Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Glass Simon:
Jo, men tennis är nog en av de få sporter jag kan klå henne i. Har ju spelat tennis i nästan sju år med tidigare. :c Kan ju förlora, men slå en del bra slag ibland liksom...


Så länge du inte krossar henne totalt tror jag det inte spelar någon större roll exakt hur det går.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Ska spela tennis med tjejen som jag tycker enormt mycket om på lördag. Ska jag vara snäll och förlora, och få höra om det i evigheter, eller mosa henne totalt?


Du måste ju inte mosa henne totalt, du kan ju visa att du är grym till en början och sedan övergå till en tränar-variant. Inte slå dödande bollar med varje slag utan hålla uppe spelet och hjälpa henne om så behövs.
hånobing
  • 0
Citerar Costae Cavea:
. Lite som att ändra musiksmak för att impa på tjejen eller något.


I would NEVER do that. Jag var metalhead innan, jag var metalhead under tiden och jag var metalhead efter, min musik kan ingen tös ta ifrån mig
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag var metalhead innan, jag var metalhead under tiden och jag var metalhead efter, min musik kan ingen tös ta ifrån mig


Mm, men du förstår min poäng. Just den biten i "var dig själv" kan jag verkligen förstå. Byt inte åsikter, håll inte med för att vara trevlig, förlora inte och lura tjejen för att vara snäll. Ärligt spel helt enkelt.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Ärligt spel helt enkelt


Jajjemensan. Går det då inte så går det inte.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Mm, men du förstår min poäng. Just den biten i "var dig själv" kan jag verkligen förstå. Byt inte åsikter, håll inte med för att vara trevlig, förlora inte och lura tjejen för att vara snäll. Ärligt spel helt enkelt.


Jag har hört andra tips här i tråden om att fejka hit och dit. Vilket inte är så kul att höra egentligen då det i princip säger "du duger inte, så ljug dig i sängen med någon".
Men det tåder väldigt spridda åsikter om det här.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men det tåder väldigt spridda åsikter om det här.


Ja, det verkar så om man läser tidigare inlägg i tråden. De som hänger här nu verkar istället vara ganska överens.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Ja, det verkar så om man läser tidigare inlägg i tråden. De som hänger här nu verkar istället vara ganska överens.


Nah, snarare att jag inte bråkat med dom så mycket (ett tag var jag riktigt förbannad) och att dom helt enkelt inte skrivit så aktivt här.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Men det känns lite oärligt att göra som ni håller på ändå. Lite som att ändra musiksmak för att impa på tjejen eller något. Visst, man behöver inte spela för att vinna men om man låter dem vinna så visar man ju dels inte upp att man är duktig och dels blir det inte samma grej för henne då det inte är en riktig utmaning. Näe, jag gillar det inte.


Skulle heller aldrig göra så men jag skulle inte heller ta i allt vad jag kan utan någoting där mitt emellan verkar vettigt.
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar Humanisten:
Nah, snarare att jag inte bråkat med dom så mycket (ett tag var jag riktigt förbannad) och att dom helt enkelt inte skrivit så aktivt här.


Mhm... Det är så, alltså.
Bara man slipper dumma åsikter spelar inte anledningen till deras frånvaro roll.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag har hört andra tips här i tråden om att fejka hit och dit. Vilket inte är så kul att höra egentligen då det i princip säger "du duger inte, så ljug dig i sängen med någon".
Men det tåder väldigt spridda åsikter om det här.


Jag tycker att man kan fejka vissa saker såsom självförtroende t.ex. Sånt hjälper ju enbart. Fejka att du är van i såna där sammanhang, för då verkar du mer trivas. Fejka att ha kul ibland, för då har andra roligare med dig. Men utöver det så vet jag inte.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag tycker att man kan fejka vissa saker såsom självförtroende t.ex. Sånt hjälper ju enbart. Fejka att du är van i såna där sammanhang, för då verkar du mer trivas. Fejka att ha kul ibland, för då har andra roligare med dig. Men utöver det så vet jag inte.


Absolut, om det är så små fejkningar så är det inget fel alls, det är naturligt, men när det handlar om att ha en helt annorlunda (nästintill aggressiv eller överdominant och minimal "snällhet") attityd så blir jag putt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
(nästintill aggressiv eller överdominant och minimal "snällhet") attityd så blir jag putt.


Mm, kanske fungerar för en kväll. Men när man då träffar den där grymma tjejen som hade älskat ens egen personlighet så har man ju gjort bort sig. Förstört något som kanske hade varit ens livs bästa förhållande.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Mm, kanske fungerar för en kväll. Men när man då träffar den där grymma tjejen som hade älskat ens egen personlighet så har man ju gjort bort sig. Förstört något som kanske hade varit ens livs bästa förhållande.


