Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

HDTV Officiell tråd


Citerar The_gunners:
Någon som vet svaret på min fråga? Borde man inte få tilllgång till åtminstonde SVT ochTV4s HD-kanaler gratis via vägguttaget (Kabel-TV) ?


Tror du måste köpa Canal Digital eller liknande, det har vi iaf. G00gle is ur friend
  • 0
Citerar Ric:
Ska troligen köpa en ny tv snart. En 32'' för max 5000 får det bli. Har kollat runt lite och kommit fram till två stycken. Vet inte vilken av dem jag vill ha. Någon som kan hjälpa mig och avgöra vilken som är bäst?

LG 32LH3000

Philips 32PFL5404H


LG 32LH3000
Funderar åxå på att köpa den jag kommer att lira mycket xbox 360 på den i så fall, därför undrar jag om det är en bra spel tv? om den har ''input-lag'' osv. nån som vet?
"You have a heart of gold. Don't let them take it from you" - Stockpile Thomas
  • 0
Är det någon som vet vad som skiljer en Samsung LED 6serie mot en 7serie förutom att man kan ha trådlöst internet och de? Finns det några kvalitets skillnader på dem, är bilden bättre på en av dem?
  • 0
Vad tycks om denna? Finns på mellandagsrean för 4995:- och jag funderar om den är värd det priset. Hoppas på ett snabbt svar.
I Like!!1
  • 0
Citerar Sir Wazza:
Vad tycks om denna? Finns på mellandagsrean för 4995:- och jag funderar om den är värd det priset. Hoppas på ett snabbt svar.


Beror ju på vad du ska ha den till.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Beror ju på vad du ska ha den till.


Kolla på TV i icke-HD-upplösning. Och då känns det smått onödigt att ha en full-HD-tv.
I Like!!1
  • 0
Citerar Sir Wazza:
Kolla på TV i icke-HD-upplösning.

Plasma, I say.
  • 0
Har någon köpt den där bravia LCD Sony 32 tums från onoff ?
Forza Inter <3
  • 0
Är det någon som vet vad som skiljer en Samsung LED 6serie mot en 7serie förutom att man kan ha trådlöst internet och de? Finns det några kvalitets skillnader på dem, är bilden bättre på en av dem?

Skulle gärna behöva snabb hjälp. har tänkt köpa en TV i morgon och skulle helst vilja slippa att pröjsa ut extra för 7serien om den inte bildmässigt är bättre än 6serien.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar Ziikan:
Är det någon som vet vad som skiljer en Samsung LED 6serie mot en 7serie förutom att man kan ha trådlöst internet och de? Finns det några kvalitets skillnader på dem, är bilden bättre på en av dem?


Jag frågade en kille på Expert, och enda skillnaden var just det med trådlöst internet. Och att 7-serien har 2 USB istället för 1, som 6-serien har. Annars exakt samma tv

Jag ska nog också slå till idag!

Men jag funderar mellan följande modeller och behöver hjälp!


Samsung

UE46B6050 (LED)
LE46A766


Sony

KDL46W5500


Jag ska spela tv-spel, kika Blu-ray och även kolla en del TV på den. Hjälp mig!
  • 0
  • iGor
  • iGor
Jag har tänkt mig att köpa en HDTV men jag är fett osäker på vilken man ska ha. Vill spela mycket på den och 40" ska den minst vara. Men jag har väldigt dåligt med stålar, kan endast lägga ut 7000, så kvalitén blir nog begränsad skulle jag tro. Skulle vara tacksam om nån kunde tipsa om en duglig tv åt mig :/
Et tu, Brute
  • 0
Citerar Zime:
Citerar Ziikan:Är det någon som vet vad som skiljer en Samsung LED 6serie mot en 7serie förutom att man kan ha trådlöst internet och de? Finns det några kvalitets skillnader på dem, är bilden bättre på en av dem?

Jag frågade en kille på Expert, och enda skillnaden var just det med trådlöst internet. Och att 7-serien har 2 USB istället för 1, som 6-serien har. Annars exakt samma tv

Jag ska nog också slå till idag!

Men jag funderar mellan följande modeller och behöver hjälp!


Samsung

UE46B6050 (LED)
LE46A766


Sony

KDL46W5500


Jag ska spela tv-spel, kika Blu-ray och även kolla en del TV på den. Hjälp mig!


Min familj har precis köpt en Sony 40W5500 och den är riktigt bra för det priset man får betala och den har ingen backlight-bleeding som vissa har påpekat. Alltså ett riktigt bra köp enligt mig, men om du har mer pengar kanske det är värt att kolla in Samsungs LED serie?
Take it or leave it!
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar Snorken:
Min familj har precis köpt en Sony 40W5500 och den är riktigt bra för det priset man får betala och den har ingen backlight-bleeding som vissa har påpekat. Alltså ett riktigt bra köp enligt mig, men om du har mer pengar kanske det är värt att kolla in Samsungs LED serie?


