Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Chrysis_ignita:
Citerar Phyreon:
Jag är nu inne på mitt fjärde "riktiga" förhållande och har aldrig varit otrogen, doch har min aprtner varit detsamma, vet dock inte hur normalt det är med att ha haft 4 förhållanden när man är 25 år gammal?


Menar du din partner varit otrogen? Eller också haft 4 "riktiga" förhållande?

Vad som är normalt eller inte, undvik tänka på det. Att jämföra sig med andra blir nästan alltid missvisande då du är inte dem och de inte är dig. Alla har individuella förutsättningar+miljö+ren slump som avgör var de är nu.

Frågan är, känner du dig nöjd/ok med antalet relationer du haft?


yes, min 2:a och 3:e partner var otrogna mot mig men itne den 1:a och så vitt jag vet ahr inte den 4:e varit det iallafall och det är alltså seriösa förhållanden vi pratar om på 13 månader (förlovad i 1 vecka), 12 månader, 22 månader (förlovad i 18 av dessa) och nu är jag inne på min andra månad med den 4:e

vet att man inte ska jämföra men vill inte vara en förhållande hoppare och sen ses som en som inte kan ha långvarig förhållanden liksom, vill var i ett förhållande som faktiskt varar ett tag...
  • 0
Shitbrix. Såg tjejen som jobbar på ICA idag. Förväntade mig inte det då jag inte ens sett henne på flera veckor nu. Hon log då hon såg mig, antar att hon kände igen mig. Sade hej och frågade hur hon mådde. Kände att jag borde säga något liksom, så ja... jag gjorde det. Vore nog inte så bra om jag bara hade sagt hej och fixat köpet. Aja, baby steps I guess.
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Sade hej och frågade hur hon mådde. Kände att jag borde säga något liksom, så ja... jag gjorde det.

And her reply?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
Citerar lamster:
And her reply?

Hon svarade att hon mådde bra och frågade hur jag mådde. Jag svarade "bra".


I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Dufwan:
Som min mormor alltid säger: Man blir inte mätt av att äta soppa, bara ledsen.


This...wat?

Citerar Arrolito:
Shitbrix. Såg tjejen som jobbar på ICA idag. Förväntade mig inte det då jag inte ens sett henne på flera veckor nu. Hon log då hon såg mig, antar att hon kände igen mig. Sade hej och frågade hur hon mådde. Kände att jag borde säga något liksom, så ja... jag gjorde det. Vore nog inte så bra om jag bara hade sagt hej och fixat köpet. Aja, baby steps I guess.


För att sedan ta giants steps in her, if you what I mean? ;)
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Phyreon:
yes, min 2:a och 3:e partner var otrogna mot mig men itne den 1:a och så vitt jag vet ahr inte den 4:e varit det iallafall och det är alltså seriösa förhållanden vi pratar om på 13 månader (förlovad i 1 vecka), 12 månader, 22 månader (förlovad i 18 av dessa) och nu är jag inne på min andra månad med den 4:e

vet att man inte ska jämföra men vill inte vara en förhållande hoppare och sen ses som en som inte kan ha långvarig förhållanden liksom, vill var i ett förhållande som faktiskt varar ett tag...


Alltså det du kan göra är ju att gå in med attityden "det här ska bli långvarigt" i en relation. Om din partner sedan är otrogen eller dylikt är det giltiga skäl att gå skilda vägar. Räknar man bort det har du haft 2 förhållanden som tagit slut "naturligt".
Lite nyfiken, för jag funderar på det där uttrycket "en gång otrogen, alltid otrogen". Hade tjej 2 och 3 varit otrogna förut?

Enda grej jag kan se som skulle kunna ses som oseriöst är att du förlovat dig mer än en gång och gjort det rätt snabbt in på relationen.


Citerar Artillery Force:
Det är jävligt deprimerande att se dig skriva, vet du det?


