Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Colonel:
Samma sak hände mig i somras!

...


Saken är den att jag har inte ens träffat henne ännu, så vi känner inte ens varandra speciellt bra. Ganska irreterande om man inte ens fått visa sitt riktiga jag. Att få till en vettig konversation där man verkligen kan visa vem man är är i princip omöjligt
Världsherravälde
  • 0
Citerar kraz:
Ja precis. Det känns jättejobbigt. Jag kan på ett sätt förstå honom men samtidigt kan jag inte sluta prata/umgås med vissa människor pga det. Vad gör man? :/ Försöker snacka om det men det leder aldrig till någon lösning.


Men du skriver vissa människor. Om det är en svartsjuka riktad mot vissa personer kan du ju underlätta det för honom genom att lägga fram din "historia" med dessa eller låta honom fråga vadsomhelst om dem och du svarar. Då visar du ju vad han betyder för dig och han borde känna din ärlighet och kanske skämmas lite också för att ha frågat.

(Såvidare inte ni redan har gjort det )

Citerar SputniQ94:
Saken är den att jag har inte ens träffat henne ännu, så vi känner inte ens varandra speciellt bra. Ganska irreterande om man inte ens fått visa sitt riktiga jag. Att få till en vettig konversation där man verkligen kan visa vem man är är i princip omöjligt


Kommer inte ge dig svaret du vill ha, gå vidare...
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar moviefreak:
Fast om du angav fel nummer, skulle du nog ändå ha märkt av om hon hade ansträngt sig för att kontakta dig. "Tänk om..."-tankar är inte bra i längden, bara att glömma.

Så ska det låta! Belöna dig själv lite, så ska du snart må tipptopp igen.


Du har rätt, ni andra också Ska försöka glömma henne, även fast det är svårt. Tack, vilka ni än är
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Chrysis_ignita:
Men du skriver vissa människor. Om det är en svartsjuka riktad mot vissa personer kan du ju underlätta det för honom genom att lägga fram din "historia" med dessa eller låta honom fråga vadsomhelst om dem och du svarar. Då visar du ju vad han betyder för dig och han borde känna din ärlighet och kanske skämmas lite också för att ha frågat.

(Såvidare inte ni redan har gjort det )


Vi har redan gjort det och det hjälper inte. Jag har försökt prata om det här från varje tänkbar vinkel men ingenting fungerar.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Vi har redan gjort det och det hjälper inte. Jag har försökt prata om det här från varje tänkbar vinkel men ingenting fungerar.


Har du testat en kompromiss?
Alltså om det är Kille A och Kille B han inte litar på. Lova då honom att du inte kommer umgås med Kille A och Kille B på tu man hand. Däremot kommer du umgås med dem om det är ni två plus någon mer. Då behöver inte han oroa sig för deras opålitlighet och du kan ändå ha tid att hänga med dem.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Min tjej har nu kommit från Norge, och vi ska antagligen träffas nu på helgen. Några tips om vad man skulle kunna göra?
The knife master
  • 0
Citerar momolä:
Citerar Captian Price:
Några tips om vad man skulle kunna göra?


Mysa! Gå på en promenad eller se på någon film som inte kräver allt för mycket uppmärksamhet. Annars är det ju även en höjdare att bara sitta och prata med varandra, oftast.


Okej, tack för tipset!
The knife master
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Har du testat en kompromiss?
Alltså om det är Kille A och Kille B han inte litar på. Lova då honom att du inte kommer umgås med Kille A och Kille B på tu man hand. Däremot kommer du umgås med dem om det är ni två plus någon mer. Då behöver inte han oroa sig för deras opålitlighet och du kan ändå ha tid att hänga med dem.


Grejen är att kraz egentligen inte ska pussla ihop allt det här på egen hand. Det är inte hennes skyldighet att sätta upp specifika regler för vilka hon får/inte får träffa, bara för att den andra parten blir snabbt svartsjuk. Hon får väl umgås med vilka hon vill och när hon vill, liksom.

Frågan är bara hur han måste förstå att vänner är vänner - vilket kön de än är.

Han får väl,, helt enkelt, leva med det.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Hur kommer man lättast över en tjej då?
  • 0
Citerar Varpire:
Hur kommer man lättast över en tjej då?


1 Köp en äggklocka
2 sätt timern på 24 h
3 smeta in väggarna i senap
4 tänd eld på ditt kök
5 ???
6 profit

------------------

Kom igen, vad för svar förväntar du dig egentligen? Vill inte vara otrevlig men allt går faktiskt inte att få svar på på internet. Du har förmodligen en tuff tid framför dig och jag gjorde det inte bättre men kom ihåg att tiden läker alla sår. Finns ingen magisk quickfix...

