Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

HDTV Officiell tråd


Citerar wii_yes_me_like:
Citerar alolexox:
Bland annat är den "bara" HD-Ready. Vad gäller film så är det en smaksak, själv tycker jag långt bättre om plasma.


Men är Full-HD nödvändigt redan vid 42? Har hört att det knappt märks någon skillnad då teven inte är större än 42 men har ingen egen erfarenhet.


Det beror helt och hållet på hur när tv:n du sitter. I mitt rum kan jag ibland sitt 1,5m ifrån tv:n, då skulle man gärna långt mer än 1920x1080. Sitter du 3 meter ifrån tv:n tror jag inte att du märker skillnaden.
"Det är en konst att kunna ligga på soffan"
  • 0
Någon som äger en Samsung LE40A656

Eller någon som de optimala inställningarna för den? Till HD media
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Men jag är lite rädd att köpa en tv som inte klarar 60 Hz spel. Men jag hörde att tv:n kan vara 50 Hz och ändå kunna köra 60 Hz spel om man har en RGB elr HDMI kabel. Vet någon om detta stämer? BTW, ska kanske köpa den på Torsdag!!
  • 0
Citerar knutte95:
Men jag är lite rädd att köpa en tv som inte klarar 60 Hz spel. Men jag hörde att tv:n kan vara 50 Hz och ändå kunna köra 60 Hz spel om man har en RGB elr HDMI kabel. Vet någon om detta stämer? BTW, ska kanske köpa den på Torsdag!!


Det finns inget att vara orolig för, vi har tagit upp det här tidigare i tråden, köp på du
"Det är en konst att kunna ligga på soffan"
  • 0
Bra, skriver på Torsdag vilken det blev
  • 0
  • Felx
  • Felx
Är lite sugen på en Sony Bravia KDL-40V5500, någon som har några erfarenheter?
  • 0
Måste veta måste en LCD tv ha 60 hz för att kunna spela alla spel?
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Citerar David_hv714ever:
Måste veta måste en LCD tv ha 60 hz för att kunna spela alla spel?

Nej det behöver den inte ha.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Men James Bond funkar inte på min tjock tv...
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Citerar David_hv714ever:
Men James Bond funkar inte på min tjock tv...


Alla moderna apparater har minst 60Hz
"Det är en konst att kunna ligga på soffan"
  • 0
En tjock tv är det annorlunda med. Då måste du minst ha 60 Hz för att kunna spela 60 Hz spel.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Men jag kollade på en del "32" och det står på specifikationer att dom har 50 hz
Men det kanske inte stämmer?
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Citerar David_hv714ever:
Men jag kollade på en del "32" och det står på specifikationer att dom har 50 hz
Men det kanske inte stämmer?


Det är ingen fara, var så säker.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Okej THX
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
http://www.swedx.se/default.php?gzid=1_sv någon som har erfarenhet av denna sida? Fanns ju sjukt billiga prylar här.

Om man har max 5k att bränna på en tv, för spelande och film. Vad ska man köpa då?
The blackest eyes
  • 0
Citerar knives:
http://www.swedx.se/default.php?gzid=1_sv någon som har erfarenhet av denna sida? Fanns ju sjukt billiga prylar här.

Om man har max 5k att bränna på en tv, för spelande och film. Vad ska man köpa då?


Håll dig till Philips, Samsung, Sony och Panasonic, Swedx är ett b-märke
"Det är en konst att kunna ligga på soffan"
  • 0
Mmm tänkte nästan det, det är en vän som ska köpa en 32 tummare. Själv funderar jag på 40" för tillfället.- Några tankar om denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=414791?
The blackest eyes
  • 0
Någon som testat den och kan säga hur pass överkomlig input laggen är på den?
The blackest eyes
  • 0
Citerar knives:
Mmm tänkte nästan det, det är en vän som ska köpa en 32 tummare. Själv funderar jag på 40" för tillfället.- Några tankar om denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=414791?


Den ser ju bra ut. Hur mycket uppdateringsfrekvens?
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar knives:
Om man har max 5k att bränna på en tv, för spelande och film. Vad ska man köpa då?


Citerar knives:
Själv funderar jag på 40" för tillfället.


Blir inte lätt det du...
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Ganska så irriterande att vår grymma LED-TV gick sönder efter två veckor. Nu måste vi få hit en snubbe från Samsung och grejer...
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Citerar fredde_fredde:
Ganska så irriterande att vår grymma LED-TV gick sönder efter två veckor. Nu måste vi få hit en snubbe från Samsung och grejer...


lol. Tum och pris?
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar fredde_fredde:
vår grymma LED-TV gick


Observera: grymma LCD-TV.

LED är påhittat.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Citerar fredde_fredde:vår grymma LED-TV gick

Observera: grymma LCD-TV.

LED är påhittat.


Samsung är smarta.. Tänk att lite ljusdioder kan driva hela världen till köporgie.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!