Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Netflix


Upplösningen blir för mig ibland bedrövlig, vad jag förstår så beror det på internethastigheten. Finns det något sätt att låta den buffra i högre upplösning?
Idag är historia imorgon.
  • 0
Citerar larsgustaf:
Upplösningen blir för mig ibland bedrövlig, vad jag förstår så beror det på internethastigheten. Finns det något sätt att låta den buffra i högre upplösning?


Det går att ändra sådana inställningar på Ditt konto > Hantera videokvalitet.
I have a bad feeling about this.
  • 0
Bara jag som tycker det är konstigt att dessa videotjänster kräver sån hög bandbredd i jämförelse med t.ex. Youtube? På youtube kan jag kolla på filmer i 720p utan att det hackar eller buffrar men i viaplay så buffrar det när jag inte ens kollar i 720p :/
  • 0
Störande att en stor del av den engelska texten på den USA-baserade delen är i versaler. Och angående buffringen så lider jag inte alls, det handlar ju oftast om några sekunder för att det ska komma in i HD i början, och det är rätt sällan jag stöter på något (oftast äldre serier isåfall) som inte har HD. 10 Mbit.
  • 0
Någon annan som har problem med att bilden hackar på ett konstigt "mjukt" sätt när man kör amerikanska utbudet med mediahint?

Kör OSX och när jag körde via Safari på svenska utbudet så fungerade bilden klockrent. Nu med mediahint och Firefox så beter bilden sig konstigt.
  • 0
Själv är jag helnöjd med Netflix och betalar 79:-/månad. Kollar på serien 24 och är nu inne på andra säsongen. Har helt missat denna underbara serie.
Däremot kan jag hålla med om att utbudet är ganska dåligt, men det ökar ju hela tiden.
  • 0
Citerar jimbuktu:
Kör OSX och när jag körde via Safari på svenska utbudet så fungerade bilden klockrent. Nu med mediahint och Firefox så beter bilden sig konstigt.


Har också upplevt sega laddningstider och dålig kvalité genom media hint. Jag har dock tagit bort det nu. Är relativt nöjd med det svenska utbudet.
I have a bad feeling about this.
  • 0
Citerar marsson:
Som killen i ett av de senaste breven skrev; installera pluginet Mediahint för Firefox/Chrome och ni får tillgång till USA's film/serieutbud hur awesome som helst!

Japp det är suveränt att det bara är en liten plug in som krävs. Verkligen smidigt.
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Tipsar om att testa Unblock-US, det kostar 30 kronor i månaden och ger dig det amerikanska utbudet! Fungerar även till Ipad, Playstation 3, Android m.fl.

Fungerar som en VPN, det ger dig således även tillgång till amerikanskt Hulu etc.
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Ja kör sedan i somras med Unblock-US och betalar som sagt ~30kr för tjänsten och sedan ~50kr för mitt Amerikanska Netflix konto. Så de blir i slutsändad samma pris som om ja skulle tagit ett Svenskt konto.

MEN de ger ju inte bara det amerikanska utbudet?! Utan även de Canadeniska och Brittiska och Mexicanska! O numer även de olika Nordiska utbuden.
Man väljer med en snabb knapptryckning på Unblock-US hemsida vilket lands utbud man vill ha!

Har även fått min Boxee Box att blomstra ut ordentligt då ja fått tillgång till alla amerikanska appar!
  • 0
  • Zime
  • Zime
Twin Peaks i HD. Wow, bara wow.
  • 0
Citerar marsson:
Som killen i ett av de senaste breven skrev; installera pluginet Mediahint för Firefox/Chrome och ni får tillgång till USA's film/serieutbud hur awesome som helst!


Fixade den igår och hittar väldigt många serier jag missat. Tyckte svenska/nordiska utbudet var helt okej, men jäklar.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Någon annan som har problem med ljudsynken ibland? Helt plötsligt kan ljudet hamna efter.

Dessutom, bildkvalité, jag har några gånger kommit upp i X-High HD, vilket jag antar betyder extra hög bildkvalité. Nu var det dock ett tag sedan, och min bandbredd är densamma. Störs Netflix av mängden användare som tittar samtidigt, att Netflix blir överbelastat och inte klarar av att skicka ut X-High? Eller är det inte möjligt att komma upp i X-High på allt HD-material? Vissa filmer kanske bara är kodade i 720p och X-High kanske betyder 1080p?
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Någon annan som har problem med ljudsynken ibland? Helt plötsligt kan ljudet hamna efter.

