Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Humanisten:
Nu har jag varit borta ett tag... är detta en bra bit tillbaka att läsa om eller går det att få saken väldigt summerad?


Bestämt att inte prata med varandra, gjorde inte det, hon ringde igår och vi har pratat sen dess....
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Bestämt att inte prata med varandra, gjorde inte det, hon ringde igår och vi har pratat sen dess....


Sluta prata med henne. Hon är fan värre än pesten, och även om du är i närheten av det, tycker jag inte att du ska slösa din tid. Det kommer aldrig fungera ändå.
  • 0
Citerar Aaandy:
Sluta prata med henne. Hon är fan värre än pesten, och även om du är i närheten av det, tycker jag inte att du ska slösa din tid. Det kommer aldrig fungera ändå.

Låt grabben fördärva sitt liv med den här tösen. Inga råd vi ger kommer ändra hans uppfattning, det har han ju själv sagt (borde vara typ 400 sidor bakåt vid det här laget).
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
Citerar lamster:
Låt grabben fördärva sitt liv med den här tösen. Inga råd vi ger kommer ändra hans uppfattning, det har han ju själv sagt (borde vara typ 400 sidor bakåt vid det här laget).


Jag tycker mest det är tråkigt att han inte ens tar våra råd seriöst och ger dem en chans. Ibland förstår jag inte varför han skriver här om han inte vill ha vår hjälp. :/
  • 0
Citerar Humanisten:
Gå dit, dryga i kassan med sliskiga repliker och kassörska-puns (som typ: "Var vill du att jag ska... dra mitt kort?"). Antingen faller hon pladask eller så ringer hon polisen och knockar dig med en frusen falukorv.

Hur ser din vinststatistik ut med den tekniken?
  • 0
ApeWithSniper, jag skulle föreslå att du handlar där någorlunda regelbundet och försöker ta mer och mer kontakt från gång till gång.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Hur ser din vinststatistik ut med den tekniken?



0% vinst för mig, men iofs så är det ju moi vi pratar om så de siffrorna kan inte appliceras på alla
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Aaandy:
ApeWithSniper, jag skulle föreslå att du handlar där någorlunda regelbundet och försöker ta mer och mer kontakt från gång till gång.

Jag kan ju tillägga att tjejen i fråga är bästa vän med min granne. Jag ångrar lite att jag inte började småprata lite, det var ju strax innan stängning och inga andra i kön mer än mina vänner.

Det får mig in på en liten fundering. Jag "vet" en hel del om många människor som jag inte känner. Det är ju inte helt konstigt med tanke på alla sociala nätverk. Jag vet vad hon heter sedan innan, men undrar om hon till exempel vet vem jag är. Vem som gör det och vem som inte gör det.

Tänk på när man hälsar på någon för första gången och presenterar sig, trots att båda antagligen redan vet vem den andra är.
  • 0
Citerar Humanisten:
"Var vill du att jag ska... dra mitt kort?"


Haha, det var en fin en!
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag tycker mest det är tråkigt att han inte ens tar våra råd seriöst och ger dem en chans. Ibland förstår jag inte varför han skriver här om han inte vill ha vår hjälp. :/

Jag håller med, men han vill väl bara ha någonstans att ventilera sina problem.

Citerar ApeWithSniper:
Jag kan ju tillägga att tjejen i fråga är bästa vän med min granne.

Där har du ju en perfekt ingång, använd din granne som ursäkt för att ta kontakt med henne. Nästa gång du handlar hos henne kan du göra något liknande:
AWS: Hur är läget?
Hon: Bra tack, själv?
AWS: Alldeles utmärkt. Visst är du <hennes namn>? (spela lite oskyldigt ovetande)
Hon: Ja.
AWS: Tyckte jag kände igen dig, jag har sett dig hos <grannens namn> några gånger.
...

Och så är ni igång. Hon kommer garanterat att minnas dig till nästa gång du handlar (eller när hon besöker din granne) och om hon inte är helt väck kommer hon säkert vilja småprata lite med dig när ni träffas.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
Citerar Aaandy:
Sluta prata med henne. Hon är fan värre än pesten, och även om du är i närheten av det, tycker jag inte att du ska slösa din tid. Det kommer aldrig fungera ändå.


Kan inte säga emot henne när hon gråter.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Kan inte säga emot henne när hon gråter.


Det är klart du kan, det var dessutom det enda hon gjorde mot dig. Oavsett ditt sinnestillstånd har hon alltid sparkat på dig. Samla den lilla ära du har kvar och lämna det sjunkande skeppet.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Humanisten:
Gå dit, dryga i kassan med sliskiga repliker och kassörska-puns (som typ: "Var vill du att jag ska... dra mitt kort?"). Antingen faller hon pladask eller så ringer hon polisen och knockar dig med en frusen falukorv.


Hehe. Det var en kille som raggade på mig på Battlefield 3 Midnight Launch och sa att jag kunde ringa honom ifall jag behövde hjälp med något. Att han var jätteduktig på spel och datorer. Jag vet inte riktigt hur han tänkte, jävla miffo.

Citerar putterman:
Hon ringde igår och sa att hon saknade mig. Hon sa att hon märkte nu att hon fortfarande var kär i mig (och honom, vilket hänt förr) men att hon kände sig sviken av mig typ.


Hon är störd, så enkelt är det. Hon är inte kär i dig hon vill bara kontrollera dig. Inse faktum. Enda anledningen till att hon säger såna där saker är för att hon vill att du ska göra som hon vill.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Det var en kille som raggade på mig på Battlefield 3 Midnight Launch och sa att jag kunde ringa honom ifall jag behövde hjälp med något. Att han var jätteduktig på spel och datorer. Jag vet inte riktigt hur han tänkte, jävla miffo.


