Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Kapitalism


Citerar Aluco:
Quezen: Precis, folk är inte okunniga, det är därför jag tror på anarkism. Däremot ser det nästan ut som att Moderaterna vill hålla folket okunniga när dom håller på att hemligstämpla EU dokument och snart börjar dom väl också telefon avlyssna vanligt folk också.


Nån som läser aftonbladet?

Men en övervaknings stat skulle nog vara bättre än det som är nu.
Min personliga åsikt är att sk "personligintegritet" är skitsnack. Det är bara till för att man ska kunna sopa det man själv gör fel under mattan, för ifall du inte gjort något "ont" vad har du då att dölja?
Remember, even the greatest gamers have once been n00bs. "I'm a gameoholic!"
  • 0
Citerar Mans00n:
Citerar Quezen:
tydligen hemskt enligt dessa svenska Anarkister

Eftersom den tvingar folk till det dem inte vill T.E.X att betala skatter(om man inte vill det ska man väl kunna välja det varför ska majoriteten bestämma e inte det en form av mobbning...




Inga skatter=ingen sjukvård,ingen skolgång och ingen polis eller brandkår.

Angående majroitetsbeslut så får du acceptera det.
Vet du vad?

Finns mkt jag vill som jag inte får,tyvärr kan du inte få igenom det.
Och du kan ju försöka i andra länder,blir samma svar.
Och om vi ska leka den marx dröm så skulle ju varje granne kunna ha kräva rätt på allt runt ditt hus.

Skulle bli kaos,tr omig.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Aluco:
Jag tror för övrigt inte på att människor är egoister.


Vi är alla egoister, på ett eller ett annat sätt...

Citerar Rage999:
I ett scenario: det ligger en död man på marken, din vän slåss med två männ om en kniv som ligger på marken. Du vet inte vem utav dem som dödat mannen eller ifall din vän försöker döda dem båda eller bara försvara sig, du vet inte ifall din vän är helt lojal mot dig.
Du har en pistol med två kulor.

Vad gör du?


Hotar samtliga så att de håller käften och står stilla... Därefter försöker jag analysera situationen och grunda mitt handlande därefter...

Citerar Mans00n:
Eftersom den tvingar folk till det dem inte vill T.E.X att betala skatter(om man inte vill det ska man väl kunna välja det varför ska majoriteten bestämma e inte det en form av mobbning...


Håller med, skulle dock formulerat det en aning annorlunda.... Men poängen instämmer jag totalt med..
  • 0
Citerar Aluco:
och snart börjar dom väl också telefon avlyssna vanligt folk också.


Sossarna har redan gjort det,vilket är bra.
Du får gärna tro att de avlyssnar dig,men jag kan lova dig att vad du ringer till dina polare om är inte alls intressant för polisen.

Tyvärr.
Sen måste de kräva rätten ifrån andra som övervakar för att få rätt.
Och att lyssna av tex "pelles" samtal till "erik" är bara skrattretande att tro på-.

Jag tycker det är bra att polisen kan tjuvlyssna på fd kriminella som ringer vardnra vid en känslig tidpunkt,finns massa terrorister som ska ha åkt dit i USa för just det.

Och jag betalar gärna min frihet att riskeras att bli avlyssnad för att stoppa kriminella.

1.Jag har inget att dölja.
2.Vore bara patetiskt att tro att någon polis bryrsig eller avlyssnar om vad jag säger i telefonen.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Rage999:
Min personliga åsikt är att sk "personligintegritet" är skitsnack.


Hey!.... Det är väl som att påstå att allla människor skulle kunna genomföra sexuella samlag mitt i stan? ^^.....
  • 0
Citerar Quezen:
Citerar Mans00n:
Citerar Quezen:
tydligen hemskt enligt dessa svenska Anarkister

Eftersom den tvingar folk till det dem inte vill T.E.X att betala skatter(om man inte vill det ska man väl kunna välja det varför ska majoriteten bestämma e inte det en form av mobbning...



Inga skatter=ingen sjukvård,ingen skolgång och ingen polis eller brandkår.

Angående majroitetsbeslut så får du acceptera det.
Vet du vad?

Finns mkt jag vill som jag inte får,tyvärr kan du inte få igenom det.
Och du kan ju försöka i andra länder,blir samma svar.
Och om vi ska leka den marx dröm så skulle ju varje granne kunna ha kräva rätt på allt runt ditt hus.

Skulle bli kaos,tr omig.




