Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilka rättigheter ska homosexuella ha?


Citerar RaZorwire:
Det stämmer, men det är förmodligen inte så att anlagen för homo-bisexualitet är dominanta... Folk kan alltså bära på anlaget utan att bli homo/bisexuella själva.

Fast det är ändå intressant vad homosexuallitet beror på. Att det vore ärftligt är en teori som mycket tyder på men tillräckligt mycket belägg för den teorin finns inte än för att den ska klassas som fakta.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar J0ltFlame:
Jag känner en kille som ´varit ihop med en annan kille, ganska avskyvärt va?

Den eventuella sexakten eller kärleken i sig?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Fast det är ändå intressant vad homosexuallitet beror på. Att det vore ärftligt är en teori som mycket tyder på men tillräckligt mycket belägg för den teorin finns inte än för att den ska klassas som fakta.


Jag hörde nån stans att homosexualitet beror på en hormonell obalans när fostret utvecklas i livmodern... Om det stämmer så måste det kanske inte vara ärftligt, men det är ju möjligt att vissa kvinnor har anlag för att lättare få en hormonell obalans.


Citerar Gamebreaker:
Det är inget fel att vara homo, vara barn till homos eller att känna homos.
Att säga att de ska "botas", inte få vara gifta eller att de inte får ha barn är barnsligt och ondskefullt. Man kan var precis hur man vill utan att behöva fördömas av den omkringliggande omgivningen.


Jäkligt bra sagt!
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Problemet med att argumentera i ämnet är att de flesta som är emot homosexualitet antingen är religiösa eller bara trångsynta och såna är det alltid svårt att få de att inse att ur en objektiv synvinkel existerar det inget som helst problem med homosexualitet. I det antika Rom så var det lika accepterat som något annat och det fanns verkligen inget som helst problem med det! Varför borde det göra det idag?

Tillagt 2007-03-22 12:45:
Citerar RaZorwire:
Jag hörde nån stans att homosexualitet beror på en hormonell obalans när fostret utvecklas i livmodern... Om det stämmer så måste det kanske inte vara ärftligt, men det är ju möjligt att vissa kvinnor har anlag för att lättare få en hormonell obalans.

Intressant. Källa?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Japp. Ett annat exempel är Sparta, där man såg upp till homosexuella par.

Citerar Witch King:
Intressant. Källa?


Här:

http://www.anrell.nu/homo/fakta/orsaker.html
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar Revival:
Japp. Ett annat exempel är Sparta, där man såg upp till homosexuella par.

Fast där såg man ner på män som bara älskade kvinnor och inte önskade att ha sex med män.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Gamebreaker:
He... Och nazisterna har dem som praktexempel på hur män ska vara.


The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Tror ni att Människor ska gifta med Djur
du och din hund t.ex lol
Därför nazisterna hatade alla Homo och andra folkslag!
PSX TILL PS5 RULZ
  • 0
Varför skulle inte bögar få gifta sig, egentligen? Kärlek är naturligt, vare sig det är mellan hetero personer eller homo personer. Homosexualitet är inte onaturligt, det är ju bara en variation. Det finns hur många djurarter som helst som har sex med samma kön, att säga att det är onaturligt eller fel är ju korkat. Så vadå, ska vi förbjuda rödhåriga att gifta sig bara därför det är ovanligt? Att förbjuda homosexuella giftermål är puckat, alla borde få gifta sig. All jävla kärlek är bra kärlek!!
I never really hated a one true god, but the god of the people i hated
  • 0
Citerar Gamebreaker:
He... Och nazisterna har dem som praktexempel på hur män ska vara.


Precis som homofoberna. Hänvisar till Bibeln, men skiter i de hundratals andra regler som står i den.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Exakt.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar Gamebreaker:
Hoppas att de försvinner snart så att folk kan leva utan rädsla...


