Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

HDTV Officiell tråd


Jag sökte men hittade ingen stor tråd om HDTV. Så nu tyckte jag att det vore lägligt med en tråd för allt som har med HDTV att göra! Här kan man ge tips om bra HDTV och snacka 1080p och allt vad det heter .
Vad jag undrar är vad som menas när det står "HD ready" på en HDTV. Att den är "redo" för HD...? Är den inte redan en HDTV..?
Gör musik.
  • 0
Jag har en HDTV och en HDTV-box.



Ville bara säga det.
  • 0
If you're a girl under the age of twelve and you're high on marijuana - Don't ride your bike.
  • 0
Har för mig att HD ready är att den kan visa HD medans HD komtipabel är att den bara kan ta emot HD singnaler men inte visa dem.

Ej 100% säker.
Remember, even the greatest gamers have once been n00bs. "I'm a gameoholic!"
  • 0
Jag har en Samsung LE32R71WE i rummet. Har bara en Xbox 360 som HD-källa. Tittar fortfarande på vanlig TV...
I'm free to radically alter my beliefs whenever it's convenient.
  • 0
Citerar Sangheili:
Jag har en Samsung LE32R71WE i rummet. Har bara en Xbox 360 som HD-källa. Tittar fortfarande på vanlig TV...


Funderar faktiskt på att köpa en sådan, möjligtvis R72:an. Vet inte riktigt skillnaden iofs haha. Vet du vad den har för upplösning?
Gör musik.
  • 0
Citerar Evil Chicken:
Jag har en Samsung LCD med HD-upplösning. 720p.


Ja med!
All things either good or ungood
  • 0
Citerar Evil Chicken:
Citerar coffec:
Ja med!


27''?


Det är precis vad jag har
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Nån som har ett tips en relativt billig HDTV på ungefär 30tum?
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar Evil Chicken:
27''?


lite större. har nämligen en 32":are
All things either good or ungood
  • 0
Citerar FraGile:
Citerar Sangheili:
Jag har en Samsung LE32R71WE i rummet. Har bara en Xbox 360 som HD-källa. Tittar fortfarande på vanlig TV...


Funderar faktiskt på att köpa en sådan, möjligtvis R72:an. Vet inte riktigt skillnaden iofs haha. Vet du vad den har för upplösning?


1366x768 pixlar

Köpte min på Technistore. Jag tror inte att det går att hitta den för mindre än så. Det enda jag vill klaga på är när ljusstyrkan anpassas efter hur mkt svärta det finns på bilden. Ibland när kameran skiftar ofta så kan ljusändringen bli rätt aggressiv, men det tror jag att man ska kunna fixa till. Riktigt jävla nöjd med den TV:n annars. Har ingen användning för 1080p. Svindyrt, sen har jag inte Blu-ray, inte HD-DVD eller något spel som flyter på i 1080p heller för den delen.
I'm free to radically alter my beliefs whenever it's convenient.
  • 0
Funtar på en Sony 32 tum...tyvärr stod det ju fan ingen info om den i butiken haha...men den var snygg att titta på iaf...^^.
Gör musik.
  • 0
Jag har en 50" SONY LCD med 720p. Väntar med 1080 tills jag ser att det "slår igenom". Då blir det en projektor.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Sangheili:
Citerar FraGile:
Citerar Sangheili:
Jag har en Samsung LE32R71WE i rummet. Har bara en Xbox 360 som HD-källa. Tittar fortfarande på vanlig TV...


Funderar faktiskt på att köpa en sådan, möjligtvis R72:an. Vet inte riktigt skillnaden iofs haha. Vet du vad den har för upplösning?


1366x768 pixlar

Köpte min på Technistore. Jag tror inte att det går att hitta den för mindre än så. Det enda jag vill klaga på är när ljusstyrkan anpassas efter hur mkt svärta det finns på bilden. Ibland när kameran skiftar ofta så kan ljusändringen bli rätt aggressiv, men det tror jag att man ska kunna fixa till. Riktigt jävla nöjd med den TV:n annars. Har ingen användning för 1080p. Svindyrt, sen har jag inte Blu-ray, inte HD-DVD eller något spel som flyter på i 1080p heller för den delen.


Vad är "svärta"?
Gör musik.
  • 0
Citerar Silverado:
Jag har en 50" SONY LCD med 720p. Väntar med 1080 tills jag ser att det "slår igenom". Då blir det en projektor.


