Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Läxhjälp


Samtliga inlägg av Herolinewars, manceee123 och chh1123 är raderade.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Sitter och gör Matte B nationella från 2002 och 2005 just nu. Undrar om det är någon som kan länka en sida som visar exakta och utförliga uträkningar för varje uppgift? Behöver se svaren så jag kan förstå vad jag gör fel...
  • 0
Finns det ett väldigt specifikt problem som är svårt kan du alltid länka det och hoppas att någon genialisk ungdom kan redovisa det på ett någorlunda pedagogiskt sätt. Att hitta specifika lösningar kan vara svårt då de flesta G/VG bara har en lösningsmetod (vad jag vet) och det är därför lite överflödt. En del av MVG uppgifterna ackompanjeras väl av exempellösningar men det brukar vara ganska dåliga enligt mig.

Har också det provet ganska snart, om tre veckor eller något sånt, och det känns ganska men det känns ganska bra ändå.
A nuclear war could ruin your whole day!
  • 0
Varför är havsvatten salt? Sitter och pluggar till ett ekologi-prov imorn.
  • 0
Citerar Geccod:
Varför är havsvatten salt? Sitter och pluggar till ett ekologi-prov imorn.


Okey jag erkänner det va jag, sent på kvällarna brukar jag och råttan Tim springa ner till havet och kasta ut en påse salt.
  • 0
Se hit alla naturare och teknister, här är en sida om Biologi A, B, Mikrobiologi, Kemi A, B, Naturkunskap A och Bioteknik.
Väldigt användbart!
http://ehinger.nu/undervisning/
  • 0
Någon som har tips på sevärdheter i Genevé och Le havré i Frankrike?

SO läxa.
42
  • 0
Jag behöver ingen läxhjälp men jag har glömt bort en sak angående elektroner/ström och sådant.

Vad är:
Ampare?
Spänning?
Ström?
  • 0
Citerar Baxter:
Ampare?
=
Citerar Baxter:
Ström?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Baxter:
Jag behöver ingen läxhjälp men jag har glömt bort en sak angående elektroner/ström och sådant.

Vad är:
Ampare?
Spänning?
Ström?


Ström (brukar benämnas I) är laddningar per tidsenhet (Q/t) och mäts i ampere (1A). Spänning (U) är hur många joule per laddning (E/Q) det finns och mäts i volt (1V).
This is Weazel News
  • 0
Citerar Geccod:
Varför är havsvatten salt? Sitter och pluggar till ett ekologi-prov imorn.


<är väl någon bergs mineral som vattnet har löst sig med.
  • 0
.
"Dont tell me what to do with my warlock!"
  • 0
hej hallå, behöver lite hjälp med amerikanska inbördeskriget.

Varför blev det inbördeskrig i USA?
Har kollat på olika sidor men fattar ingenting, nån som kan hjälpa?
: )
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar ZooMz:
hej hallå, behöver lite hjälp med amerikanska inbördeskriget.

Varför blev det inbördeskrig i USA?
Har kollat på olika sidor men fattar ingenting, nån som kan hjälpa?
: )



Citerat från Wikipedia "Orsakerna till kriget var flera. Påverkan från debatten kring slaveri, där nord var emot och syd var för, är vad som gjort kriget mest berömt."
  • 0
Citerar Andy:
Citerat från Wikipedia "Orsakerna till kriget var flera. Påverkan från debatten kring slaveri, där nord var emot och syd var för, är vad som gjort kriget mest berömt."


Taack <3

Tillagt 2008-05-27 16:41:
Höhö jag behöver hjälp igen..

Berätta om slavarnas situation i USA före inbördeskriget.

Jag hittar bara att de inte hade samma rättigheter som de vita, och sen typ inget mer.
  • 0
Vet inte om jag ska kalla det direkt läxhjälp, men vet någon hur man kan bestämma vars sidnummreringen ska börja om man håller på att jobba i Microsoft Words med Vista? När man väljer sidnumrering så börjar det på den första sidan (såklart) men nu är det så att jag inte vill börja själva numreringen förrän den fjärde sidan i arbetet. Någon?
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Varfaen hittar jag nån bra sida som beskriver hur "hydrocarbons" används? Har letat i en jävla timme, inte ett skit har kommit upp.

Tillagt 2008-05-29 21:01:
Citerar ZooMz:
Jag hittar bara att de inte hade samma rättigheter som de vita, och sen typ inget mer.


FÖrtryck, sågs som djur osv.
  • 0
kan någon hjälpa mig med att förenkla dessa, fattar nada ^^

a) (5x-3) - (8-7x)
b) y(3y-6) + 6(y+5)



tack
D I E Y O U N G A N D S A V E Y O U R S E L F ! ! !
  • 0
Citerar Lurtzz:
(5x-3) - (8-7x)
=
5x - 3 -8 + 7x = 12x - 11
Citerar Lurtzz:
y(3y-6) + 6(y+5)
=
3y^2 - 6y + 6y + 30 = 3y^2 +30
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
tackar
D I E Y O U N G A N D S A V E Y O U R S E L F ! ! !
  • 0
tja. såg att man kunde få hjälp här precis nu.. perfekt!
håller också på med matte, har sista provet på måndag å betygen sätts då..

skulle behöva hjälp med att lösa tre uppgifter, så att jag lär mig dem :/

A: x-9>4x-6

B: 4(x+ =8(3x-4)

C: (x+3)(4x-2) - 4x^2=14

vore GULD
  • 0
Citerar gummisudd:
C: (x+3)(4x-2) - 4x^2=14


(x+3)(4x-2) - 4x^2=14

4x^2 - 2x + 12x -6 - 4x^2 = 14

10x - 6 = 14

10x = 20

x = 2
There's no place like 127.0.0.1
  • 0
hahaha mega lol grabbar mega lol
om ni inte kan räkna lite gånger och lösa ut X hur fan ska ni klara er på högskolan ;)


4(x+ 8 ) =8(3x-4)
4x + 32 = 24x - 32
20x = 64
x= 64/20 = 32/10

sedan med > och < tecken så räknar du exakt likadant, om du byter från tex + till - så måste du ändra på > åt andra hållet, den får du räkna själv så du lär dig något

alltså du räknar likadant som om det hade varit ett = tecken där istället

Tillagt 2008-05-30 18:08:
Citerar ZooMz:
Citerar Andy:Citerat från Wikipedia "Orsakerna till kriget var flera. Påverkan från debatten kring slaveri, där nord var emot och syd var för, är vad som gjort kriget mest berömt."

Taack <3

Tillagt 2008-05-27 16:41:
Höhö jag behöver hjälp igen..

Berätta om slavarnas situation i USA före inbördeskriget.

Jag hittar bara att de inte hade samma rättigheter som de vita, och sen typ inget mer.


det där är bara skitsnack, grejen är att syd hade all produktion av bomull, majs mm...och därmed den högsta exporten och mest pengar, nord ville ta del av dessa pengar men syd ville inte det och bröt sig ut ur USA. Detta kunde inte nord gå med på och det blev krig. Slavgrejen är bara skit snack.
Link Has Come To Town, To Save The Princess Zelda
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!