Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Led Zeppelin


Tycker att den tillhör en av de mer underskattade Zeppelin låtarna men har varit en dominerande favorit för mig under många år:

http://www.youtube.com/watch?v=5QuGiMAEqE8
  • 0
Citerar Aesop Rock:
Tycker att den tillhör en av de mer underskattade Zeppelin låtarna men har varit en dominerande favorit för mig under många år:

http://www.youtube.com/watch?v=5QuGiMAEqE8


Yes sir! Deras bästa låt enligt mig. Gillar framförallt deras bluesigare låtar.
PAINIS WEAKNESS, LEAVING THE BODY.
  • 0
De har en minst sagt jämn musikkatalog. Tidlös musik som är precis lika aktuell idag som när det väl begav sig. Undrar dock hur mottagandet blivit om låtarna spelats in idag. Tvivlar på att det blivit samma genomslagskraft, trots briljansen!

No Quarter är troligen deras bästa låt. Fantastisk känsla och atmosfär genomsyrar hela låten.
Vad gäller bästa skivorna ligger IV och II grymt bra till.



Citerar Homer S:
Jimmy Page är tidernas mest överskattad gitarrist. There, I said it.


Nej. Tekniskt, ja. På inflytande och vad hans gitarrspel betytt för musiken i allmänhet så nej!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Jag gillar Led Zeppelin men tycker dom har en tendens att bli lite tråkiga att lyssna på i längre doser. Jag kan lyssna på ett par låtar innan jag tröttnar. Men dom har ett bra jävla låtregister i bagaget bl.a Kashmir, Babe I'm gonna leave you, Whole lotta love, Stairway to heaven, Black dog osv. Jimmy Page var min gitarridol när jag var yngre innan David gilmour "dethronea" honom
Öga för öga gör världen blind
  • 0
Citerar Pharaoh:
Jag gillar Led Zeppelin men tycker dom har en tendens att bli lite tråkiga att lyssna på i längre doser. Jag kan lyssna på ett par låtar innan jag tröttnar. Men dom har ett bra jävla låtregister i bagaget bl.a Kashmir, Babe I'm gonna leave you, Whole lotta love, Stairway to heaven, Black dog osv. Jimmy Page var min gitarridol när jag var yngre innan David gilmour "dethronea" honom


Håller med till 100%. Klarar knappt att lyssna igenom en hel skiva med dem. Dock så gillar jag dem väldigt mycket. Deep Purple piskar dem varje dag i veckan. Achilles Last Stand är en av mina favoriter. Många fina minnen till den låten (vi lyssnade den när jag förlorade oskulden haha).
Särskrivningar är en del av min vardag.
Citerar Pharaoh:
Men dom har ett bra jävla låtregister i bagaget bl.a Kashmir, Babe I'm gonna leave you, Whole lotta love, Stairway to heaven, Black dog osv.


Bra hits, sålänge de får med "baby" minst 5 gånger är låten garanterad en plats på topplistorna. (;
It Can't Rain All the Time
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!