Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Humanisten:
Vet inte, blev bara lite förvirrad över vad du menar XD


Jag säger att jag är kär i hur en tjej var för två år sedan. Fortfarande.
Nu är hon inte alls likadan.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Jag säger att jag är kär i hur en tjej var för två år sedan. Fortfarande.
Nu är hon inte alls likadan.


Ah, dumversionen försod jag nu
Fast om hon inte är samma person längre så är det väl inget problem egentligen, eller var det bara en anekdot?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men det är fortfarande en förjävlig grej och en kille med självrespekt ska fan inte bonka en sån.


Citerar -Ando:
Still a shitty thing to do, though.


Och jag respekterar era åsikter.
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Spelfjanten:Hon har dock tagit bort mig från facebook...... Är nästan säker på att hon tyckte att jag inte var den jag verkade vara. Men jag måste visa henne mitt sanna jag.

Ah... well det blir svårt utan att verka creapy eller som en stalker


Nu är det så att hon tar bort sina ex och alla hon har dejtat osv. Vet dock inte varför
Men tycker ni jag ska vänta lite så hon kan få andas, eller ska jag kontakta henne direkt och säga som det är och att jag vill börja om igen?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Men tycker ni jag ska vänta lite så hon kan få andas, eller ska jag kontakta henne direkt och säga som det är och att jag vill börja om igen?


Jag röstar för att vänta.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Nu är det så att hon tar bort sina ex och alla hon har dejtat osv. Vet dock inte varför
Men tycker ni jag ska vänta lite så hon kan få andas, eller ska jag kontakta henne direkt och säga som det är och att jag vill börja om igen?

Det låter som en rätt knepig situation. Varför vill du träffa henne igen?
  • 0
Citerar -Ando:
Citerar Spelfjanten:Men tycker ni jag ska vänta lite så hon kan få andas,

Det låter nog bäst.


Dock hur länge jag ska vänta och hur jag ska säga det är frågan


Citerar ApeWithSniper:
Citerar Spelfjanten:N
Det låter som en rätt knepig situation. Varför vill du träffa henne igen?


Jag vill visa henne vem jag verkligen är och inte den jag var förut. Inser nu att det är ett stort misstag om jag låter henne gå bara sådär. Om det hade gällt en annan tjej så hade jag låtit det rinna ut i sanden. Men denna tjej är väldigt speciell och jag vill umgås o lära känna henne ännu mer.
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Humanisten:
Fast om hon inte är samma person längre så är det väl inget problem egentligen, eller var det bara en anekdot?


Nej, det bör inte vara ett problem, men detta var en tjej som kände för mig som jag kände för henne. När jag var för feg för att agera gled vi ifrån varandra och hon blev tillsammans med en annan.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Nej, det bör inte vara ett problem, men detta var en tjej som kände för mig som jag kände för henne. När jag var för feg för att agera gled vi ifrån varandra och hon blev tillsammans med en annan.


Ah, classic :/
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Ah, classic :/


Yeah. Sucks.
Hur de senaste månaderna har sett ut när det kommer till action går att läsa om i sextråden. Men det är ju inte så mycket att läsa om.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
< Forever alone.
  • 0
Gah blir så trött på brudar.

Träffade en tjej förra fredagen på en fest och sedan dess har vi hållit ganska flitig sms kontakt. Så idag skulle vi träffas igen, fika lite och se på bio. Snacket gick väl sådär, blir ju lite spännt i början såklart men det lättade rätt fort. Men under bion kråmade hon sig som en jag vet inte vad runt och på mig. Kändes lagom dumt när man är nykter och knappt känner varandra.

Efter det snackade vi lite till sedan kramades vi och sa att vi borde ses igen, sedan åkte hon hem till sig. Efter 10 minuter skickar jag ett sms där jag tackade for kvällen. Får till svar att vi inte borde ses mer.

Så vad var allt kråmande på bion för? Visserligen bjöd jag på hennes biljett, men inte fan vill jag ha någon "betalning" för detta.

