Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

HDTV Officiell tråd


Citerar ChrizZz:
Blir inte lätt det du...


jag ska inte köpa för 5k^^ det var en kompis som vill ha en 32"

Själv vill jag ha en 40" för helst max 8000
The blackest eyes
  • 0
Citerar knives:
Citerar ChrizZz:Blir inte lätt det du...

jag ska inte köpa för 5k^^ det var en kompis som vill ha en 32"

Själv vill jag ha en 40" för helst max 8000


Här har du en som blivit sänkt med 2000 kr. http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/40E91NF32/thomson-
40-full-hd-lcd-spara-2000
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Alla säger hela tiden att om man ska köpa en TV ska man satsa på något av det större märkena som Samsung eller Sony. Men är det någon som har testat eller vet om en Andersson är bra eller är dom helt usla?
  • 0
Citerar Ziikan:
Alla säger hela tiden att om man ska köpa en TV ska man satsa på något av det större märkena som Samsung eller Sony. Men är det någon som har testat eller vet om en Andersson är bra eller är dom helt usla?


Aldrig hört talas om det. Jag tycker du ska hålla dig till de kända..
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Aldrig hört talas om det. Jag tycker du ska hålla dig till de kända..

Varför tipsar du då om en Thomson?
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Citerar Koffingbollen:
Aldrig hört talas om det. Jag tycker du ska hålla dig till de kända..

Varför tipsar du då om en Thomson?


Därför att Thompson inte är okänt för mig.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Hej alla!

Nu har jag lite mera pengar att röra mig med och tänkte passa på att skaffa en ny tv. Har en liten tjock-tv på 20någonting tum och det är inget kul när man lirar 360.
Så vad jag hade tänkt mig var en LCD i 32" format. Nu är jag inte så jävla bevandrad i tv-djungeln, så om någon har erfarenhet av någon skärm av den typen så får ni gärna tipsa mig. Jag har sneglat lite på Samsungs modeller och de lockar. Eftersom att jag bor i en liten etta behöver jag inte mer än 32".

Värt att tillägga är att jag tittar på mycket film, så den ska ju vara bra på att spela upp det också. Priset får gärna ligga runt 5000-7500.

Tack på förhand!
  • 0
Läs kommentarer och omdömen på Prisjakt, och kolla eventuellt in världens bästa HDTV sida: www.hdtvtest.co.uk.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar transition:
Hej alla!

Nu har jag lite mera pengar att röra mig med och tänkte passa på att skaffa en ny tv. Har en liten tjock-tv på 20någonting tum och det är inget kul när man lirar 360.
Så vad jag hade tänkt mig var en LCD i 32" format. Nu är jag inte så jävla bevandrad i tv-djungeln, så om någon har erfarenhet av någon skärm av den typen så får ni gärna tipsa mig. Jag har sneglat lite på Samsungs modeller och de lockar. Eftersom att jag bor i en liten etta behöver jag inte mer än 32".

Värt att tillägga är att jag tittar på mycket film, så den ska ju vara bra på att spela upp det också. Priset får gärna ligga runt 5000-7500.

Tack på förhand!


Den här kanske kan vara något?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/32PFL5604H/philips-3
2-lcd-tv-full-hd?Selected=Specifications#tProductTabcontent
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Ziikan:
Alla säger hela tiden att om man ska köpa en TV ska man satsa på något av det större märkena som Samsung eller Sony. Men är det någon som har testat eller vet om en Andersson är bra eller är dom helt usla?


Andersson A421FD PVR (42" LCD) blev idag utnämnd till Bästa Köp (HDTV under 10 000kr), av tidningen M3. 6990kr.

M3-testet | TVn på NetOnNet

Någon som har någon erfarenhet av den?
Sugen på att inhandla en sådan och en PS3...
  • 0
Intressant med deras test av Skärmar under 10.000. (M3 testet som Linderborg tipsade om) Tänk att SHARP blev bäst i test. Nu blev man lite sugen på den modellen. Kanske ska satsa på den närmre julhandeln...

En stabil bild vid snabba rörelser är viktigt. Särskilt om man ska spela mycket Modern Warfare 2
I used to take an arrow in the knee, but then I took a sweetroll instead
  • 0
Köpte en Samsung le40b535 förra vecka- Och är väldigt nöjd. Nu gick jag i och för sig ifrån en sliten 32 tums lcd med hemska färgar och ingen svärta, men ändå. Trodde inte att jag skulle bli så nöjd som jag är nu faktiskt. En tv jag kan rekommendera folk att titta närmare på.