Like a boss.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Hydra:
Like a boss.


Det värsta är att jag inte hann reagera på det jag sa för att jag hade fullt upp med alla som stod i kö så jag skrattade bara och sa okej.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag hade en person som fick fnatt på mig för att jag smsade denne person en gång i månaden ville varken se eller höra mig igen, kusligt, sen när blev man en stalker för att bry sig om en person? Visserligen fick jag inte träffa denna person pågrund av dennes föräldrar pågrund av en rätt liten incident (som jag fortfarande inte har en aning vad det var exakt) alltså kallade mig för den drygaste,jävligaste och sjukaste personen han någonsin mött.
Och hotade mig att polisanmäla mig om han såg eller hörde mig igen.

Nått har gått väldigt snett iaf. Jag undrar om ni experter kan luska ut vad det kan vara?
Jag tycker att en kram är en liten incident. Likaså hans farsa sa till mig att jag inte fick prata med honom när jag ringde till deras telefon nummer. Och när jag bestämde en träff med honom face to face så verkade han rätt glad att få träffa mig.
Men han fick fnatt och gav mig ett sms som ovan när jag frågade om vi kunde träffas igen. Kort därefter det tyckte han att jag inte skulle störa honom igen.

Jag är homo, men kom igen, extrem homofobi eller vadå?
Jag förklara tillochmed varför jag kramade honom.
Att jag mådde dåligt pågrund av en annan incident som jag inte nämner här, och sen kallar han mig den drygaste,jävligaste och sjukaste personen han har träffat för att jag smsade honom efter "bäst före datumet" vilket var i januari och jag höll på smsa honom till juni (alltså med 1 sms per månad)

Jag var deprimerad ett tag efter jag fick hans sms men nu har det gått en månad efter det och jag har som tur är kommit över det.
Men frågan återstår: Vad var det som hände egentligen?...
En rätt usel vän måste han ha varit iaf...

Edit: Kanske inte passade just i denna tråd men om man vill ha lite drama så kunde jag bjuda på lite iaf..
  • 0
Citerar kraz:
Hehe. Det var en kille som raggade på mig på Battlefield 3 Midnight Launch och sa att jag kunde ringa honom ifall jag behövde hjälp med något. Att han var jätteduktig på spel och datorer. Jag vet inte riktigt hur han tänkte, jävla miffo.


A man's gotta say what a man's gotta say
Dock så är nog inte en random spelkö egentligen bästa stället samt att han hade kunnat fila på sina repliker lite bättre...
Jag undviker sådant (tönterier och dåliga pick-up lines alltså) så länge det inte är tydligt att jag mera gör narr av situationen eller skämtar om saken.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar kraz:
Hon är störd, så enkelt är det. Hon är inte kär i dig hon vill bara kontrollera dig. Inse faktum. Enda anledningen till att hon säger såna där saker är för att hon vill att du ska göra som hon vill.


Det KAN vara sant, men som jag sagt innan så är hon brutalt ärlig så vet inte. Vi pratar absolut inte mycket nu alltså.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Har ett litet problem...

Har två sjukt bra killkompisar som jag umgås med mycket. Allt är frid och fröj och vi snackar om allt mellan himmel och jord. Problemet är att båda dom har systrar som är två år yngre än oss och båda dessa systrar har börjat skriva till mig. Dagligen om allt mellan himmel och jord men liksom dom är på eller hur man nu ska säga. Hur ska man göra? Bara strunta i dom känns fel då de är fina tjejer som är trevliga. Sen är jag inte alls intresserad av att ta de längre än bara vänner då jag redan kanske är tillsammans med någon annan....
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Humanisten:
A man's gotta say what a man's gotta say
Dock så är nog inte en random spelkö egentligen bästa stället samt att han hade kunnat fila på sina repliker lite bättre...
Jag undviker sådant (tönterier och dåliga pick-up lines alltså) så länge det inte är tydligt att jag mera gör narr av situationen eller skämtar om saken.


Jag stod ju i kassan ._. trodde han att jag var inkvoterad eller? Det är inte bara en dålig raggningsreplik, det är nedlåtande rent ut av. Hade han sagt något i stil med: tjena kexet står du här och smular så hade jag åtminstone kunnat se någon charm i det. Att anta att jag behöver hjälp blir ju bara fel...
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag stod ju i kassan ._. trodde han att jag var inkvoterad eller? Det är inte bara en dålig raggningsreplik, det är nedlåtande rent ut av. Hade han sagt något i stil med: tjena kexet står du här och smular så hade jag åtminstone kunnat se någon charm i det. Att anta att jag behöver hjälp blir ju bara fel...


Men det är illusionen om att ni behöver hjälp som håller många igång. Om alla insåg att tjejer begriper det mesta och kan öppna burkar, nå saker på hyllor och liknande själva så är typ alla män faktiskt är meningslösa och behöver inte existera längre
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men det är illusionen om att ni behöver hjälp som håller många igång. Om alla insåg att tjejer begriper det mesta och kan öppna burkar, nå saker på hyllor och liknande själva så är typ alla män faktiskt är meningslösa och behöver inte existera längre


Tjejer kan väl inte öppna burkar..?
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Tjejer kan väl inte öppna burkar..?


Vissa med torra händer har lyckats har jag hört, but don't spread it around!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Vissa med torra händer har lyckats har jag hört, but don't spread it around!


Usch. Tjejer som aldrig torkar sig efter toabesök? Jag behåller denna hemlighet.

Ja detta var tyvärr ett långsökt skämt hehe..
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!