Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Narulita:
Alltså, detta jävla tjat om Brad Pitt i tråden

http://www.gamereactor.se/forum/?forum2=on&forum3=on&forum
14=on&forum15=on&forum1=on&forum10=on&search=den+stora
+tr%E5den+om+k%E4rlek&searchtext=brad+pitt&searchusername
=&sortorder=0


Han är vacker som få (iallafall som ung var han det), varför skulle man inte tjata om honom?

Citerar Narulita:
Men för att svara på din fråga. Är nog en minoritet som finner honom ful, men nog finns det folk som gör det. Majoriteter och minoriteter kommer dock alltid finnas inom alla kategorier. Det kan man inte undgå och det är egentligen bara logiskt.


Precis, det är logiskt. Så det du sa om att det finns folk som inte ser honom som attraktiv spelar egentligen ingen roll eftersom den skaran kvinnor är väldigt liten och påverkar knappast en kille som Brad Pitt när han är ute och raggar.
  • 0
Ja jag tycker Brangelina är ett bra exempel på att media blivit mer och mer verkligt. Om man ser 90-tal jämfört kommande årtionde. Sen har jag lite andra teorier (att det blev populärt att ljuga ett tag i media) men inte när dom två var som mest populära/välbetalda. På 90-talet var dom stora stjärnorna i utseende-branschen ju typen Claudia Schiffer - alltså modelltjejer var ofta blonda, herrmodeller var mörka. Herrmodeller är fortfarande ofta mörka, men dom bäst betalda skådisar/modellerna på 00-talet är blonda (Brad & Beckham) medan kvinnorna nu är brunetter (till exempel Astrid Bryan). Det är en ganska rejäl förändring. Och så vill jag påpeka igen, att efter Skyrim blev det plötsligt ok att vara långhårig kille. Man kunde trott att Anders Borg skulle gjort den förändringen men jag märkte inget då.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
En fluga flög in i mitt rum igår, idag tröttnade jag på den, sträckte ut min hand varpå den landade i min handflata.
Jag slöt min hand snabbt, gick till fönstret och släppte ut den.

Det är kärlek det.

True story faktiskt.

Detta är inget trollinlägg ville bara inte förpesta tråden om Kärlek med hat, vilket oftast så blir fallet när man har med sina ex att göra, samt när dessa bestämmer sig för att hitta på dumheter.

  • 0
Citerar Chaan:
Och så vill jag påpeka igen, att efter Skyrim blev det plötsligt ok att vara långhårig kille. Man kunde trott att Anders Borg skulle gjort den förändringen men jag märkte inget då.


Woot? Sen när var det inte okej att vara långhårig? Har alltid uppfattat långt hår som en helt okej sak. Eller är det kanske bara jag?

Tillagt 2013-07-07 20:42:
Citerar Patent 858:
En fluga flög in i mitt rum igår, idag tröttnade jag på den, sträckte ut min hand varpå den landade i min handflata.
Jag slöt min hand snabbt, gick till fönstret och släppte ut den.

Det är kärlek det.


Nej det är naivt! Tänk nu. Så flyger den runt nånstans. Lägger lite ägg i ett gömt lik nånstans i skogen bara för att sedan förpesta någons morgon genom att landa på dennes rynkade panna och vara en allmän jävel. For no reason!

Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Var ett tag sen man var här och uppdaterade sig lite, alltid lika kul! Själv har jag och flickvännen nu varit tillsammans 5 månader och det blir känns fortfarande som det bara blir bättre och bättre faktiskt.

Har faktiskt senaste månaden tänkt på att jag vill vara med med henne, jag känner att jag vill bo med henne. Detta kändes lite udda för att vara mig för jag har varit så bestämd att flytta ihop ska man banne sig inte göra förräns efter minst 1-1½år tillsammans, men här sitter jag och känner verkligen att jag vill det.

Frågade henne faktiskt om det sen. Hon blev jätteförvånad och lite rätt tror jag.

Men efter långa diskussioner kom vi fram till att vi kan flytta ihop väldigt lugnt, att hon mer och mer är konstant hos mig när jag är hemma (sjöman så är ute och åker en del) och flyttar över lite grejer åt gången.

Så får se!
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
Citerar Oddesey:
Citerar Chaan ch så vill jag påpeka igen, att efter Skyrim blev det plötsligt ok att vara långhårig kille. Man kunde trott att Anders Borg skulle gjort den förändringen men jag märkte inget då.

Woot? Sen när var det inte okej att vara långhårig? Har alltid uppfattat långt hår som en helt okej sak. Eller är det kanske bara jag?