Jag tycker att man ska ha kvar polisen och lagar om äganderätt och mord och misshandel ofc och alla medel som kan kontrollera en och då kommer direkt frågan hur ska man ge dem lön och utrustning jag tror att det skulle räcka med det som människor vill ge dem för att alla människor e goda även hitler och stalin var det men dem blev maktgalna tack vare just detta makt system som vi e fast i
Teh Interwebz are serioooous Buzinessss MOTHAFUCKA!!!!!!!!1111111!11!!!!!111!
  • 0
Citerar Quezen:
Inga skatter=ingen sjukvård,ingen skolgång och ingen polis eller brandkår.


Detta påstående är felaktigt, totalt...
  • 0
Citerar Rocktzar:
Citerar Rage999:
Min personliga åsikt är att sk "personligintegritet" är skitsnack.


Hey!.... Det är väl som att påstå att allla människor skulle kunna genomföra sexuella samlag mitt i stan? ^^.....




varför inte? det e ju äckligt tack vare fördomar från "vanligt folk"
Teh Interwebz are serioooous Buzinessss MOTHAFUCKA!!!!!!!!1111111!11!!!!!111!
  • 0
Citerar Rocktzar:
Håller med, skulle dock formulerat det en aning annorlunda.... Men poängen instämmer jag totalt med..


Det kan ju bero på att vi "Svenskar" valt detta system,och din landyta kan tas över av någon annan.
Vore ju hemskt om man slapp betala skatt,hela landet skulle kollapsa direkt.

Inga skolor,inga poliser eller brandkår.

Vf blir det för land?
Vi har alla kommit överrens om reglerna,nu kan ju du hävda att du inte gjort det,men jag talar om 99% av de fullvuxna svenskar som håller med om att skatter ska finnas,och de som skapade Sverige.

Finns ingen stat i princip där du slipper skatta.
Och tro mig jag hatar skatter med,men de måste finnas,i någon grad.
Skatter leder också till forskning,om du vill rädda vår planet ifrån framtida naturkatastrofer eller tex bilda dammar som tex brastr i New Orleans som gjorde så att massor av människor dog och blev hemlösa.

1.Vem skulle byggt dammen?
2.Vem skulle hämtat dessa människor?

Inte fan skulle din granne gjort det.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
1.Jag har inget att dölja.


Jasså, det menar du ordagrant?...
  • 0
Citerar Rocktzar:
Citerar Quezen:
Inga skatter=ingen sjukvård,ingen skolgång och ingen polis eller brandkår.


Detta påstående är felaktigt, totalt...


Som sagt,vi har bara haft en period då vi inte hafty en stat och det var under vikinga tiden,där man kallade folk fredlösa om byn misstänkte personen i säg men sakna bevis.

Wow vilken rättegång.

Redan på romartiden förstod man att man behövde driva in skatter för skydd,och brandkår och "poliS" Ja Augustus skappa bägge två med skattemedel.
Detta stoppade massa bränder i slum områden och människor som blev dödade titt som tltt inne i ROm.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar keniros:
Jag tror på ett samhälle enligt Marx tankar.


Javisst, så säger alla. Vet du varför? Eftersom kommunism är det bästa styrningsätt som finns... på pappret. Det funkar inte i verkligheten. Eftersom folk är giriga svin och tar mer än vad de behöver.
  • 0
Citerar Quezen:
Citerar Rocktzar:
Håller med, skulle dock formulerat det en aning annorlunda.... Men poängen instämmer jag totalt med..


Det kan ju bero på att vi "Svenskar" valt detta system,och din landyta kan tas över av någon annan.
Vore ju hemskt om man slapp betala skatt,hela landet skulle kollapsa direkt.

Inga skolor,inga poliser eller brandkår.

Vf blir det för land?
Vi har alla kommit överrens om reglerna,nu kan ju du hävda att du inte gjort det,men jag talar om 99% av de fullvuxna svenskar som håller med om att skatter ska finnas,och de som skapade Sverige.

Finns ingen stat i princip där du slipper skatta.
Och tro mig jag hatar skatter med,men de måste finnas,i någon grad.
Skatter leder också till forskning,om du vill rädda vår planet ifrån framtida naturkatastrofer eller tex bilda dammar som tex brastr i New Orleans som gjorde så att massor av människor dog och blev hemlösa.

1.Vem skulle byggt dammen?
2.Vem skulle hämtat dessa människor?

Inte fan skulle din granne gjort det.




jo vissa människor skulle ha hjälpt till och ställt upp för dem tillsammans
Teh Interwebz are serioooous Buzinessss MOTHAFUCKA!!!!!!!!1111111!11!!!!!111!
  • 0
Jag tycker det är bra med pengar. Det är bra att det finns fattiga människor och bra att det finns rika människor.
- sweet as sweetness, dark as darkness -
  • 0
Citerar Rocktzar:
Hotar samtliga så att de håller käften och står stilla... Därefter försöker jag analysera situationen och grunda mitt handlande därefter...


