Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Roo:
Jag försöker. Men det känns trögt att bara vänta när man helst av allt bara vill lära känna henne bättre.


Förstår det:/
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Jag tänker be att få träffa tjejen nu igen och verkligen berätta hur jag känner. Jag klarar inte av det längre. Jag vill att hon ska veta hur jag känner för henne och vill att vi borde börja om igen och lära känna varandra fast mer som en vän. Men att vi ska då ska ta det lugnt och inte gå allt för snabbt fram.

J*vla kärlek.....
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Vad bra allt går hela jävla tiden. Skulle träffa henne ikväll efter hon varit hemma hos sin far och planerat klart i födelsedagskalas, suttit och väntat som helvete och får sms:et: "Livet! Blev barnvakt åt min lillasyster som ska sova här i natt..."
"Shop smart, shop S-mart!"
  • 0
Citerar Mr Fancy Pants:
Vad bra allt går hela jävla tiden. Skulle träffa henne ikväll efter hon varit hemma hos sin far och planerat klart i födelsedagskalas, suttit och väntat som helvete och får sms:et: "Livet! Blev barnvakt åt min lillasyster som ska sova här i natt..."


Sånt suger:/ Framförallt att få veta det i sista sekund sådär.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Sånt suger:/ Framförallt att få veta det i sista sekund sådär.


Verkligen. Frågade henne om hon var ledig något till veckan, dök direkt upp ett förslag på att vi kunde ses efter innebandyträningen på onsdag. Så helt ointresserad är hon väl inte.
"Shop smart, shop S-mart!"
  • 0
Hon får en biljett till en broadwaymusikal i julklapp. Sen ska det väl in en ring någonstans där med.
  • 0
Citerar Mr Fancy Pants:
Citerar putterman ånt suger:/ Framförallt att få veta det i sista sekund sådär.

Verkligen. Frågade henne om hon var ledig något till veckan, dök direkt upp ett förslag på att vi kunde ses efter innebandyträningen på onsdag. Så helt ointresserad är hon väl inte.


Härligt!
Hände liknande för mig nu. Skulle egentligen festat med mitt ex och hennes vän imorgon. Men grejen var att det var med deras jobb (vilket jag vetat hela tiden) och chefen hade trott att det var okej att ta med en utomstående, men skulle fråga sin chef. Fick veta precis att det inte var okej ändå. Hon lovade dock att vi skulle ses på lördag samt hela dagen på söndag
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Jag känner spår av kärlek. Det är trevligt.


Samma här.

Blev en träff på Espresso idag, vi tog varsinn Cappucino och pratade om allt möjligt. Hon är verkligen fantastisk, var ett tag sedan jag kände så för en tjej. Har t.o.m själv drömt om henne nu. Hon verkade gilla det.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Hon får en biljett till en broadwaymusikal i julklapp. Sen ska det väl in en ring någonstans där med.


Nice!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Hur lång tid ska sådana här saker behöva ta?

Antar att det är något i stil med att man inte kan gå vidare förrän man bestämmer sig för att göra det. Det gör ont när hoppet dör, men askan är den bästa jorden. Ena dagen så känns det som om hoppet är borta, jag har vänt mig ifrån det och allt är lugnt och jag försöker hitta något nytt. Men sen, andra dagar, så vill det där hoppet inte riktigt försvinna. Äeh. Det är nog rätt bra att det är som det är just nu, att vi inte har någon kontakt alls just nu egentligen sedan vi sågs och lunchade tillsammans. Det kommer säkert någon annan förr eller senare.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Hur lång tid ska sådana här saker behöva ta?

Antar att det är något i stil med att man inte kan gå vidare förrän man bestämmer sig för att göra det. Det gör ont när hoppet dör, men askan är den bästa jorden. Ena dagen så känns det som om hoppet är borta, jag har vänt mig ifrån det och allt är lugnt och jag försöker hitta något nytt. Men sen, andra dagar, så vill det där hoppet inte riktigt försvinna. Äeh. Det är nog rätt bra att det är som det är just nu, att vi inte har någon kontakt alls just nu egentligen sedan vi sågs och lunchade tillsammans. Det kommer säkert någon annan förr eller senare.


Det kan vara riktigt jävla svårt. Känner folk som lider av sorg två tre år efter att dem ''förlorat'' sin kärlek. Konsten med att komma över det är inte enkel, men ett trix man kan använda är att du helt enkelt låtsas att du inte blir påverkad av det, tills det blivit en naturlig vana att tänka så.

