Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Hobbit


Wow, årets film, om inte den bästa filmen jag har sett hittills i mitt liv. Detta är kanske inte så konstigt då LoTr är mina favorit filmer/serie.

Denna hade allt och lite till.. så mycket fantasy som slängs rakt in i mitt ansikte!!

3D på bio, well jag har aldrig riktigt gillat det eftersom att bilden är så mörk i jämförelse. Den enda som jag tyckt va grym är Avatar och det är inte så konstigt då den faktiskt filmades i 3D precis som The Hobbit. Samma sak gäller för övrigt Hugo som jag har här hemma i 3D. Tråkig film men helt fantastiskt filmad. Det jag älskar med 3D, och som är 3D, är djupet. Fy satan va mycket djup det va i The Hobbit. HFR var verkligen super nice, riktigt bra flyt. Kändes nästan som Intelligent Frame Creation som jag kan ställa in på min TV, fast endå inte. Ni som vet vad jag pratar om förstår iaf vad jag menar.. det bara.. flyter på och man han uppfatta saker väldigt tydligt och se dem klarare.
Så, är det filmat i 3D och upplagt för det så är det underbart. Annars så vill jag inte ha med det att göra och då är jag ändå väldigt mycket för 3D och äger en av de bästa 3DTV som finns. Ljuset som jag stör mig lite på dock. Vill att de ska vara mycket ljusare som det är vanligtvis utan 3D.

Dvärgarna spelades fantastiskt, Gandalf va underbar och Bilbo spelades också väldigt bra.

CGIn var superb imo. Förvånad att det såg ut som blu-ray kvalitet(filmen igenom, inte bara CGIn) då det verkligen inte brukar vara det/kännas som på bio.

Jag satt verkligen och tänkte "epic" hela tiden. Sjukt längesedan jag va så inne i en film. Längtar tills del 2! Tänk er, The Hobbit 2 samt Avatar 2 nästa år. Holy F!
  • 0
Citerar Phip:
Jag tyckte det var synd att de hade valt att använda så pass mycket CGI, blir ju väldigt stor skillnad. Sagan om Ringen som gjorde det så bra.

http://tinypic.com/view.php?pic=ehc9e8&s=6


Goblinking tycker jag ändå ser helt okej ut. Men Kratos borde inte sett ut sådär....

De vanliga orcherna tycker jag ser riktigt bra ut.

Tillagt 2012-12-17 01:25:
Citerar Nizyo:
ag satt verkligen och tänkte "epic" hela tiden. Sjukt längesedan jag va så inne i en film. Längtar tills del 2! Tänk er, The Hobbit 2 samt Avatar 2 nästa år. Holy F!


Avatar suger dock :/

Bättre nu ju, Les Miserables (heter den väl?), Django Unchained, Hobbit, Mammas pojkar och berättlesen om Pi under bara 2 månader. Aldrig velat se så mycket på bio förr.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar ZimpanX:
Citerar Artego åg den i Imax-format i 3D Helt sjukt grymt. Kostade väl runt 80 spänn i Bangkok.

Paragon Cineplex? Såg The Dark Knight Rises där på IMAX, riktigt sweet!


Yes Går alltid dit när det vankas nån riktigt cool rulle. Överlägset bästa biografen jag någonsin varit på.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar putterman:
Bättre nu ju, Les Miserables (heter den väl?), Django Unchained, Hobbit, Mammas pojkar och berättlesen om Pi under bara 2 månader. Aldrig velat se så mycket på bio förr.


Jo, det har varit ett grymt bra filmår och det fortsätter att komma nya och intressanta filmer på bio. Längtar till Django Unchained och PI då de lär soppa mattan med denna halvdana film.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar M_Balzary:
och det jag kan säga är JA till HFR, allt flöt på mycket smidigare, framförallt all CGI.


Jag tyckte själv att det såg mer fake ut i HFR vad gäller CGI
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag tyckte själv att det såg mer fake ut i HFR vad gäller CGI


Tvärtom här '^'
  • 0
En klar 6/10 ger jag filmen. Utdragen och onödigt tramsig men bra skådespelare och fantastiska miljöer med stundtals lika fantastisk stämmning.
  • 0
Jag ger den nog 7/10. Det var riktigt dålig humor och jag hade gärna sett att filmen var mer seriös. Men annars fina miljöer, bra ljud och riktigt atmosfäriskt måste jag säga. Martin Freeman passar verkligen som Bilbo.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Jag ger den nog 7/10. Det var riktigt dålig humor och jag hade gärna sett att filmen var mer seriös. Men annars fina miljöer, bra ljud och riktigt atmosfäriskt måste jag säga. Martin Freeman passar verkligen som Bilbo.


