Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Nationella Prov


Känner mej som den enda som valde att skriva till TV-kanalen...
Är ganska nöjd dock
42
  • 0
Citerar Gamerman1:
Hade muntligt nationella i engelska idag. Det gick okej. Får ju hjärnsläpp när man sitter där och ska prata.


Haha, värsta minnet från högstadiet.
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Känner mej som den enda som valde att skriva till TV-kanalen...
Är ganska nöjd dock


Tror du är den enda Iaf en utav få Vad skrev du om?
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Känner mej som den enda som valde att skriva till TV-kanalen...
Är ganska nöjd dock


Jag gjorde det också!
"I am not a merry man!" - Worf
  • 0
Jag hade bäst poäng i de två första engelska NP i klassen.
Praise the sun!
  • 0
Citerar mickemilanista:
Citerar Linus Ohlsson-99:Känner mej som den enda som valde att skriva till TV-kanalen...
Är ganska nöjd dock

Tror du är den enda Iaf en utav få Vad skrev du om?


Typ att dom skulle ha en bred variation på program, och gav tips på reportage och liknande.
42
  • 0
Vad fick ni för poäng på Nationella i Engelska? Jag fick 87.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Har inte fått reda på mitt ännu, men muntliga idag gick skitbra
42
  • 0
Citerar Vapor17:
Jag ska tydligen ha muntligt NP i tyska. Och under mina fem år av tyska har vi aldrig haft någon ordentlig pratlektion.


NP i tyska? Vaa?

Citerar Alexis:
Vad fick ni för poäng på Nationella i Engelska? Jag fick 87.


Har inte fått reda än..
Trust your hand.
  • 0
Citerar Vapor17:
Ja, vi ska tydligen ha det!


Jag ska ha NP i franska, hoppas att det är väldigt lätt då mina franska kunskaper inte är på topp.
  • 0
Citerar Vapor17:
ar ni också en lärare som får studierna att verka totalt meningslösa?


Hade en under tre år men nu har jag fått en lärare som faktiskt vet vad hon pratar om, vilket höjt intresset en aning men kunskapsnivån är väl inte otroligt hög.
  • 0
Citerar Swe 08:
Jag ska ha NP i franska, hoppas att det är väldigt lätt då mina franska kunskaper inte är på topp.


Men ska inte ni på högstadiet ha NP i språk 3, samhälle, kemi, fysik och biologi?
Eller är det ett rotationssystem på det, eller har det inte införts än.

Det tillsammans med Sv, Eng och Ma som redan gäller.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Citerar Swe 08:
Jag ska ha NP i franska, hoppas att det är väldigt lätt då mina franska kunskaper inte är på topp.


Men ska inte ni på högstadiet ha NP i språk 3, samhälle, kemi, fysik och biologi?
Eller är det ett rotationssystem på det, eller har det inte införts än.

Det tillsammans med Sv, Eng och Ma som redan gäller.


Vi ska ha ett naturämne, slumpen avgör vilket, tror dock inte att vi kommer att ha NP i samhälle.
  • 0
Citerar Swe 08:
Vi ska ha ett naturämne, slumpen avgör vilket, tror dock inte att vi kommer att ha NP i samhälle.


Ja att det var rotation på naturdelen har jag hört. Däremot är jag förvånad över att det inte hänt mer med språken. Där har jag hört att ett NP skulle komma på språk 3 (franska, tyska eller spanske beroende på ens val). Men politikerna kanske ångrade sig, eller väntar regeringen med att införa det.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Vi ska ha NP i både Tyska och NO.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
NP i språkval?!

Hoppas det inte blir nåt i spanska hur som helst. Jag är... efter.
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
Har fått MVG på alla nationella hittills. Känns skönt......
  • 0
Citerar Final_Fantasy:
Har fått MVG på alla nationella hittills. Känns skönt......


Same here, ingen vidare prestige dock då majoriteten får det, typ.
DÖDSHOT
  • 0
via mobil

Libro: Absolut, men det hör till saken att jag var helt sjukt nervös.
  • 0
Det känns som om min skola är något snål med betyg, faktiskt. Jag vet att lärarna har ett facit till NP att rätta efter, men de måste ju bedöma de skriftliga delarna något subjektivt.

Gick förövrigt skitdåligt på muntliga i engelska. I den sista delen skulle jag precis säga något när lektionen tog slut.
If "con" is the opposite of "pro"... what is the opposite of "congress"?
  • 0
Citerar Daweed:
Det känns som om min skola är något snål med betyg, faktiskt. Jag vet att lärarna har ett facit till NP att rätta efter, men de måste ju bedöma de skriftliga delarna något subjektivt.

Gick förövrigt skitdåligt på muntliga i engelska. I den sista delen skulle jag precis säga något när lektionen tog slut.


Det kan vara en otrolig(!) skillnad på vilken lärare man har också. Våran språklärare är lagon snäll med betygen, men vissa parallellklasser som har en annan, de har det minsann inte lätt...
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Det brukar inte vara samma lärare som man har i vanliga fall som rättar proven.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Det brukar inte vara samma lärare som man har i vanliga fall som rättar proven.


I vårat fall rättade de tillsammans.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar Alexis:
Vi ska ha NP i både Tyska och NO.


Alla ska väl ha i NO?
Sleep well, my brother. Sleep well, my sister. But please, do not sleep with my sister. Leave my sister out of it, alright? Leave my sister alone. Don't touch her!
  • 0
100 % än sålänge på engelska. Återstår väl att se hur det blev med uppsatsen. Sen är muntliga kvar att ta sig igenom. Känns väldigt bra än så länge. Kan förvisso ändå inte bli sänkt i engelska p.g.a. nationella och jag ligger på ett högt MVG så...
I never sleep, 'cause sleep is the cousin of death.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!