Samma sak med tålamod. Känner du att du håller på att bryta ut, så låtsas bara att du har världens starkaste tålamod tills du automatiskt vänjer dig till att faktist ha ''tålamod''. Kan vara en bra grej att pröva fastän det är skit jobbigt ändå.

Annars finns ju psykologer, men om det inte är aktuellt så finns ju alltid forum.
''If you want 100 italians to be quiet, shoot one. If you want 100 albanians to be quiet, shoot ninety-nine'' - Lord George Byron (UK)
  • 0
Kan berätta att den tjejen jag skrivit om och haft lite otur med, så är jag..................... back in black!

Eller typ så.
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Narulita:
Tror att jag börjar bli kär... igen... trots att jag blev dumpad av en annan kille för snart en månad sen. Behöver fan hjälp eller nått. Varför kan jag inte bara njuta av singellivet, flörta runt och inte bry mig som alla andra verkar göra?

Vad jobbigt att du tycker att det är jobbigt.
  • 0
Citerar Narulita:
Tror att jag börjar bli kär... igen... trots att jag blev dumpad av en annan kille för snart en månad sen. Behöver fan hjälp eller nått. Varför kan jag inte bara njuta av singellivet, flörta runt och inte bry mig som alla andra verkar göra?


Fy farao, låter inte lätt

Att flörta runt och ha sig kanske bara inte är du?
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Tror jag har fått min första riktiga förälskelse men vet inte riktigt hur jag ska hantera situationen.

Vi har varit klasskamrater i ett år men nu i höst har vi inga kurser tillsammans längre, trots det har vi förblivit goda vänner. Den senaste månaden har dock något mer växt fram. Efter 2 utekvällar har vi båda hamnat i säng, visserligen inget sex (är ganska säker på att hon är oskuld och inte känner sig redo, något jag respekterar) bara strul. Nu var det 2 veckor sedan sist och den första veckan snackade vi varje dag, om allt möjligt egentligen, och det var faktiskt hon som inledde flera av de konversationerna. Men den senaste veckan har det bara känts som att hon inte vill prata alls med lite halv taskiga ursäkter och bort förklaringar, en kväll sa hon inte ens godnatt.

Nu kanske jag bara överanalyserar, men vi har samma kompisar (vi är i samma kompisgäng) och de har sagt att hon tycker jättemycket om mig, så jag vet inte vad det är frågan om. Jag har frågat lite hur det är och sådär men hon har bara sagt att det är bra. Jag har även föreslagit at vi ska träffas, men det ville hon inte.

Jag vet att hon är superblyg, hon är inte alls den som tar första steget,(inte jag Heller direkt, men jag är öppnare än hon) men jag blir ändå lite irriterad på henne. Hon är världens snällaste person och skulle aldrig såra någon med mening. Men jag kan ju inte fråga rakt ut: "Varför vill du inte prata med mig?"

Vad ska jag göra? Vill verkligen inte tappa henne!
  • 0
Citerar Baxter:
Jag vet att hon är superblyg, hon är inte alls den som tar första steget,(inte jag Heller direkt, men jag är öppnare än hon) men jag blir ändå lite irriterad på henne. Hon är världens snällaste person och skulle aldrig såra någon med mening. Men jag kan ju inte fråga rakt ut: "Varför vill du inte prata med mig?"

Säg att du har jättetrevligt när ni umgås tillsammans med gemensamma vänner. Du vill att ni träffas ensamma och är säker på att det blir minst lika kul eftersom hon är en kanontjej. Lagom tydligt.
  • 0
Allt har gått strålande, nu är vi tillsammans och jag älskar henne.

Nej, jag ljög.

Allt har gått käpprakt åt helvete och jag är tillbaka på ruta ett.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Loggade spontant in här på Gamereactor efter något/några år av inaktivitet. Fann denna tråden i forumet och läst lite.

Jag ligger just nu bredvid min sovande och mest underbara, genuint omtänktsamma och härliga flickvän. Vi träffades i samma stad och hon hade redan bestämt sig innan att hon skulle flytta med sina kompisar till stockholm. Jag frågade henne om hon ville hänga tills dess att hon flyttar, och se om vi gillar varandra. Vi hade inget att förlora liksom. Hon tyckte det var en bra idé, och efter hennes flytt så gick det bara en månad (en lååång sådan) tills jag också flyttade till Stockholm för att vara nära henne. Ett bra beslut helt klart, och här är vi. Tar promenader i parken, lagar mat med varandra, bara degar, går ut och fikar, handlar och umgås. Det är grymt.

