är dom iaf...


Det tycker jag inte...
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Pajalamannen:
lite äckliga är dom iaf...


Totalt. Bögar är onaturliga och strider mot naturen.

Eller nä.

Tillagt 2009-07-17 14:10:
Citerar Dr Muu:
Det tycker jag inte...


Du är årets solstråle, så långt ifrån äcklig man kan komma.
Prying open my third eye.
  • 0
Finns det längre några juridiska skillnader mellan homosexuella och heterosexuella? Inte vad jag vet iaf, så alltså är tråden helt meningslös.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Finns det längre några juridiska skillnader mellan homosexuella och heterosexuella? Inte vad jag vet iaf, så alltså är tråden helt meningslös.


Inte i alla länder, hört om det som hänt i Litauen?
Prying open my third eye.
  • 0
Citerar Andolini:
Inte i alla länder, hört om det som hänt i Litauen?


Ah, iofs kanske man inte behöver begränsa sig till Sverige. Fel av mig.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Pajalamannen:
lite äckliga är dom iaf...


Lite? Det var en underdrift...

Tillagt 2009-07-17 14:32:
Citerar Dr Muu:
Ja, 10% är minoritet....

Så fuck you.


Du skulle må då va! Tur man inte är i närheten av att få din Muu-märkning iallafall... det skulle vara en förolämpning!
Ta och dra nånstans där inte solen skiner istället... ditt favoritställe kanske?
][_ife Will Kill U...
  • 0
Citerar Freddas:
Finns det längre några juridiska skillnader mellan homosexuella och heterosexuella? Inte vad jag vet iaf, så alltså är tråden helt meningslös.


Om en heterosexuell misshandlar en homosexuell med motivet att det är något fel med personens sexuella läggning klassas det förmodligen som hatbrott, hets mot folkgrupp eller dylikt. Om en homosexuell misshandlar en heterosexuell med samma motiv döms den personen snarare för en misshandel än hatbrott.

Nu vet jag inte hur ett sådant här dilemma ses på ett juridiskt plan och om hatbrott/hets mot folkgrupp fungerar åt båda hållen men det är en fråga värd att diskuteras.
  • 0
Citerar addeSYNC:
Om en heterosexuell misshandlar en homosexuell med motivet att det är något fel med personens sexuella läggning klassas det förmodligen som hatbrott, hets mot folkgrupp eller dylikt. Om en homosexuell misshandlar en heterosexuell med samma motiv döms den personen snarare för en misshandel än hatbrott.

Nu vet jag inte hur ett sådant här dilemma ses på ett juridiskt plan och om hatbrott/hets mot folkgrupp fungerar åt båda hållen men det är en fråga värd att diskuteras.


HMF gäller bara minoriteter så det är precis som du säger och vad jag vet så ingår HBT-personer under kategorin för folkgrupp, vilket innebär att det precis som du säger klassas som hatbrott. Personligen har jag dock alltid varit emot den här lagen då jag inte anser att en misshandel av politiska eller etniska motiv är värre än någon annan form av misshandel. Dessutom begärnsar HMF yttrandefriheten.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Självklart ska alla ha alla rättigheter.
Elva människor och en bäver!
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Dreamplayer:
Du skulle må då va! Tur man inte är i närheten av att få din Muu-märkning iallafall... det skulle vara en förolämpning!
Ta och dra nånstans där inte solen skiner istället... ditt favoritställe kanske?


Homofober är värre än homosexuella.

Varför skulle någon homosexuell ens vela röra dig? Utför personangrepp någon annanstans, elller i bästa fall inte alls.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar Dr Muu:
Ja, 10% är minoritet....


I det här sammanhanget är ju faktiskt 10 % en minoritet då vi bara har tre olika alternativ (homo, bi eller hetero). Om det nu spelar någon roll.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
De är väl lika mycket människor som alla andra?
Varför ska de ha mindre rättigheter är ju en fråga man undrar.
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Ja, 10% är minoritet....



Så ungefär 900000 personer i Sverige är homosexuella? Det låter lite väl mycket. Jag har hört att det ligger runt 2% strecket.
  • 0
Citerar Limma:
Så ungefär 900000 personer i Sverige är homosexuella? Det låter lite väl mycket. Jag har hört att det ligger runt 2% strecket.


Fick lära mig en massa om sånt av Friends, i genomsnitt en av tjugofem är homosexuell.
"Det är en konst att kunna ligga på soffan"
  • 0
Citerar Limma:
Citerar Dr Muu:
Ja, 10% är minoritet....



Så ungefär 900000 personer i Sverige är homosexuella? Det låter lite väl mycket. Jag har hört att det ligger runt 2% strecket.

Räknas inte bisexuella också in i de 10 procenten?
Pwnxorz
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Maki-Liin:
Räknas inte bisexuella också in i de 10 procenten?


Glöm inte att 1% är asexuella, om det nu hjälper i statistiken.
Reach out and touch faith!
  • 0
dom ska ha samma rättigheter som alla andra...
The orange box betyder Apelsinlådan!
  • 0
Haha, vilken tråd.
Nej homosexuella ska inte ha några rättigheter alls, överhuvudtaget! Homosexuella är en avkomma från en annan planet så självklart kan de inte ha samma rättigheter som oss andra människor.
Through adversity, there is redemption. With passion, fighting; I am unbroken.
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Stängd tills vidare