Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Linus98:
Det jag ber om är alltså lite tips på hur man göra sig mer attraktiv rent allmänt.


Var dig själv bara. Jag tycker ärligt talat det är det som är mest attraktivt. Framförallt om tanken är att du ska hitta en tjej att leva med. Du vill inte leva med någon du inte kan vara dig själv med.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Hon var ingenting för mig, haha.


Attans! Då är det nya tag som gäller då.

Får man fråga vad som diffade mellan er?
Entering zero gravity
  • 0
Tja, jag följer inte den här tråden alls. Är inte speciellt aktiv på sidan längre men har varit starkt förut. Jag är lite tillbaka pågrund av att jag undrar en sak. Är det någon som följer simple pickup? Är ni inspirerad av de att flörta med tjejer på stan och andra platser? Prenumerar ni till project go som de har? Varför jag undrar är för att jag nyss har börjat göra detta. Jag vill verkligen börja bygga upp mitt självförtroende, prata med tjejer och för det mesta få lite action i livet. Jag försöker ta handling men det är svårt för mig mentalt.
  • 0
Citerar putterman:
Var dig själv bara. Jag tycker ärligt talat det är det som är mest attraktivt. Framförallt om tanken är att du ska hitta en tjej att leva med. Du vill inte leva med någon du inte kan vara dig själv med.

Jo... Det låter rätt logiskt nu när jag tänker efter. Tack för svaret, det uppskattas.
  • 0
Citerar Linus98:
Citerar putterman:Var dig själv bara. Jag tycker ärligt talat det är det som är mest attraktivt. Framförallt om tanken är att du ska hitta en tjej att leva med. Du vill inte leva med någon du inte kan vara dig själv med.
Jo... Det låter rätt logiskt nu när jag tänker efter. Tack för svaret, det uppskattas.


Som Putterman sa samt att om man blir intresserad i någon så ska man (enligt mig) försöka att inte vara allt för "på". Fråga exempelvis inte killen /tjejen om denne vill hitta på något allt för ofta utan att hon / han fråga tillbaka emellanåt. Skriv inte på Facebook (om ni får för er att göra så) först varje gång. Vänta för att se om man tar initiativ för att få snacka med dig.

Osv.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar GhostofCain:
Får man fråga vad som diffade mellan er?


Kan inte sätta fingret på det, men jag tyckte hon var jobbig bara haha.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Kan inte sätta fingret på det, men jag tyckte hon var jobbig bara haha.


Jaha, då förstår jag. Ibland märker man ganska snabbt om man trivs i någons sällskap eller inte och om man klickar osv. Har ju själv varit i den sitsen ett par gånger.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Jaha, då förstår jag. Ibland märker man ganska snabbt om man trivs i någons sällskap eller inte och om man klickar osv. Har ju själv varit i den sitsen ett par gånger.


Mjo så är det ju. Säkert en bra tjej, men inte för mig
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Jag känner att min tillit för folk är borta och tror jag inte kommer våga lita på en människa igen. I och med att jag har växt upp med en alkoholmissbrukande förälder som dessutom låg med min bästa väns förälder så har den aldrig varit stor till att börja med.

Men tjejen som jag var tillsammans med har verkligen förstört mig på så sätt. Jag upplevde det som hon planerade för att få bort mig. Jag flyttade till henne och gav då upp min lägenhet. Vi flyttade sedan till något mindre. Trots att vi var två så stod bara hon på kontraktet. Jag fick sedan flytta min adress till mina föräldrar för att hon skulle kunna söka bidrag. Sen skulle vi bli särbos...

Så tråkigt att hon är så manipulativ. Är fortfarande kompis med henne och hoppas lite att vi kanske ska bli ett par igen. Men allt sker på hennes villkor och hon pratar om är hur hon ska göra si och så för att "överleva".

Synd på en så fin flicka, på vissa sett var hon verkligen min drömkvinna. Synd att sunt förnuft och medkänsla saknades. Tycker även synd om henne då jag är den vettigaste personen som hon har. Annars är det bara typiskt WT, alkisar, bidragsfuskare och idioter vilket hon inte passar in i.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Jag känner att min tillit för folk är borta och tror jag inte kommer våga lita på en människa igen. I och med att jag har växt upp med en alkoholmissbrukande förälder som dessutom låg med min bästa väns förälder så har den aldrig varit stor till att börja med.

Men tjejen som jag var tillsammans med har verkligen förstört mig på så sätt. Jag upplevde det som hon planerade för att få bort mig. Jag flyttade till henne och gav då upp min lägenhet. Vi flyttade sedan till något mindre. Trots att vi var två så stod bara hon på kontraktet. Jag fick sedan flytta min adress till mina föräldrar för att hon skulle kunna söka bidrag. Sen skulle vi bli särbos...

Så tråkigt att hon är så manipulativ. Är fortfarande kompis med henne och hoppas lite att vi kanske ska bli ett par igen. Men allt sker på hennes villkor och hon pratar om är hur hon ska göra si och så för att "överleva".

