Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Sipher:
Vad tänkte du på innan du gjorde en mindeårig på smällen

Han skrev väl inte att det var med honom hon hade fått barnet.
  • 0
Citerar Sipher:
Vad tänkte du på innan du gjorde en mindeårig på smällen


Jag uppfattade det som att hon redan var en mamma när han blev tillsammans med henne (Vilket bara väcker ännu fler frågor), men det kan inte skada med ett förtydligande.

Förövrigt anser jag att MILFs är jäkligt överskattade, ser inte varför man ska vara stolt över att man fått ihop det med en 18-årig morsa. Nåja, jag fattar att du självfallet uppskattar många andra kvalitéer hos henne.

Det är mycket riktigt rätt ovärt att vara så deprimerad över ett brustet förhållande då det alltid finns andra, men känslor går inte alltid efter logik.

Hur som haver önskar jag dig väl med flytten och förhållandet, Phyreon.
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Allt är bra med dig annars, Kolis? Länge sedan man såg till dig nu. (: Hur är kärlekslivet i storstan?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Allt är bra med dig annars, Kolis? Länge sedan man såg till dig nu. (: Hur är kärlekslivet i storstan?


(Läs den tjocka texten längst ned istället, bro)

Håller på att sammanställa en WoT för att ge en slags enhetlig bild av hur det kom sig till att min nuvarande är just Fröken Blåhår.
Detta lär höja en del ögonbryn om man följt min berättelse sedan tidigare, men texten är också till för att försöka förklara varför mitt beslut inte kan dömas eller mätas med dessa beskrivningar som ett mått av hennes karaktär och huruvida det är ett gott beslut från min sida att 'ge henne en chans till'. Jag ska förklara varför mycket av det jag tidigare skrivit i den här tråden är felaktigt och/eller har varit baserad på en brist på information jag nu har, bland andra faktorer som ser annorlunda ut idag. Händelseförloppet och hur hon och jag har kommit att förändras och förlikas med varandras brister och misstag, skulle väl vara en sorts beskrivning av det.

Däri ska även ingå en slags förklaring av vilket slags förhållande vi har och hur detta kan komma att te sig i framtiden.

Men visst kan jag säga att det går fint just nu.

*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Citerar Kolmilan:
Håller på att sammanställa en WoT för att ge en slags enhetlig bild av hur det kom sig till att min nuvarande är just Fröken Blåhår.


Så ni hänger fortfarande ihop liksom? Rätt fräsigt ändå. Flodhäst och jag är verkligen inte på det sättet, hah. Vi var på samma fest förra sommaren och satt då och pratade hela kvällen och hade extremt roligt och hon flörtade rätt rejält med mig och så, men ingenting jag tänker på liksom. I have my own issues, now.

Tillagt 2012-05-04 21:25:
Men alltid kul att det är något liksom. Bättre än mig iaf.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Men alltid kul att det är något liksom. Bättre än mig iaf.


Jodå, det är lite sjukt att tänka att vi varit kära i varandra mer eller mindre konstant sedan början av gymnasiet. Nu är hon och jag vuxet folk, om man tycker att 20 år är så vuxet. Ändå känns det som att vi är samma förvirrade tonåringar som stod i en trappuppgång för en handfull år sedan. Känner mig inte vuxen alls, faktiskt, men sen så är vi två väldigt barnsliga av oss.

Men ja, skulle du säga att du kommit över henne eller att du helt enkelt 'ersatt' henne med din nuvarande flamma? Jag vette fan om jag egentligen kommit över de tjejer jag gillat förr, man har ju liksom inte tänkt på det på samma sätt sedan dess. Högst antagligen, om jag känner mig rätt, så skulle jag kunna bli kär i dem igen om jag tillät mig det och jag fortfarande såg någonting i dem.

Äsch, säg inte så, din tid kommer. ^^'
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Citerar Kolmilan:
Jodå, det är lite sjukt att tänka att vi varit kära i varandra mer eller mindre konstant sedan början av gymnasiet. Nu är hon och jag vuxet folk, om man tycker att 20 år är så vuxet. Ändå känns det som att vi är samma förvirrade tonåringar som stod i en trappuppgång för en handfull år sedan. Känner mig inte vuxen alls, faktiskt, men sen så är vi två väldigt barnsliga av oss.


