Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek

putterman
putterman
Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag tror fan jag har kommit över Lisa, helt. Kan självklart sakna det vi hade ibland, men det känns mer som nostalgi än kärlek.

Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
TheYellowHero
TheYellowHero
Känner mig fullkomligt aromantisk för närvarande. Inte känt känslor för någon på länge. Nästan för länge. Borde gå ut oftare.

Citerar putterman:
Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag tror fan jag har kommit över Lisa, helt. Kan självklart sakna det vi hade ibland, men det känns mer som nostalgi än kärlek.

På tiden

Trying to make a living and doing the best I can
Oddesey
Oddesey
Citerar TheYellowHero:
Känner mig fullkomligt aromantisk för närvarande. Inte känt känslor för någon på länge. Nästan för länge. Borde gå ut oftare.

Personligen har jag inte känt ett behov av kärlek på ganska länge nu. Inte så att man vill leva utan det. Men man sitter inte direkt och deppar över att vara ensam. Ganska skönt må jag säga.

Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Nu har ännu en jag känner förlovat sig

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Oddesey
Oddesey
Citerar Humanisten:
Nu har ännu en jag känner förlovat sig

Har aldrig förstått mig på förlovning. Det springer runt 16 åringar som titt och tätt förlovar sig med någon för att sedan dumpa partnern ett par månader senare. Så vad är grejen egentligen? Varför gör folk det, är det något sätt att visa att man är lite mer "seriös" men ändå inte SÅ seriös?

Någon?

Kanutus
Kanutus
Citerar Oddesey:
Någon?

Kan inte svaret på din fråga men jag är villig att lägga till ytterligare en fråga!

Varför gifter man sig?

Totalt onödigt i min värld, då du bara kastar pengar i sjön på någonting som sedan tidigare redan är uppvisat att man bryr sig om varandra.

But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Kanutus:
Varför gifter man sig?

Totalt onödigt i min värld, då du bara kastar pengar i sjön på någonting som sedan tidigare redan är uppvisat att man bryr sig om varandra.

För mig är det mera en gest. Sedan så är det också en form av juridisk uppgörelse som underlättar en del frågor och låter finare än att skriva under ett samboavtal.

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Lurkman
Lurkman
Citerar Humanisten:
Sedan så är det också en form av juridisk uppgörelse som underlättar en del frågor och låter finare än att skriva under ett samboavtal.

Precis, och det ska heller inte underskattas. Något helt annat än förlovning som är juridiskt irrelevant, men ändå lite gulligt, kan jag tycka.

Chaan
Chaan
Hela grejen är väl att man vill visa offentligt att man tror att det håller. Jag ska bespara er alltför många detaljer, men en tjej jag hade 1993-95 kände jag så för. När det inte höll, så fortsatte jag drömma om henne på nätterna i 15 år och då spelade jag in låten på min hemsida igen - nu i en dovare ton än då jag skrev och spelade låten 1996. För att visa att det var ännu djupare än jag ville erkänna.

Just det där med offentligt har blivit tydligt just den här veckan, när Hollywood-stjärnor har fått bilder publicerade där vigselringarna lämnats hemma. Det är alltså en show-grej egentligen - stjärna eller inte. Man har en symbol på sig, det skulle vara en tatuering om det var på riktigt liksom. Gifter man om sig får man tatuera in nästa namn under, för att förhållandet fortfarande var en kraftfull del av ens liv, oavsett om partnern dog - förlorade förståndet - eller vad som helst.

I mourn the smell of love in the napalm.
MrFiskeh
MrFiskeh
</quote>
Citerar Oddesey:
Citerar Humanisten:Nu har ännu en jag känner förlovat sig

Har aldrig förstått mig på förlovning. Det springer runt 16 åringar som titt och tätt förlovar sig med någon för att sedan dumpa partnern ett par månader senare. Så vad är grejen egentligen? Varför gör folk det, är det något sätt att visa att man är lite mer "seriös" men ändå inte SÅ seriös?

Någon?