Det är ju du som uppfattar det så, poängen med tråden är att få uttrycka både bra och dåliga sidor av kärlek.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Keant:
För att sedan ta giants steps in her, if you what I mean? ;)

Damn right
I'm too old to die young now.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar putterman:
Eftersom jag har världens sämsta fantasi så vänder jag mig till er här. Jag vill överraska min flickvän på något sätt, men kan inte komma på något roligt/fint. Kan ni komma med tips? Jag har ingen stor budget så det får gärna vara ganska billigt. Jag har nyckel till hennes hus.


Laga en god middag åt henne och köp en massageolja till "efterrätt" (;
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Förrförra onsdagen så var min vän oerhört dragen på klubben. En tjej kom fram och studerade läget lite, vi utbytte lite ord och hämtade sedan en vattenflaska åt honom. På vägen från oss så utbytte vi en del ögonkontakt. Sen glömde jag henne.

Förra onsdagen så träffade jag henne igen medan jag snackade med en annan tjej (som tydligen är hennes klasskompis, stadsbo osv). Jag sa att jag kände igen henne från någonstans men kunde inte komma på vad. Hon sa detsamma och bad mig sen att adda henne på Facebook för att kolla gemensamma vänner (efteråt kom jag på att man inte behöver adda för att se sådant) och visst hade vi en gemensam vän, men han hade inget med något att göra då jag aldrig är med honom. Vi kunde inte komma på var det var vi kom ihåg varann ifrån och lät det vara så. Vi delade på oss och sågs aldrig efter det. Dagen efter kom jag på att det var hon jag träffade veckan innan.

Sen dess har hon skrivit på Facebook i princip varje dag. Hon hade ett problem med sin nyinköpta MacBook och jag försökte hjälpa henne men utan någon lycka. Sen snackade vi om hur dålig jag är när det kommer till mat och att jag aldrig bakar. Då sa hon att ifall jag hjälper henne med MacBooken så lär hon mig att laga mat/baka. Jag sa bara lite skämtsamt "Haha okej".

Efter lite mer snack så kom vi in på resor och jag började snacka om var mina drömlägenheter skulle vara placerade. Då frågade hon "Får jag flytta med?" vilket jag tog som ett skämt och skrev "Absolut!". Sen någon dag efter så kom vi in på hur snabbt hon pratade och hon sa något i stil med att hon borde sluta skolan och fixa jobb som kommentator så att vi kan få råd med lägenheterna.

Sen frågade hon mig lite om vilka serier jag kollar på och frågade ifall jag hade några på datorn, jag svarade ja. Då sa hon "Bra, då kommer jag ha något att kolla på under kvällarna ". Jag blev lite förvirrad och frågade "Haha, va? Hur ska du få dem? Via mail?" och då svarade hon "Haha nej. När du hjälper mig att fixa datorn och då jag lär dig laga mat så kan du ta med din dator och föra över. Eller att jag kollar med dig."

Där kändes det som att steget till some serious loco shit var taget. Hon är snygg osv, men hon är 4 år äldre.

För att göra saken lite värre så råkade jag tydligen skriva till henne igår på fyllan "Men du är ju snygg" efter någon diskussion och hon besvarade likadant tillbaks.

Känner att jag gett mig inpå något som kan komma att bli jobbigt.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Dufwan:
Jag tänker väldigt ofta på andra tjejer, jag blir väldigt lätt kär. Extremt lätt, i alla fall sådär småförälskad. Eftersom jag har den ohälsosamma men inte helt ogrundade inställningen att min tjej är mer opålitlig än jag, så ligger det nära till hands att vara sådan antar jag. Men jag vet att det hänger på mig, om något ska hända. Det är inte som om jag omedvetet kommer "råka" vara otrogen. Och jag är inte den som är elak först, utan anledning, även om jag säker verkar sådan.


Jag förstår ändå inte riktigt hur du tänker, nå. Vi är annorlunda. Känns bara som en sån där typisk "jag är säker på att hon kommer vara otrogen mot mig så jag är otrogen mot först så att jag inte är förloraren"-grej. Jag menar, du tycker väl egentligen inte att du är avskyvärd? Det är snarare något annat som får dig att tro att hon kommer vara otrogen känns det som.