Jag vill minnas att vi brukade prata om en blåhårig tjej. Är det hon, eller var det någon annan som kände henne? Det kanske var ännu längre sen, å andra sidan.

Citerar Glass Simon:
Så ni hänger fortfarande ihop liksom? Rätt fräsigt ändå. Flodhäst och jag är verkligen inte på det sättet, hah. Vi var på samma fest förra sommaren och satt då och pratade hela kvällen och hade extremt roligt och hon flörtade rätt rejält med mig och så, men ingenting jag tänker på liksom. I have my own issues, now.


Ah, fröken Flodhäst. Men du kan ju trösta dig med att om du lyckades komma över henne har du ju goda chanser att komma över E. Även om du verkar tycka om E mer, så kanske det kan hjälpa lite.
  • 0
Citerar Phyreon:
Well jag kan nog lugnt säga att jag är i det sällsynta sällskapet av att vara tillsammans med en MILF, en ung sådan dessutom på snart 18 år och då jag själv fyller 26 i år så är man ju lite stolt sådär att man lyckas trots 8 års skillnad men så är hon väl mogen också iochmed att hon just är ne mamma, och har äran att få bli kallad för finch av polarna appropå american pie filmerna och stiflers mom ;)


Kan inte se något "coolt" i det. Tyvärr. Att vara förlovad med en 17-åring när man är 26? Tveeeeek.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar marten1000:
Jag vill minnas att vi brukade prata om en blåhårig tjej. Är det hon, eller var det någon annan som kände henne? Det kanske var ännu längre sen, å andra sidan.


Det är hon, ja.

Eller var, snarare, hon har inte haft blått hår på ett bra tag. Inte för att det spelar någon roll, i och för sig, men jaja.
Tror att en annan blåhårig tjej kan ha nämnts i tråden någon gång, men det var i förbipasserande och var inte någons kärleksintresse, såsom jag minns det.

Hur går det för dig då, Mårten?
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Citerar Sipher:
Vad tänkte du på innan du gjorde en mindeårig på smällen
Citerar ApeWithSniper:
Citerar Sipher:
Vad tänkte du på innan du gjorde en mindeårig på smällen

Han skrev väl inte att det var med honom hon hade fått barnet.
Citerar Kolmilan:
Citerar Sipher:
Vad tänkte du på innan du gjorde en mindeårig på smällen


Jag uppfattade det som att hon redan var en mamma när han blev tillsammans med henne (Vilket bara väcker ännu fler frågor), men det kan inte skada med ett förtydligande.

Förövrigt anser jag att MILFs är jäkligt överskattade, ser inte varför man ska vara stolt över att man fått ihop det med en 18-årig morsa. Nåja, jag fattar att du självfallet uppskattar många andra kvalitéer hos henne.

Det är mycket riktigt rätt ovärt att vara så deprimerad över ett brustet förhållande då det alltid finns andra, men känslor går inte alltid efter logik.

Hur som haver önskar jag dig väl med flytten och förhållandet, Phyreon.


Kolmilan har alldeles rätt, det är inte min son om man säger så utan det blir min styvson då eftersom hon hade honom innan vi träffades så jag antar att jag ahr tänkt bra eftersom jag inte gjort henne på smällen än iallafall, men vadå ska ett barn från ett annat förhållande förstöra då eller? min styvmamma camilla har varit gift med min pappa i snart 22 år och träffade mig när jag var 2 år gammal så visst fan funkar det, well efter det jag varit med om är jag glad över att faktiskt äntligen hittat någon som verkligen bryr sig om mig och att hon dessutom är ung men mogen är bara ett plus, visst kanske det vore optimalt med någon i min egen ålder, men jag ahr alltid haft någon slag fabless för tjejer som är yngre än mig och det är väl pågrund av att jag teoretiskt sett får ta del av deras liv och år längre än någon som är lika gammal som mig, typ som att man har år tillgodo, sen gillar jag något hos unga tjejer, typ busigheten eller något sådant svårt att svara på...