Det är poängen, nu så har du gått igenom några utvägar men missade en:
ifall alla ger sig på dig då? Du kan bara stoppa två av dem

Själv så skulle jag (beroende på lite fler omständigheter) vänta tills en var nere för räkning och sen elliminera dem två restrerande, för det garanterar min egen säkerhet.
Remember, even the greatest gamers have once been n00bs. "I'm a gameoholic!"
  • 0
Citerar Mans00n:
varför inte? det e ju äckligt tack vare fördomar från "vanligt folk"


Absolut, du har helt rätt... Men bara för det så skulle alla människor inte vilja ha samlag med varandra mitt på ljus dagen då det är marknad på torget t.ex...

Quezen: Nattväktarstat är något som låter obekant, eller hur?...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nattv%C3%A4ktarstat

Dessutom så skulle skolor etc bli privatägt....
  • 0
Citerar Mans00n:
jo vissa människor skulle ha hjälpt till och ställt upp för dem tillsammans


"Vissa" skulle ej räckt.

Men nvm enligt dig gjorde Bush alltså rätt som ej kom de första dagarna?

k då vet jag.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Rage999:
Själv så skulle jag (beroende på lite fler omständigheter) vänta tills en var nere för räkning och sen elliminera dem två restrerande, för det garanterar min egen säkerhet.


Så skulle jag med agerat...
  • 0
Citerar Rocktzar:
Hey!.... Det är väl som att påstå att allla människor skulle kunna genomföra sexuella samlag mitt i stan? ^^.....


Öhh va?!! Tänker vi på samma sak?

Det är ju den sk "personligaintegriteten" som gjort att man inte kan sätta upp övervakningskameror var som helst eftersom vissa säger att dem inte gillar att bli "övervakade". Tänk på hur många brott som skulle kunas stoppas ifall man hade full koll på vart alla är.

Vänta, jag tror det blivit nått missförstånd. Det jag menar är att jag är så trött på dem som vi frågor om övervakning säger "Nä det kränker min personligaitegritet".
Remember, even the greatest gamers have once been n00bs. "I'm a gameoholic!"
  • 0
Rockztar,spela FF7 så förstår du varför jag inte vill ha ett FF7.



SHinra!!!

Oh btw utan stat skulle ingen följa miljölagar och dylik,för vem skulle kontrollera det?
Din by?
Snacka vad lätt man skulle kunna muta dem då.
Nej reglering måste finnas,och angående privatskolor,ja de har funnits i över 2000 år,men det hjälper inte mig eller dig.

Friskolorna behöver sina bidrag ifrån staten med,de lver ej enbart på ens pärons inkomster,enbart på de svindyra internetskolorna då...

Och missförstår mig inte,jag är Liberal,men att ta bort skatter vorwe GAAAALEt
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Quezen: Det är inte riktigt det jag menar. Det jag irriterar mig på är att Staten är eliten och håller oss i "kedjor". Makt är en av dom sämsta sakerna som finns håller du inte med om det?
Läs Det tysta övertagande, riktigt intressant läsning.
Det som jag inte gillar är att polisen och staten kan göra nästan vad dom vill.

En polis som skjuter och dödar en demonstrant väcker ett åtal som läggs ner efter 1 månad medan en anarkist som krossar ett fönster blir kallad terrorist och får 1 års fängelse.
Visst jag är också emot att kasta sten, jag är frihetlig anarkist, jag tror inte på våld, men ibland är det faktiskt bättre med civil olydnad än att leva som slavar, och då tänker jag inte på Sverige.

Kul diskussions förresten!
  • 0
Citerar Quezen:
Citerar Mans00n:
jo vissa människor skulle ha hjälpt till och ställt upp för dem tillsammans


"Vissa" skulle ej räckt.

Men nvm enligt dig gjorde Bush alltså rätt som ej kom de första dagarna?

k då vet jag.




vissa människor e många det var jättemånga frivilliga vid just den katastrofen som skickade mat och annat och T.E.X FN e en anarkistisk organisation tvingar inte nån att va med men ändå så står den för det mesta av maten till människor i U-Land trots att länderna skickar pengar dit frivilligt...
Teh Interwebz are serioooous Buzinessss MOTHAFUCKA!!!!!!!!1111111!11!!!!!111!
  • 0
Citerar Rage999:
Citerar Rocktzar:
Hey!.... Det är väl som att påstå att allla människor skulle kunna genomföra sexuella samlag mitt i stan? ^^.....