Citerar Dufwan:
"Tjejer" däremot, jag har varit med om det själv av en flickvän, där verkar det så mycket mer omedvetet. Det hänger inte på tjejerna, det hänger på killarna som raggar upp dem på krogen eller liknande. Ibland känns det som om det inte finns en enda tjej i hela världen som skulle säga nej till en väldigt snygg och charmig kille/man som helst när de är ute bland folk.


Jag kan inte uttala mig om det direkt. Jag har inga problem med att tacka nej till någon på krogen i alla fall men jag vet inte hur det är med majoriteten av tjejer. Det är ju trevligt med människor som uppmärksammar med en och vill prata med en såklart. Betyder dock inte att man ska hoppa i säng med dom.

Tillagt 2012-02-23 23:27:
Citerar simpan105:
Är sams med tjejen och vi har pratat ut och hon förstår nu och vi har nått en förståelse


Vad härligt att höra! Skönt att det löste sig.

Tillagt 2012-02-23 23:29:
Citerar Phyreon:
yes, min 2:a och 3:e partner var otrogna mot mig men itne den 1:a och så vitt jag vet ahr inte den 4:e varit det iallafall och det är alltså seriösa förhållanden vi pratar om på 13 månader (förlovad i 1 vecka), 12 månader, 22 månader (förlovad i 18 av dessa) och nu är jag inne på min andra månad med den 4:e


Varför förlova sig så ofta?
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar The Vision:
Känner att jag gett mig inpå något som kan komma att bli jobbigt.


Awesome ju Hur gammal är hon? :p Eller snarare hur gammal är du? Åldern kan ju vara problematisk om det är i lägre åldrar.
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar The Vision:
Känner att jag gett mig inpå något som kan komma att bli jobbigt.


Tjejer som är inne på de tankarna är riktigt jävla jobbiga. Och de är alltid äldre. Förstår hon inte att du fortfarande är relativt ung och behöver göra ett och annat innan du skaffar villa, Volvo och vovve...
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Tjejer som är inne på de tankarna är riktigt jävla jobbiga. Och de är alltid äldre. Förstår hon inte att du fortfarande är relativt ung och behöver göra ett och annat innan du skaffar villa, Volvo och vovve...


Hmm...jag fick känslan av att hon flörtade lite och inte var seriös men vad vet jag :p
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar Arrolito:
Hon svarade att hon mådde bra och frågade hur jag mådde. Jag svarade "bra".


Hahaha, vad gulligt. :3

Påminner lite om kassörskan jag mötte inne på Kulturbokhandlen. Riktigt söt och rar var hon, och hon visade sig vara en beundrare av skräcknoveller precis som jag. Vi stod och hade en febril konversation om Lovecrafts böcker (fasen vilken grym tjej!) i ca 30 minuter innan en annan kund snodde hennes uppmärksamhet.

Jag skulle i vilket fall handla en bok så vi möttes igen vid kassan, och vi hade till och med ett sånt där pinsamt adjö där man kände att bägge främlingar egentligen inte ville säga hej då. <:3

När jag kom tillbaks dit två dagar senare kände hon inte igen mig. Hade till och med samma utstyrsel på mig. Jag gick fram och köpte en till Lovecraft-bok, men nehepp, inget återbäring.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar bajen13:
Awesome ju Hur gammal är hon? :p Eller snarare hur gammal är du? Åldern kan ju vara problematisk om det är i lägre åldrar.

Jag är 19, hon 23.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • Bape
  • Bape
Citerar The Vision:
Jag är 19, hon 23.


Inget fel med det väl?

Citerar The Vision:
Känner att jag gett mig inpå något som kan komma att bli jobbigt.


Tror du att du inte kommer känna samma sak som henne och därför berätta det för henne eller vad skulle det jobbiga vara?