När jag skaffade långt hår 1988-89 (jag ljuger i låten) fick jag skäll. Efter det har det stirrats snett på mig ända till Skyrim, varken mer eller mindre. Numera stirras det mer än någonsin, men inte snett. Jag har även klippt mig ett par gånger genom åren, bland annat hade jag Beckham-frisyr 1995, som han hade 2000. Samma som i Witcher 3 wild hunt ungefär, lite kortare.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
En väldigt märklig sak hände idag på gymme.
Jag var vid dem fria vikterna och tittade mot en tjej som sprang på löparbandet sen så gjorde jag mina reps efter det så jag att hon tittade på mig i smyg för att sen när hon märkte att jag tittade tillbaka snabbt bryta blicken och tittade framåt.
  • 0
Var du enda killen hon kunde kolla på är det kanske mindre konstigt men om det var fler där är det ju en bra egoboost . Är visserligen en egoboost i vilket fall nu när jag tänker efter...Hon hade ju inte tittat en längre tid om hon inte gillat vad hon såg så att säga även om du var ensam kille där just då .

Själv har man den oturen att gå på gym inte ger mig mycket så är sällan där. Mina gener ger mig en kropp som är gjord för att springa inte lyfta vikter. Så går man till gymmet ser man alltid ut som nybörjaren som aldrig tränar...Så var glad för att du kan råka ut för sånt där, lär inte hända mig
  • 0
Citerar Snoken:
Kan nog hålla med faktiskt. Tyckte han var ful först, men sen växte han och blev helt okej.


Jag vet allt vad du vill göra med den stackars lilla pojken :C
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Jag är inte så speciellt biffig då jag tränar mest för att ha bra hålning och må bra.
  • 0
Citerar Liemannen17:
Jag är inte så speciellt biffig då jag tränar mest för att ha bra hålning och må bra.


Bra hållning gör jäkligt mycket på en kille!

Edit: På tjejer också för den delen. Personer med dålig hållning ser allmänt sluskiga ut, tycker jag.

Edit2: På tal om att bli spanad på, min flickvän berättade att när jag gick upp ur vattnet efter att ha badat så var det ett gäng tjejer bredvid oss som spanade in mig. Detta berättade hon iofs först dagen efter så det var inget jag märkte av ^^ var nog en egoboost för henne.
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
Var med om en smått överraskande grej för några dagar sedan. Var med min mor i en blomsteraffär, när vi ställde oss vid kassan så stod det en tjej där som tog imot oss. Det var inget särskilt med tjejen, hon var ganska ordinär till utseende och det var inte mer med det. Men när hon började tala så hörde man att hon lespade en liiiiten aning och plötsligt kunde jag inte låta bli att känna hur söt människan var.

Var helt till mig när vi gick ur butiken och jag är klart förvånad hur man ibland kan upptäcka småsaker som kan göra en person så attraktiv

Nån annan som varit med om detta?
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Tv 4 News har en reklamslinga där dom klippt ihop några lokalnyheter. Tjejen som säger "bygget söder om Sundsvall" har väldigt fin läspning
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Oddesey:
Nån annan som varit med om detta?


En gång när jag handlade i den lilla affären bredvid mina föräldrars, mamma skickade mig att handla något litet. Tjejen i kassan var dundersöt. När jag kom tillbaka hem insåg mamma att hon behövde mer handlat, jag anmälde mig frivilligt direkt Så tillbaka dit en gång till för att se den söta tjejen!

Hade ju i huvudet att jag skulle fråga om hennes nummer men hade ingen aning hur jag skulle göra det, känns lite off att fråga någon som sitter i kassan om det.
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
Så, nu är man tillräckligt psykiskt instabil för att orka kika in här.
Vad händer?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Så, nu är man tillräckligt psykiskt instabil för att orka kika in här.
Vad händer?


Haha, samma här.
  • 0
Måste skriva av mig lite känner jag.

Var precis inne på systemet och handla öl inför morgondagens grillning med vänner. Tyckte jag såg en vän stå i ena hörnet, så jag lämnade kön för att hälsa.

Lite historia om den här vännen, förra året dejtade jag en tjej till och från med slutade med att jag fick reda på att de dejtade. De är nu tillsammans. Jag försöker bortse från det när jag träffar honom, vilket inte varit ofta.

Tillbaka till systemet iallafall, då ser jag honom stå med hennes syster och då räknar jag ut att den andra tjejen också är där så jag återvänder till kön. Då ser jag henne också.

Det är då det läskiga börjar. Jag får någon form av panikattack/nervöst sammanbrott, pulsen går upp till max, jag kan inte tänka klart. Jag darrar i hela kroppen, mest i händerna. När jag ska ta upp mina kort ur plånboken får jag knappt ur dem. Känns som en stooor jävla sten i hjärtat. Kassören kollar konstigt på mig. Tappar ölen när jag ska packa in dem i kassen.

Det känns fel att känna så här. Jag har en flickvän, jag älskar henne. Hon är det bästa som hänt mig på flera år. Hatar att jag fortfarande känner såhär.

Jag har haft den här känslan en gång innan, och det var när jag fick reda på dem två. Visst har jag haft den tunga stenen i bröstet innan man nu med förhöjd puls och typ tappa kontrollen över sig själv.