Alltså hela poängen är väl för att visa att man är seriös och vill ge allt för den människan, sen att en del folk tror att dom är redo för den typen av förhållande är en annan sak. Man gör väl dumma saker som 16 åring som man helt enkelt inte är redo för.
Samt så är det ju en liten status grej helt enkelt, förlovning samt giftermål är väl lite av detsamma förutom att en förlovning inte måste vara speciellt dyrt jämnfört med ett traditionellt giftermål.

Sen kan giftermål hjälpa när det kommer till viktiga saker i slutändan, min gammelmormor tex var inte gift med min gammelmorfar och när han omkom i en trafikolycka lämnades hon utan ett öre pga att dom inte var gifta.
Hon hade kunnat casha rätt bra med tanke på vad dom ägde, men fick nada och fick till slut flytta in hos min mormor innan det var dags för hem och sånt.

150k+ Gamerscore yo
putterman
putterman
Citerar TheYellowHero:
På tiden

Verkligen

bajen13
bajen13
Vad känner folk härinne gällande ålderskillnader när det gäller kärlek?

Some people believe in god, I believe in Hammarby!
Chaan
Chaan
Jag har bott med en tjej som var 12 år äldre En annan tjej var väl 8 år äldre eller nåt men vi flyttade aldrig ihop. Sedan var det en 50+ som kom hem till mig en dag när jag var 24 Hon hade blivit kåt när hon hörde att jag låg i badet sa hon. Jag ville inte ha sex med henne. Dom brukar vara bäst runt 40 tror jag. Dom som är bra från början, blir snyggare till och med 40, såvida dom inte är beroende av något skit. Babyfacet är borta vid 30, sedan mognar dom i tio år. Det finns också kvinnor som är snyggast vid 60, Sigorney Weaver.

Men dom flesta av mina tjejer har varit 20-30. En var 16 när vi träffades men då var jag också tonåring. Men hon var väldigt mogen, mer än dom äldre tjejerna jag haft. Både hennes kropp och sinne. Däremot hade hon babyface!

En 14-åring försökte få mig att ta hennes oskuld 1995 men jag tyckte hon skulle lugna sig. Det gick illa, hon blev jätteledsen.

MrFiskeh
MrFiskeh
Alltid varit den äldre i stort sett, äldsta har väl varit 1 år äldre än mig.

Senaste var 5år yngre.

Ålderskillnader är lite creepy om snubben är typ 30 och tjejen är 17 och liknande, men över 18 så räknas hon ju iaf som vuxen så då är det ju fritt fram enligt mig iaf.

Inte för att jag personligen vet vad en 18 åring skulle se i en 50+ men kärleken är blind sägs det

150k+ Gamerscore yo
Tom 2mat
Tom 2mat
Citerar bajen13:

Jag hatar den här frågan. Vissa åldersskillnader är ju fel, onekligen. Onekligen. Tydligen. För det finns ju gränser och lagar på vad kärlek är och vad det betyder för olika människor i olika åldrar. Gud, jag kan inte ge ett bra svar.

There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
AG Jati
AG Jati
Citerar Chaan:
Jag har bott med en tjej som var 12 år äldre En annan tjej var väl 8 år äldre eller nåt men vi flyttade aldrig ihop. Sedan var det en 50+ som kom hem till mig en dag när jag var 24 Hon hade blivit kåt när hon hörde att jag låg i badet sa hon. Jag ville inte ha sex med henne. Dom brukar vara bäst runt 40 tror jag. Dom som är bra från början, blir snyggare till och med 40, såvida dom inte är beroende av något skit. Babyfacet är borta vid 30, sedan mognar dom i tio år. Det finns också kvinnor som är snyggast vid 60, Sigorney Weaver.

Men dom flesta av mina tjejer har varit 20-30. En var 16 när vi träffades men då var jag också tonåring. Men hon var väldigt mogen, mer än dom äldre tjejerna jag haft. Både hennes kropp och sinne. Däremot hade hon babyface!

En 14-åring försökte få mig att ta hennes oskuld 1995 men jag tyckte hon skulle lugna sig. Det gick illa, hon blev jätteledsen.

Sune, är det du?