Nåja var min första riktiga dejt, bättre lycka nästa gång antar jag. Det slog ju inte gnistor direkt, men definitivt en person jag skulle vilja träffa igen, och så nobbar hon mig med ett sms
.

Btw "Hypnotisören" var nog den sämsta filmen jag sätt på länge.
  • 0
Bah, sådana här tider påminner mig om min älskling. <3

Sushi (vilket jävla skräp) och handla jeans, minnena är starka nu.

):
It Can't Rain All the Time
  • 0
  • Roo
  • Roo
Citerar Baxter:
Det slog ju inte gnistor direkt, men definitivt en person jag skulle vilja träffa igen, och så nobbar hon mig med ett sms

Det låter kanske hårt, men jag föredrar helt klart när tjejen är tydlig med att det inte kommer bli något om hon känner så.

Bättre det än när de spelar med och fortsätter träffas för att vara snälla. Det blir alltid värre om man hunnit få falska förhoppningar.
Sköntåse.
  • 0
Hah, träffar antagligen något pucko imorgon (idag) och lever livet. Ska sms:a tre tjejer varav det faktiskt bara är en av dem jag tycker om. Det är faktiskt flickvänsmaterial, och jag har trånat efter henne sedan juni. Gulligt ändå.
It Can't Rain All the Time
  • 0
@: Baxter: .... Jag gillar inte att dömma men låter som på din beskrivning att hon verkar vara riktigt skum, du går nog inte miste om så mycket tror jag.

Jag skulle gissa på antingen gick hon in för att för att vara en riktigt teasing bitch för att driva med totalt och på något underligt vis får ut någon sorts tillfredsställelse från det eller så har hon emotionella problem och behöver ordentligt stöd.

Jag kan dock vara helt fel ute dock och det inte finns något typ av logik alls bakom det hela.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar Roo:
Citerar Baxter et slog ju inte gnistor direkt, men definitivt en person jag skulle vilja träffa igen, och så nobbar hon mig med ett sms
Det låter kanske hårt, men jag föredrar helt klart när tjejen är tydlig med att det inte kommer bli något om hon känner så.

Bättre det än när de spelar med och fortsätter träffas för att vara snälla. Det blir alltid värre om man hunnit få falska förhoppningar.


Jojo, hade ju varit sjukt jobbigt ifall hon kommer efter ett tag med det. :/

Citerar ZimpanX:
@: Baxter: .... Jag gillar inte att dömma men låter som på din beskrivning att hon verkar vara riktigt skum, du går nog inte miste om så mycket tror jag.

Jag skulle gissa på antingen gick hon in för att för att vara en riktigt teasing bitch för att driva med totalt och på något underligt vis får ut någon sorts tillfredsställelse från det eller så har hon emotionella problem och behöver ordentligt stöd.

Jag kan dock vara helt fel ute dock och det inte finns något typ av logik alls bakom det hela.


Nä jag kände ju henne inte alls som sagt så jag vet inte, men antagligen har du rätt. Känner mig bara så dum :/

Nåja, skit samma, gjort är gjort. Nu ska jag satsa alla kort på en brud som jag verkligen känner för, vi kan skratta åt nästan vad som helst och vår humor är mer eller mindre lika vrickad. Hon har en ganska maskulin personlighet och tar inte skit från någon, något jag gillar. Hon står för vad hon tycker och tar plats, något jag älskar. Hon är lite som min bästa vän fast tjej.
Och så har jag "turen" att hon blev singel förra månaden också.

Frågan är bara hur jag ska visa att jag vill att det ska bli något mer mellan oss än endast vänskap. Dock är jag rädd ifall hon inte känner samma sak (fast det är jag rätt säker på att hon gör) vet jag inte riktigt vad som händer sen.

Damm det ska vara så svårt att veta!
  • 0
Citerar Baxter:
Får till svar att vi inte borde ses mer.


Seriöst? Hade hon någon anledning eller förklarade hon det inte mer?

Tillagt 2012-10-06 13:45:
Citerar Baxter:
(fast det är jag rätt säker på att hon gör)


Säker o säker, svårt att veta det där ska du veta.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Seriöst? Hade hon någon anledning eller förklarade hon det inte mer?


