LIVE
HQ
logo hd live | Harold Halibut
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      HDTV Officiell tråd


      Min familj ska köpa ny TV imorgon. Kraven är att den stödjer 1080p och är 40". Har ni några bra förslag?
      Kommersiell reklam undanbedes.
      • 0
      Citerar fredde_fredde:
      Min familj ska köpa ny TV imorgon. Kraven är att den stödjer 1080p och är 40". Har ni några bra förslag?


      Ungefär vilken prisklass rör det sig om? Då kan jag ge lite närmare tips. Annars tycker jag ni ska kika på Samsung, Sony och Panasonic.
      "Det är en konst att kunna ligga på soffan"
      • 0
      Runt 10 000 kr.
      Kommersiell reklam undanbedes.
      • 0
      Citerar fredde_fredde:
      Runt 10 000 kr.


      Samsungs 6-serie kanske vore något då, Sony KDL-40V5500 eller Panasonic TX-P42S10.

      Det verkar förresten som ni hade tänkt att åka till typ Elgiganten för att köpa tv om jag inte har fel? Mitt tips är att ni hittar en bra tv där och sen beställer den via nätet. Ni sparar några slantar och ni får den dessutom hem till dörren.
      "Det är en konst att kunna ligga på soffan"
      • 0
      Citerar alolexox:
      Samsungs 6-serie kanske vore något då, Sony KDL-40V5500 eller Panasonic TX-P42S10.

      Det verkar förresten som ni hade tänkt att åka till typ Elgiganten för att köpa tv om jag inte har fel? Mitt tips är att ni hittar en bra tv där och sen beställer den via nätet. Ni sparar några slantar och ni får den dessutom hem till dörren.


      Tack så mycket! Ska kolla in dessa produkter.
      Angående internetbeställning så håller jag med, ska bara övertala resten av familjen att man kan spara en massa pengar på det.
      Kommersiell reklam undanbedes.
      • 0
      Köpte Samsung LED tv igår och fy farao vad det är bra !
      Honey we can't afford any more kids, we already got Blanka, Zangeif, Chunli Guile... Oh that was Street Fighter
      • 0
      Samsung LE-40A686M1F


      Kan den här TVn vara något?


      Vilken är bäst? Samsung LE40B650 eller Samsung LE-40A686?

      Snabb hjälp uppskattas.

      Tillagt 2009-07-22 18:34:
      Någon som vet?

      Ska åka nu och köpa nämligen.
      Kommersiell reklam undanbedes.
      • 0
      Citerar fredde_fredde:
      Vilken är bäst? Samsung LE40B650 eller Samsung LE-40A686?


      LE40B650 är bättre, eftersom det är LE-40A686 efterföljare
      "Det är en konst att kunna ligga på soffan"
      • 0
      Citerar alolexox:
      LE40B650 är bättre, eftersom det är LE-40A686 efterföljare


      Okej, hur mycket bättre?
      Min mor vill nämligen inte handla via internet, och B650 finns bara hos Dustin Home.

      Tillagt 2009-07-22 18:41:
      Den fanns inte ens i lager hos Dustin, då blir det nog A686 då...
      Kommersiell reklam undanbedes.
      • 0
      Citerar fredde_fredde:
      Min mor vill nämligen inte handla via internet, och B650 finns bara hos Dustin Home.


      Nu, har ni väl redan köpt tv:n...men till en annan gång: de större återförsäljarna i näthandel, t ex Dustin Home och Komplett är minst lika pålitliga som vanliga fysiska butiker. Är man osäker om man kan lita på en hemsida så kan man kolla om sidan har fått utmärkelsen "Trygg Näthandel"
      "Det är en konst att kunna ligga på soffan"
      • 0
      Citerar alolexox:
      Nu, har ni väl redan köpt tv:n...men till en annan gång: de större återförsäljarna i näthandel, t ex Dustin Home och Komplett är minst lika pålitliga som vanliga fysiska butiker. Är man osäker om man kan lita på en hemsida så kan man kolla om sidan har fått utmärkelsen "Trygg Näthandel"


      Jo, det handlade mer om att de ville ha TVn nu.

      För övrigt så blev det en Samsung UE40B7070.
      Kommersiell reklam undanbedes.
      • 0
      Citerar fredde_fredde:
      För övrigt så blev det en Samsung UE40B7070.