Synd på en så fin flicka, på vissa sett var hon verkligen min drömkvinna. Synd att sunt förnuft och medkänsla saknades. Tycker även synd om henne då jag är den vettigaste personen som hon har. Annars är det bara typiskt WT, alkisar, bidragsfuskare och idioter vilket hon inte passar in i.


I am gonna keep it real with you. Bryt kontakten med tjejen, börja ta kontakt med nya personer och bygg din relation med andra personer. Man vill inte leva livet runt idioter därför bryter man kontakten med de eller spenderar mindre tid med de. Ge inte lika mycket value av dig själv till de. Börja bli mer självisk, tänk på dig mer än någon annan för det är ditt liv och du ska själv vara glad. Hoppas det här hjälpte.
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Så tråkigt att hon är så manipulativ. Är fortfarande kompis med henne och hoppas lite att vi kanske ska bli ett par igen. Men allt sker på hennes villkor och hon pratar om är hur hon ska göra si och så för att "överleva".

Synd på en så fin flicka, på vissa sett var hon verkligen min drömkvinna. Synd att sunt förnuft och medkänsla saknades. Tycker även synd om henne då jag är den vettigaste personen som hon har. Annars är det bara typiskt WT, alkisar, bidragsfuskare och idioter vilket hon inte passar in i.


Hon är inte en fin flicka eller en drömkvinna, hon är manipulativ och utnyttjande. Du är inte värd mer för henne en vad hon kan klämma ur dig.
Samt detta med att hon inte passar in bland alkisar etc etc. Alla hennes vänner/umgänge är kanske sådana för att hon är sån själv. I regel brukar man välja vänner efter sina egna egenskaper.

Det är en fantasi du lever i (ledsen att säga). Hon är inte så hjälplös som du säger, rätt smart att hon står ensam på kontraktet för bostaden. Tror du att hon gjorde det av en slump?
När alla råd är att om ni båda flyttar in i en bostad ska ni ha båda namn på kontraktet.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Men tjejen som jag var tillsammans med har verkligen förstört mig på så sätt. Jag upplevde det som hon planerade för att få bort mig. Jag flyttade till henne och gav då upp min lägenhet. Vi flyttade sedan till något mindre. Trots att vi var två så stod bara hon på kontraktet. Jag fick sedan flytta min adress till mina föräldrar för att hon skulle kunna söka bidrag. Sen skulle vi bli särbos...

Precis som andra säger - du är värd mer än vad hon är. Även de hemskaste av människor kan glänsa ett tag och vara helt fantastiska, men när det kommer till kritan är de inte av världens bästa material till att börja med och det krävs mycket för att de ska ändra sig - om de ändrar sig alls. Viljan till det måste ju finnas i sådana fall.

Det jag har citerat hoppas jag att du lär dig att aldrig någonsin göra om. Hur bra det än känns med en person - var säker, var jävligt säker. Se till att stå på kontrakt och folkbokföringsadress, att hemförsäkringen täcker dig och allt sånt. Annars kan saker gå väldigt fel när kärleken/förälskelsen falnat lite och det börjar knaka i fogarna...
  • 0
Känner mig så vilsen, som att ingen alls vill ha mig.

För ett tag sedan, så var det en tjej som var intresserad av mig - och jag var intresserad tillbaks (vi kan kalla henne för C). Efter ett tag drar hon sig tillbaka, hör inte av sig på hundra år och förklarar sedan efter en lång tids tystnad att hon endast vill vara vänner.

Nu har vi en till tjej, vi kan kalla henne för E. Vi har träffats ett tag, och inatt sov hon över hos mig. Nu på morgonen så verkade hon lite "off". Jag följer med henne till bussen, ger henne en bamsekram och ser den sedan åka iväg. Efter knappt två minuter får jag ett SMS: "Förlåt, men jag tror nog att vi bara ska vara vänner".

"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Känner mig så vilsen, som att ingen alls vill ha mig.

Vill ha och vill ha. De vill ju vara vän med dig, det är inte något misslyckande! Känslor är sjukt krångliga grejer, man kan inte förvänta sig att vem som helst som man träffar fattar kraftigt tycke för en på en gång. Min absolut största crush var på en person som jag gått i samma klass som i två år och knappt ens märkt, och mer eller mindre över en natt var jag toksåld på henne. Jag bekände mina känslor efter ett tag, blev vänligt avvisad, vi blev och är jättenära vänner och jag skulle aldrig vilja vara utan den vänskapen!

Vårda dina vänskaper, man vet aldrig vart de leder Och vänskap är något otroligt viktigt, hur mycket man än vill ha någon sån där extra. Var tacksam över de som vill vara med dig och tycker om dig ^^
  • 0
Citerar Straholic:
Känner mig så vilsen, som att ingen alls vill ha mig.


Äsch då. Folk hör i alla fall av sig till dig
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Äsch då. Folk hör i alla fall av sig till dig


Awww Humanisten...

