Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Jag vet inte vad brudar tänder på i detalj men den jag prata med, verka har samma egenskaper som mig inom vissa områden. Vi tycker om att prata med varandra. Har försökt ge henne välvara ord så hon känner sig uppskattat. Stötta henne och puscha henne och berömmer henne när hon har gjort ett bra arbete på sitt jobbet. Har märkt på senare tid sjukt omtänksam. Vissa dagar går det bra för henne vissa dagar mindre bra som på arbetet men det tillhör livet. Där försöker jag säga positiva saker till henne. När arbetet går bättre så säger jag gott jobbat! .

Det jag känner igen mig i henne är hennes humör. Hon kan vända på en fena när något händer i hennes vardag. Hon måste varva ner efter arbetet och så. Ibland måste jag också varva ner annars kan det går illa. Varva ner för mig är att vara på stranden. Hon hata alkohol för hon har upplevt mycket negativa saker med alkoholen. Jag ogilla också alkohol och dricker hellre något annat. Är ingen som gillar att hänga ute och flamsa sig mer en som gillar det lugna livet och har en myskväll hemma. Passa mig bättre än att flamsa ute.

Hon respektera min bror och undrar om han blev glad när jag hjälpte honom i ett spel. Bara det säger en del om henne.

Min åsikt om utssende har ändrats med henne. För har insett personligheten som hon har hittils är guldvärld.

Igår så arbetade hon riktigt länge. Vi små pratade. Under hennes raster. När hon äntligen avslutade passet fortsättade vi prata och till slut pallade jag inte vara uppe längre så blev godnatt väldigt snabbtxD.

Denna analysen är vad jag har kommit fram med än så länge.

Mina tankar i fortsättningen att bibehålla henne är att fortsätta tugga och köra på. Vad mer kan man göra. Fortsätta vara den trevliga Sonny som hon anser jag är. Sen kommer jag inte på mer än att fokuserar på mitt eget liv med så jag sjäv mår bra.

Hon har verkligen insett vissa saker inom mig som jag jobba på och ändrar på.

Mina känslor för henne har vuxit och vuxit, det är framförall hennes personlighet som har bidragit till mina starka känslor till henne.

Hon har många halv-syskon och syskorna känner hon inte men har en bra relation till hennes fosterfamilj så det är bra .

Hon arbeta nu men saknar henne lite faktiskt.

Tror avståndet som skiljer mellan henne och mig kommer inte har en större påverkan som det är i detta stadiumet. Skall sluta skriva nu. Blir bara så mycket när känslorna tar över.
  • 0
Alltså... Tror ni man kan bli för kräsen när man är ihop med någon som ser väldigt bra ut? Jag känner att det nästan är så för mig ibland.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
<quote author="Axxorz">Alltså... Tror ni man kan bli för kräsen när man är ihop med någon som ser väldigt bra ut? Jag känner att det nästan är så för mig ibland.

Jag kan tänka mig man blända sig själv och blir automatiskt kräsen. Lite kräsen ska man vara men personligheten spelar ett högre värde enligt mig.
  • 0
Bara för det så såg jag henne i affären för första gången på över en månad. Inte en blick fick jag tillbaka. Fyfan.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Bara för det så såg jag henne i affären för första gången på över en månad. Inte en blick fick jag tillbaka. Fyfan.


Skit i henne. Hon är inget att ha. Hitta en ny.
  • 0
Citerar Knasten:
Skit i henne. Hon är inget att ha. Hitta en ny


Som den man jag är ska jag "suck it up" och gå vidare.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Min nya tjej jobba mycket vi gillar att prata med varandra så inget problem med det. Men kopiöst svårt att vakna till en ny dag och vänta till hon skicka ett meddelande från kick. Hon jobbar till 23.00 och den väntan tills hon skriver är hemma nu och kan prata innan jag somna är olidligt och känns flera timmar.
  • 0
Citerar Narulita:
Folk med självförtroende som står för sina intressen går det oftast bättre för än folk som drar på sig offer-rollen konstant och vill att alla ska tycka synd om en.


Här kommer lite visdom, som dessutom kommer från en kvinna - allegedly - och inte en equally ful och sexuellt frustrerad manlig hypernörd. Om det inte är anledning nog för de allra bittraste av er att börja tro på den gamla floskeln om att självförtroende och och en gnutta självdistans trumfar de allra mest bisarra och märkliga intressen ni har... då vettefåglarna vad som kan hjälpa.