Tyckte det var bra humor. Skrattade åt de flesta skämten.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Holmfrid:
Jag ger den nog 7/10. Det var riktigt dålig humor och jag hade gärna sett att filmen var mer seriös. Men annars fina miljöer, bra ljud och riktigt atmosfäriskt måste jag säga. Martin Freeman passar verkligen som Bilbo.


Den var lite schitzo ibland då den ibland kastade sig mellan slapstick och blodigt allvar. Lite jämnare kurvor skulle inte skada.

Plus att Radagast kan sticka och brinna.

Citerar Nizyo:
Tvärtom här '^'


Så du tänkte ärligt talat att det inte var datoranimerat utan det såg verkligt ut för dig?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Så du tänkte ärligt talat att det inte var datoranimerat utan det såg verkligt ut för dig?


Nej? Det sa jag aldrig. Men jag tycker inte att det ser mer fake ut. Jag tycker att det ser helt fantastiskt ut.

Tillagt 2012-12-17 19:33:
Citerar putterman:
Tyckte det var bra humor. Skrattade åt de flesta skämten.


Håller med.
Citerar Humanisten:
Plus att Radagast kan sticka och brinna.

Han va helskön vafan. Gillade hur dem gjort skogen och allt. Riktigt snyggt.

Efter att ha läst allas kommentarer om hur barnslig filmen va så förstår jag inte riktigt. Tyckte den var väldigt mörk stundtals och man kunde känna allvaret. Mycket våldsamheter också så hur tänker ni?
  • 0
Citerar Nizyo:
Efter att ha läst allas kommentarer om hur barnslig filmen va så förstår jag inte riktigt. Tyckte den var väldigt mörk stundtals och man kunde känna allvaret. Mycket våldsamheter också så hur tänker ni?


Jag tyckte inte att den var rakt igenom barnslig, men humorn var ganska slapstick och lite cartoony, när det kom till dvärgarna och framförallt den babblande, fågelskittäckta, korakde, irriterande, löjliga och onödiga Radagast.

Citerar Nizyo:
Jag tycker att det ser helt fantastiskt ut.


Jag har verkligen börjat avsky datoranimationer då jag sällan luras av det nu för tiden. När man har så mycket ser man direkt att det inte är på riktigt och jag sugs ut ur filmen. Vad har hänt med filmer från förr som kunde svepa undan benen under än med makalösa scener då man använde datorerna för att utöka det verkliga, istället för att helt ersätta det? Som Jurassic Park, som håller än idag trots kanske vissa små snedsteg.

Idag är det "det ser väl coolt ut.. men det syns att det inte är på riktigt". Vi har fastnat i Uncanny Valley.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Personligen förstår jag inte riktigt varför så många irriterar sig på Radagast. Hade han varit delaktig i större delen av äventyret hade han antagligen blivit ett stort irritationsobjekt även i mina ögon, men jag tycker han sveper förbi i handlingen så hastigt att jag inte riktigt hinner tycka något om karaktären alls. Varken positivt eller negativt.

Citerar Nizyo:
Efter att ha läst allas kommentarer om hur barnslig filmen va så förstår jag inte riktigt. Tyckte den var väldigt mörk stundtals och man kunde känna allvaret. Mycket våldsamheter också så hur tänker ni?


Skulle inte säga barnslig, men den är definitivt lättsammare och mindre mörk än LOTR. Inte ens våldsamheterna är särskilt våldsamma.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Inte ens våldsamheterna är särskilt våldsamma.


Fast egentligen är den väldigt våldsam. vi ser flera halshuggningar (typ fler än i tidigare filmer), hackande och till och med hur man skär Spoiler:in i fettet på vättekungen. Det är ingen strikt barnfilm direkt...
vilket leder till en väldigt ojämn ton när man har Radagast the Brown (Jar-Jar Binks of the Middle Earth) och studsande dvärgar med.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Fast egentligen är den väldigt våldsam.


Vilket är min poäng. Tycker inget framstår som särskilt våldsamt, inte ens när det faktiskt är våldsamt.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Blev ruskigt sugen på att glo LoTr nu.. nejfan, några steckta äggamackor så kör jag igång!