/ parrot
  • 0
Citerar lamster:
Tack du! Saker o ting händer när man minst anar det.. ;)

Status så här långt: Igår smsade vi nästan hela dagen/kvällen och bokade in en filmkväll så imorrn kommer hon hit


Jag ska försöka ha det i åtanke så att jag låter bli att vara så neggo. ;3

Vid det här laget har väl filmträffen redan varit, hur gick det?

Hursomhelst låter det som ett rätt stabilt läge, lycka till i fortsättningen också. ^^

Citerar moviefreak:
Han får väl,, helt enkelt, leva med det.


This.

Nå, kompromiss är inte samma sak som att ge efter för någon annans absurda krav. Stå på dig kraz, du har ju inte gjort något fel.

Citerar Parrot:
Kom igen, vad för svar förväntar du dig egentligen? Vill inte vara otrevlig men allt går faktiskt inte att få svar på på internet. Du har förmodligen en tuff tid framför dig och jag gjorde det inte bättre men kom ihåg att tiden läker alla sår. Finns ingen magisk quickfix...


Nå, folket här kan ge förslag och denna fråga har dykt upp ett flertal gånger förut.

Tidigare svar har varit något i stil med:
Bli kär i en annan tjej
Sysselsätt dig med annat så försvinner känslorna med tiden
Tänk bara negativt om henne för att på så sätt eliminera alla känslor för henne

Bara att välja, men som jag antar att Parrot antyder finns det ingen ultimat enkel metod.
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Citerar moviefreak:
Grejen är att kraz egentligen inte ska pussla ihop allt det här på egen hand. Det är inte hennes skyldighet att sätta upp specifika regler för vilka hon får/inte får träffa, bara för att den andra parten blir snabbt svartsjuk. Hon får väl umgås med vilka hon vill och när hon vill, liksom.

Frågan är bara hur han måste förstå att vänner är vänner - vilket kön de än är.

Han får väl,, helt enkelt, leva med det.



Tex om din bästis blivit förnedrad av någon som är jätteschysst mot dig hänger du kanske ändå inte med honom med hänsyn till din kompis. Visst kan du närsomhelst umgås med den som varit elak mot din bästis, men hjälper det eller skadar det din relation med din kompis.
Kör man att man har inga skyldigheter mot andra, innebär det att man inte har några rättigheter av andra.
Kompromisser kan behöva göras oavsett vad för form av relation det är(arbetskamrat, vän, etc). Sedan vad som är en kompromiss eller som är absurda krav är en annan fråga.


(Nu var detta generellt skrivet, ingen syftning till hennes situation)
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Kolmilan:
Vid det här laget har väl filmträffen redan varit, hur gick det?

Ja du, filmträffen blev en ganska lång följetång. WoT varning utfärdas!
Vi skulle träffats i onsdags kväll efter jobbet men hon hade fått förhinder och undrade om vi kunde flytta träffen till fredag istället. Fine inga problem, är ändå ledig hela helgen så det spelade ingen roll för min del. Vi smsar en hel del under kvällen och hon avslutar konversationen med att hon ser fram emot att träffa mig.

I torsdags fick jag ett sms där hon har funderat på sina avsikter med att ses och att hon tycker vi passar bäst som vänner. Hon föreslog att vi kunde träffas men under lite andra premisser, förutsatt att jag ville förstås. Jag blev lite förvånad eftersom hon varit ganska drivande under våra konversationer tidigare och helt klart visat intresse men om hon tvekar så är det inte mycket jag kan göra. Vi kom dock fram till att ta en fika eller så vid tillfälle så har vi möjlighet att lära känna varandra även om det bara är som vänner.

Igår kom det nya sms, hon började med att föreslå en fika och biljard nästa helg. Vartefter konversationen led ville hon ändå hitta på nåt i helgen, jag föreslog promenad eller filmkväll och hon tyckte filmkväll var bra. Klockan 18 idag skulle hon komma hit så skulle vi se på film och bara ta det lugnt.

Men, för några timmar sen kom det sms igen.. Hon sade att ju mer tiden går, desto mer olustkänslor får hon och att hon behöver tid att få ordning på sig själv. Jag som vid det här laget har gett upp hoppet att det ska leda nånstans tyckte att det är lika bra att vi inte umgås utan hon får försöka styra upp sina känslor. Jag vinner ju inget på att träffa henne när hon inte är bekväm med sina känslor.
Hon sade dock att hon vill träffa mig, och frågade om jag hade lust att träffas på tu man hand längre fram, när hon fått ordning på sig själv.

