Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek

kraz
kraz
Citerar Humanisten:
Det finns många som jag verkligen inte vill prata med men jag ignorerar dom inte eller liknande. Om dom hälsar så hälsar jag tillbaka. Om dom säger något så svarar jag.

Och VARFÖR gör hon så? Hon gör inte så mot något annat ex utan jag verkar vara unik i det här fallet. Inte ens exet som troligen var otrogen mot henne verkar få någoskit alls. Är det inte bara säga att hon typ skäms över att vara med en äcklig idiot som mig eller kräks vid tanken på att jag existerar eller vad det kan vara?

Ja men som sagt, om hon inte vill ha den relationen så går det ju inte att göra så mycket. Jag förstår hur det känns, jag vill gärna vara på god fot med mina ex, men det går inte alltid. Känner du att du måste ha closure så får du väl försöka prata med henne om varför hon ignorerar dig? Du kommer aldrig få svar på det annars. Men bered dig på att hon kanske inte ens vill prata med dig om det. Så blir det bara ibland, det är inte så mycket att göra. Du kan inte tvinga henne att bete sig på ett annat sätt.

Och varför hoppar du direkt till slutsatsen att hon tycker att du är en äcklig idiot? Att man inte vill prata med sitt ex kan ju bero på jättemycket olika saker.

triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
kraz
kraz
Citerar Humanisten:
Om det inte är bra så suger det.

Tycker du det om andra människor också eller bara dig själv? ._.

triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
Arrolito
Arrolito
Citerar Humanisten:
Nu menade jag liksom vad som kunde vara hennes deal och bara spekulerade.
Men när du ändå nämner det: "ordinär isn't good enough!"
Så även om jag skulle på vissa enstaka punkter nå dit så räcker det ändå inte.

Som jag antagligen tidigare sagt - oavsett vad du tycker om dig själv så lär inte alla dela samma åsikt. Dvs om du tycker illa om dig, kan någon tycka bra om dig och vice versa. Sluta fokusera så mycket på vad du tycker om dig själv och låt andra tycka vad de tycker. Du avgör inte vad som räcker till för någon annan.

Så bara kör på. Fuck it all and fucking no regrets. Hellre misslyckas efter att ha försökt än att inte veta någonsin vad som skulle hänt. Du spekulerar alltför mycket. Och det är ganska lätt att förstå varför. Du är bitter för en anledning. Någonting har hänt tidigare i ditt liv som fått dig att vara så försiktig just vid denna punkt, och så pass dömande.

I'm too old to die young now.
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar kraz:
Ja men som sagt, om hon inte vill ha den relationen så går det ju inte att göra så mycket. Jag förstår hur det känns, jag vill gärna vara på god fot med mina ex, men det går inte alltid. Känner du att du måste ha closure så får du väl försöka prata med henne om varför hon ignorerar dig? Du kommer aldrig få svar på det annars. Men bered dig på att hon kanske inte ens vill prata med dig om det. Så blir det bara ibland, det är inte så mycket att göra. Du kan inte tvinga henne att bete sig på ett annat sätt.

Finner det ironiskt att efter att jag haft problem att hantera känslor, tankar och saker så är det till slut hon som är barnslig och överreagerar när jag försöker göra saker rätt och ordentligt och liksom... "gå vidare" och helt enkelt reseta till normalt läge igen.

Citerar kraz:
Och varför hoppar du direkt till slutsatsen att hon tycker att du är en äcklig idiot? Att man inte vill prata med sitt ex kan ju bero på jättemycket olika saker.

Har funderat över olika orsaker:

1. Cold shoulder Ex Effect: Troligtvis inte. Inte gjorde hon så mot andra ex eller ragg när hon var tillsammans med mig eller när hon blev tillsammans med sin nuvarande.

2. Kvarvarande känslor: Efter snart två år och att det kulminerar i det nu? Osannolikt.

3. Rädsla för pojkvänlig svartsjuka: Tvivlar jag på. Den snubben har ingen anledning att känna sig hotad av mig (han är en högpoängare, jag är låg) plus att han inte verkar ha tvingat bort andra kontakter för henne.