      Jo tjena, där snack vi übertv. Den ska ni vara stolta över
      "Det är en konst att kunna ligga på soffan"
      • 0
      Citerar alolexox:
      Jo tjena, där snack vi übertv. Den ska ni vara stolta över


      Vi kunde inte tänka oss att ha nån annan TV när vi såg den i affären. Sedan att den fick 10/10 i M3 skadar ju inte heller.
      Kommersiell reklam undanbedes.
      • 0
      Jag har försökt hänga med så gott det går i Tv:utvecklingen. Själv äger jag en ful jävla platt Tv hd ready, märkeslös sak och börjar tröttna. Har haft den i kanske tre år och känner mig manad att uppgradera mig. jag kommer förhoppningsvis att inom de närmaste tre månaderna ha möjligheten att göra just detta, uppgradera!

      För det första vill jag ha en ganska stor tv, priset bör helst inte överstiga 10 000 kr. Och jag vill ha kvalitet (såklart). Jag har en liten förkärlek för designen på många av samsungs apparater.

      Ska jag satsa på Lcd eller Plasma? Just nu för min del lutar det lite åt Plasma hållet då det verkar som att man får mer prestanda för pengarna? (bra svärta, finare färger). Men rätta mig gärna om jag har fel ^^

      Ge gärna tips på fina apparater, med bra svärta och fina färger, gärna full HD och runt 10 000kr i prisklass. Tacksam för svar med goda resonemang;)
      The blackest eyes
      • 0
      Citerar knives:
      ag har försökt hänga med så gott det går i Tv:utvecklingen. Själv äger jag en ful jävla platt Tv hd ready, märkeslös sak och börjar tröttna. Har haft den i kanske tre år och känner mig manad att uppgradera mig. jag kommer förhoppningsvis att inom de närmaste tre månaderna ha möjligheten att göra just detta, uppgradera!

      För det första vill jag ha en ganska stor tv, priset bör helst inte överstiga 10 000 kr. Och jag vill ha kvalitet (såklart). Jag har en liten förkärlek för designen på många av samsungs apparater.

      Ska jag satsa på Lcd eller Plasma? Just nu för min del lutar det lite åt Plasma hållet då det verkar som att man får mer prestanda för pengarna? (bra svärta, finare färger). Men rätta mig gärna om jag har fel ^^

      Ge gärna tips på fina apparater, med bra svärta och fina färger, gärna full HD och runt 10 000kr i prisklass. Tacksam för svar med goda resonemang;)
      The blackest eyes


      Är själv påväg att skaffa en tv i samma prisklass. Rekommenderar att du surfar in på Dustin Home och kikar på Samsungs 5-serie och/eller 6-serie. Vill du gå upp till 12 kakor så har Samsung en 50" Full-HD plasma.
      "Det är en konst att kunna ligga på soffan"
      • 0
      Vad tror ni om denna Samsung?
      Take it or leave it!
      • 0
      Jag har en 2 år gammal 37 tums LG hd ready (720p) LCD-tv med 1600 kontrast (det suger) ska jag uppgradera tvn eller köpa ett fett ljudsystem? Det känns som en 42 tums full hd tv ligger på 8000kr nu förtiden.
      Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
      • 0
      Citerar XxSandraxX:
      Många här inne verkar ju vara väldigt kunniga så jag skulle gärna vilja veta om ni tycker att denna tv är värd att satsa på. http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/37LH3000/lg-37-full-h
      d-hd-mottagare


      Har själv rätt trista erfarenheter av LG:s tv-apparater. Missförstå mig inte, de är rätt bra, men inte mer än så. Kolla på någon av Samsungs, Philips eller Sonys apparater.

      Citerar Snorken:
      Vad tror ni om denna Samsung?


      En bra tv för sitt pris, vi har föregångaren till den tv:n här hemma

      Citerar Siegfried:
      Jag har en 2 år gammal 37 tums LG hd ready (720p) LCD-tv med 1600 kontrast (det suger) ska jag uppgradera tvn eller köpa ett fett ljudsystem? Det känns som en 42 tums full hd tv ligger på 8000kr nu förtiden.