Stå rakryggad. Alltid.

För er som lider av problemet att ert intresse för TV-spel bara stjälper allt i ert sociala kärleksliv och varenda kvinna ni passerar helt sonika sluter sig som en djuphavsmussla vid blotta aningen av ordet "Battlefield...; hur går det till? När i hela ledet av konversationer - från första mötet till dess att ni aldrig hörs av igen - tas TV-spel upp och hur går det till när allt skiter sig?
  • 0
Att det egentligen skulle jaga iväg tjejer att man spelar TV-spel talar mera om vilka våp tjejerna är egentligen. Bara att skippa dessa. Inte ens mitt ex hade problem med att jag spelade spel och det hon spelade som mest var Guitar Hero på fester eller Facebook-spel på raster. Annars höll hon på med fäktning och var aktiv. Spelandet kom aldrig emellan oss och jag hade inga problem att hålla dessa separerade och inte tvinga på henne min hobby
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Att det egentligen skulle jaga iväg tjejer att man spelar TV-spel talar mera om vilka våp tjejerna är egentligen. Bara att skippa dessa. Inte ens mitt ex hade problem med att jag spelade spel och det hon spelade som mest var Guitar Hero på fester eller Facebook-spel på raster. Annars höll hon på med fäktning och var aktiv. Spelandet kom aldrig emellan oss och jag hade inga problem att hålla dessa separerade och inte tvinga på henne min hobby


Jag håller med dig Humanisten i det du säger. Man ska inte ens försöka med människor som ogillar det man tycker om att göra i livet. Nu menar jag de som verkligen föraktar människan bakom för just det också. Då blir man ju bara olycklig. Däremot är det ju en helt annan sak om den andra vare sig kille eller tjej inte gillar själv att spela och inte bryr sig om du gör det. Det jag skrev tidigare var tyvärr något som var en del av min uppväxt före gymnasiet. Idag är det mycket bättre då folk är toleranta och framförallt man är större, och människor i min ålder nu är ju mycket mognare än de var då, inklusive mig också givetvis.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Narulita:Känns som ni överanalyserar lite. Om de nu dömer så hårt på att man klassas som snäll

Mitt problem är snarare att man inte kommer ens så långt som en dejt eller ett förhållande om man bara har "snäll" som krok.


Det här med olika klassificeringar, snäll-facket, gamer-facket osv. tror jag inte riktigt spelar någon roll. Antingen finns attraktionen där eller inte när man lär känna någon ny. Och om det finns ömsesidigt tycke er emellan så kommer det slå gnistor om er. Det spelar då ingen roll att du har på dig en t-shirt där det står "Nintendo built this body"

  • 0
Citerar Lawspeaker:
Det här med olika klassificeringar, snäll-facket, gamer-facket osv. tror jag inte riktigt spelar någon roll. Antingen finns attraktionen där eller inte när man lär känna någon ny. Och om det finns ömsesidigt tycke er emellan så kommer det slå gnistor om er. Det spelar då ingen roll att du har på dig en t-shirt där det står "Nintendo built this body"


Kör inte med t-shirts som har tryck, men men
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Du vet vad jag menar
  • 0
Citerar Lawspeaker:
Du vet vad jag menar


Ja, jo..
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Palla med debatten om kärleken. Är väl bara att tuta och köra. Finns det kärlek så är det banne mej kärlek!!!!
  • 0
Citerar Patrikseve:
. Däremot är det ju en helt annan sak om den andra vare sig kille eller tjej inte gillar själv att spela och inte bryr sig om du gör det.


Om vi nu ska gå till min situation.Tjejen(fästmön till och med) har tidigare tänkt saker som "hur ska han nånsin kunna ta hand om en familj som spelar så", hon och hennes mamma har sagt saker som att man slutar att spela när man är vuxen och undrat om inte jag ska sluta, etc. Men då har jag satt ner foten och faktiskt jämfört det med böcker, film och musik.

Jag spelar inte lika mycket nu och låter det knappast gå ut över förhållandet. Jag brukar passa på när hon är borta. Hon känner inte alls samma sak som då, men det tror jag minst lika mycket är en nyttig attitydförändring från hennes sida som att jag inte nördar lika mycket.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Patrikseve:. Däremot är det ju en helt annan sak om den andra vare sig kille eller tjej inte gillar själv att spela och inte bryr sig om du gör det.