Då återstår det typ att hon skäms över mig eller något åt det hållet.

Citerar kraz:
Tycker du det om andra människor också eller bara dig själv? ._.

Nej, jag har inget emot "ordinära" människor. Men nu är det ju inte jag som sätter normer eller regler här oavsett om jag hade haft typ ett stort ego eller inte.

Citerar -Ando:
Mje. Ifall man ser ordinär ut så kan man ha karisman och självförtroendet för att iaf. höja sig ifrån en sexa till en åtta.

Om man är kanske en lögnaktig asshole som gränsar till Disney-skurk... Kanske.

Citerar Arrolito:
Sluta fokusera så mycket på vad du tycker om dig själv och låt andra tycka vad de tycker. Du avgör inte vad som räcker till för någon annan.

Jag dömer inte efter så mycket vad jag tycker. Snarare efter vad andra visar.

Citerar Arrolito:
Du är bitter för en anledning. Någonting har hänt tidigare i ditt liv som fått dig att vara så försiktig just vid denna punkt, och så pass dömande.

...

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Arrolito
Arrolito
Citerar Humanisten:
...

Jag vet hur det känns. Varit i en sådan situation. Inte omöjligt att komma ur den.

I'm too old to die young now.
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar -Ando:
Jesus christ man.

Det är i alla fall så jag tolkat Frostexx "fake it to make it"-skit
Att ljuga och låtsas bara föra tt få ligg är inte min grej.

Tillagt 2012-08-19 21:10:
Citerar Arrolito:
Jag vet hur det känns. Varit i en sådan situation. Inte omöjligt att komma ur den.

Och det är såklart jag som måste ta första steget för att ändra på der världen lärt mig antar jag?

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar -Ando:
Haha, ifall du tolkar karisma och självförtroende som "ljuga och låtsas för att få ligga", vettefan vad jag kan säga.

Jag antog att du helt enkelt var i hans läger där man genom "karisma och självfortroende" bara är ett andra ord för "arrogant".

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar -Ando:
Aldrig läst vad han har skrivit om det, så ne.

Det är en bit tillbaka. Ibland så kommer jag och klagar för att jag hellre vill försöka vara omtyckt för den jag är (och kanske förbli ensam såklart) än att manipulera folk totalt.

Exakt hur är din definition av självförtroende?

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar -Ando:
ifall vissa skiter i en.

*Korrigerar*

Citerar -Ando:
ifall i princip alla skiter i en.

Citerar -Ando:
Exakt, och självförtroende handlar om att vara nöjd med sig själv och inte tycka att det är hela världen

Fast det finns gränser för vad man ska vara nöjd med. Om man lärt sig hela ens liv att man i princip inte duger och att inga direkt kastar sig för att motbevisa en så kanske man ska tänka "hmm, jag kanske är kass ändå".

ApeWithSniper
ApeWithSniper
Citerar momolä:
Apropå mig så ser jag med iver fram emot den närmaste tiden.

Eftersom?

Glass Simon
Glass Simon
Citerar ApeWithSniper:
Eftersom?

Eftersom han har ett nytt projekt på gång?

ELLER?!

We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
Glass Simon
Glass Simon
Mycket haff på universitetet?

Glass Simon
Glass Simon
jag frågade inte dig!!

Missing Avatar
V2rus
Citerar Glass Simon:

Har man ens tid för sådant där?

GhostofCain
GhostofCain
Åhja! Den lilla ''ångesten'' som besöker en när man skrivit ett tag med en tjej (väldigt långa och roliga mail) men ser att hon har läst senaste mailet - men inte svarat.

Skickat 15.10 - läst 17.40

Kommer hon logga in igen och svara först då? Skrev jag på ett konstigt sätt som fick henne att tänka ''wow, nu börjar det bli läskigt..'' eller kommer hon ens svara igen??

Entering zero gravity
bajen13
bajen13
Humanisten: Du har inte funderat på att gå å snacka med någon? Låter som att du skulle behöva det faktiskt! Du har en rätt skev syn på det mesta.