Citerar Colonel:
Citerar Phyreon:
Well jag kan nog lugnt säga att jag är i det sällsynta sällskapet av att vara tillsammans med en MILF, en ung sådan dessutom på snart 18 år och då jag själv fyller 26 i år så är man ju lite stolt sådär att man lyckas trots 8 års skillnad men så är hon väl mogen också iochmed att hon just är ne mamma, och har äran att få bli kallad för finch av polarna appropå american pie filmerna och stiflers mom ;)


Kan inte se något "coolt" i det. Tyvärr. Att vara förlovad med en 17-åring när man är 26? Tveeeeek.


the heart wants what the heart wants, jag skulle inte vara förlovad med henne om jag inte såg en framtid tillsammans med henne trots våra ringa ålderskillnader (18 mot 26) men hey det funkar för andra som tillochmed har längre åldersspann än vi så varför skulle det då inte funka för oss right? det blir ju vad man gör det till och som folk säger kärleken har ju ingen ålder, blir man förälskad i en person så är det inte mycket att göra åt det, däremot så verkar det ju vara tabubelagt att vara tillsammans med någon som är yngre och känns nästan som att jag döms som någon som är dum i huvudet och har gjort mitt livs största misstag genom att bli tillsammans med denna tjejen, så jag får väl be om ursäkt om jag har ruckat på era kärleksföreställningar....
  • 0
Citerar Kolmilan:
Men ja, skulle du säga att du kommit över henne eller att du helt enkelt 'ersatt' henne med din nuvarande flamma?


Mjeh, alltså jag kan ju inte säga att jag känner några som helst känslor för henne. Det var ju massa år sedan nu, numera är hon en bra kompis liksom. Vill inte att det ska bli något mer eller mindre, det är bra som det är där. Men henne gillade jag inte alls på samma sätt som jag gillar E, heller. Men visst, alla man haft känslor för har ju en speciell plats i en liksom.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Colonel:
Kan inte se något "coolt" i det. Tyvärr. Att vara förlovad med en 17-åring när man är 26? Tveeeeek.


Min bror är 33 och förlovad med en 19åring. Känns jättefel.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Citerar Colonel:
Kan inte se något "coolt" i det. Tyvärr. Att vara förlovad med en 17-åring när man är 26? Tveeeeek.


Min bror är 33 och förlovad med en 19åring. Känns jättefel.


Ouch, där blev jag ägd...

men varför känns det fel då?
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Phyreon:
men varför känns det fel då?


Jag vet inte riktigt, känns bara lite... snuskigt? Känns som att han springer efter småtjejer och tar hand om dem. Nu är han iof inte gammal nog att vara hennes pappa eller nåt sånt men jag tycker ändå att det känns konstigt. Att hon är yngre än mig och dessutom otroligt omogen gör det väl bara värre, jag ser henne som yngre än 19 år.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Phyreon:
sen gillar jag något hos unga tjejer, typ busigheten eller något sådant svårt att svara på...


Jag talar bara för mig själv nu, men jag har inget alls emot att du gillar unga tjejer eller att du har förlovat dig med en 18-årig morsa. Det jag reagerade på var att du tyckte att det är något att vara stolt över. Det tycker inte jag, helt enkelt.

Citerar Glass Simon:
Mjeh, alltså jag kan ju inte säga att jag känner några som helst känslor för henne. Det var ju massa år sedan nu, numera är hon en bra kompis liksom. Vill inte att det ska bli något mer eller mindre, det är bra som det är där. Men henne gillade jag inte alls på samma sätt som jag gillar E, heller. Men visst, alla man haft känslor för har ju en speciell plats i en liksom.


Det är inte gärna en fråga man ställer sig själv, tror jag. Hela poängen med att det är en gammal flamma är just det att man redan gått vidare. Vill man försöka hitta tillbaka till en gammal flamma så kan man väl säga att flamman upphör att vara gammal. Så då kan man väl anta att man inte tänker på gamla flammor på det sättet alls längre. Saker förändras, däribland känslor och ens uppfattning av personer. Villkoren jag nämnde för att jag skulle kunna bli intresserad av en flicka jag gillat förr är just det att hon fortfarande ska kännas... Relevant, I guess. Det tycker jag inte att de flickorna är, vi är väl alla på väg åt olika håll i livet och det är långt ifrån alltid man ens finner att man har ens en vänskap kvar där.

