Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


  • I
  • I
Citerar Radim:
I så fall kan du nog tjäna på ett 5970. Det ger bättre prestanda ofta än 2st 5870, och det trots lägre frekvens. Dessutom är ju ett 5970 mycket mer framtidssäkert än det enda logiska alternativet, 5870.


Okej. Jag håller på att försöka prisoptimera datorn jag ska köpa.
Ad finem ambulo.
  • 0
Ska man kanske vara lite busig och börja kika på MSI Geforce GTX 470?


...eller näää, verkade komma upp i alldeles för höga temperaturer.
"The moment zero becomes one is the moment the world springs to life"
  • 0
Är SSD hårddiskar ny? Hur länge har de varit ute på marknaden för oss vanliga konsumenter?

Frågar detta för att jag undrar ifall dessa hårddiskar någonsin kommer att sänkas till lägre pris. Just nu kostar en 160GB SSD hårddisk på tok för mycket.
  • 0
Det har väl funnits ett bra tag?


Lyckats skala av ännu en hundring på riggen, Komplett hade ett riktigt bra pris på XFX 5850.
"The moment zero becomes one is the moment the world springs to life"
  • 0
Citerar Th3 End:
Är SSD hårddiskar ny? Hur länge har de varit ute på marknaden för oss vanliga konsumenter?

Frågar detta för att jag undrar ifall dessa hårddiskar någonsin kommer att sänkas till lägre pris. Just nu kostar en 160GB SSD hårddisk på tok för mycket.

De har sänkt i pris ordentligt.

160-gigar är det största som finns, kan jämföras med att köpa en 2TB disk, det är dyrt med det största.

Köp en 40 eller en 80, behövs endå inget mer.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
160-gigar är det största som finns, kan jämföras med att köpa en 2TB disk, det är dyrt med det största.


Finns 500+
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
uuuuh, nä

Pff, big deal att det finns 2TB diskar
Ingen orkar köpa dem endå ^^
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Radim:
Någon som läst på lite om corsair H70?


Ja, precis när man beställt en H50. Känns lagom kul.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Jag söker en bra speldator som pallar crysis på höga inställningar. Har kollat på den här http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/stationara-datorp
aket/datorpaket-22-tum/hp-elitehpe-330sc-e2240t-pn/138145.4020
/.


Jag kan ingenting om vad som är bra och dåliga grafikkort, men vad jag har hört så har den bra processorer.

Tacksam för tips
  • 0
Citerar Radim:
Någon som läst på lite om corsair H70? 13 grader kallare med en i7a jämfört med H50. Om jag sätter ihop en ny dator så blir det definitivt en sådan.


När kommer den till svenska butiker?
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar bajen13:
När kommer den till svenska butiker?


Indomo har den redan listad, så det borde inte dröja så länge:

http://indomo.se/index.php?mode=item&id=10246&show=&mini=
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andy_Lund:
Jag söker en bra speldator som pallar crysis på höga inställningar. Har kollat på den här http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/stationara-datorp
aket/datorpaket-22-tum/hp-elitehpe-330sc-e2240t-pn/138145.4020
/.

Jag kan ingenting om vad som är bra och dåliga grafikkort, men vad jag har hört så har den bra processorer.

Tacksam för tips


Köp inte det där. Det är inte prisvärt alls. Kolla runt i tråden så hittar du paket som folk har lagt ihop, eller be någon plocka ihop ett, ange budget och användningsområde osv.
  • 0
Andy_Lund: http://img805.imageshack.us/f/dattte.jpg/

Du får den ihopbyggd och med Windows 7, samt en 22tums skärm.

(Om jag glömt något, hojta till.)
This is where the truth begins, for more than seven deadly sins, you lose your will, I may have hurt your mind.
  • 0
Kerists paket ser bra ut, frågan är dock hur mycket användning han kommer ha för ett modulärt nätaggregat, det är ändå inte han som bygger så han kan ju strunta i trassel med sladdarna. Kylningen tar inte så stor skada med lite sladdar liggande under DVD-läsaren heller (beror på var nätagget sitter dock). Vet dock inte prisskillnaden.
  • 0
micke_1993: Jag tog det modulära då det är 170 kr skillnad samt att den har lite bättre verkningsgrad än Tesla.
This is where the truth begins, for more than seven deadly sins, you lose your will, I may have hurt your mind.
  • 0
Citerar Kerist:
Jag tog det modulära då det är 170 kr skillnad samt att den har lite bättre verkningsgrad än Tesla.


