Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar marten1000:
Och när vi ändå är inne på vår favoritbulle, löste sig allt med din boendesituation och så? Vill minnas att den var lite problematisk.


Well, löste sig och löste sig. Jag bor inte med mitt ex längre i alla fall. Men å andra sidan gick förra terminens studier åt skogen för att jag inte kunna koncentrera mig och helt enkelt hade tappat motivationen, så bor hemma hos pappa för närvarande och letar jobb och lägenhet medan jag tar igen poängen jag tappat över distans så jag kan börja plugga på heltid igen.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
En tjej skickade en spellista med alla hennes favoritband på till mig innan. Tydligen har vi precis samma favoritband. Träffade henne på en fest i fredags. Tidigare har vi gått i parallellklass på gymnasiet. Kul med saker som händer. Klart slut.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Hur faaaaaaaaaa(a)n ska man få tag i tjej...jag vet...korkad fråga.

Men men, krogen är no way. Hur kan man stå ut med sig själv när man pratar med en tjej där? De fattar/tror ju att jag bara vill dra hem dom o hålla på när man inte vill det. För det första så är det ju inte direkt ett ställe man kan hitta bra människor på och för det andra kan man inte hålla en normal konversation utan att kännas forcerad samtidigt som man ska försöka överrösta musiken.

Facebook gick man ju ur också. Jag låter säkert oerhört tragisk men orkade verkligen inte med hur alla ska försöka överglänsa varandras liv på den sidan. Alla ska ha en sådan fläckfri fasad som möjligt med 500+ vänner och whatnot.

Eller ska jag bara kapitulera och erkänna att jag också vill ha 500 vänner?

Citerar Glass Simon:
En tjej skickade en spellista med alla hennes favoritband på till mig innan. Tydligen har vi precis samma favoritband. Träffade henne på en fest i fredags. Tidigare har vi gått i parallellklass på gymnasiet. Kul med saker som händer. Klart slut.


Låter super vad blir nästa steg? fortsätta tjöta på whatever chatt you're on och se vart det flyger? För mig flyter det på när man väl sitter bakom datorn utan press men om man ses i skolan/stan så blire ju för det mesta stirr ner i backa...
  • 0
@ EventuelltKorkad: Enda jag kan rekommendera är att göra dig synlig och ta kontakt med intressanta människor (inte nödvändigtvis bara tjejer) i alla tänkbara forum (jobbet, gymmet, skolan, föreningar, internet, you name it) till slut lär det nappa.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar Glass Simon:
Lagom är perfekt.

Ja. Lika lång är epic win!


Citerar Ageless Force:
Hon är 132... jag är 187.

Det är tyvärr för kort, ingen beklagar det mer än jag.

loloolololololol. Trodde du snackade om 10-15 cm, men detta är overkill. Jag som är 176 cm skulle aldrig i mitt liv klara av det där. Fan, inte ens min jämnåriga gamla kompis från lågstadiet som är kortväxt och är förtillfället 150-155 cm (kanske lite kortare) skulle ens klara av något sånt.

Är lite mindfucked atm.


Citerar GamerGirlfriend:
Han klarar det bara inte. Och jag trivs inte med att vara längre än honom. Eller lång i över huvud taget.

Förstår att tjejer inte klarar av att vara långa över huvudtaget. Mitt ex avskydde det, och hatade att vara någon centimeter längre än mig. Jag föredrog att vi va ungefär lika långa med någon centimeters skillnad. Kändes... lagom. Och visst, vi har idealen av att killen ska vara stor och stark och "skydda" tjejen.

Men size doesnt matter. Jet Li t ex är 168 cm lång, men kan nog slå ner majoriteten av alla snubbar över 2 meter. Styrkan ligger i så mycket mer än vad man ser från utsidan, så idealet irriterar mig. För vissa tjejer anser att jag är aningen kort. 176 cm är inte kort enligt mig, det är normal längd, speciellt för en snubbe som har päron och 13 år äldre syskon på 160 cm. Och det är jobbigt att det kan vara ett hinder för mig, att jag anses vara "för kort" bara för att jag är någon centimeter kortare
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar EventuelltKorkad:
vad blir nästa steg? fortsätta tjöta på whatever chatt you're on och se vart det flyger?


Njäe, jag ska väl inte göra någonting.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Arrolito:
Appropå längd... Är jag den enda som föredrar en tjej som är lika lång som mig, eller längre? Inte 20 cm längre, men kanske 2-3 cm? Vet inte varför jag finner det attraherande. Dock över 185 cm är too much, oavsett hur lång jag är.

Annars bryr jag mig inte så mycket om längd, men föredrar längre tjejer. Varför bryr sig folk så mycket om längd btw?


Jag gillar långa tjejer, men jag vill nog vara lite längre själv. Skiljer väl 2-3 cm mellan mig och min flickvän vilket är precis lagom. Det är väl tur att hon inte gillar högklackat.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Arrolito:
För vissa tjejer anser att jag är aningen kort. 176 cm är inte kort enligt mig, det är normal längd, speciellt för en snubbe som har päron och 13 år äldre syskon på 160 cm. Och det är jobbigt att det kan vara ett hinder för mig, att jag anses vara "för kort" bara för att jag är någon centimeter kortare


Jag är också ungefär lika lång som dig (175cm) och anses som väldigt kort.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
För mig skiljer det 23cm mellan mig och tjejen.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Jag tycker korta tjejer är väldigt attraherande. Det är så sinnesjukt gulligt när en tjej måste stå på tå för att kyssa en, till exempel :'D Och jag är 190 cm förövrigt.

Citerar Ageless Force:
Hon är 132... jag är 187.


Det är väl dock en annan femma.
  • 0
För några dagar sedan ifrågasatte min flickvän mig.