Om vi nu ska gå till min situation.Tjejen(fästmön till och med) har tidigare tänkt saker som "hur ska han nånsin kunna ta hand om en familj som spelar så", hon och hennes mamma har sagt saker som att man slutar att spela när man är vuxen och undrat om inte jag ska sluta, etc. Men då har jag satt ner foten och faktiskt jämfört det med böcker, film och musik.

Jag spelar inte lika mycket nu och låter det knappast gå ut över förhållandet. Jag brukar passa på när hon är borta. Hon känner inte alls samma sak som då, men det tror jag minst lika mycket är en nyttig attitydförändring från hennes sida som att jag inte nördar lika mycket.


Försök att inkludera tjejen och svärmor i spelandet istället. Skaffa någon titel som de kan tänkas uppskatta och bjud över på en spelkväll! Bjud på gott tilltugg samtidigt. Om de får en inblick i världen så kommer de lättare förstå att det är en underhållningsform lika värd att respektera som böcker och film.
  • 0
Citerar Lawspeaker:
Det här med olika klassificeringar, snäll-facket, gamer-facket osv. tror jag inte riktigt spelar någon roll. Antingen finns attraktionen där eller inte när man lär känna någon ny. Och om det finns ömsesidigt tycke er emellan så kommer det slå gnistor om er. Det spelar då ingen roll att du har på dig en t-shirt där det står "Nintendo built this body"


+1
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Lawspeaker:
Om de får en inblick i världen så


De har redan fått många inblickar i världen med fem andra barn samt att pappan i familjen är före detta CS-nörd. Rolig idé men nej tack. Bjuder inte över svärmor.
  • 0
Var på quiz på ett fike idag när jag råkade få syn på en riktigt söt tjej. Gav henne några blickar, och kan svära på att jag fick några medvetna sådana tillbaka (förvånad blev jag), sen kom jag på att jag snart ska flytta och tvingade mig själv att sluta.

Blev lite besviken men det var bäst så.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Narulita:
Japp, det anses som nördigt och ocoolt, det kan jag hålla med om. Man kan antingen böla över det eller acceptera att man är en ocool nörd och umgås med andra nördar som tänker likadant och accepterar en för den man är. Det har jag själv gjort de senaste åren och har aldrig varit mer bekväm i mig själv ^^

Ärligt talat så tycker jag dock fortfarande att ni överdriver. Åtminstone bland män så spelar de flesta tv-spel åtminstone någon gång ibland, även "inne"-killarna. Hur många hype-ar inte t.ex varje nytt GTA som kommer ut? Mycket sitter i attityden av vad jag sett. Folk med självförtroende som står för sina intressen går det oftast bättre för än folk som drar på sig offer-rollen konstant och vill att alla ska tycka synd om en.
.


En tjej som spelar är inte samma sak som en kille som spelar.

Om du (som tjej) går ut och säger att du spelar tv-spel tror jag få killar skulle bry sig. En del skulle kanske se det som något positivt också (om de själva spelar).
Därför blir det ihåligt varje gång en tjej skriver, jag är öppen med att jag spelar och är en nörd och spelar ingen roll. Min pojkvän klagar inte^^.

Nej klart en kille inte klagar över att hans tjej spelar tv-spel. Mindre risk för tjat/bråk om att han som kille ska spela mindre själv.
Problematiken en tjej kan drabbas för är att i själva spelcommunity kan det finnas sexuella trakasserier, men det rör ju inte kärlekslivet (som diskuteras här).

Jag vet ingen gamergirl som inte har haft killar svärmandes runt henne, men jag vet flera killar där tjejerna ser rakt igenom dem (eller ala friendzone).

Och även om Humanisten (som har skrivit under lång tid) trycker ner sig själv(i onödan!) så är han inte helt fel ute med att snällhet är en egenskap som inte är attraktiv i praktiken.

