Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Kapitalism


Citerar KGB:
Citerar Quezen:
Och se vilka länder som fått diktator,svält och fattigdom eller inte.
Det vill du inte eller?


Nej, varför skulle jag vilja det? Det skulle ge en dålig bild av kommunismen. Vore rätt korkat av mig att be dig berätta det, eller hur?

Bara för du inte kan acceptera sanningen

Tillagt 2007-01-27 18:06:
Citerar KGB:
Citerar Quezen:
Nå, liberaler vill oftast (?) ha kapitalism som rådande ekonomiskt system.

Kapitalism har inget med att göra att drabbande ska ha hjälp.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar KGB:
Citerar The_gunners:
Exakt var kommer "drabbande" med i bilden?

Att ens odlingar utsätts för orkan och allting förstörs. Då blir man ju drabbad.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar KGB:
Citerar The_gunners:
Att ens odlingar utsätts för orkan och allting förstörs. Då blir man ju drabbad.


Jaha... varför ska staten ersätta en?

Dom ersätter inte en, de ger en stöd när man drabbas. I ett liberalt samhälle hade försäkringsbolagen hjälpt en istället.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar KGB:
Citerar The_gunners:
Dom ersätter inte en, de ger en stöd när man drabbas.


Varför ska de ge en stöd?

För de drabbats av en situation som man inte kan stoppa. Naturens krafter kan man inte kämpa emot.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Kommunism kommer aldrig att fungera på rätt sätt, som den är tänkt att göra. Idén bygger på människors godhet, och människor är inte goda.
Folk tycker att läkare självklart utan tvekan ska tjäna mer pengar än tex städare.
Men vad är bättre för ett land, 200 läkare och 0 städare eller 100 av varje? Man kan inte plocka bort ett par kuggar och förvänta sig att klockan ska funka felfritt liksom. Alla behövs.

Någon nämnde även USA, och nej landet är inte lika bra som det verkar. I de fattiga områden finns dåliga skolor och utbildning. Universitet (college) kostar även mycket pengar där så är man fattig kommer man inte in på en bra skola. Fast är man rik kan man komma in vart man vill trots att man är dum som en säck stenar (George Bush, Yale???).

Alla har verkligen inte samma förutsättningar där.
Random fact: 3.5 miljoner människor i USA är hemlösa.
no idea's original
  • 0
Saken är också den att den läkare som håller i skalpellen när jag är nedsövd bör verkligen vara en glad och begåvad doktor.
TYvärr kan inte alla bli det,men alla kan bli städare.
Är stor skillnad,en doktor kan rädda liv men måste läsa på kanske för hela livet.
Medans vem som helst kan bli städare,så att ni ens jemför dem två ... aja.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar KGB:
Men det ni verkar tro är att ren kapitalism inte skulle fungera i praktiken.


Vad menar du med "fungera"?...
  • 0
Citerar KGB:
Ekonomisk tillväxt. Det är väl det som är meningen med kapitalism?


Meningen med kapitalismen är den fria marknaden, ifrån regeringens skatter och regleringar, rätten till ägande och att göra vad man vill med sin egendom inom lagliga ramar....

Ekonomiskt tillväxt?....Talar du om denna lilla plats på jorden som har gjorts till ett land, och dess invånares ekonomiska tillstånd, där det genomsnittliga skall öka så mycket som möjligt till råga på individen`?...
  • 0
Citerar Silverado:
I mitt fall: Hårt jobb = Mycket pengar.


Skatta dig jävligt lycklig, du är 1 på 1000
....And justice for all
  • 0
Har ni sett det simpsonavsnittet när Sovjet återuppstår efter att Homer slarvat bort en atomubåt? Lenin vaknar upp, krossar sin monter och går som en zombie och mummlar "MUST CRUSH CAPITALISM!"
"Du behöver en flickvän vars namn INTE slutar med ".JPEG"!
  • 0
Citerar instant aim:
Citerar MrOizo er att vissa gör det klassiska misstaget att jämföra den idag praktiskt fungerande varianten av kapitalism med den utopiska bilden av anarkism.

Folk som Aluco har helt enkelt sett på för mycket StarTrek.



Bra kritik du kommer med där Instant. Har dina argument tagit slut eller?
Typiskt liberaler att komma med saker som inte har med något att göra bara för att håna sin motståndare.
  • 0
Citerar Aluco:
Typiskt liberaler att komma med saker som inte har med något att göra bara för att håna sin motståndare.


Av min tid som debattör så har jag erfarit motsatsen... De liberaler jag stött på har varit helseriösa medans övriga parter diskuterar som skit... Fast det skiljer sig givetvis...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!