Ett Integra 500W från FD skulle räcka och är dessutom 500:- billigare. =P
Fuck yeah!
  • 0
Twisp: Skulle det inte vara lite på gränsen, det är 2st 460kort ändå. Tror det pallar men att konstant maxa ett nätagg är inte så bra så vitt jag vet.
  • 0
Citerar micke_1993:
Twisp: Skulle det inte vara lite på gränsen, det är 2st 460kort ändå. Tror det pallar men att konstant maxa ett nätagg är inte så bra så vitt jag vet.


Ah! Två kort, sorry, missade det helt och hållet.

Men jag ser fortfarande ingen mening med modulärt agg när det inte är han som ska montera allt. =P
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Ett Integra 500W från FD skulle räcka och är dessutom 500:- billigare. =P


Jo, det finns mycket man kan dra ner på där, och det kan han mycket väl göra om han så önskar. Vet inte varför jag drog på så mycket, jag tänker väl "om man har råd så..." lite för mycket.
This is where the truth begins, for more than seven deadly sins, you lose your will, I may have hurt your mind.
  • 0
Operativsystemet kan man få för 100 kr om man har tid och en fungerande dator med DVD-brännare.
  • 0
Jag ska inom loppet av 2-3 veckor införskaffa lite ny utrustning till datorn där grafikkort, skärm och nätaggregat slängs ut. Som grafikkort har jag starkt förtroende för val av ett HD 5850. Det finns ju den lite dyrare modellen 5870, men hur pass mycket bättre är den? Jag tvivlar på att den är värd sina slantar sett till förstnämndas pris.

Skärmen blir odiskutabelt en Samsung XL2370 som utklassar alla konkurrenter i sin pris- och storleksklass. Nätaggregat känns lite ovisst i dagsläget men jag vill ha minst 650 watt och ett modulärt sådant. Förslag någon?
  • 0
Citerar addeSYNC:
Nätaggregat känns lite ovisst i dagsläget men jag vill ha minst 650 watt och ett modulärt sådant.


Om du klarar dig med 620W så ska du ha samma som mig. Oerhört bra.

Corsair 620HX.
  • 0
Citerar Andy_Lund:
Jag söker en bra speldator som pallar crysis på höga inställningar. Har kollat på den här http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/stationara-datorp
aket/datorpaket-22-tum/hp-elitehpe-330sc-e2240t-pn/138145.4020
/.

Jag kan ingenting om vad som är bra och dåliga grafikkort, men vad jag har hört så har den bra processorer.

Tacksam för tips


PMa mig så kan jag hjälpa dig med ett paket som är MYCKET mer prisvärt. Det där grafikkortet kan väl knappt maxa sims 3.

Tillagt 2010-08-02 21:49:
Citerar Andra Bullar:
Indomo har den redan listad, så det borde inte dröja så länge:


2st fläktar med 50cfm på lägsta hastighet är ju kungligt, fast det är väl ett måste eftersom radiatorn är mycket tätare, det krävs push/pull för att utnyttja det.
  • 0
Citerar Aaandy:
Om du klarar dig med 620W så ska du ha samma som mig. Oerhört bra.


Alright. Jag vet inte riktigt, men jag lär väl klara mig med ett sådant. Vill dock ta i ordentligt vad gäller nätaggregat så att man kan ha ett tag, sådana har ju ganska bra åldringskapacitet/andrahandsvärde. Men varför köpa ett sådant du nämner när detta finns:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=433882

80 plus-certifiering: guld istället för standard. 750 watt. 150 :- dyrare. Känns mer prisvärt. Men känner inte riktigt för att lägga ut så mycket samtidigt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!