Exakt.
Dock så kanske det ligger något i det då att "vara sig själv" inte verkar fungera då den jag är inte verkar vara vad folk vill ha nu för tiden.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Dock så kanske det ligger något i det då att "vara sig själv" inte verkar fungera då den jag är inte verkar vara vad folk vill ha nu för tiden.


Man kan alltid ändra på sig till det bättre men fortfarande vara "sig själv".
  • 0
Citerar Humanisten:
(nästintill aggressiv eller överdominant och minimal "snällhet")


Men, va? Varför skulle man göra det?
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
@cawialm

För det är häftigt?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Man kan alltid ändra på sig till det bättre men fortfarande vara "sig själv".


Fast att vara snäll och se "okej" ut är inte så mycket att göra åt egentligen, vill inte behöva vara douchebag och även om jag skaffar gymkort och tappar några kilon så förändrar det inte så hemskt mycket.

Jag kom just på en sak.. I princip alla i min ålder har flyttat nu
Det finns i princip bara äldre eller yngre tjejer kvar i Karlskrona då dom flesta flyttat för att plugga
Visst finns det några kvar, men konkurrensen har helt klart blivit.. högre

Tillagt 2011-08-31 21:01:
Citerar cawialm:
Men, va? Varför skulle man göra det?


För tydligen är tjejer korkade bimbos som blir kåta av killar som dissar dom och är smått elaka.
(om pöjkarna inte råkar ha fler magrutor än Scarrans från Farscape förstås, då faller dom automatiskt).
Enligt dom.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar V1rus:
För det är häftigt?


Vem tycker det?
De flesta jag har pratat med går främst på ett "gulligt" eller bara attraktivt yttre på killar. Sedan ska ditt beteende inte ha så stor roll så länge du är snäll och "lever upp till det ditt yttre antyder", om du fattar vad jag menar. Att vara tuff och hoppas på kvinnohål tack vare det känns ganska... mellanstadiet.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Vem tycker det?


What Humanisten said.
Jag väljer hellre Tyler Durden's attityd än den som huvudpersonen i El mariachi presenetrar.
  • 0
Citerar cawialm:
Vem tycker det?


Jäkligt många tjejer faller faktiskt för den där aggressiva dominanta stilen.

Citerar Humanisten:
vill inte behöva vara douchebag och även om jag skaffar gymkort och tappar några kilon så förändrar det inte så hemskt mycket.


Tror nog mer att det är din självbild du får jobba med.
  • 0
Citerar Humanisten:
För tydligen är tjejer korkade bimbos som blir kåta av killar som dissar dom och är smått elaka.


Kan inte säga att detta är något jag märker. Vad umgås ni med för konstiga människor?
Allt som hände i fredag- och lördags, exempelvis, hade ingenting med ett douchebag-beetende att göra - det var hon som kom fram till mig och sa rakt ut att hon fann mig attraktiv.
Visst hade min och hennes kompis hade redan sagt det till mig, men trots att jag visste det valde jag att låta henne komma till mig.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Visst hade min och hennes kompis hade redan sagt det till mig, men trots att jag visste det valde jag att låta henne komma till mig.


Like a real "badass".
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Tror nog mer att det är din självbild du får jobba med.


Min självbild döljer jag ganska bra irl dock. Det är bara på nätet som jag kan böla "jag är så dååååålllllig!!", annars så är det bara några få människor som vet att jag inte är så hemskt nöjd med mig själv

Citerar cawialm:
Kan inte säga att detta är något jag märker. Vad umgås ni med för konstiga människor?


Har varit ute några gånger och har inte sett så hemskt mycket annat faktiskt. Det är några få vettiga tjejer, helt klart, men dom tror jag inte vågar sig ut så mycket.

Citerar cawialm:
Allt som hände i fredag- och lördags hade ingenting med ett douchebag-beetende att göra - det var hon som kom fram till mig och sa rakt ut att hon fann mig attraktiv.
Fast min och hennes kompis hade redan sagt det, men trots att jag redan visste det valde jag att låta henne komma till mig.


Men jag antar att du inte direkt ser ut som en hårdrockande gris som till exempel jag
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar V1rus:
Like a real "badass".


Damn straight...
Hatar att själv approacha tjejen i fråga bara för att man från en mellanhand får veta att hon gillar en. Gör hon det kan hon väl säga det själv! Visst kan jag visa att även jag är intresserad, men kan hon ta det första staget kan hon ta ett till.

Tillagt 2011-08-31 21:17:
Citerar Humanisten:
Men jag antar att du inte direkt ser ut som en hårdrockande gris som till exempel jag


Nope, inte direkt.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!