Grejen är också att imorgpm på grillningen så ska de båda dit. Jag känner nu att jag kanske ska skippa alltihop...
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
  • Bape
  • Bape
Jag vänder mig till er gott folk och hoppas ni kan vägleda mig på något vis.

Jag sitter i en väldigt svår sits, det är så att jag har dejtat en tjej under ett tag nu och jag finner henne väldigt trevlig, snäll och omtänksam samt att hon är enligt mitt tycke en väldigt fin tjej också. Ibland har vi väldigt roliga stunder dock så har jag ibland lite svårt för att hon är ett par år yngre än mig vilket gör att hon tappar kring det hela med mognaden.

Exempelvis är vi inte direkt intresserade av samma saker och något jag upplevt är att vi inte har något att prata om ibland.. vilket för mig är en konstig känsla då jag är social av mig och hittar alltid olika ämnen att diskutera kring men det kanske beror på att jag upplever det som att hon inte är på samma nivå som mig?

Så jag vet inte vad jag ska göra, ska jag fortsätta och träffa tjejen eller ska jag säga som det är till henne, dels så känner jag ju lite känslor för henne med tanke på att jag fortsätter träffa henne, kan ju även lägga till att jag flyttar härifrån efter sommaren.

Känns som att texten blev lite luddig.. men om det finns någon som kan tyda texten och vill ge några tips eller dylikt så!
  • 0
Jag brukar köra på så länge det känns bra, sen försöker jag inte tänka allt för mycket framåt vad som kan hända etc.

Vilken ålder är ni i då?
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
Citerar Lancelot:
Jag får någon form av panikattack/nervöst sammanbrott, pulsen går upp till max, jag kan inte tänka klart.

Det känns fel att känna så här. Jag har en flickvän, jag älskar henne. Hon är det bästa som hänt mig på flera år. Hatar att jag fortfarande känner såhär.

Jag har haft den här känslan en gång innan, och det var när jag fick reda på dem två. Visst har jag haft den tunga stenen i bröstet innan man nu med förhöjd puls och typ tappa kontrollen över sig själv.

Lägg ingen skuld på dig själv över din reaktion; sånt händer och det får man leva med. Har själv varit med om ett par panikattacker på grund av känslor, hur lite jag än velat, och det enda jag vet går att göra åt saken är att försöka andas i stora djupa andetag tills det lägger sig.

Bege dig till grillningen! Det kan bli svårt, och det är jättelätt att noja upp sig i förväg, men i slutänden tycker jag det är nyttigt att försöka ta sig an sådana situationer. It builds character, and all that

Citerar Bape:
Så jag vet inte vad jag ska göra, ska jag fortsätta och träffa tjejen eller ska jag säga som det är till henne, dels så känner jag ju lite känslor för henne med tanke på att jag fortsätter träffa henne, kan ju även lägga till att jag flyttar härifrån efter sommaren.

Att satsa på något seriöst känner jag kanske inte är den klokaste av idéer; delar man få eller inga intressen kan saker bli lite omständiga. Däremot är jag inne på Lancelots spår, att köra på så länge det känns bra!
  • 0
Citerar Minilena:
Bege dig till grillningen! Det kan bli svårt, och det är jättelätt att noja upp sig i förväg, men i slutänden tycker jag det är nyttigt att försöka ta sig an sådana situationer. It builds character, and all that


Tackar, ska faktiskt dit, måste ju träffa de som har festen, kan inte skippa att träffa kompisar.

Citerar Minilena:
Att satsa på något seriöst känner jag kanske inte är den klokaste av idéer; delar man få eller inga intressen kan saker bli lite omständiga. Däremot är jag inne på Lancelots spår, att köra på så länge det känns bra!


Det där med att inte ha saker gemensamt, jag är i samma sits med min flickvän. Egentligen delar vi inga intressen och har inget gemensamt, dock så trivs vi varandras sällskap och det är trots att det viktiga, hon kan tålmodigt lyssna på mig när jag klagar eller lovprisar olika spel men sen lyssnar jag snällt på henne när hon börjar snacka om sina aminosyror, proteiner och fettet etc.

Edit: Var på grillfesten igår, var bara lite jobbigt precis när hon kom faktiskt. Sen ju mer kvällen fortskred desto mindre kände jag, kände mer och mer att hon inte var något för mig.

Så när jag for hem så cyklade jag snabbt för jag ville hem till flickvännen
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
  • Bape
  • Bape
Citerar Lancelot:
Vilken ålder är ni i då?


Jag är 20 och hon är 17.

Citerar Lancelot:
Jag brukar köra på så länge det känns bra, sen försöker jag inte tänka allt för mycket framåt vad som kan hända etc.


Får väl helt enkelt göra det.
  • 0
Citerar Bape:
Jag är 20 och hon är 17.

....och jag som inte har något problem med åtta års åldersskillnad här borta Aja. Kör på och lycka till
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!