Vi hade varit tillsammans i 20 dagar och hon undrade varför jag inte sagt de tre orden till henne ännu och hennes vänner tyckte att vi inte borde vara tillsammans bara för att jag inte sagt de tre orden.

Blev rätt förbannad att de sa så, men aja. Vad tycker ni? Jag tycker att de tre orden är extremt känsliga och jag sparar dem så mycket jag kan. Det värsta jag vet är att orden skulle bli overused och därmed inte beröra henne längre (och vice versa såklart).

Och inte fan säger man "jag älskar dig" efter så få dagar som 20? Även om hon sa det tidigt, gjorde det mig sjukt glad. Men kändes lite för tidigt ändå.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Vi hade varit tillsammans i 20 dagar och hon undrade varför jag inte sagt de tre orden till henne ännu och hennes vänner tyckte att vi inte borde vara tillsammans bara för att jag inte sagt de tre orden.


http://goo.gl/LCGaW
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
http://goo.gl/LCGaW


Jag håller helt med. Nu är jag ju bara pressad till att säga dessa orden snarast, inte fan är det bra.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Jag håller helt med. Nu är jag ju bara pressad till att säga dessa orden snarast, inte fan är det bra.


Det finns bara en enda riktlinje för när du bör säga det: när du menar det. Om du vet med dig att du gör det efter en dag eller tio år spelar ingen roll, det viktiga är ju att de faktiskt är ärliga.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Det finns bara en enda riktlinje för när du bör säga det: när du menar det. Om du vet med dig att du gör det efter en dag eller tio år spelar ingen roll, det viktiga är ju att de faktiskt är ärliga.


Grejen är dock att jag inte vet hur det är att älska någon på det viset. Mitt första förhållande så men jag antar att det kommer kännas.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Narulita:
Träffar man någon som det verkligen klickar med tror jag man ger blanka fan i hur lång personen i fråga är

Sant, men mitt ex avskydde att hon va någon centimeter längre än mig. Vilket kanske hade någon påverkan ändå i hennes ögon, men det övergripande fick henne att stanna. Så fort folk påpekade att hon va lite längre än mig så blev hon bara irriterad över att höra det och tyckte det va jobbigt.
I'm too old to die young now.
  • 0
Det blev dissen....... Förstår inte vad som gick så fel.

Men men, det är inte hela världen. Jag blickar framåt
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Det blev dissen....... Förstår inte vad som gick så fel.

Men men, det är inte hela världen. Jag blickar framåt


Relevant: http://www.youtube.com/watch?v=wc5oNU8VrCo&feature=player_
detailpage#t=36s
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
För några dagar sedan ifrågasatte min flickvän mig.

Vi hade varit tillsammans i 20 dagar och hon undrade varför jag inte sagt de tre orden till henne ännu och hennes vänner tyckte att vi inte borde vara tillsammans bara för att jag inte sagt de tre orden.

Blev rätt förbannad att de sa så, men aja. Vad tycker ni? Jag tycker att de tre orden är extremt känsliga och jag sparar dem så mycket jag kan. Det värsta jag vet är att orden skulle bli overused och därmed inte beröra henne längre (och vice versa såklart).

Och inte fan säger man "jag älskar dig" efter så få dagar som 20? Även om hon sa det tidigt, gjorde det mig sjukt glad. Men kändes lite för tidigt ändå.

Det kan ju vara lite intressant att fråga henne vad det innebär att älska dig? Är du lika ovärderlig som en familjemedlem livslång vän efter att ha vairt tillsammans med henne i 20 dagar. Det beror visserligen på hur er relation såg ut innan dess.

Hon kanske älskar att umgås med dig, precis som du kanske älskar att umgås med henne. Men det är en annan sak, ju.
  • 0
Citerar Axxorz:
Citerar Spelfjanten et blev dissen....... Förstår inte vad som gick så fel.

Men men, det är inte hela världen. Jag blickar framåt

Relevant: http://www.youtube.com/watch?v=wc5oNU8VrCo&feature=player_
detailpage#t=36s


Haha precis!

Jag har själv dock dissat en del tjejer. Antar att det var Karma som slog tillbaka!
Konstigt nog så brukar jag inte känna mig ledsen om jag blir dissad. För att jag reser mig alltid igen!
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Och inte fan säger man "jag älskar dig" efter så få dagar som 20? Även om hon sa det tidigt, gjorde det mig sjukt glad. Men kändes lite för tidigt ändå.


Hellre dra ut på det för länge än tvärt om känner jag, är med dig.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Kundvagnen, hur gamla är ni?
  • 0
Jag har funderat på en sak. Går det att försöka igen efter att man blivit dissad? Eller anses det att vara konstigt/desperat?

Min dejt varade bara i 20 min högst och vi gick en tråkig runda och pratade. Kändes inte som att det var rätt sätt att lära känna varandra. Vi hittade liksom inte varandra. Slutade med att jag fick dissen i form av ett sms. Men jag vet att jag/vi kan bättre än så och att jag inte direkt var den jag brukade vara.....
Så kan man möjligen fråga om hon vill börja om på nytt och träffas och utöva någon rolig aktivitet tex bowling där båda kan ha kul även om man suger på att? Jag vågade inte riktigt öppna mig riktigt, men jag vill verklien visa vem jag är!

Vad tycker ni? Go for it or not?

Edit: Ska jag vänta en vecka eller så eller säga det direkt?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Den här tjejen på universitetet har tydligen en pojkvän. The search goes on.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Den här tjejen på universitetet har tydligen en pojkvän. The search goes on.


Det är inget som borde hindra dig. Men du kanske vill inleda något mer än bara fysisk brottning.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!