LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      HDTV Officiell tråd


      Är det plasma som gäller nu alltså?
      • 0
      • Ric
      • Ric
      Då trådar om TV och olika tillbehör är väldigt inaktiva och det här är den mest aktiva ställer jag frågan istället.

      Är inne på att köpa en dvd med USB port för att kunna se filmer i formatet AVI. Är mest intresserad utav att titta på Xvid filmer. Fungerar dom att spela upp på dvd spelare som stödjer DivX, eller måste dvd spelaren även stödja Xvid? Har tittat på ett par, skulle ni kunna berätta om dom är bra/dåliga. Tar gärna emot tips på andra dvd spelare.


      Toshiba SD590
      Samsung P390
      Philips DVP3580
      PSN: Trafikstolpe.
      • 0
      Jag har ett stort problem som involverar min Samsung 32 full HDTV samt min Playstation 3. Förr så har jag aldrig haft ett enda problem med min tv, men för 2 veckor sedan så gick min gamla HDMI kabel sönder. Så jag bestämde mig för att köpa en ny. Nu är det så att min TV inte ens förstår att jag har en HDMI kabel i TVn. Det spelar ingen roll hur mycket jag vrider och vänder, TVn förstår inte att den har en kabel i sig.

      Däremot kan TVn läsa av komponent- och kompositkablar. Är det fel på min TV, Playstation 3 eller nya HDMI sladd?
      • 0
      Det kan vara så att det är HDMI-porten på din PS3 som är paj.
      Jag fick skicka in min 360 Elite på reparation just för att HDMI-porten pajjat (men inget annat..) så kanske är det same shit. :3
      Heinz Ketchup
      • 0
      Citerar Zenith_J_Coke:
      Det kan vara så att det är HDMI-porten på din PS3 som är paj.
      Jag fick skicka in min 360 Elite på reparation just för att HDMI-porten pajjat (men inget annat..) så kanske är det same shit. :3


      Såg du på konsollen att den var trasig? När jag tar en titt på min PS3a så ser uttaget inte alls trasig ut.
      • 0
      Citerar Herrkrabba:
      Däremot kan TVn läsa av komponent- och kompositkablar. Är det fel på min TV, Playstation 3 eller nya HDMI sladd?


      Kan du inte testa att nollställa ps3n. Alltså låta den gå tillbaks till dess grundinställningar. Se då om den visar en bild när du sätter in HDMI-kabeln.
      Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
      • 0
      Har fått ett blått streck på min lcd tv, den går uppifrån och ner. Vad ska man göra?
      • 0
      Citerar hawk1:
      Har fått ett blått streck på min lcd tv, den går uppifrån och ner. Vad ska man göra?


      Service.

      Hade en tv här som fick rött streck sidleds. Leverantören sa till återförsäljaren att den behövde in för reparation.

      Fick en ny tv istället.
      Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
      • 0
      Citerar Chrysis_ignita:
      Kan du inte testa att nollställa ps3n. Alltså låta den gå tillbaks till dess grundinställningar. Se då om den visar en bild när du sätter in HDMI-kabeln.


      Då går den tillbaks till 576i. Samma sak där, TVn förstår inte att jag har en HDMI kabel i.
      • 0
      Citerar X:
      Nu blir det snart dags att skaffa en ny tv. Tv:n ska användas till främst spel och film men även lite vanligt hederligt tv tittande. Storleken hade jag tänkt mig mellan 40 och 50 tum. Priset får vara max 1000€ (ni vet säkert vad det är i kronor) men jag vill helst hålla mig under 800. Några tips? Jag har själv funderat på Samsung LE-46B530 och LG 47LH3000.
      Citerar Rallye:
      Samma funderingar som herren ovanför mig har!

      Hit us!


      • 0
      Citerar Herrkrabba:
      Såg du på konsollen att den var trasig? När jag tar en titt på min PS3a så ser uttaget inte alls trasig ut.

      Nej, det fanns inga yttre tecken alls på att min HDMI-port var trasigt.
      Heinz Ketchup
      • 0
      Citerar Herrkrabba:
      Då går den tillbaks till 576i. Samma sak där, TVn förstår inte att jag har en HDMI kabel i.


      Men du har bild i grundinställningen med HDMI-kabeln inkopplad vid 576i?
      Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
      • 0
      Citerar Chrysis_ignita:
      Men du har bild i grundinställningen med HDMI-kabeln inkopplad vid 576i?


      Alltså, jag kan inte ens välja HDMI som source på TVn eftersom den känner inte ens av att den har en HDMI-kabel i sig. AV och component funkar dock finfint. Att koppla in eller ut HDMI-kabel gör alltså ingen skillnad.
      • 0
      Citerar Herrkrabba:
      Alltså, jag kan inte ens välja HDMI som source på TVn eftersom den känner inte ens av att den har en HDMI-kabel i sig. AV och component funkar dock finfint. Att koppla in eller ut HDMI-kabel gör alltså ingen skillnad.


      Så när du väljer HDMI-uttaget på av-knappen(på fjärrkontrollen) blir det ingen bild?

      Är din tv antingen HDReady eller fullHD?
      Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
      • 0
      Citerar Chrysis_ignita:
      Så när du väljer HDMI-uttaget på av-knappen(på fjärrkontrollen) blir det ingen bild?


      Jag kan inte ens välja HDMI som alternativ eftersom (åter igen) TVn känner inte av HDMI-kabeln som jag kopplat till den.

      Citerar Chrysis_ignita:
      Är din tv antingen HDReady eller fullHD?


      Det är en fullHD tv.
      • 0
      Citerar Herrkrabba:
      Jag kan inte ens välja HDMI som alternativ eftersom (åter igen) TVn känner inte av HDMI-kabeln som jag kopplat till den.

      Det måste ju gå att välja, om du har HDMI på tvn.
      • 0
      Citerar Herrkrabba:
      Alltså, jag kan inte ens välja HDMI som source på TVn eftersom den känner inte ens av att den har en HDMI-kabel i sig. AV och component funkar dock finfint. Att koppla in eller ut HDMI-kabel gör alltså ingen skillnad.


      Det låter som Zenith sa, att det är nåt fel på signalen. Kan vara glapp i konsolens uttag, felaktigt inställt på konsolen eller så är det en HDMI-kabel som skickar en signal TV:n inte kan ta emot.

      Har du en annan blu-ray-spelare eller dator som har HDMI-uttag?
      Om ja, kan du testa att koppla kabeln från tvn till en sån apparat.


      Citerar Herrkrabba:
      Det är en fullHD tv.


      Då ska tvn fixa signalen.
      Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
      • 0
      Citerar Chrysis_ignita:
      Citerar hawk1:
      Har fått ett blått streck på min lcd tv, den går uppifrån och ner. Vad ska man göra?


      Service.

      Hade en tv här som fick rött streck sidleds. Leverantören sa till återförsäljaren att den behövde in för reparation.

      Fick en ny tv istället.


      Garantin har gått ut.
      • 0
      Citerar Chrysis_ignita:
      Har du en annan blu-ray-spelare eller dator som har HDMI-uttag?
      Om ja, kan du testa att koppla kabeln från tvn till en sån apparat.


      Jag testade exakt samma sak på TVn i vardagsrummet, och samma problem finns där. Alltså kan det mycket möjligt vara fel på PS3an...

      Vad ska man göra åt det?
      • 0
      Citerar Herrkrabba:
      Jag testade exakt samma sak på TVn i vardagsrummet, och samma problem finns där. Alltså kan det mycket möjligt vara fel på PS3an...

      Vad ska man göra åt det?


      Testa bara kabeln också mellan tvn och en annan apparat.

      Är det konsolen får du antingen ta den på service eller köra på utan HD.
      Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
      • 0
      Ska köpa en ny TV nu när jag flyttar. Men vad ska man satsa på?

      LED och Full HD är något jag vill ha och skärmen ska vara någonstans mellan 32 - 40 tum. Någon som har tips på prisvärda apparater?
      Gran i maten? Man kan ju inte ha gran i maten!
      • 0
      Citerar Mission_zero:
      LED och Full HD är något jag vill ha och skärmen ska vara någonstans mellan 32 - 40 tum. Någon som har tips på prisvärda apparater?

      Om'ru vill ha en 32" så är det inte så noga med Full HD, så där kan du sålla bort många modeller. Man måste sitta riktigt nära för att utnyttja skillnaden mellan 720p och 1080p. Även på 40" måste man sitta ganska nära för att se skillnad, men där är det inte lika mycket pengar i sjön om man har Full HD.
      Heinz Ketchup
      • 0
      Citerar Chrysis_ignita:
      Är det konsolen får du antingen ta den på service eller köra på utan HD.


      Utan HD...?



      Såklart jag skickar in den på service, hur lång tid tar det? Och kostar det någonting?
      • 0
      Citerar Zenith_J_Coke:
      Citerar Mission_zero:
      LED och Full HD är något jag vill ha och skärmen ska vara någonstans mellan 32 - 40 tum. Någon som har tips på prisvärda apparater?

      Om'ru vill ha en 32" så är det inte så noga med Full HD, så där kan du sålla bort många modeller. Man måste sitta riktigt nära för att utnyttja skillnaden mellan 720p och 1080p. Även på 40" måste man sitta ganska nära för att se skillnad, men där är det inte lika mycket pengar i sjön om man har Full HD.


      Klantigt av mig att jag glömde att ta hänsyn till det här ovanför.

      Men om vi tittar på apparater i 40-42". Några förslag?
      Gran i maten? Man kan ju inte ha gran i maten!
      • 0
      Citerar Herrkrabba:
      Utan HD...?



      Såklart jag skickar in den på service, hur lång tid tar det? Och kostar det någonting?


      Har du garanti fortfarande?
      Om inte blir det dyrare.
      Vill du veta exakta priser får du nog kontakta firman som utför reparationen.

      Har du testat HDMI-kabeln?
      Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!