För att göra det tydligt. Jag har själv varit på dejtingsajt och ofta ser jag profiler av tjejer där de söker detta

Killen ska vara
- Smart
- Rolig
- Snäll
- Charmig
- Romantisk
- Trygg/stabil
- Ha god inkomst
- (God utbildning nämns ibland)

Men han ska också vara
- Spontan
- Inte snål
- Seriös
- Allvarlig
- Händig (hantverkarmässig)
- En "karlakarl" (kan tolkas in många saker i detta såklart, brukar vara någon form av bad boy)

Många av dessa egenskaper står mot varandra.
Om du hittar en man som har alla dessa egenskaper fullt ut skulle jag säga han måste vara schizofren.
Ändå likväl ser jag detta mönster upprepas om och om igen.


Kompis till mig testade vara bad boy. Han fick ligga, fick förfrågan om att få ligga och diverse "tihihihi" från tjejer på fester. Det funkade, inte på alla tjejer nej (såklart inte). Men funkade på tillräckligt många för att det skulle vara motiverat att fortsätta att vara bad boy. Han var dryg gjorde sexuella anspelningar gång på gång och åtminstone en tjej kärade ner sig i honom. Kärade ner sig i en kille som var ute efter hennes kropp och inget annat.

Vill du som kille hitta värme/närhet från en tjejs kropp är bad boy-stilen något som fungerar.
Letar du efter kärlek och en djupare kontakt med en tjej funkar det inte (för då måste tjejen gilla killen för den han är inombords och inte den fejkade ytan).
Men om man varit singel i åratal förstår jag att killar bestämmer sig för att fejka och vara bad boy. Gå runt år efter år singel med sina "principer" när kompisarna som slängde det i papperskorgen sitter med tjejen under armen. Det eller att bitterheten kryper fram hos vissa.


Jag har hört tjejer beskriva sin pojkvän med att han är snäll, men jag har aldrig hört en tjej säga att egenskapen hon föll för var hans snällhet (kanske andra har hört det?).

( Igen alla tjejer fungerar inte likadant och finns tjejer som blivit brända som BARA vill ha en omtänksam kille. Men killar som läser den här tråden ska inte få fantasier om att den snälle killen får sin "belöning" i slutet av någon magisk tunnel för att han var snäll. )

EDIT: Humanisten, som jag skrivit förut till dig. Du har haft flickvän och kan därför ha det igen, det kommer.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Ursäkta mitt språk men är riktigt trött på alla jävla kriterier när det gäller kärlek. Är bara att köra och skita i kriterier. När det gäller min tös så började allt med att jag snacka på omegle med hennes brorsa efter det kom hon in i chatten och vi började prata med varandra. Vi har snackat ett tag och vet mer om varandra. Har gett mycket beröm till henne och visa min uppskattning till henne. Det verka fungerar och vi prata om allt.

När det gäller kriterierna som finnes ovanför mig. Det enda jag uppfyller för tillfälligt är snäll, charmig, rolig, spontan, inte snål, seriös, och allvarlig med mera. Det med egenskapen att vara smart. Hur klassa man det i ett förhållande? Genom att har en bra iq eller värdesätts utbildning i en fråga hur smart personen är?

Visa för henne vill verkligen framåt med bilen och allt plus skaffa ett bra jobb med en god inkomst.

Så kriterierna börjar uppfyllas men vill verkligen förtydliga att inte fokuserar på kriterier. Var er själva och fortsätt kämpa på!.
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
EDIT: Humanisten, som jag skrivit förut till dig. Du har haft flickvän och kan därför ha det igen, det kommer.


Återstår att se
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag orkar ju knappt läsa något. Var snäll mot min begränsade skalle
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Narulita:
I slutändan brukar dock dessa människor med löjliga krav inte bry sig när de väl träffar rätt person. Ofta brukar inte ens hälften av kraven stämma in på denna person de avgudar. Kärlek är oförutsägbart.


This!

Jag har förövrigt blivit friendzonad massvis med gånger, och jag är en sån där häftigt "gamertjej".

Citerar Chrysis_ignita:
Jag har hört tjejer beskriva sin pojkvän med att han är snäll, men jag har aldrig hört en tjej säga att egenskapen hon föll för var hans snällhet (kanske andra har hört det?).


Fast, man faller väl ändå för någon för att man bara faller för någon? Skulle jag falla för alla som är snälla mot mig så skulle jag kära ner mig konstant liksom. Det handlar väl snarare om personkemi? Jag har fallit för både bra och dåliga killar/tjejer åtminstone, men det är ju hos snälla och omtänksamma människor man väljer att stanna kvar. Eller är det bara jag?
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!