Tillagt 2012-12-17 20:40:
Roligt att man kan ha så olika åsikter för övrigt '^'
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Personligen förstår jag inte riktigt varför så många irriterar sig på Radagast. Hade han varit delaktig i större delen av äventyret hade han antagligen blivit ett stort irritationsobjekt även i mina ögon, men jag tycker han sveper förbi i handlingen så hastigt att jag inte riktigt hinner tycka något om karaktären alls. Varken positivt eller negativt.


Håller med här. Han var ju inte med alls mycket. Sen uppfattade jag inte honom som särskilt "löjlig". Bara extremt förvirrad. Vet inte hur han är i boken dock.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Håller med här. Han var ju inte med alls mycket. Sen uppfattade jag inte honom som särskilt "löjlig". Bara extremt förvirrad. Vet inte hur han är i boken dock.


Han är inte ens med i boken om jag minns rätt. Tror att han bara nämns.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Btw, vilka här har läst boken? Jag har inte men önskar mig den i julklapp. Kunde dratt hem den till telefonen men föredrar att läsa riktiga ex.

Värt att läsa eller hur känner ni? Om man bli spoilad för de kommande filmerna dvs.
  • 0
Citerar Nizyo:
Btw, vilka här har läst boken? Jag har inte men önskar mig den i julklapp. Kunde dratt hem den till telefonen men föredrar att läsa riktiga ex.

Värt att läsa eller hur känner ni? Om man bli spoilad för de kommande filmerna dvs.


Jag tror att boken filmerna är baserad på kan avslöja slutet
Det är inte direkt I Robot som inte har något alls med boken.

Jag läste de två sista LotR-böckerna innan jag såg filmerna, så det påverkade mitt filmtittande lite när jag kunde se ändringarna de gjort och liknande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Han är inte ens med i boken om jag minns rätt. Tror att han bara nämns.


Asså? Men han ska vara med i både tåvan och trean också väl?

Trodde att det bara var de "blåa trollkarlarna" som bara nämns lite.

Citerar Nizyo:
Btw, vilka här har läst boken? Jag har inte men önskar mig den i julklapp. Kunde dratt hem den till telefonen men föredrar att läsa riktiga ex.

Värt att läsa eller hur känner ni? Om man bli spoilad för de kommande filmerna dvs.


Jag ska läsa den efter alla filmer kommit. Ska ju vara betydligt lättsammare än LOTR.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag tror att boken filmerna är baserad på kan avslöja slutet


Aa jo, såklart. Ganska efterbliven formulering av mig. Menar mer om det förstör något, ni som läst och sett den första delen av Hobbit.

Tror tyvärr inte att jag kan hålla mig 2 år alltså
  • 0
Citerar putterman:
Asså? Men han ska vara med i både tåvan och trean också väl?

Trodde att det bara var de "blåa trollkarlarna" som bara nämns lite.


Nope, han och Azog the Defiler är inte med i boken över huvud taget. Faktum är att Azog dör innan Bilbo.

Tillagt 2012-12-17 21:01:
Citerar Nizyo:
Aa jo, såklart. Ganska efterbliven formulering av mig. Menar mer om det förstör något, ni som läst och sett den första delen av Hobbit.

Tror tyvärr inte att jag kan hålla mig 2 år alltså


Beror på hur känslig du är. Upp till dig att avgöra
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Nope, han och Azog the Defiler är inte med i boken över huvud taget. Faktum är att Azog dör innan Bilbo.


Okej! Men det är ju kul med lite förändringar;)
När utspelar sig Simillarion(eller vad en heter)?

Vilka böcker finns om Midgård?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Okej! Men det är ju kul med lite förändringar;)
När utspelar sig Simillarion(eller vad en heter)?

Vilka böcker finns om Midgård?


Silmarillion är i princip en sago/historiebok med en form av arc som spänner sig över sex tidsåldrar. De kretsar till stor del kring silmarillerna som jag förstått det.

Böckerna som finns är trilogin, silmarillion och Bilbo... Sedan tror jag det finns saker som Sagor från Midgård, en bok med oavslutade sagor från det universumet. Tror tom Bombadill har sin egna bok också.

Själv så blir jag lite irriterad över vissa av ändringarna då de mera är gjorda för att skapa drama som inte existerar samt fylla ut tre filmer som inte behövde vara tre filmer.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!