Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

HDTV Officiell tråd


Tja! Behöver verkligen er hjälp med att hitta en bra full-hdtv (helst med 100hz), 40"-42" för omkring 7000-9000 kr. Kan inte mycket om dessa apparater
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar Trials of Carson Beckett:
Citerar nighthawk:Är detta (LG 42" LED-TV 42LE5300) något att ha?

Köp den här istället. http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-50
-tum-och-storre/lg-50pk350n/128818.3115/


50" är för stort.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
50" är för stort.


Tro mig när man har haft en 50 tummare någon vecka så tycker man att den är liten.
To anyone that ever told you you're no good.. they're no better.
  • 0
Citerar Trials of Carson Beckett:
Tro mig när man har haft en 50 tummare någon vecka så tycker man att den är liten.


Jag kan fortfarande inte ha en TV som inte får plats hemma, eller hur?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Jag kan fortfarande inte ha en TV som inte får plats hemma, eller hur?


Bor du i en garderob?
To anyone that ever told you you're no good.. they're no better.
  • 0
Citerar Trials of Carson Beckett:
Bor du i en garderob?
'

Nä, en skokartong. En liten etta på 30 kvadrat. Där ska det få plats med skrivbord, högtalare, TV-bänk, soffa, köksbord, stolar och en bred säng. 50 tum är helt enkelt lite overkill.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Mission_zero:
Vad tros om Philips 40PFL5605H ? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=543256

Någon som har tidigare erfarenhet av den modellen?


100Hz, 2 ms responstid, 500 000:1 i dynamisk kontrast, full HD?! Varför är den så billig?!

Verkar ju vara ett riktigt kap.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Skrev en blogg om detta innan men tar det här med

Ska snart köpa ny tv och har mellan 7000-8000 tusen att använda.

kommer sitta 2- 2.5 meter från tv så en 42:a lär väl räcka ?

Vill ha full HD med behövs det ?

Ska ju spela en del spel på den som Halo och COD och vill inte ha känslan att siktet inte hänger med i rörelserna. Behövs det då 100 hz ?

Länka, kom med förslag
  • 0
Citerar vikke94:
Skrev en blogg om detta innan men tar det här med

Ska snart köpa ny tv och har mellan 7000-8000 tusen att använda.

kommer sitta 2- 2.5 meter från tv så en 42:a lär väl räcka ?

Vill ha full HD med behövs det ?

Ska ju spela en del spel på den som Halo och COD och vill inte ha känslan att siktet inte hänger med i rörelserna. Behövs det då 100 hz ?

Länka, kom med förslag


Full HD behövs på en 42", ja. Enligt mig iallafall. 100 Hz ska man ha, ja. Kan länka några senare.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Okej tack
  • 0
Citerar Trials of Carson Beckett:
Citerar nighthawk:Är detta (LG 42" LED-TV 42LE5300) något att ha?

Köp den här istället. http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-50
-tum-och-storre/lg-50pk350n/128818.3115/


Hatar LG över allt annat. Känns väldigt budget när man använder dom... Gillar Sony och Samsungs mest =/
  • 0
Citerar Koffingbollen:
@vikke94:
Den här ser otroligt prisvärd ut:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/40PFL5605H/philips-4
0-led-tv?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications
#tPro
ductTabcontent


Precis den jag också fastnat för!
Men ska kolla media markt först, dom brukar ju ha sjukt bra priser !
  • 0
Citerar vikke94:
Citerar Koffingbollen:@vikke94:
Den här ser otroligt prisvärd ut:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/40PFL5605H/philips-4
0-led-tv?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifica
tions
#tPro
ductTabcontent

Precis den jag också fastnat för!
Men ska kolla media markt först, dom brukar ju ha sjukt bra priser !


Kan inte förstå hur den kan vara så billig
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
någon som har koll på den nya premier league HD kanalen som viasat snart släpper?Jag har beställt det här paketet http://order.viasat.se/ och undrar om någon vet om kanalen ingår?
  • 0
Ni vet väll att om ni köper en tv med 100 hertz så kommer ni inte kunna köra på 100 hertz när ni spelar då det kommer höja input lagget något enormt.

I film kommer bilden också att kännas onaturlig. Det enda som 100 hertz är användbart är till sport.
  • 0
Citerar Mangoswiss:
Ni vet väll att om ni köper en tv med 100 hertz så kommer ni inte kunna köra på 100 hertz när ni spelar då det kommer höja input lagget något enormt.

I film kommer bilden också att kännas onaturlig. Det enda som 100 hertz är användbart är till sport.


Apropå det, en grej med spel.
Om man säger man vill ha en tv med fullHD(1080p) för spel, utnyttjar man inte det. De flesta spelen körs ju högst i 720p.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Mangoswiss:
I film kommer bilden också att kännas onaturlig. Det enda som 100 hertz är användbart är till sport.


Onaturlig? Det är väl för fan tvärtom? Filmer är numera ett tekniskt nöje att beskåda och jag kan verkligen inte kolla på dessa ryckiga rörelser som uppstår när man avaktiverar 100 Hz. Vi är vana vid att kolla på hackiga filmer, därför har vi svårt att uppskatta naturliga rörelser.
  • 0
Förlåt mig om denna fråga har ställts flera gånger redan, men jag har planer att köpa en ny tv relativt snart som jag ska koppla till datorn och spela PS3 på. Skärmen ska vara 32" och jag kommer att sitta 2-2,5 m ifrån TV:n. Kanske även se på Blu-ray filmer. Räcker det med en HD Ready eller borde man satsa på en Full HD?
This is where the truth begins, for more than seven deadly sins, you lose your will, I may have hurt your mind.
  • 0
Citerar Kerist:
Räcker det med en HD Ready eller borde man satsa på en Full HD?


Du behöver inte Full HD, men det skadar ju aldrig att ha det, om du t.ex. vill använda TVn som datorskärm eller så.
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
använda TVn som datorskärm eller så.


Det kanske händer någon gång, men då endast om jag skulle se film på datorn. Så jag tror jag nöjer mig med en HD Ready då. =)

Har dock lite med pengar , har någon här testat t.ex. Swedx skärmar? Rätt bra betyg har den fått. Eller har ni något tips på en tv för max 4000? Om det nu är möjligt att hitta en bra tv för det priset.
This is where the truth begins, for more than seven deadly sins, you lose your will, I may have hurt your mind.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!