Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Costae Cavea:
För att hon nämner att du spelar spel eller är snäll och omtänksam?


Typ hela kombinationen
Inte direkt det mest intressanta eller sexigaste för att göra reklam för någon

Citerar Patrikseve:
Om jag fick en krona för varje gång någon sagt det till mig, då hade jag haft råd att pröva lyckan i ett annat land


True dat. Att bli kallad "snäll" är knappast nytt eller speciellt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Typ hela kombinationen
Inte direkt det mest intressanta eller sexigaste för att göra reklam för någon


Aha, nä jag själv tycker inte om att bli presenterad som gamer eller att flickvännen säger att jag nog sitter hemma och spelar åt sina kompisar. Låter bara lite tragiskt sådär, tyvärr.

Citerar Humanisten:
True dat. Att bli kallad "snäll" är knappast nytt eller speciellt.


Du får väl hjälpa henne att presentera dig som smart och rolig eller något.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Du får väl hjälpa henne att presentera dig som smart och rolig eller något.


Mjo, förbjöd henne från att använda ordet "snäll"..
Snäll är liksom så vanilj och tråkigt. En tant ska vara snäll. En liten hund ska vara det. Knappast något som gör folk intresserade.

Citerar Costae Cavea:
Aha, nä jag själv tycker inte om att bli presenterad som gamer eller att flickvännen säger att jag nog sitter hemma och spelar åt sina kompisar. Låter bara lite tragiskt sådär, tyvärr.


Gamer är inget fel egentligen och har inga problem att göra det själv, men att vara en snäll person som spelar spel kanske inte direkt får folk att stå i kö för att möta en
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Mjo, förbjöd henne från att använda ordet "snäll"..
Snäll är liksom så vanilj och tråkigt. En tant ska vara snäll. En liten hund ska vara det. Knappast något som gör folk intresserade.


Jag fick "trevlig" som beskrivning en gång i ett sådant sammanhang. Får rysningar bara av att tänka på det
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Aha, nä jag själv tycker inte om att bli presenterad som gamer eller att flickvännen säger att jag nog sitter hemma och spelar åt sina kompisar. Låter bara lite tragiskt sådär, tyvärr.


Tragiskt? Beror väl på vem du frågar, idag finns det betydligt fler personer som tycker att det är vardag och göra det du beskriver. Du behöver nog inte oroa dig eller skämmas för det (säger inte att du gör det).

Citerar Narulita:
"Han är en ondskefull sadist som flår hundvalpar och sedan äter dem till lunch".

Unikt och spännande.


I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Narulita:
"Han är en ondskefull sadist som flår hundvalpar och sedan äter dem till lunch".

Unikt och spännande.


Hade låtit mer intressant tror jag.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Perluck:
Tragiskt? Beror väl på vem du frågar, idag finns det betydligt fler personer som tycker att det är vardag och göra det du beskriver. Du behöver nog inte oroa dig eller skämmas för det (säger inte att du gör det).


Det känns som att folk dömer en i förtid för det, och särskilt de i hennes kretsar. Hon personligen avskyr spel för övrigt.
  • 0
Citerar Narulita:
Känns som ni överanalyserar lite. Om de nu dömer så hårt på att man klassas som snäll


Mitt problem är snarare att man inte kommer ens så långt som en dejt eller ett förhållande om man bara har "snäll" som krok.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Minilena:
Hoppas att du hittar sällskap mer förr än senare. Sprängs av längre
tid av ensamhet.


Behöver nog vara själv en stund och definitivt inte tvinga fram något med någon.

Citerar Moose:
... sjöngs det en gång. Jag är med på ditt tåg. Har bidragit med samma bistra cynism i ett kraschat förhållande själv.


Det är ju det som svider mest. Att det antagligen svider mer hos mig än hos henne. Och tystnaden som följer, att bli helt ignorerad efteråt, är nog det smutsigaste tricket här i livet.

Citerar Moose:
Tror det ligger närmare till hands än att motparten ska dikta om alla ens perversioner och helveten man har gjort (gud förbjude).


Om det ändå vore så väl att det fanns perversioner att prata om! Jag tänker mer på alla lögner och svek, och stundtals helt idiotiska beteenden. Som jag av någon anledning förlät. Eller kanske inte förlät, men förbisåg. Desperat av efter närhet och lycka.