Jo, kanske ändå. Men alltså, jag har hört att Samsungs skärmar lider av mycket input lag, alltså så det kan bli jobbigt att spela på. Men en del av mig säger att detta är sånt man inte märker av om man inte tittar extremt noga...
  • 0
Citerar Zime:
Citerar Snorken:Min familj har precis köpt en Sony 40W5500 och den är riktigt bra för det priset man får betala och den har ingen backlight-bleeding som vissa har påpekat. Alltså ett riktigt bra köp enligt mig, men om du har mer pengar kanske det är värt att kolla in Samsungs LED serie?

Jo, kanske ändå. Men alltså, jag har hört att Samsungs skärmar lider av mycket input lag, alltså så det kan bli jobbigt att spela på. Men en del av mig säger att detta är sånt man inte märker av om man inte tittar extremt noga...


Har inte tittat så noga på Samsungs tv-apparater så jag kan nog inte säga så mycket om det. Man tycker att Samsung borde ha åtgärdat det när det gäller LED serien men som jag nämnde tidigare kan jag varmt rekommendera Sonys tv-apparater.
Take it or leave it!
  • 0
Citerar Zime:
Citerar Snorken:Min familj har precis köpt en Sony 40W5500 och den är riktigt bra för det priset man får betala och den har ingen backlight-bleeding som vissa har påpekat. Alltså ett riktigt bra köp enligt mig, men om du har mer pengar kanske det är värt att kolla in Samsungs LED serie?

Jo, kanske ändå. Men alltså, jag har hört att Samsungs skärmar lider av mycket input lag, alltså så det kan bli jobbigt att spela på. Men en del av mig säger att detta är sånt man inte märker av om man inte tittar extremt noga...


Jag lirar på en Samsung LE40B535 (Ingen LED, men en samsung skärm iaf) Och har inte lagt märke till något inputlag, alls. Däremot har en vän till mig en samsung ur 3 serien och där kan man märka ett väldigt litet input lag men inget som jag stört mig på. Allt handlar om hur kräsen man är och även om en gnutta psykologi.

Men det är klart vissa säger att samsungs skärmar lider av inputlag, men det är inget jag har stört mig på, jag är mer en ljudkille än bildkille dock (Även om jag uppskattar hög kvalitet på båda)
The blackest eyes
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar knives:
Jag lirar på en Samsung LE40B535 (Ingen LED, men en samsung skärm iaf) Och har inte lagt märke till något inputlag, alls. Däremot har en vän till mig en samsung ur 3 serien och där kan man märka ett väldigt litet input lag men inget som jag stört mig på. Allt handlar om hur kräsen man är och även om en gnutta psykologi.

Men det är klart vissa säger att samsungs skärmar lider av inputlag, men det är inget jag har stört mig på, jag är mer en ljudkille än bildkille dock (Även om jag uppskattar hög kvalitet på båda)


Okej. Det blir nog en LED då, skulle jag tro
  • 0
Stod och tittade på Blu-rayfilm uppspelat på en 50"+ stor LED från Samsung inne på Elgiganten. Ögonen höll på explodera, så bra var det.
  • 0
Det blev en Samsung 40" LED 7 Serie. Grymt nöjd över den. Kan rekommenderas.
  • 0
Hej har en Fråga. Köpte SOny 32 tums bravia LCD TV. KDL serien. Problemet är att när omgivningen blir svart så blir det suddigt. OCh när dom zoomar in på ansikte i tv så ser det lite suddigt ut ? Hur ändar man det ? Genom kontrast elr skärpa elr något annat ? Och en annan fråga är ska man ha kontraste och skärpan på max eller ? Vet inte riktigt vad dom är ;) tacksam för svar
Forza Inter <3
  • 0
Citerar kristianss4:
Hej har en Fråga. Köpte SOny 32 tums bravia LCD TV. KDL serien. Problemet är att när omgivningen blir svart så blir det suddigt. OCh när dom zoomar in på ansikte i tv så ser det lite suddigt ut ? Hur ändar man det ? Genom kontrast elr skärpa elr något annat ? Och en annan fråga är ska man ha kontraste och skärpan på max eller ? Vet inte riktigt vad dom är ;) tacksam för svar


Att det blir suddigt när du zoomar in på ansikte har ju med vilken upplösning videon är i, ju mer högupplöst, desto mer kan du zooma. Vill du ha bildkvalitet, skaffa lite bd-filmer.
"Det är en konst att kunna ligga på soffan"
  • 0
Nej men när man kollar på program elr något sånt så brukar det bli suddigt tex när något är svart Och skulle man ha hög kontrast och skärpa ?
Forza Inter <3
  • 0
Vet någon hur man lagrar program på digital istället för analog på sony bravia ?
Forza Inter <3
  • 0
  • Zime
  • Zime
Det blev en Samsung LED 6-serien 46 "!

Så sjukt gött!
  • 0
Jag funderar på att köpa en ny lcd tv och behöver tips på vad jag ska köpa. Kraven är:
1. Den måste vara minst HD ready
2. Den får inte kosta över 3000kr
3. Den kan inte vara större än 32''
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!