Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Bästa filmscen


Dr. Strangelove

Cowboy-ritten på kärnvapnet, är en av mina mest älskade klassiker!
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Självklart scenen i Ondskan då Gustav skarsgård år til sammans med adreas Wilson och träffar fotbolls tränaren. Efter att tränaren sagt nåra ord och sprungit iväg så avslutar Gustav med ``Det ryktas om att han är socialdemokrat`` vem älskar inte kräsna Moderater (ironi)
  • 0
De omutbara

När Robert Deniro går runt och pratar i ett rum men massa andra gangsters och han tar ett baseboll trä och slår ihjäl en snubbe med, blev grymt chokad asså!
Till now I always got by on my own, I never really cared until I met you. But now it chills me to the bone, how can I get you alone?
  • 0
Hela Snatch filmen är en otrolig scen enligt mig
Shit from the past can always bite you back!!!
  • 0
Jag tycker inte om LotR-filmerna så mycket, men scenen där Rohans ryttare når fram till Gondor, och kungen säger/skriker sitt tal och sen rider mot fienden, allt under riktigt bra musik, är underbar.
Do you have any good old ham?
  • 0
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee!

Behöver jag säga mer?

Annars är scenen när Tyler och Narrator (Norton) står bakom närbutiken och hotar asiaten en av de bästa jag sett.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Sista fighten i Snatch, till ljudet av Fucking in the bushes, kärlek vid första ögonkastet. Sett den för många gånger nu, men fortfarande lika jävla cool.

EDIT: Hmm... hette visst Bästa filmscen, visst, fighten är grym, men kanske inte den just "bästa". Får återkomma med en liten top 5 vid ett senare tillfälle.
  • 0
Citerar Durden:
Sista fighten i Snatch, till ljudet av Fucking in the bushes, kärlek vid första ögonkastet. Sett den för många gånger nu, men fortfarande lika jävla cool.


Hehehe, jag har nog sett filmen minst 30 gånger
Shit from the past can always bite you back!!!
  • 0
  • FLAM
  • FLAM
konstigt att det bara är en som har tagit upp slutscenen i scarface!
och i

SNATCH

..när bricktop berättar hur man bäst gör ssig av med ett lik!
Tack för alla plastgorillor
  • 0
Såg Shrek 2 igen idag och kom på hur mycket jag älskar scenen då den gigantiska pepparkaksgubben anfaller slottet samtidigt som fén sjunger "I need a hero", underbart, jag ryser och gråter om vartannat. Annars har både Donnie Darko, The usual suspects och Fight Club fantastiska slutscener.
Fan vad bra du är på teater. Du ser ju fan död ut.
  • 0
Citerar Gimli4:
och Fight Club fantastiska slutscener.

Brukar dra igenom hela filmen ibland endast för att få se det underbara slutet. Where is my mind?
  • 0
eller när grabbarna som ska försöka ta diamanten från bullettooth tony får se hans desert eagle hehe, tidslös
Shit from the past can always bite you back!!!
  • 0
Slutscenen i Big Fish är en riktig höjdare!
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
  • FLAM
  • FLAM
Eller när det ryssjäveln överlever hur många skott som helst
Tack för alla plastgorillor
  • 0
Pff... vad man kan klaga då, Lilla Kycklingen.
SPOILER SPOILER SPOILER!!!

I Gröna Milen när John Coffey blir avrättad.

Slutet av Hero.

När Forrest Gump står och pratar vid de tre gravstenarna (sin mors, Bubbas och Jennys).

Börjar alltid gråta till dessa scener.
  • 0
Hela slutet av United 93 var intensivt och fucking starkt. Närvarokänslan var så hög, att jag var nära att tuppa av.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Det här är lätt.

1. När Darth Vader kastar ned kejsaren i slutet av Star Wars Episod VI

2. "You Talkin' To Me?" i Taxi Driver.

3. När Arnold Schwarzenegger kommer runt kröken med ett blompaket i handen i början av Terminator 2. Ur den drar han fram en shotgun och börjar skjuta vilt och räddar pojken.
Han ser ju så förbannat jävla skitcool ut!!!! Lätt min bästa actionscen.
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
Citerar Durden:
Brukar dra igenom hela filmen ibland endast för att få se det underbara slutet. Where is my mind?

Du vet att det finns en fast forward funktion va?
Fan vad bra du är på teater. Du ser ju fan död ut.
  • 0
Citerar Mort2:
Dr. Strangelove

Cowboy-ritten på kärnvapnet, är en av mina mest älskade klassiker!


Fan, du tog min

Jahopp, då tar jag en till ur samma film!

Spoiler?..!

När Dr. Strangelove ställer sig upp i slutet och utbrister, Mein Führer, i can walk! - Skrattfaktor hööög

Slut på "Spoilern"
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Gimli4:
Citerar Durden:Brukar dra igenom hela filmen ibland endast för att få se det underbara slutet. Where is my mind?
Du vet att det finns en fast forward funktion va?

Fight Club är, enligt mig själv, världens bästa film, och den filmen jag sett absolut mest gånger och prisar högst av alla, då går det bra med cirka två timmar av äkta konst för att få se slutet.
  • 0
Ride of the Rohirrim

http://www.youtube.com/watch?v=MDVvUnhEs_g

Orkade inte leta på en film med bara rohirrim-delen

Edit: Såg nu att jag länkat till den för ett tag sen i denna tråd.
It's the decisions you make, when you have no time to make them, that define who you are.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
När Dr. Strangelove ställer sig upp i slutet och utbrister, Mein Führer, i can walk! - Skrattfaktor hööög


Love it! Love it, love it, love it!
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Rättså klassisk-feeling har ju också scenen från Casablanca, där hela Rick´s bar ställer sig upp och sjunger Marcheljäsen(stavning?), för att överrösta nazisterna.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Och så har vi ju världens bästa slapstick scen i Evil Dead 2 när Bruce slåss med sin egen hand, underbart!
Fan vad bra du är på teater. Du ser ju fan död ut.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!