Öhh va?!! Tänker vi på samma sak?

Det är ju den sk "personligaintegriteten" som gjort att man inte kan sätta upp övervakningskameror var som helst eftersom vissa säger att dem inte gillar att bli "övervakade". Tänk på hur många brott som skulle kunas stoppas ifall man hade full koll på vart alla är.


Det är fan helt sjukt.
Vem här åpå allvar tror att man skulle övervaka er konstant?

Är ett sätt att hitta bevis efter att ett brott begåtts.
Och vet ni vad?
Galna turister har filmat mig förrut,aj vad det sved,kände mig fett kränkt.-

Tillagt 2007-01-25 21:04:
Citerar Rage999:
Citerar Rocktzar:
Hey!.... Det är väl som att påstå att allla människor skulle kunna genomföra sexuella samlag mitt i stan? ^^.....


Öhh va?!! Tänker vi på samma sak?

Det är ju den sk "personligaintegriteten" som gjort att man inte kan sätta upp övervakningskameror var som helst eftersom vissa säger att dem inte gillar att bli "övervakade". Tänk på hur många brott som skulle kunas stoppas ifall man hade full koll på vart alla är.


Det är fan helt sjukt.
Vem här åpå allvar tror att man skulle övervaka er konstant?

Är ett sätt att hitta bevis efter att ett brott begåtts.
Och vet ni vad?
Galna turister har filmat mig förrut,aj vad det sved,kände mig fett kränkt.-
Citerar Mans00n:
Citerar Quezen:
Citerar Mans00n:
jo vissa människor skulle ha hjälpt till och ställt upp för dem tillsammans


"Vissa" skulle ej räckt.

Men nvm enligt dig gjorde Bush alltså rätt som ej kom de första dagarna?

k då vet jag.



vissa människor e många det var jättemånga frivilliga vid just den katastrofen som skickade mat och annat och T.E.X FN e en anarkistisk organisation tvingar inte nån att va med men ändå så står den för det mesta av maten till människor i U-Land trots att länderna skickar pengar dit frivilligt...


Den maten och den hjälpen hade knappast hjälp om USA inte hade ett eget post system som tog hand om den.
Och i detta fall behövdes evakuering direkt,USA kom sen och evakuera dem+ gav dem pengar+hem igen.

Skulle aldrig ske utan en stat.

Jo jag skulle vilja se dig bygga hus på din fritid åt dessa människor
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Rage999:
Det är ju den sk "personligaintegriteten" som gjort att man inte kan sätta upp övervakningskameror var som helst eftersom vissa säger att dem inte gillar att bli "övervakade". Tänk på hur många brott som skulle kunas stoppas ifall man hade full koll på vart alla är.


"Det är ju den sk "personligaintegriteten" som gjort att man inte kan sätta upp övervakningskameror var som helst eftersom vissa säger att dem inte gillar att bli "övervakade"."

Precis... Jag drog en paralell med att man lika gärna kan ställa sig och ha sexuella samlag mitt i stan, då man ändå känner sig "övervakad" på övriga ställen... Det är förstorat, men principem finns ändå kvar, det finns saker som människor vill ha för sig själva...
  • 0
>
Citerar Quezen:
Citerar Mans00n:
Citerar Quezen:
Citerar Mans00n:
jo vissa människor skulle ha hjälpt till och ställt upp för dem tillsammans


"Vissa" skulle ej räckt.

Men nvm enligt dig gjorde Bush alltså rätt som ej kom de första dagarna?

k då vet jag.



vissa människor e många det var jättemånga frivilliga vid just den katastrofen som skickade mat och annat och T.E.X FN e en anarkistisk organisation tvingar inte nån att va med men ändå så står den för det mesta av maten till människor i U-Land trots att länderna skickar pengar dit frivilligt...


Den maten och den hjälpen hade knappast hjälp om USA inte hade ett eget post system som tog hand om den.
Och i detta fall behövdes evakuering direkt,USA kom sen och evakuera dem+ gav dem pengar+hem igen.

Skulle aldrig ske utan en stat.

Jo jag skulle vilja se dig bygga hus på din fritid åt dessa människor




hjälpen skulle kommit fram eftersom dem betalar postsystemet som inte styrs av staten i många länder och vissa skulle ju ha åkt dit i bil och en organisation med frivilliga människor skulle ju kunnat organisera detta
Teh Interwebz are serioooous Buzinessss MOTHAFUCKA!!!!!!!!1111111!11!!!!!111!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!