Some people believe in god, I believe in Hammarby!
putterman
putterman
Citerar Glass Simon:

På nollningen bör du ju kunna bekanta dig med ett par damer!

Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar bajen13:
Humanisten: Du har inte funderat på att gå å snacka med någon? Låter som att du skulle behöva det faktiskt! Du har en rätt skev syn på det mesta.

Cash is a serious issue om man nu vill att jag ska korrigeras på det sättet.
Och är inte det lite emot hela mojo-feel good-grejen att tipsa om att man ska skickas till en som säger "Adam, det är fel på dig. Ge mig pengar så ska vi lyssna på skiten du säger i flera välbetalda år och kanske komma fram till att du är fucked up enligt mig."

Ronaldinho
Ronaldinho
Citerar Humanisten:
Cash is a serious issue om man nu vill att jag ska korrigeras på det sättet.
Och är inte det lite emot hela mojo-feel good-grejen att tipsa om att man ska skickas till en som säger "Adam, det är fel på dig. Ge mig pengar så ska vi lyssna på skiten du säger i flera välbetalda år och kanske komma fram till att du är fucked up enligt mig."

Nu är det inte riktigt så det går till hos en psykolog. Dem försöker hjälpa dig att komma till rätta med dina problem. Dem är inte ute efter att mjölka dig på pengar även om det precis som du säger, är väldigt dyrt att gå till en tyvärr.

Världen är kall och hård. Men riktigt så cynisk som du påstår att den är, är den inte.

"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Skickade ett meddelande till exet och fick svar:

"Det var mycket i huvudet just då, eller ja, just nu hela tiden om praktik och boende osv. Och sedan ville jag bara hem då jag hade varit iväg ett par dagar. Med andra ord var hela hjärnan inställd på hem och inget annat, hehe"

Jag accepterar det svaret just nu och har i alla fall fått en adress så jag kan sända tillbaka hennes grejer. Verkade bara vara en dålig dag (fortfarande inte ett bra svar, men i alla fall ett svar).

Citerar Ronaldinho:
Nu är det inte riktigt så det går till hos en psykolog. Dem försöker hjälpa dig att komma till rätta med dina problem. Dem är inte ute efter att mjölka dig på pengar även om det precis som du säger, är väldigt dyrt att gå till en tyvärr.

Världen är kall och hård. Men riktigt så cynisk som du påstår att den är, är den inte.

När jag var liten och trakasserad i skolan av alla andra elever så slogs jag mycket och liknande. Jag skickades till skolans kurator (inte samma sak men ungefär samma syfte). De skickade inte dit mig för att försöka förhindra mobbing eller liknande, nej, dom skickade dit mig för att få mig att ställa mig i ledet och sköta mig, inte för att få de andra eleverna att sluta håna mig dag efter dag. Det var kontroll, inget mer.

Så litar inte på det konceptet, speciellt inte om man tar hutlösa mängder pengar för det.

Lurkman
Lurkman
Citerar Humanisten:
Citerar -Ando:Aldrig läst vad han har skrivit om det, så ne.

Det är en bit tillbaka. Ibland så kommer jag och klagar för att jag hellre vill försöka vara omtyckt för den jag är (och kanske förbli ensam såklart) än att manipulera folk totalt.

Exakt hur är din definition av självförtroende?

Du "är" inte på något särskilt vis. Det är bara vanor. Att gå utanför dessa vanor är inte på något sätt falskt. Bara döda människor har konstanta personligheter. Å andra sidan verkar du lite smått död sådär.

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar -Ando:
Hahaha, att döma psykologer efter kuratorer är som att döma Manchester United efter en amatörmatch i Enskedes tredjelag.

Bäda är personer som egentligen inte vet vem jag är eller egentligen bryr sig, de båda pratar och ställer frågar i jakt på att korrigera personen. Dock så får kuratorn en ganska mesig lön medan psykologen har en STOR vinst att hämta ut i slutet av månaden för att låtsas bry sig.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy