Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

HDTV Officiell tråd


Sharp är ju kända för sina skarpa (Ordlek ) och fylliga färger och anses vara en av de bästa inom stora skärmar för tillfället. Jag hade köp en sharp om jag behövde en ny TV.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Vi har funderat på att köpa den här: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-40
---42-tum/Andersson-A401FD%28135597,3113%29


Vi var på Netonnet och kollade på den för ett tag sedan och bilden var riktigt bra (sen är den billig också), men hur är det med kvalitén på Andersson?
  • 0
Citerar Damien Rice:
Vi var på Netonnet och kollade på den för ett tag sedan och bilden var riktigt bra (sen är den billig också), men hur är det med kvalitén på Andersson?


Jag har en Andersson 32" i mitt rum just nu. Jag tycker inte alls om den. Förutom att menyerna är otroligt dåliga så är skärpan på bilden lite "off". Denna TV har dock två år på nacken, så det är möjligt att Tv:n du länkade till är mycket, mycket bättre, och i så fall så är det bara att tuta och köra.
  • 0
Är den här TVn något att ha?

LG 47LH4010 - 47" LCD, Full HD - 9990kr

Är kontrast 80 000:1 bra?
Något annat i specifikationerna som är värt att lägga märke till?
  • 0
Vad behöver man för adapter för att kunna använda ett par vanliga 3.5 mm hörlurar till en Samsung UEB7070?
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Pappa och brorsan är inne på NetonNet och hämtar LG PS8000 50" nu. Har läst mycket gott om den så det ska bli kul. Kommer förmodligen bli en stor skillnad från min 2-3 år gamla 32" Samsung.
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar Åke Jävel:
Är den här tv'n något bra, har tänkt att köpa den. Kan tipsa om någon bättre eller lika bra för samma pris eller t.o.m billigare

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/32LH3000/lg-32-lcd-t
v


Jag har den, fast 42 tum. Jag är riktigt nöjd. 42 tum finns på komplett för endast 5490, prissänkt med 15%. Det enda dåliga med tvn är ljudet, lite dovt, så jag har kopplat in mina högtalare.
  • 0
thanks
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Hjälp mig, kära forumiter!

Det vankas TV-köp nu och jag fattar absolut ingenting av denna marknad. Vad fasen ska man köpa? Är LED något att ha? Den ska användas lite allround med tv, dvd, spel och eventuellt lite bluray inom en snar framtid. Helst omkring 50 tum och max 15 000 spänn.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
hej allihopa!
jag undrar vad Hz betyder, jag vet att det har något med scanning och bilduppdatering att göra. Men vad händer om en full-hd tv har ungefär 50 Hz, blir det sämre bilduppdatering och hack i bilden eller?
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Hej. Ska köpa en ny HDTV snart. Undrar om man ska välja plasma eller LCD, kommer användas mest till spel och film.

Någon som vet någon bra för ungefär 6000 kr, kanske 7000 kr helst 42" och uppåt
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar Åke Jävel:
hej allihopa!
jag undrar vad Hz betyder, jag vet att det har något med scanning och bilduppdatering att göra. Men vad händer om en full-hd tv har ungefär 50 Hz, blir det sämre bilduppdatering och hack i bilden eller?


Hz betyder egentligen frekvens och är hur många gånger något uppdateras per sekund, ungefär. Det betyder att du får ny bild 50 gånger varje sekund, vilket är mer än tillräckligt för att få flyt. Det ska ner till ca 15 innan det börjar bli hackigt, vilket du kan undersöka med valfritt krävande PC-spel.
  • 0
Vi ska köpa en LED-TV snart. Lätt värt det.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
tackar,marten1000
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Har ju som sagt tänkt på att köpa en ny burk,. den ska helst vara 32", full hd.

Har kollat på de här två:
Jämförelse På Prisjakt!

Det som skiljer mest är HDMI versionerna, den ena har ver. 1.2 och den andra har 1.3. Vad är det som skiljer undrar jag?

Vilken tror ni är bäst, ska ha den till Ps3
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Bra om du väljer en med både Full HD och 100 Hz.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
pengarna tillåter inte det...
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Skulle behöva lite hjälp med att välja en bra LCD TV. Jag tvekar mellan dessa två, men ge gärna förslag på andra.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL32EX401AEP/son
y-32-lcd-tv


http://shop.onoff.com/Produkter/Ljud__Bild/TV/32-37_tum/LG_37_
LCD-TV_37LH3000/prd1351854.aspx


Kraven är att skärmen ska vara minst 32" och högst 40", med full hd, minst två HDMI ingångar och runt 5500kr.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Murdoc:
Vad ska man leta efter då om man ska ha minst 42"? Jag kräver inte mycket men hur fan kan en HD-TV ha sämmre bild än en SD-TV? Det är ju hela poängen med HD att det ska vara bättre. Allt det gör är ju att visa bristerna i bilden mer.

Jag kommer inte hitta en normal TV-jävel innan VM. Får inte kosta mer än 6000.
-_-


Men det är också mycket som spelar roll. Det kan ju ses som negativt med bättre bild. Man ser även bristerna i det man tittar på. Det kan vara gummimärken på planen under en basketmatch man ser tydligt. Inget man kanske vill se.

Ska du ha en tv:n för enbart tv och film?
För i så fall är plasma bäst. Den har generellt bättre responstid(=mindre eftersläpning) jämfört med en LCD-tv.

För att få HD på en bild, måste
1. Programmet spelas in i HD
2. Sändas i HD till din tv
3. Ha en tv som visar fullHD
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Ne ska ha det till spel i första hand. Och sen för att min TV-hylla inte ska rasa för den TVn jag har nu är så satans tung. XD

I grund och botten bryr jag mig inte alls om HD. Är bara för att vissa spel som idiotiskt nog ser skit ut på SD, tex text som knappt går läsa i Red dead redemption.

Jag vill ha en ny TV för att få större skärm. För att TVn jag har nu är tung och vill inte den ska mosa alla maskiner under. Och för att jag vill kunna läsa texten i RDR lättare. Det är huvudskälen.

Så bryr mig inte om hur bra den är knappt. Ska bara vara minst 100hz, gärna ha inbyggd digitalbox och uttag för minneskort eller USB. 42". Och uttag för hörlurar men det verkar vara sällsynt nu. Kosta max 6000 kr och inte se ut som den El-Giganten har för 4444kr. Fattar fortfarande inte hur det kan se så skit ut när alla skryter om HD och Bluray.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!