Tillagt 2009-09-27 18:57:
Någon som vet en bra sida man kan använda sig av för att göra kalibrering/inställningar av tv:n?
The blackest eyes
  • 0
Hur bra är Samsungs 5-serie? Både Siba och Elgiganten har en 40-tummare för 7000 kr. Är den något att ha eller finns det bättre i den prisklassen?


http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2443366
  • 0
Citerar Sunim:
Hur bra är Samsungs 5-serie? Både Siba och Elgiganten har en 40-tummare för 7000 kr. Är den något att ha eller finns det bättre i den prisklassen?


http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2443366


Jag köpte den förra veckan då min gamla kassa lcd hade gått sönder. Är väldigt nöjd med den, kan inte svara för vad du har för krav dock. Men en helt Ok TV för det priset. Jag hittade ingenting bättre än den i prisklassen iaf. Men vem vet jag kanske letar dåligt ^^
The blackest eyes
  • 0
Tjenare! jag har en fråga angående lcd tvs. Har införskaffat ps3 och letar nu efter en tv, 32 tum helst som funkar kanon med spel, priset bör ligga under 7000 hoppas på tips! tack på förhand! Mvh
Fi! Fy! Fo! Fum! I smell.....The fingerprints of scum!
  • 0
  • Ric
  • Ric
Ska troligen köpa en ny tv snart. En 32'' för max 5000 får det bli. Har kollat runt lite och kommit fram till två stycken. Vet inte vilken av dem jag vill ha. Någon som kan hjälpa mig och avgöra vilken som är bäst?

LG 32LH3000

Philips 32PFL5404H
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Varför går det att få in 1920x1080 på min tv fast den har upplösningen 1024x768? (har datorn ikopplad i tv:n. Råkade ha på en högre upplösning än 1024x768 när jag hade på den, och det funkade)
  • 0
Citerar hawk1:
Varför går det att få in 1920x1080 på min tv fast den har upplösningen 1024x768? (har datorn ikopplad i tv:n. Råkade ha på en högre upplösning än 1024x768 när jag hade på den, och det funkade

Den skalar ner bilden till 1024*768.
___

Funderar på att inhandla ett hemmabiosystem till tvn hemma. En 37" HD-Ready-Plasma från Panasonic.

1. Är det någon mening att köpa ett paket med Blu-Ray istället för DVD med den teven jag har?

2. Några bra tips? Gärna inte över 6000 kr.
  • 0
hur är det med hz? måste man ha 100hz på en lcd för att kunna spela utan eftersläp i bilderna? behöver hjälp fort!

tack på förhand

Tillagt 2009-11-26 23:58:
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-40
---42-tum/Samsung-LE-40B655T2WXXE(122500,3113)#tabs


denna lär väl fungera ok för en ps3a?
Fi! Fy! Fo! Fum! I smell.....The fingerprints of scum!
  • 0
Tänkte köpa en LED-TV. Det står att den har internet-tv... vet någon mer specifikt vad det innebär?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Ric:
Ska troligen köpa en ny tv snart. En 32'' för max 5000 får det bli. Har kollat runt lite och kommit fram till två stycken. Vet inte vilken av dem jag vill ha. Någon som kan hjälpa mig och avgöra vilken som är bäst?

LG 32LH3000

Philips 32PFL5404H



Nu är ju inte jag alls kunnig inom detta ämne, men jag äger själv en LG 37LH3000 och är då väldigt nöjd med tanke på vad jag gav för den. Väldigt fina färger och skarp bild och enligt mig har den även bra ljud, speciellt om man kör med HDMI kabel. Den har ju desutom full HD upplösning och det är ju ett plus om man ska spela på den, vilket jag förmodar att du ska. Finns väl inte direkt något som jag är missnöjd med, kanske hade hoppats på att filmer skulle se lite bättre ut på den än vad det gör. Dock ska det tilläggas att jag är väldigt kräsen vad gäller sånt så det kanske inte är något att lägga för stor vikt vid.

Det var kanske inte så jättemycket info men jag hoppas att det hjälper dig lite grann i alla fall. Lycka till!
  • 0
Vet inte riktigt om det här var rätt ställe att fråga, så ber om ursäkt om jag befinner mig på fel ställe.

Vilken är den vettigaste bluray-spelaren man köpa för 2000-2500kr?
  • 0
Jag har lite problem angående surroundpaketet som ska inköpas. Det är nämligen så att vi tänkte koppla den gamla vinylspelaren till samma högtalare nu, men den går via en förstärkare som endast kan föra vidare ljud via vanliga högtalarkablar (sådana man får skala). Det måste dock gå in i (bluray/surround)spelaren med RCA-kabel.

Går det att göra något åt?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!