Precis. Tycker det är mer fel på homofober än homosexuella.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Aha, så det är så man ska göra för att få 4 sjärnor...
  • 0
Citerar Gavling:
Därför att det hämmar personerna i frågas fortplantningsaförmåga. De kan inte skaffa barn och föra vidare sitt släkte. Det är ju synd att deras föräldrar inte ska få chansen att få barnbarn.


Du ser bara på individen i sig men vi människor är flockdjur och det är flockens chans att föra sina gener vidare som betyder något då.

Att några är homosexuella är tydligen det mest effektiva för att en flock människor ska överleva och kunna fortplanta sig. Så det är inte fel utan snarare det skulle varit fel om inga hade varit homosexuella.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
*Borta*
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Farre:
Hah, bibeln förbjuder homosexuallitet, tror du då homosexuella kommer få gifta sig kyrkan eller?


Ja, det kommer den göra, tyvärr. Svenska kyrkan har redan övergett både bibeln och Gud till förmån för tidevarvet. det fanns en gång ett fint ordspråk "Kyrkan ska leva i världen men inte utav den", detta verkar dock ha glömmts.

Citerar Fauve:
Att några är homosexuella är tydligen det mest effektiva för att en flock människor ska överleva och kunna fortplanta sig.


Nej, det där gäller austriliensiska svarta savnar men inte människor.

Citerar Revival:
Japp. Ett annat exempel är Sparta, där man såg upp till homosexuella par.


Ja, men så var ju sparta en diktatur vilken levde på att ustsuga de stackars heloterna. Lika illa som både assyrierna och nasisterna. Spartanerna alltså...
  • 0
Citerar Revival:
Precis. Tycker det är mer fel på homofober än homosexuella.


Ja, men då är du väl också typ homosexuell.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Citerar Gavling:
Ja, men då är du väl också typ homosexuell.


Jag är inte homosexuell, men tycker det ändå. Precis som de flesta andra.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar Revival:
Jag är inte homosexuell, men tycker det ändå


Var det inte du som var det?
Hade för mig att du nämnt det tidigare i tråden.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Citerar Gavling:
Var det inte du som var det?


Jag är bisexuell, vilket betyder att jag tycker om tjejer precis lika mycket som du.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Det är ju förklarat 100ggr nu. Kyrkan tycker att homosexualitet är fel, så då ska de såklart inte få gifta sig där. Det är inte världen det är fel på, i min mening.

Citerar Revival:
Jag är bisexuell, vilket betyder att jag tycker om tjejer precis lika mycket som du.


Jamen dåså. Då är du ju till hälften homo, då blir du ju automatiskt sympatisör till dem.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Citerar Gamebreaker:
Vad är det folkhar emot bögar?! Varför skulle de egentligen inte få gifta sig i en kyrka som andra människor!!!


För att kyrkan inte vill åkalla guds välsignelse över något som gud inte vill välsigna. Äktenskap i kyrkan handlar om att be om guds välsignelse över förhållandet. Därför vill inte "rättrogna" (ursäkta uttrycket, bästa jag kunde komma på) kyrkor viga samkönade par.
  • 0
Citerar Gavling:
Det är ju förklarat 100ggr nu. Kyrkan tycker att homosexualitet är fel, så då ska de såklart inte få gifta sig där. Det är inte världen det är fel på, i min mening.


Har du tolkningsföreträde för kyrkan? Finns en massa humana människor där som tycker att alla människor är lika värda.
I used to take an arrow in the knee, but then I took a sweetroll instead
  • 0
Gud älskar alla.

Ni som inte tror på Gud kan inte heller stå för det som står i Bibeln.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar player mac:
Har du tolkningsföreträde för kyrkan? Finns en massa humana människor där som tycker att alla människor är lika värda.


En människa är alltid ovärdelig i Guds ögon men tycker du att alla är lika värda? Är Hitler lika mycket värd som du? Är en pedofil som våldtar tioåringar lika mycket värd som du?
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Stängd tills vidare