Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


  • kraz
  • kraz
Hehe, vilket trams det här med längd. Gillar man någon så bör det ju inte spela någon roll. För lång, för kort, för smal, för tjock... tråkigt sätt att se på människor.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Hehe, vilket trams det här med längd. Gillar man någon så bör det ju inte spela någon roll. För lång, för kort, för smal, för tjock... tråkigt sätt att se på människor.


Kan inte annat än hålla med.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar Humanisten:
How do you mean "alldeles" för kort? Snackar vi kort som en hob eller bara strax under medellängd?


Citerar kraz:
Hehe, vilket trams det här med längd. Gillar man någon så bör det ju inte spela någon roll. För lång, för kort, för smal, för tjock... tråkigt sätt att se på människor.


Hon är 132... jag är 187.

Det är tyvärr för kort, ingen beklagar det mer än jag.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Träffade en tjej idag och umgicks som planerat. Skrev till henne sedan på FB om hon skulle vilja hitta på något nån helg. Fick svaret: Vi kan ju se hur det blir!


Hur ska jag tolka det? Får en känsla av att hon är osäker på det. Eller är det bara jag?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar kraz:
för tjock...


Man är ju oftast attraherad av någon för att denne ser bra ut, och de flesta tycker inte att fetma är särskilt attraktivt. Till skillnad från sin längd kan man faktiskt påverka detta själv, så det är väl inte konstigt ifall någon "avfärdar" någon annan för det. Grövre övervikt ger liksom intrycket av att man inte bryr sig om sin kropp.

Men om man redan gillar någon så spelar det antagligen ingen roll. och att döma ut någon enbart för längden känns lite fjantigt.

Dock kan jag som 1,96 känna att det är lagom opraktiskt att vara tillsammans med någon på <1,60.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Jag trodde att längden var socialt konstruerad.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar kraz:
Hehe, vilket trams det här med längd. Gillar man någon så bör det ju inte spela någon roll. För lång, för kort, för smal, för tjock... tråkigt sätt att se på människor.


Det spelar ingen roll i det långa loppet såklart, men alla har "preferences" och att låtsas om annat är bara löjligt.

Citerar Ageless Force:
Hon är 132... jag är 187.

Det är tyvärr för kort, ingen beklagar det mer än jag.


You say what?!
Ta det inte fel, men får man fråga om åldern och... What?!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Ageless Force:
Hon är 132... jag är 187.

Det är tyvärr för kort, ingen beklagar det mer än jag.


Lider hon alltså av kortväxhet?... eller är hon bara väldigt ung?
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Jag trodde att längden var socialt konstruerad.


Allt är socialt konstruerat. Längd, doft, smak, kön, pubishår, svärd, fotbollar, gympaskor, läskflaskor, Astrid Lindgren, flygande mattor, SARS, flygplan och skumgummi är endast illusioner "gruppen" skapat.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Någon som kan ge mig ett svar på det jag skrev lite längre upp?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Någon som kan ge mig ett svar på det jag skrev lite längre upp?


Enkelt: "Vi kan ju se hur det blir!".
Det kan vara att hon spelar svårfångad, flirtig eller osäker. Omöjligt att veta just nu.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Någon som kan ge mig ett svar på det jag skrev lite längre upp?


Ge det lite tid, om det sedan gått en vecka eller två utan du fått ett ordentligt svar så börjar det däremot bli dags att oroa sig.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Oxenstierna:Jag trodde att längden var socialt konstruerad.

Allt är socialt konstruerat. Längd, doft, smak, kön, pubishår, svärd, fotbollar, gympaskor, läskflaskor, Astrid Lindgren, flygande mattor, SARS, flygplan och skumgummi är endast illusioner "gruppen" skapat.




Tillagt 2012-10-02 22:14:
Citerar Spelfjanten:
Hur ska jag tolka det? Får en känsla av att hon är osäker på det. Eller är det bara jag?


Känns som hon vill lite, men lämnar ändå ett gigantiskt utrymme för att ångra sig, jag skulle tippa på att hon är osäker eller inte vill att det ska gå för fort.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Tack för svaren Humanisten, ZimpanX och Axxorz!
Jag återkommer
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Axxorz:
Man är ju oftast attraherad av någon för att denne ser bra ut, och de flesta tycker inte att fetma är särskilt attraktivt. Till skillnad från sin längd kan man faktiskt påverka detta själv, så det är väl inte konstigt ifall någon "avfärdar" någon annan för det. Grövre övervikt ger liksom intrycket av att man inte bryr sig om sin kropp.


Jo förvisso, det går inte direkt att jämföra med längd. Jag tycker bara att det är tråkigt att folk ska vara så ytliga. Man ska då inte klaga över att man är ensam ifall man dissar någon för att han eller hon är för kort...
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Tack för svaren Humanisten, ZimpanX och Axxorz!
Jag återkommer


http://www.youtube.com/watch?v=sdWy8EnyrOo
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Ageless Force:
Det är tyvärr för kort, ingen beklagar det mer än jag.


Kul för henne då det kan ju inte hon hjälpa.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jo förvisso, det går inte direkt att jämföra med längd. Jag tycker bara att det är tråkigt att folk ska vara så ytliga. Man ska då inte klaga över att man är ensam ifall man dissar någon för att han eller hon är för kort...


Som sagt: alla har olika smak och saker de föredrar (både du och jag and the rest of the world). Frågan är bara hur mycket man låter det styra.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Allt är socialt konstruerat. Längd, doft, smak, kön, pubishår, svärd, fotbollar, gympaskor, läskflaskor, Astrid Lindgren, flygande mattor, SARS, flygplan och skumgummi är endast illusioner "gruppen" skapat.


Korrektion: Illusioner "nya eliten" skapat.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Humanisten:
Som sagt: alla har olika smak och saker de föredrar (både du och jag and the rest of the world). Frågan är bara hur mycket man låter det styra.


Inte för att vara den som är den, men jag har verkligen ingen uttalad smak när det gäller utseende. Det gäller ju mer sociala drag. Jag skulle inte kunna vara tillsammans med någon som knarkar t.ex
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Humanisten:
Allt är socialt konstruerat. Längd, doft, smak, kön, pubishår, svärd, fotbollar, gympaskor, läskflaskor, Astrid Lindgren, flygande mattor, SARS, flygplan och skumgummi är endast illusioner "gruppen" skapat.





Ah, nu går min världsbild helt plötsligt ihop. Ska aldrig mer störta maktordningen genom att tala om dessa tingestar som de facto objekt.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar kraz:
Inte för att vara den som är den, men jag har verkligen ingen uttalad smak när det gäller utseende.


Inget illa menat, meeeeeeeeeeen... Jag tror inte det är helt sant
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hon är 19 år gammal och väldigt kortväxt ja...

Tillagt 2012-10-02 23:00:
Citerar kraz:
Kul för henne då det kan ju inte hon hjälpa.


Jag vet, men det gör det så mycket svårare tyvärr.
It Can't Rain All the Time
  • 0
  • Räv
  • Räv
Vadå, 22:38? Nya öppettider?

Tillagt 2012-10-02 23:02:
Eller vänta nu...
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Längd är väl en sådan där sak som man inbillar sig spelar roll, men egentligen är irrelevant när det kommer till kritan.

Angående Bullens och Humanistens diskussion är det väl inte så långt ifrån ämnet. Och när vi ändå är inne på vår favoritbulle, löste sig allt med din boendesituation och så? Vill minnas att den var lite problematisk.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!