Hade jag haft en 50" tv apparat på mitt rum så skulle jag nog få ont i ögona, så nära som jag kommer sitta då
Nä jag får nogg satsa på något stort när jag flyttat hemmifrån.
All things either good or ungood
  • 0
Jag har en 37" Samsung HDTV (Glömt vad modellen heter) Men den har 1080p och jag har inte haft chansen att prova det än... Men det är underbart sexigt att ha en HDTV till 360...

Priset på den var 16.000:- Men jag fick rabatt (typ 6.000 - 7.000) så det blev istället 10.000:- Dessutom passade jag på att köpa den senaste Samsung Dvd:n som jag tror är en HDDvD men jag vet inte.
*Fuck Yeah Seaking!*
  • 0
Citerar Oni of Ash:
Samsung Dvd:n


Samsung gör väll inga Hd-Dvd spelare.
dom gör väll bara Blu-Ray spelare?
All things either good or ungood
  • 0
Citerar coffec:
Vad är "svärta"?


Graden av svarthet. Beroende på hur mkt svart som finns på bilden så anpassar sig bakgrundsljuset så att det svarta faktiskt ser svart ut.
I'm free to radically alter my beliefs whenever it's convenient.
  • 0
Citerar Sangheili:
Citerar coffec:
Vad är "svärta"?


Graden av svarthet. Beroende på hur mkt svart som finns på bilden så anpassar sig bakgrundsljuset så att det svarta faktiskt ser svart ut.


Okej!
Gör musik.
  • 0
Citerar coffec:
Citerar Oni of Ash amsung Dvd:n

Samsung gör väll inga Hd-Dvd spelare.
dom gör väll bara Blu-Ray spelare?


Samsung gör dvd spelare som skalar upp bilden på vanliga dvd filmer till 720p eller 1080i med hjälp av HDMI ingången.. blir ruuuuuuuskigt bra bild kan jag lova, har själv en sådan Blir ju inte lika bra som en "riktig" hd-dvd film men, långt mycket bättre än med vanlig dvd spelare i alla fall!

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/dvd-players/582
930/prices?other_hits=%3B%3B22%3B&q=samsung+dvd-hd860


Det är den jag har i alla fall! Samsung gör några andra liknande modeller fast med dvd-r eller hdd i istället!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Samsung gör dvd spelare som skalar upp bilden på vanliga dvd filmer till 720p eller 1080i med hjälp av HDMI ingången.. blir ruuuuuuuskigt bra bild kan jag lova, har själv en sådan Blir ju inte lika bra som en "riktig" hd-dvd film men, långt mycket bättre än med vanlig dvd spelare i alla fall!


jag har en Pioner som skalar upp bilden. och jag säger som du, att bliden blir ruskigt bra fast man vet att det inte är äkta 720p
All things either good or ungood
  • 0
Citerar BatmanFromHell:
Har Samsung HD 26, samsung är mycket bra!


självklart är Samsung bra.
det vet väll alla?
All things either good or ungood
  • 0
Citerar coffec:
Citerar Silverado:
Jag har en 50" SONY LCD med 720p. Väntar med 1080 tills jag ser att det "slår igenom". Då blir det en projektor.


Hade jag haft en 50" tv apparat på mitt rum så skulle jag nog få ont i ögona, så nära som jag kommer sitta då
Nä jag får nogg satsa på något stort när jag flyttat hemmifrån.


Jag har egen lägenhet så den står i vardagsrummet så det är lungt. Nu har den till synes kopiöst lilla 32" flyttat till vardagsrummet, duger att glo på Scrubs på iaf
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Min tv har en vga ingång Är det då en hdtv? Min tv är 32 tum-Bildrörs Widescreen.

Tacksam för svar.

Behöver mitt svar.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Samsung gör dvd spelare som skalar upp bilden på vanliga dvd filmer till 720p eller 1080i med hjälp av HDMI ingången.. blir ruuuuuuuskigt bra bild kan jag lova, har själv en sådan Blir ju inte lika bra som en "riktig" hd-dvd film men, långt mycket bättre än med vanlig dvd spelare i alla fall!

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/dvd-players/582
930/prices?other_hits=%3B%3B22%3B&q=samsung+dvd-hd860

Det är den jag har i alla fall! Samsung gör några andra liknande modeller fast med dvd-r eller hdd i istället!


Det är den jag har! Det är bättre bild, det märker man.
*Fuck Yeah Seaking!*
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!