Dessutom, bildkvalité, jag har några gånger kommit upp i X-High HD, vilket jag antar betyder extra hög bildkvalité. Nu var det dock ett tag sedan, och min bandbredd är densamma. Störs Netflix av mängden användare som tittar samtidigt, att Netflix blir överbelastat och inte klarar av att skicka ut X-High? Eller är det inte möjligt att komma upp i X-High på allt HD-material? Vissa filmer kanske bara är kodade i 720p och X-High kanske betyder 1080p?


Det där med att ljudet inte är synkat verkar ha fixats för mig. I början kunde serier såsom Arrested Development eller Chuck ha osynkat, medan filmer fungerade felfritt. Sen i alla fall början av december har jag inte märkt något sånt fel. Allt fungerar felfritt.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Jag är riktigt missnöjd. Film efter film, även äldre, som inte alls finns. Nej, om något blir det Viaplay framöver. Får se om det blir bättre i framtiden.
  • 0
Citerar Jeramo:
Tipsar om att testa Unblock-US, det kostar 30 kronor i månaden och ger dig det amerikanska utbudet! Fungerar även till Ipad, Playstation 3, Android m.fl.

Fungerar som en VPN, det ger dig således även tillgång till amerikanskt Hulu etc.


Varför betala för det? Plug in:en gör exakt samma sak!
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Mcgeady:
Plug in:en gör exakt samma sak!


På "Ipad, Playstation 3, Android m.fl." ?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Nej, om något blir det Viaplay framöver.


Var tvungen att ge Viaplay en chans och satte igång min gratismånad, men helhetsmässigt tyckte jag nog att Viaplay var sämre. HD-utbudet känns skralare, konstigt nog, med tanke på att Viasat kör dedikerade HD-kanaler via box och därmed borde ha ett ganska stort bibliotek att utgå från. Men samtidigt vill man väl inte konkurrera med sig själv.
Viaplay är snabbare med att lägga till "nya" filmer, det är väl det som är deras trumf i dagsläget. Viasat har ju avtal med distributörerna.

Viaplays gränssnitt är lite blaskigt med alla omslag så sätt inpå varandra, samt tillhörande text på 16 tecken i fontstorlek 10 under desamma. Sorteringen är dock bättre, ett A-Ö-arkiv är föredömligt. Netflix och deras katastrofalt dåliga high-light-reels med rekommendationer; "Eftersom du tittade på.." och "Populärt på Facebook" ser jag ingen poäng i. Flikarna tycks dessutom bara bli fler och fler ju mer man tittar på Netflix.

Sen tyckte jag nog att bildkvalitén (på HD-filmer) var lite sämre på Viaplay. Streamprotokollet verkar inte vara helt hundra, har aldrig upplevt buffring på Netflix men gjorde det på Viaplay.

Ingen av tjänsterna är perfekta, men jag föredrar nog Netflix i dagsläget.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Bara de ökar utbudet och lägger till De allra vanligaste play kanaler så säger jag upp boxer abonnemanget direkt.

Tillagt 2013-01-20 20:56:
Citerar T-Boy:
Fixade den igår och hittar väldigt många serier jag missat. Tyckte svenska/nordiska utbudet var helt okej, men jäklar.


Nu blev ju faktiskt Netflix värt att ha! Synd bara att det inte går att få till xboxen.
  • 0
Citerar Aaandy:
http://feber.se/webb/art/261740/superhd_till_netflix/

Bra att man uppfinner nya benämningar för äldre tekniker för att locka kunder.


*sigh, varför bara inte kalla det 1080p eller full hd?

Och varför måste ISP:en stödja det? Om man har bandbredden ska det väl gå?
  • 0
Citerar Baxter:
Och varför måste ISP:en stödja det? Om man har bandbredden ska det väl gå?


Det var det jag reagerade på också. Högupplöst material brukar ju i regel bara kräva en något sånär stabil hastighet. Netflix uppger i samband med "Super HD" att bandbredden måste ligga på 5Mbit minimum, med 7Mbit rekommenderat, vilket ju inte är alltför högt ställda krav.

Förmodligen vill Netflix lägga tryck på internetleverantörerna med att ingå partnerskap med Netflix som fått ett uppsving på sistone. Många ISP:s kör ju egna streamlösningar.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Netflix verkar inte fungera när man kör MediaHint. Någon annan som har problemet?
  • 0
Citerar Galdir:
Netflix verkar inte fungera när man kör MediaHint. Någon annan som har problemet?


Yes, samma här, verkar som att många har samma problem. Men även andra streamingsajter (hulu.com t.ex.) fungerar också lika dåligt med Media Hint just nu så förhoppningsvis ligger felet hos Media Hints proxyservrar. Borde bli fixat snart iaf.

Jag blev livrädd att Netflix hade spärrat "funktionen" först, vilket vore fruktansvärt eftersom jag inte hunnit se färdigt på Futurama än.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!