Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Batman - The Dark Knight


  • Missing Avatar
  • Gixy
Visserligen finns det in himla massa trådar om Batman-gubben, man jag livar upp det hela lite i och med en ny tråd. Själv älskade jag Christopher Nolans Batman Begins, jag gillade starkt den lite mörka stämningen, ett plus till en väldigt arg Batman som ryter nästan hela tiden, precis så arg som jag ville ha honom. Hoppas han kommer vara mer arg i uppföljaren!

Uppföljaren, ja. Filmen släpps om en evighets evighet, nämligen 2008, förhoppningsvis tidigt 2008, men visst kan vi väl spekulera och diskutera lite kring filmen? Nolan har väl antagligen varit upptagen med The Prestige och andra härligheter till filmer. Jag vet inte varför jag är så otroligt spänd och förväntansfull inför The Dark Knight, jag antar att det mest är för "The Joker" (Batmans nya fiende), det kommer bli hur jäkla bra som helst. Heath Ledger var ett himla bra val enligt mig, en grym skådespelare. Sedan vet jag icke vilka nya roller som kommer finnas i den nya filmen, har bara kikat in rollistan på IMDB.

Lite länkar:

Heath Ledger - Jokern

http://bilder.filmstarts.de/thumbs/film/filme/b/batman.begins.seque
l/BatmanBeginsSequel-JokerFake.jpg


Småinformation från IGN:

http://movies.ign.com/articles/761/761391p1.html
  • 0
Ohh, Heath Ledger som Jokern var lite oväntat, men det kan bli intressant..
Älskade första filmen, så jag hoppas att andra filmen blir lika underhållande
If Shit Happens, Is It Really Shit?
  • 0
Jag längtar verkligen till den här filmen.
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.
  • 0
Jag ser fram emot den! Jokern ska tydligen vara mycket "mörkare" i den här filmen. Kan bli bra
  • 0
Ska kanske ge den här filmen en chans, trots att jag tycker bäst om Burtons filmer.
  • 0
Det kommer bli svårt av Ledger att slå Nicholson.
Annars så kan det inte bli dåligt.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Ledger var ju ett perfekt val.

Citerar Geccod:
Jokern ska tydligen vara mycket "mörkare" i den här filmen. Kan bli bra


Mörkare? Yay!

Tillagt 2007-02-09 16:43:
Nej, det känns inte som det kommer bli dåligt. Känns också som Nicholson och Ledger är ganska olika typer, kommer nog bli rätt olika "Jokrar" också.
  • 0
Alltid ska något bli mörkare... Och det är ju faktiskt bra. Och Batman är ju cooligt.
Vi bara dör ju så jävla mycket hela tiden.
  • 0
Ser faktiskt fram emot Ironman och Spider-Man mer


Men Batman är aldrig fel, älskar verkligen Jokerns stil
Heil
  • 0
Jag ser väldigt mycket fram emot The Dark Knight. Tror den kommer bli jättebra, liksom Batman Begins.
Men jag tvivlar lite på att Heath Ledger är rätt man att spela Jokern. Hoppas dock att jag har helt fel.
  • 0
Batman Begins är enligt mig den bästa Batman filmen. Hoppas att Dark Knight blir minst lika bra
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Du har helt klart fel mannen!

Jag hade inte kunnat tänka mig någon annan, kan ni?
  • 0
Ajfan, Heath Ledger, skådespelaren som spelar Jokern i filmen har tydligen hittats död.

http://www.imdb.com/news/flash/
Luleå, Sverige.
  • 0
Det ryktas om att den ska komma nu i sommar!
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Rafner:
Ajfan, Heath Ledger, skådespelaren som spelar Jokern i filmen har tydligen hittats död.

http://www.imdb.com/news/flash/


Filmen är redan inspelad så det lär inte bli något sökande efter någon ny Jokern..
Så talade Waiiwan
  • 0
R.I.P Heath Ledger.

Han dog av en överdos sömnmedel. Han blev nog lite störd på av rollen som jokern.. Jack Nicholson borde ha ställt upp igen ^^
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
  • Cyn
  • Cyn
Batman-världen är ju otroligt mörk. Jag tycker, som TwentyOne sa ovan, bäst om Tim Burtons version av Gotham City. Den är overklig, men ändå verklig. Drömsk och Mardrömsk samtidigt, och så fruktansvärt ondskefull.
Som en blandning av butiken Toys R Us, spelet Silent Hill och filmen i The Warriors. Blanda det så har man en perfect version av Gotham City.

Jag vill också ha mörker. Jag vill inte ha Arnold Braunschwieggerrerrschash som Mr.Freeze.
Jag vill inte se en halv-töntigt klädd Chris O'Donnell som Robin.
Robin ska vara en riktigt jäkla ångestladdad hatare som vill slakta skurkar på löpande band. Han ska vara som en demonisk version av Raphael ifrån Ninja-Turtlarna som blir arg, men måste tyglas och uppfostras av Batman.

Så jag hoppas på mycket ilska i nästa film.
MVH - Cyn
  • 0
Han som regissera batman och robin, samt batman forever, Joel Schumacher, gjorde inte precis något bra jobb. Första och andra med pingvinen var makalösa. Någon som vet om det var samma regissör till första och andra som tredje och fjärde?
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
Citerar Kvarniz:
Han som regissera batman och robin, samt batman forever, Joel Schumacher, gjorde inte precis något bra jobb. Första och andra med pingvinen var makalösa. Någon som vet om det var samma regissör till första och andra som tredje och fjärde?

Kolla på imdb.com.
  • 0
Citerar Durden:
Citerar Kvarniz:Han som regissera batman och robin, samt batman forever, Joel Schumacher, gjorde inte precis något bra jobb. Första och andra med pingvinen var makalösa. Någon som vet om det var samma regissör till första och andra som tredje och fjärde?
Kolla på imdb.com.


Hmm. Tim Burton regissera första och andra. Tredje och fjärde var Joel Schumacher. Därför skiit -.-
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
Jag gillar de äldre de har mer "burtonmagi" i sig, begins var inte så bra
It's not a message I ever intended to convey in words
  • 0
Citerar Per_92:
Don't treat people like you want them to treat you, treat people like you don't care how they treat you.


  • 0
Rip Heath Ledger.
  • 0
Heath Ledger, en av mina favorit skådisar. Tyvärr så är han död
Tror han har gjort riktigt bra ifrån sig i denna film
-<[ Damn Dirty Apes ]>-
  • 0
Filmen var bra. Något skumt slut bara..

R.I.P Heath Ledger.
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Kör på den mer aktuella tråden om samma film. / Crassi