Så där står vi nu, hon hör av sig när hon känner sig redo att träffas. Men jag kommer inte vänta på henne i evighet, kommer det upp nåt annat intressant så lägger jag mina krafter på det.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Kolmilan:
Tidigare svar har varit något i stil med:
Bli kär i en annan tjej
Sysselsätt dig med annat så försvinner känslorna med tiden
Tänk bara negativt om henne för att på så sätt eliminera alla känslor för henne.


Utöver det kan man om möjligt under en kortare period försöka undvika saker som påminner henne. T.ex. kan man ta bort henne från news feedet på Facebook och liknande saker. Det hjälper faktiskt.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar lamster:
Så där står vi nu, hon hör av sig när hon känner sig redo att träffas. Men jag kommer inte vänta på henne i evighet, kommer det upp nåt annat intressant så lägger jag mina krafter på det.


Bra tänk där! Tänk att alla ska vela så himla mycket. Inte så konstigt eftersom att det handlar om kärlek, but still.
Jag vaknade upp och insåg direkt att jag hade fått ett fel.
  • 0
Citerar lamster:
Så där står vi nu, hon hör av sig när hon känner sig redo att träffas. Men jag kommer inte vänta på henne i evighet, kommer det upp nåt annat intressant så lägger jag mina krafter på det.


Med vad i helvete... -.-'

Jag har med tiden blivit alltmer intolerant gentemot sådant velande och allt detta prat om känslor som inte leder någonvart, speciellt då jag upplever det som att det är någon form av pingis flickan spelar mot sig själv känslomässigt där killen är bollen. Jag kan då helt enkelt inte respektera hennes snack om känslor när hon inte tar någon som helst form av hänsyn till mina.

(Detta handlar då mest om att jag känner igen mig i detta fall av kvinnligt velande av uppenbara anledningar)

Ibland undrar jag om inte lösningen till att undvika en sådan nedåtgående spiral är att inte låta henne föreslå träff efter träff som hon sedan inte kan närvara vid av diverse (känslomässiga) anledningar genom att visa någon grad av ointresse för att vänta på henne om det ska vara så osäkert kring vad man är och vilka avsikter man har och annat sådant. Kanske borde man till och med helt tacka nej till ett förslag om träfftillfälle och hävda att man har något annat för sig/är upptagen.

Jag känner att en tjej befinner sig i en maktposition om hon vet att det är väldigt viktigt för killen att träffen blir av och att han är beredd att sätta mycket tid till övers för hennes skull. Det känns helt enkelt som något slags test för hur långt hon kan få killen att jaga henne/om killen kommer att underkasta sig henne. Lösningen är väl att få henne att inse att hon inte har en sådan position, att man har andra saker att ägna sig åt än henne och att det inte är hela världen om man inte kan träffas i slutändan. Sätta lite press på henne, så att säga. Kan hända att hennes attityd förändras och hon blir lite mer tillmötesgående. Det viktigaste är att man träffas, då brukar man få en tydligare bild av varthän det bär av. Känner hon osäkerhet kring om vi borde träffas eller inte så får hon känna osäkerhet och jag skulle utgå ifrån att det inte kommer att leda någonstans om jag nu inte sätter foten i marken och visar att jag inte dansar den valsen.

Så slutligen anser jag att du gav efter lite för mycket i början men att ditt tänk i nuläget är bra, som Maffe93 säger. Jag skulle se till att visa henne tydligt att jag inte planerar att vänta på henne mer än under en viss tidsperiod. Personligen är jag trött på hela proceduren.

Citerar I:
Utöver det kan man om möjligt under en kortare period försöka undvika saker som påminner henne. T.ex. kan man ta bort henne från news feedet på Facebook och liknande saker. Det hjälper faktiskt.


Ja, det är ju en metod för att komma på andra tankar, såsom att sysselsätta sig med annat. Nyckeln är ju att inte tänka på henne så mycket. ^^
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Chrysis_ignita:
Då behöver inte han oroa sig för deras opålitlighet och du kan ändå ha tid att hänga med dem.


Fast jag tycker ju inte att han ska behöva oroa sig alls, utan lita på mig fullständigt. Och det gör han ju inte. Visst det är lätt att säga "jag litar på dig, jag litar bara inte på andra killar", men jag tycker ju att han ska veta att jag vet vart gränsen går och att jag kan stå upp för mig själv ifall någon skulle gå för långt. Det är ju egentligen inte hans problem.