Det var allt hon skrev.

Citerar Glass Simon:
Säker o säker, svårt att veta det där ska du veta.


Det är jag rätt säker på, jag vet inte.

Ska på fest ikväll där jag vet att hon också ska dit, så får väl se, första gången vi träffas onyktra-på gott och ont.
  • 0
Citerar elioto:
< Forever alone.


Började skriva till en tjej som jag var intresserad av så mitt i allt så slutar hon bara o svara på mina mess..blev såklart inge mer med det sen.
  • 0
Citerar Narulita:
Bör man känna sig förolämpad när ens kille påpekar ett antal gånger att man skulle passa bra i en lite "rockigare" stil? Kan ju tillägga att det inte är min stil alls.


Jag ser inte direkt hur det skulle vara en förolämpning så länge han inte vill att du ska klä ut dig till Lordi eller något.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Narulita:
Det är mer det att han fortsätter med att ta upp det. Första gången såg jag det inte som någon stor grej och sa bara "Nej, det kommer inte hända. Det är inte jag." men han fortsätter hela tiden att påpeka "Jag vet att du inte gillar det, men jag tycker verkligen att du borde klä dig lite mer sådär." Varför fortsätta tjata om det när jag redan sagt att jag inte vill? Känns som han värdesätter det rätt mycket när han hela tiden måste ta upp ämnet. Jag har då aldrig bett honom ändra på något :/


Om du inte vill ha den stilen så har han inget att säga till om egentligen. Han får helt enkelt acceptera att du inte vill klä dig på det sättet och så vidare. Även om de flesta faktiskt passar i lite mer "rock" (sett väldigt få som inte kunnat passa i det) så ska man inte ha det om man själv inte vill. Om du inte känner att det på något sätt representerar dig eller den du vill vara, säg åt honom att ge sig.

Jag antar att han själv är lite "rockigare" eller har jag fel? Får jag fråga hur du är i stil och sätt?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Sleepless:
Började skriva till en tjej som jag var intresserad av så mitt i allt så slutar hon bara o svara på mina mess..blev såklart inge mer med det sen.


Hatar när sådant händer, är sjukt drygt när man skickat ett sms och inte får svar förrän flera timmar senare, är ju inte precis som att personen ifråga har missat det, Så fort man får ett meddelande kollar man ju direkt, har för mig att jag läst att sms har en 100% chans att läsas av medans typ e-mail har 43%.
  • 0
Citerar Narulita:
Jag själv är väl rätt flickig av mig. Föredrar lite mer "sötare" kläder, som typ Zooey Deschanel har och trivs jävligt bra med det men det är klart att det inte känns lika fint när ens egen kille inte verkar gilla det. Har mest bara suckat och gett honom en irriterad blick när han tagit upp det eftersom jag känner att det är en så töntig grej att bråka om men tar han upp det igen känns det ärligt talat som att jag får ryta ifrån ordentligt för att han ska fatta något.


Han borde inte göra en stor grej av det och det är förhoppningsvis inte det han egentligen menar heller. Hur mycket har ni gemensamt? Det kanske är en sån grej att han helt enkelt vill dela stilen lite eller liknande för gemenskap eller känner att det på något sätt skulle vara en kul grej.

Om han inte släpper det, säg till på skarpen och fråga varför det verkar vara så viktigt för honom.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Narulita:
Till utseendet är vi väldigt olika men rent personlighetsmässigt är vi väldigt lika varandra, både när det kommer till intressen och våra värderingar. Så ja, det är väl möjligt att han vill att vi ska vara det där klassiska identiska paret som är precis likadana. Jag vet ju i alla fall att han inte skäms över mig eller något sådant. Han vill alltid ha med mig när han drar ut med sina kompisar och står gärna och håller om mig på offentliga platser


Det låter bra, då borde det gå att helt enkelt prata ordentligt med honom om det
Hör gärna av dig här och berätta hur det går om ni tar upp det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!