      Om du kan få ihop lite extra slantar så skulle jag ta och kika på en stereo med delar från kanske XTZ. Men är du inte så bevandrad i ljudsystem rekommenderar jag att du tar dig till närmaste hifibutik (förslagsvis Hifiklubben) och ber om hjälp. Men vad du än gör, håll dig borta från "elgiganten-stereos" om du ska köpa en ljudanläggning.
      "Det är en konst att kunna ligga på soffan"
      • 0
      Själv är jag vansinnigt sugen på en Panasonic P42G10E. Fast helst vill jag hitta en lika bra fast LCD istället.
      Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
      • 0
      Tack för svaret alolexox. Jag läste denna artikel förut http://www.allamedia.com/artiklar/plasma-tv-bild-skada.shtml

      Den är daterad till 2006, är de problem som nämns här något att oroa sig över under dagsläget? Jag spelar nästan bara spel på min Tv (Xbox360), och vill även göra det med min nästa TV.

      Anledningen till att jag intresserat mig för plasma är för att vad jag sett så har de bättre bild (som sagt färg, svärta kontrast osv). än Lcd i 10 000 kr klassen. Stämmer detta, vad ska jag kika efter i butikerna den kommande tiden för att hitta min dröm Tv? ^^
      The blackest eyes
      • 0
      alolexox, Vilken serie är den Samsungen som jag länkade?
      Take it or leave it!
      • 0
      Citerar alolexox:
      Citerar XxSandraxX:Många här inne verkar ju vara väldigt kunniga så jag skulle gärna vilja veta om ni tycker att denna tv är värd att satsa på. http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/37LH3000/lg-37-full-h
      d-hd-mottagare

      Har själv rätt trista erfarenheter av LG:s tv-apparater. Missförstå mig inte, de är rätt bra, men inte mer än så. Kolla på någon av Samsungs, Philips eller Sonys apparater.

      Okej tack för svaret. Är dock lite nyfiken på vad det är med LG:s apparater som gör att du tycker att man bör undvika dom?
      • 0
      Citerar HeinzHarald:
      Själv är jag vansinnigt sugen på en Panasonic P42G10E. Fast helst vill jag hitta en lika bra fast LCD istället.


      Citerar knives:
      Tack för svaret alolexox. Jag läste denna artikel förut http://www.allamedia.com/artiklar/plasma-tv-bild-skada.shtml

      Den är daterad till 2006, är de problem som nämns här något att oroa sig över under dagsläget? Jag spelar nästan bara spel på min Tv (Xbox360), och vill även göra det med min nästa TV.

      Anledningen till att jag intresserat mig för plasma är för att vad jag sett så har de bättre bild (som sagt färg, svärta kontrast osv). än Lcd i 10 000 kr klassen. Stämmer detta, vad ska jag kika efter i butikerna den kommande tiden för att hitta min dröm Tv? ^^


      Om du inte hade tänkt att koppla en dator till tv:n (för att kanske visa bilder), så finns det inget tvång på att det "måste" vara en lcd. Plasmor kan är ofta bra vid snabba rörelser (OS, feta onlinestrider i CoD4, Fotbolls-VM). Om man sen gillar den "varma" bilden som plasmor har är en smaksak. Vad gäller svärta och kontrast så är Samsungs fejk-led (hoppas ni läst Petters blogg) väl i klass med Pioneers marknadsledande plasmor. I 10000kr:s klassen beror det lite på vilken tv/märke du kikar på.

      Länkar också en viktig artikel att kika på:

      http://www.idg.se/2.1085/1.195829/det-stora-inbranningstestet

      Citerar Snorken:
      alolexox, Vilken serie är den Samsungen som jag länkade?


      Det är Samsung 5-Serie. Siffran efter B:et avgör vilken serie det är, om vi snackar Samsung. Siffrorna efter avgör bara små designgrejer, de har inget med bildkvaliten att göra.

      Citerar XxSandraxX:
      Är dock lite nyfiken på vad det är med LG:s apparater som gör att du tycker att man bör undvika dom?


      Unvika vill jag väl inte påstå, de är rätt bra, men jämfört med konkurrenter i samma prisklass har de ofta sämre kontrast och svärta, bildkvalitén är alltså inte lika bra
      "Det är en konst att kunna ligga på soffan"
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!