Ge mig ditt nummer så ska jag höra av mig!
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Kärleken har sina stunder och besvär. Men ska aldrig förlorar sig själv från en avvisande hand. Man ska tar vara på vänskapen som tidigare har skrivit. Kärleken kommer förr eller senare gäller bara att avvakta och ta det lugnt. Så stå på dig och inte känna dig misslyckat du är lika värda som andra ska du veta.
  • 0
Citerar Oddesey:
Awww Humanisten...

Ge mig ditt nummer så ska jag höra av mig!


Stranger danger!!!!!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Knasten:
Kärleken har sina stunder och besvär. Men ska aldrig förlorar sig själv från en avvisande hand. Man ska tar vara på vänskapen som tidigare har skrivit. Kärleken kommer förr eller senare gäller bara att avvakta och ta det lugnt. Så stå på dig och inte känna dig misslyckat du är lika värda som andra ska du veta.


Sen kan man ju fråga sig hur ofta folk som säger "vill bara vara vän" faktiskt fortsätter att vara ens vän, ringer och frågar om man vill hitta på nåt osv, eller som bara säger så för att det är det lättaste sättet att säga "nej tack" för att sluta med att man aldrig ses igen.

Tillagt 2014-07-06 03:29:
Citerar Humanisten:
Citerar Oddesey:Awww Humanisten...

Ge mig ditt nummer så ska jag höra av mig!

Stranger danger!!!!!


Vill bara göra dig lycklig
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Sen kan man ju fråga sig hur ofta folk som säger "vill bara vara vän" faktiskt fortsätter att vara ens vän, ringer och frågar om man vill hitta på nåt osv, eller som bara säger så för att det är det lättaste sättet att säga "nej tack" för att sluta med att man aldrig ses igen.

Funderade också på det. Jag tror det nog är upp till båda parter att se till att man faktiskt underhåller vänskapen i fall där sådant händer, och kunna prata om saken. Jag upplever att folk är på tok för dåliga på att faktiskt kunna prata om ens relation till varandra, hur man tänker och känner och...tja, sånt där känsligt och viktigt.

Jag säger inte att det är lätt, för det är det inte; har själv haft en del trassel med saken på senare tid med väldigt mysig människa som råkar vara i ett förhållande och där jag vet att dennes partner inte är fullt införstådd i vad som händer. Det blir lätt fel om man hintar nåt om "du borde kanske prata med din flickvän om det här", men saker verkar ha en lösning på gång just nu. Det är svårt och jobbigt och jag är livrädd att bli av med en väldigt nära vän, men jag är beredd att anstränga mig för att om inget annat ha kvar en person att spela spel med ibland, även om det kanske inte blir lika mycket närhet som innan om hans flicka inte går med på det. Vi får se.

Citerar Oddesey:
Stranger danger!!!!!

Vill bara göra dig lycklig

Sötnosar <3
  • 0
Har haft många tillfällen man hör vi kan vara vänner, kan ändras till ett förhållande om vi håller kontinuerligt kontakt med personen. Det bruka oftast slutar att det går motsatsen förlorar henne efter en längre tid. Tror att det handlar om att personen säger vill vara en vän för det är det enklaste utvägen än att sårar personen. Tror man inte ska deppa sig totalt av att inte hitta kärleken snabbt som andra personer. Inte det enklaste att ser andra lyckats med personer så tänker man själv (varför valde folk honom när jag kunde vara bättre enligt min egen fakta)

Gäller att bara leva och en dag kommer kärleken till en är jag säker på. Man ska inte stressa för vissa bruka kärleken komma senare i livet när åldern är högre än förväntat.

Har många gånger funderat hur den perfekta kärleken ser ut och vilka egenskaper hon skall har, men jag har insett måste inte vara så kräsen mer än man acceptera varandra i slutändan.
  • 0
Man skall vara sig själv till kärleken. Visa att man bryr sig. Inte vara blyg mer framåt och självsäker.
  • 0
Tycker kärleken går framåt;)
  • 0
Ledsen att jag studsar in här och avbryter en vacker harrang av gamla självklarheter och självhjälpsfraser, men...

Citerar Straholic:
verkade hon lite "off".


The "off"-ness är hemskt. Som en blöt gammal raggsocka nedtryckt i struphuvudet, ligger den och gror. Har hänt mig ett par gånger med; både med flickvän, på G's och ONS och det ger mig alltid en så jävla analmigrän att jag har börjat ta konversationen på plats istället för att gå hemma och hänga läpp i funderingar. Några saftiga käftsmällar - jämförbart med "vi borde bara vara vänner" - får man ju smaka till följd, men det är ju rätt mycket bättre än att vandra runt barfota på parkettgolvet och pilla på bordskanter och vara allmänt disträ...
  • 0
Citerar Moose:
Ledsen att jag studsar in här och avbryter en vacker harrang av gamla självklarheter och självhjälpsfraser, men...


Kände av nån anledning en stor tillfredsställese av den här meningen.

Inget illa ment mot före-föregående talare, det är sant som det är sagt. Men ack så många gånger man hört det sägas.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!