Citerar moviefreak:
Frågan är bara hur han måste förstå att vänner är vänner - vilket kön de än är.


På nåt vänster så har han fått för sig att alla killar i hela världen är svin. Jag tycker att det är jäkligt orättvist. Det går tydligen inte att jämföra att jag hänger med vissa killar med att han hänger med vissa tjejer, för att killar är så mycket värre en tjejer (vilket jag inte alls håller med om).

Men jag vet inte, det känns ändå som att det är på bättringsvägen. Jag hoppas då det. Han verkar i alla fall förstå att hans svartsjuka är helt ologisk och att det är hans problem, inte mitt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
kraz: Jag är i din pojkväns situation just nu och jag kanske skulle kunna berätta det ur en killes perspektiv när ens flickvän umgås med andra killar.

Min flickvän har kommit i kontakt med en kille. Hon påstår att de bara är vänner, men hur ska jag veta det? Och hur ska din pojkvän veta att dina killkompisar bara är dina vänner? Nu tror jag inte för en sekund att hon gjort något med den här killen då hon inte döljer det för mig. Hon talar om vad dom ska göra, var dom ska vara, jag har träffat killen och hur hon kom i kontakt med honom. Men jag är fortfarande rädd att en dag kommer hon säga att hon inte längre har några känslor för mig och någon vecka senare får jag höra att hon och den kille är tillsammans. Och det är det din pojkvän också tror.
  • 0
Citerar kent12:
kraz: Jag är i din pojkväns situation just nu och jag kanske skulle kunna berätta det ur en killes perspektiv när ens flickvän umgås med andra killar.



Min tjej har ett socialliv lika brett som mina kunskaper i onödiga saker, vilket alltså är rätt brett. Från början var det ett helvete för mig att hon vissa kvällar var ute med sina tjejkompisar och åkte bil med killar på 20+. För jag visste inte hur läget låg till och när ens tjej spenderar tid med andra så tar orden "Men, du vet ju att jag älskar dig" faktiskt rätt dåligt. Och jag som är en rätt kall person i andra lägen klarade inte av att dels ha en kringfladdrande flickvän och dels inte ha en enda person att diskutera det med. Det löste ju sig, eller ja, hon slutade vara med killar helt och hållet. Men så fort en kille smsar henne kan kan jag känna den där svartsjukan, trots att det är jag som just nu håller om henne.
[about Sweden] Any country with that low an age of consent but that high a rate of suicide isn't thinking straight. // Dr. House
  • 0
Är nykär och saker som att koka kaffe blir väldigt komplicerat. (har 3ggr i rad glömt hälla i kaffet i cylinderbehållaren och istället kokat rent vatten).
Jo så att de....
  • 0
Citerar Mafioso:
Är nykär och saker som att koka kaffe blir väldigt komplicerat. (har 3ggr i rad glömt hälla i kaffet i cylinderbehållaren och istället kokat rent vatten).


Du, jag tror att det är lite mer än att bara vara nykär...
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Citerar Mafioso:
Är nykär och saker som att koka kaffe blir väldigt komplicerat. (har 3ggr i rad glömt hälla i kaffet i cylinderbehållaren och istället kokat rent vatten).


Jag blir också förvirrad, stör mig som fan på det. Jag hamnar efter i matten bl.a...
[about Sweden] Any country with that low an age of consent but that high a rate of suicide isn't thinking straight. // Dr. House
  • 0
Den person jag har blivit tillsammans med är min kompis syster. Han vet inget än, fattar ni hur komplicerat det kan bli!
Jo så att de....
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Game Fr33ak:
Det löste ju sig, eller ja, hon slutade vara med killar helt och hållet. Men så fort en kille smsar henne kan kan jag känna den där svartsjukan, trots att det är jag som just nu håller om henne.


Fyfan vad drygt. Jag skulle aldrig ge upp mina kompisar för en svartsjuk kille, aldrig. Nu är det inte alls på den graden med min pojkvän, som tur är.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Sen är det ju jättelätt att tycka att ens pojk/flickvän är fånig och jobbig för att vara så svartsjuk när man själv är personen med en kompis av motsatt kön. Har hört om flera fall där exempelvis en flickvän anklagar sin pojkvän för att vara "för svartsjuk", men som blivit exakt likadan när pojkvännen fått en tjejkompis.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!