Vet inte riktigt vart jag försöker komma med det här, men tanken slog mig.

Citerar kraz:
Att hon är yngre än mig och dessutom otroligt omogen gör det väl bara värre, jag ser henne som yngre än 19 år.


Det känns kanske inte så genomtänkt, skulle jag gissa. Ålderskillnader spelar roll, kanske inte för paret självt men det kommer att väcka reaktioner från andra.
Du nämner ju också mognad som en faktor och jag kan förstå att du ser henne som ännu yngre på grund av det. Jag misstänker att du inte tycker att din bror är särskilt mogen han heller?

Mycket gissningar och misstankar från mitt håll, men eh.
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Kolmilan:
Det känns kanske inte så genomtänkt, skulle jag gissa. Ålderskillnader spelar roll, kanske inte för paret självt men det kommer att väcka reaktioner från andra.
Du nämner ju också mognad som en faktor och jag kan förstå att du ser henne som ännu yngre på grund av det. Jag misstänker att du inte tycker att din bror är särskilt mogen han heller?


Nej, samtidigt så brukar jag ju säga att man inte ska bry sig så mycket om vad andra tycker. Nej jag tycker att båda två är extremt omogna. Min bror hade problem med sin förra tjej vilket ledde till att han var tvungen att sälja lägenheten de skaffade tillsammans. Det har varit en massa dramatik där också. Han bor just nu hos våra föräldrar medan han letar efter en ny lägenhet. Sååå, han är 33 år och bor hos sina föräldrar, har precis tagit sig ur ett jättebråkigt break-up som har resulterat i inblandning från polisen och allt möjligt och i stället för att kanske ta tag i sitt liv och börja om lite på ny kula så blir han tillsammans med sitt ex som är 19 år som det blev jättemycket dramatik med sist. De sover t.o.m hos våra föräldrar ibland. Liksom... suck. Jag vet inte ens var jag ska börja. Det stör mig otroligt mycket att de är tillsammans igen.

Nu skrev hon iof en blogg om att hennes liv suger och fuck allt ;p kanske betyder att de ha gjort slut? Jag hoppas det.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Kolmilan:
Det tycker jag inte att de flickorna är, vi är väl alla på väg åt olika håll i livet och det är långt ifrån alltid man ens finner att man har ens en vänskap kvar där.


Precis, man är liksom inte kvar på samma plats som man var då längre.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Har en tjej som jag umgås med. Hon är riktigt söt men inte så smart. Jag vet att jag vill ha en smart tjej, ändå fortsätter jag prata med henne. Brukar tänka på henne också... vad tror ni?

Marge är gift med Homer trots att han är rätt puckad.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Brukar tänka på henne också... vad tror ni?


Hellre ångra något man gjort än något man inte gjort.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
The theory of the multiverse says there are infinite parallel universes containing every possible situation.
It makes me me happy because I know somwhere you love me back.


Nördigt fint.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Nördigt fint.


Synd att vi bara lever i ett universum då. Sedan ska du ju komma ihåg att det finns ett universum där hon spänner fast dig i din säng, stympar dig på ditt kön och tvingar dig äta upp härligheten - just sayin'.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
just sayin'.


Fasiken vad negativ och bitter du är hela tiden! Sluta käka citron!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Fasiken vad negativ och bitter du är hela tiden! Sluta käka citron!


Haha, framstår jag verkligen som det? Det är inte min avsikt.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Haha, framstår jag verkligen som det? Det är inte min avsikt.


Mjäe, alltid vet jag inte. Men lite för hårt verklig hela tiden.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Har en tjej som jag umgås med. Hon är riktigt söt men inte så smart. Jag vet att jag vill ha en smart tjej, ändå fortsätter jag prata med henne. Brukar tänka på henne också... vad tror ni?


Det sket sig för mig just på grund av den anledningen. Hon var helt enkelt alldeles för dryg/korkad för att jag skulle orka.
Men, kör på! Om det är det du vill.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!