Anledningen till mitt ursprungliga inlägg var att illustrera hennes rädsla över att det skulle spridas rykten om detta.

Citerar Moose:
Ex är ex av en anledning. Man ska inte lägga allt för mycket tilltro i vänskap med sina föredettingar.


Så sant som det är sagt.

---
Citerar Humanisten:
En vän till mig försökte typ muntra upp mig och beskrev mig i princip hur hon skulle introducera mig för någon: "Att du är en väldigt snäll och omtänksam kille som tycker om att spela spel."
Jag har en känsla av att hon inte vill att jag ska ha ett förhållande igen




Du måste va en badboy!
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Narulita:
man gör en riktig bedömning. Sen finns det såklart saker som fungerar till ens fördel. Men för bra bes


Det räcker med att du säger att du spelar dator/tv spel så är du helt ointressant... jag skojar verkligen inte. På min skola mobbades folk som spelade spel i allmänhet och klassades som nördar (då på ett väldigt negativt sätt även om betydelsen egentligen är postiv). Många i min åldersgrupp har fortfarande sådant tänk kring folk som spelar, och de sätts i fack som ocoola osv. Självklart är det ju inga personer man ska dejta när dom hatar ens hobby, men det är tråkigt likväl att den synen fortfarande existerar än idag, när spel blivit så mainstream.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Axxorz:
Du måste va en badboy!


True story

Citerar Narulita:
Jag tror inte beskrivningar kommer påverka det särskilt mycket överhuvudtaget. Ofta vill man möta personen ifråga innan man gör en riktig bedömning. Sen finns det såklart saker som fungerar till ens fördel. Men för bra beskrivningar kan även bygga upp alldeles för stora förväntningar och snarare göra personen besviken när denne får träffa den extremt hype-ade människan. Vill du dejta är nog det bästa att bara ta dig ut i världen och faktiskt träffa folk och tala för dig själv istället för att försöka få dina tjejkompisar att sälja in dig.


Tro mig, försöker inte få henne att göra det. Hennes vänskapskrets är i princip det sista stället jag skulle leta bland.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Det känns som att folk dömer en i förtid för det, och särskilt de i hennes kretsar. Hon personligen avskyr spel för övrigt.


Det är väl individuellt. Bryr mig inte längre själv faktiskt, upp till den som hör det hur hon/han hanterar det. Ser det bara som någonting positivt om de förstår att man gillar något som de själv kanske inte gillar.

Folk som inte dömer ut i förtid är folk man ska hålla i.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Narulita:
Nej.


Yupp.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Det handlar inte om att dra på sig offerkofta, utan det handlar om den formen av respons jag och andra fick. Sen kan man vara självsäker i sin hobby något jag också är och umgås med vänner som är helt ok med att man spelar, och vissa spelar andra inte. Det förändrade inte responsen man både fick och kunde få. Man blev utdömt och åsidosatt. Den attityden jag beskrev fanns bland tjejer gentemot killar i väldigt hög grad, och en del killar gentemot andra, om du väljer att tro på detta eller ej, det är inte mitt problem. Men lite empati skulle inte skada "just saying"!
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Narulita:
Ja, okej du har rätt. Om alla killar på jorden var bad boys skulle planeten bli överbefolkad eftersom exakt alla killar skulle få ligga konstant. Alla schyssta killar i förhållanden har bara anställt skådespelerskor till att agera som deras flickvänner, jag menar, snälla killar kan inte få tjejer, det är ju bara logiskt. Tänk om alla bara visste att det enda som krävs för att få tjejer är att vara en skitstövel och att det är det enda eftertraktade? Då skulle ingen behöva vara ensam längre. Perfekt!


Du lär dig snabbt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Narulita:
har jag svårt att tro att ni skulle fungera ihop i längden alla fall
Citerar Narulita:
såg att du Costae syftade på din tjej och inte en framtida blinddate.


Andra kan väl ta lärdom av mig då kanske. Man får finna sig i att sin partner inte uppskattar spel och då blir det såklart att skära ner en hel del på spelandet ifall förhållandet ska vara någorlunda bra. Jag känner personligen att jag får ut mycket mer av henne än av spelande så det känns som en rätt bra deal.