Eller det är för att du inte vill köra hela den "svensson" (villa, två barn, volvo och en hund) grejen som hon verkar vara inne på?
  • 0
Citerar Bape:
Eller det är för att du inte vill köra hela den "svensson" (villa, två barn, volvo och en hund) grejen som hon verkar vara inne på?

Alltså wtf?

Ingen tänker på VVV bara efter att ha snackat med någon en liten stund? Hon verkar inte vara inne på något sådant alls så jag vet inte vad ni snackar om, men hon verkar vilja något som är mer än bara ett one time thing.

Citerar Bape:
Tror du att du inte kommer känna samma sak som henne och därför berätta det för henne eller vad skulle det jobbiga vara?

Och jag tror inte hon känner något speciellt just nu, då vi som sagt snackar väldigt lite IRL. Men jag skulle verkligen inte vilja ingå någon relation med henne och vill därför inte att det på något sätt ska kunna spinna vidare från det nuvarande läget.

Citerar Bape:
Inget fel med det väl?

Fel och fel. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som är fyra år äldre än mig när jag är 19. Och dessutom så har jag redan ställt in mig på att inte försöka få någon relation med någon alls innan hösten.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Åh. Herre. Gud. Nu fick hon för sig att jag skulle komma över till henne på söndag? =S Och hon frågade vad vi skulle äta? SHITBRIXWTF?! Jag vill inte! Detta blir ju bara locoer och locoer.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar The Vision:
Åh. Herre. Gud. Nu fick hon för sig att jag skulle komma över till henne på söndag? =S Och hon frågade vad vi skulle äta? SHITBRIXWTF?! Jag vill inte! Detta blir ju bara locoer och locoer.


Haha men shit, no time to waste tydligen :p gör det inte!!!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar The Vision:
Åh. Herre. Gud. Nu fick hon för sig att jag skulle komma över till henne på söndag? =S Och hon frågade vad vi skulle äta? SHITBRIXWTF?! Jag vill inte! Detta blir ju bara locoer och locoer.


Drigtig tjej du hittat. Du borde nog säga nej, och kanske även skära ner den övriga kontakten. Då kanske hon fattar vinken.
  • 0
  • Bape
  • Bape
Citerar The Vision:
Ingen tänker på VVV bara efter att ha snackat med någon en liten stund?


Säg aldrig det, du vet inte vad hon tänker.

Citerar The Vision:
Men jag skulle verkligen inte vilja ingå någon relation med henne och vill därför inte att det på något sätt ska kunna spinna vidare från det nuvarande läget.

Och dessutom så har jag redan ställt in mig på att inte försöka få någon relation med någon alls innan hösten.


Men om det är så det ligger till då är det väl bättre och berätta detta snarast möjligt till henne innan hon kanske börjar uppfatta allt helt fel.
  • 0
Citerar kraz:
Det är snarare något annat som får dig att tro att hon kommer vara otrogen känns det som.

¨
Kanske att hon alltid ska berätta om alla gånger hon blir raggad på, alla som frågar om hon är kåt (hon berättar SJÄLVKLART att hon svarar "ja" varenda gång!) och alla som hon tycker strular bra. Kanske vill hon bara göra mig involverad, men det fungerar inte. Överlag så är det bara ett jävla skitförhållande, antar jag. Är inte en hemsk människa annars. Jag vet inte alls vad jag ska göra, heller. Bläääh.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Jag skrev till henne att jag lovat mig själv att inte dejta förrens sommaren, och då svarade hon "Fast det blir bara två vanliga människor som hänger, inte sant? ;)" och jag svarade "Jo, men två random människor." och så sa hon något i stil med att jag borde kunna hänga med tjejer även om jag inte tänker dejta bla bla och så sa jag att jag ska sova på saken.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Ihärdig tjej. ^
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
  • Bape
  • Bape
Citerar The Vision:
Text.


Snabb fråga kring det med att ni bara kan vara vänner, eller ja att du kan umgås med henne fastän ni inte ska dejta. Vill du inte det heller?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!