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Chaan
Chaan
Jag har bara känt en Sune, bygdeoriginalet, han var otrevlig. Alltid vresig. Katternas konung, han drev upp mängder med katter hemma. Själv hade jag bara en katt som jag älskade, som sprang bort. Vad har det här med att göra?

AG Jati
AG Jati
Citerar Chaan:
Vad har det här med att göra?

Tänkte bara på den där teckande tv-serien "Sune" när du tog upp den där enorma listan.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Chaan
Chaan
Jag kan inte komma på hur jag är Sune, men på Google hittade jag Elaka Rune och Sune, det var alltså bröderna i Ölsta - alltså namnen kommer därifrån. Rune var egentligen inte elakt lagd, men han betade säden med kvicksilver på 80-talet fast det inte var tillåtet längre.

Om Sune skrev listor så är det kanske en tangerande detalj ja, Diagram, Tabeller och Kartor är ju viktigt att ha med på en personlig hemsida

Jag tror inte Sune har mer att göra med min personlighet, men det är möjligt att handlingen i historierna påminner om mig?

Kortsvaret då, jag har hittils inte hittat yngre tjejer som jag tycker är mogna?

Oddesey
Oddesey
Jag hatar att bara för att man får för sig att någon småstöter på en så ska man få "intresse"-känslor gentemot den personen själv.

Nu är man i de där tankarna igen. För i helvete...

Minilena
Minilena
Citerar bajen13:

Mental ålder är ett uttryck som smiter fram rätt snabbt i mitt huvud när folk frågar sånt. Vissa människor är fantastiskt mogna på en del eller många plan tidigt, andra inte. Är fantastiskt kär i en fyra år yngre tjej och en åtta år äldre kille just nu, är själv 19. Hade någon för något år sedan sagt till mig att jag skulle vara kär i folk så långt bort i ålder hade jag nog blivit rätt förvånad, men så ramlade jag över rätt personer och så var det med det.

Kärlek är kärlek oavsett ålder, men man ska vara väldigt försiktig med framtiden då man förändras som människa, särskilt (av vad jag sett i världen) när man är tonåring men så klart även senare i livet. Gjorde förut misstaget att tro att känslor kunde vara för evigt, och det tänker jag inte göra igen.

Tillagt 2013-10-15 23:06:
Citerar Oddesey:
Jag hatar att bara för att man får för sig att någon småstöter på en så ska man få "intresse"-känslor gentemot den personen själv.

Nu är man i de där tankarna igen. För i helvete...

Tror att diverse instinkter vill ta chansen när den dyker upp, hur lite man än vill rent rationellt. Ur ett evolutionärt perspektiv är det ju bättre att passa på än att låta sina chanser gå förbi.

Spoiler:Du byter profilbild för ofta Oddesey, jag märkte inte att det var dig jag svarade först

Chaan
Chaan
Det är då du ska försöka friendzona. Det är inte bara för tjejer. Fast killar får inte säga som tjejer brukar 'Vi är ju kompisar' och killen går med på det. Tjejen kommer inte gå med på det, hon går vidare helt enkelt. Ett exempel av flera, en tjej jag kände sa 'Ja nu har jag lägenhet och jobb, nu fattas det bara en kille'. Då är det ju bäst att hålla käft, tjejer tycker att dom får vara explicita, men kräver samtidigt att killen ska vara försiktig. Det här är ett fel tjejer ofta har - alltså att jämlikhet bara används för deras välgång och samtidigt används det mot killen. Fejk-logik alltså, killen ska vara jämlik - tjejen får göra som hon vill... även i andra sammanhang förstås.

Oddesey
Oddesey
Citerar Minilena:
Spoiler: Du byter profilbild för ofta Oddesey, jag märkte inte att det var dig jag svarade först

Jag vet, jag vet. Men jag blir aldrig nöjd Får la hoppas att den här håller i sig ^^

putterman
putterman
Citerar AG Jati:
Sune, är det du?

Chaan är en väldigt udda människa.

Chaan
Chaan
Citerar putterman:
Citerar AG Jati une, är det du?

Chaan är en väldigt udda människa.

Lilla vän, quota om du tycker något är fel. Annars finns det en annan tråd där du kan posta dina mordhot och åsikter.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!