Men som Humanisten var inne på handlar det om att kroka fast dem med bara de allra bästa detaljerna. Att jag tycker om spel kommer fram tids nog ändå.

Citerar Perluck:
Folk som inte dömer ut i förtid är folk man ska hålla i.


Ah, så är det nog.
  • 0
Kvinnor!
  • 0
Citerar Knasten:
Kvinnor!


Ja, det här inlägget säger ju mycket...
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Humanisten:
En vän till mig försökte typ muntra upp mig och beskrev mig i princip hur hon skulle introducera mig för någon: "Att du är en väldigt snäll och omtänksam kille som tycker om att spela spel."
Jag har en känsla av att hon inte vill att jag ska ha ett förhållande igen

Åh, det första ord folk avänder för att beskriva mig är alltid snäll. Det är ju ganska bra va, men inte så spännande kanske. Hade en chef en gång som tyckte att jag skule skriva snäll i CV:et. Det var ett konstigt samtal. Jag trivs iofs ganska med att bli beskriven som snäll, det är så oförargligt som jag är, tror jag.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Åh, det första ord folk avänder för att beskriva mig är alltid snäll. Det är ju ganska bra va, men inte så spännande kanske. Hade en chef en gång som tyckte att jag skule skriva snäll i CV:et. Det var ett konstigt samtal. Jag trivs iofs ganska med att bli beskriven som snäll, det är så oförargligt som jag är, tror jag.


Jag har egentligen inget emot att klassas som snäll. Jag är liksom snäll och för det mesta artig. Jag vill bara inte att det typ ska vara det enda som definierar mig som person. Det är inget direkt speciellt med att vara snäll och det är inget intressant med det heller. Det är mera självklart att egentligen vara det. Därför är jag putt över att det tydligen är allt jag är.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ett problem jag finner i många manliga "nördar" (gamers) är att de hela tiden försöker få tjejer, eller helt enkelt andra människor att intressera sig i de spel man spelar....Istället med att börja med att snacka om, eller hitta på nåt som är mer neutralt. Nåt som de flesta gillar att göra.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag har egentligen inget emot att klassas som snäll. Jag är liksom snäll och för det mesta artig. Jag vill bara inte att det typ ska vara det enda som definierar mig som person. Det är inget direkt speciellt med att vara snäll och det är inget intressant med det heller. Det är mera självklart att egentligen vara det. Därför är jag putt över att det tydligen är allt jag är.


Tycker själv att det är otroligt svårt att beskriva en annan människa. Inte direkt för att jag någonsin skulle försöka para ihop två människor men om det vore fallet skulle jag förmodligen vara ordlös. Och att du inte är mer än "snäll" är bara ren avföring så tro aldrig det.

Citerar Oddesey:
Ett problem jag finner i många manliga "nördar" (gamers) är att de hela tiden försöker få tjejer, eller helt enkelt andra människor att intressera sig i de spel man spelar....Istället med att börja med att snacka om, eller hitta på nåt som är mer neutralt. Nåt som de flesta gillar att göra.


Har inte hört om detta faktiskt. Har du upplevt det? Det finns en del som själva nappar upp på det har jag märkt, det vill säga partners som nyfiket vill ta upp handkontrollen och utforska vår hobby. Smaken är som baken.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Perluck:
Tycker själv att det är otroligt svårt att beskriva en annan människa. Inte direkt för att jag någonsin skulle försöka para ihop två människor men om det vore fallet skulle jag förmodligen vara ordlös. Och att du inte är mer än "snäll" är bara ren avföring så tro aldrig det.


Maybe. Kan vara min vän som bara är lat och väldigt... Kristen när vi pratar
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Narulita:
Om det är någon tröst så scrollar jag aldrig förbi dina inlägg i den här tråden(lurkar här rätt mycket utan att posta ), så tråkig är du absolut inte. Önskar bara att du var lite snällare mot dig själv!


Varför säger alla att jag måste vara snällare mot mig själv? Måste väl vara elak mot någon när jag tydligen är snäll mot alla andra?

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!