Har haft ett par flickvänner innan henne, men liksom. Tredje gången gillt va? Alla förtjänar verkligen att vara såhär lyckliga. Väntar bara på någon sorts bomb nu, allt går för bra.

Kram på er alla olyckligt kära.
  • 0
*suck

Träffade precis tjejens kompisar (ja mina också för den delen). De ville ha ett "allvarligt" samtal med mig. Tjejen jag snackade om har tydligen bett våra kompisar om hjälp för att "bli av med mig". Tydligen vill hon inte ha med mig att göra alls länge. Jävligt konstigt då det var hon som sa att hon gillade mig först och det är främst hon som har skickat sms till mig och inte tvärtom. Våra kompisar sa till henne att hon ju får berätta det till mig och inte bara ignorera mig.

Jag tycker detsamma, hon får ju för tusan berätta det själv för mig att hon inte är intresserad längre. Vet inte om jag ska fråga lite försiktigt varför hon är som hon är utan att hon märker att jag snackat med kompisgänget.

Jag vill ju inte förstöra vår vänskap, vi träffas ju trots allt flera gånger i veckan. Men jag vill ju också veta varför hon inte är intresserad längre, eller så kanske hon inte var det från början, hon kanske bara ville vara snäll mot mig men då har hon ju förstört det nu.
  • 0
Well, som skrivits så många gånger förr i den här tråden, "bitches be loco".
I lol'd
  • 0
Men jag blir så ledsen.

Tror vi kan träffas på fredag och snacka om det.

Livet ändrar sig så jäkla fort. För bara några veckor sedan var allt på topp, precis varit med bruden, allt skolarbete färdig och hade precis köpt bil. Var riktigt jäkla lycklig, något jag inte varit på väldigt länge.

Nu sitter man här, utan tjej, 2 ton skolarbete och en trasig bil jävel.
  • 0
Citerar Baxter:
Jag vill ju inte förstöra vår vänskap, vi träffas ju trots allt flera gånger i veckan. Men jag vill ju också veta varför hon inte är intresserad längre, eller så kanske hon inte var det från början, hon kanske bara ville vara snäll mot mig men då har hon ju förstört det nu.


Fråga inte, för svaret kommer inte hjälpa ändå. Oavsett svar är resultatet detsamma, hon gillar inte dig. Du ska inte behöva övertala henne till att gilla dig. Vill hon vara feg och gömma sig bakom kompisar får hon göra det. Satsa på att få bilen färdig.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Fråga inte, för svaret kommer inte hjälpa ändå. Oavsett svar är resultatet detsamma, hon gillar inte dig. Du ska inte behöva övertala henne till att gilla dig. Vill hon vara feg och gömma sig bakom kompisar får hon göra det. Satsa på att få bilen färdig.


Jag vill inte övertala henne att gilla mig, det är som det är, jag vill bara veta varför. Ena veckan älskade hon mig men den andra inte utan att jag gjort något speciellt. Men ja jag kan hålla med om att det är fegt, men som jag skrev är hon väldigt blyg och hon visste nog inte riktigt vad hon gav sig in på. (vet inte varför jag försöker försvara henne egentligen)
  • 0
Citerar Baxter:
Citerar Chrysis_ignita:
Fråga inte, för svaret kommer inte hjälpa ändå. Oavsett svar är resultatet detsamma, hon gillar inte dig. Du ska inte behöva övertala henne till att gilla dig. Vill hon vara feg och gömma sig bakom kompisar får hon göra det. Satsa på att få bilen färdig.


Jag vill inte övertala henne att gilla mig, det är som det är, jag vill bara veta varför. Ena veckan älskade hon mig men den andra inte utan att jag gjort något speciellt. Men ja jag kan hålla med om att det är fegt, men som jag skrev är hon väldigt blyg och hon visste nog inte riktigt vad hon gav sig in på. (vet inte varför jag försöker försvara henne egentligen)


Att försvara henne borde du absolut inte. Beter hon sig så svinigt förtjänar du ta mig tusan en förklaring. Förlåt att jag låter lite hård... men så som hon gör är bara.... elakt.

Visst, ibland händer det att man plötsligt inte har känslor för någon annan och det är la okej, kan hända den bäste. Men har man gått så långt som ni har gjort så ska man iallafall på ett respektfullt sätt kunna förklara varför man inte känner nåt längre. Inte säga till ens polare att förmedla saken.

Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
någon som har nåt tips på hur man ska göra om man gillar en tjej men inte törs gå fram och prata med henne för att hon står i princip alltid och snackar med någon kompis och vad ska jag säga ifall jag skulle våga går fram till henne?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!