Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden

Framtiden utan OpenGl och DX e najs, då kanske Ubuntu kan spela oxo, bara man skriver spelen i nått språk som även Ubuntu hanterar (native)

Tänk er en framtid där spel och program fungerar oavsett OS.

Men man får fortfarande välja OS på samma sätt man får göra nu...

yesh.. framtiden <3

AND DONT YOU DARE FÖRSTÖRA THIS FOR ME NOW M$ </caps rage>
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Np, glöm inte att rösta
Btw, skriv här vilket usb-nätverkskort det är så kan ja länka drivisar, du tankar dem och sen för du över dem till datorn via USB-minne typ.

Redan gjort!

Funkar finfint i alla fall, skriver just nu från laptopen i fråga.

Hm det är en D-Link DKT-410 tror jag.
  • 0
Skitbra
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Tja jag behöver lite hjälp med ett mysko problem som jag fick nu när jag byte moderkort och processor.

Jag kan starta datorn men den vill bara bota från HDD och då får jag en lista eller ja två alternativ antingen starta windows normalt eller reparera windows problemet är det att jag inte får välja för i den listan fungerar inte tangetbordet men det funkar på boot menyn jag har har även provat med att boota med cd (windows skivan) men när det står Klicka på valfri tanget så fungerar inte tangetbordet igen

Det vore skit bra med förslag på lösningar eller förlag på ställen jag kan få hjälp
Love is life
  • 0
Prova med ett annat tangentbord om du har ? Möjligtvis nått med PS ?
"En person avslöjar aldrig så tydligt sin karaktär som när han beskriver en annans" Jean Paul Richter
  • 0
Vet inte om detta är rätt tråd att fråga detta i men jag gör den ändå

Jag har planerat på att köpa en ny skärm ett bra tag nu efter att min gamla fick X antal pixelfel påväg till ett lan

Nu har jag iaf hittat två stycken skärmar som jag tycker verkar väldigt bra: Samsung P2470H 24" och Samsung B2330H 23".
http://www.inet.se/artikel/2203594/samsung-tft-24-p2470h-rose-bl
ack
<--2470H
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3973095 <-- b2330H

Nu undrar jag då vilken ni tycker verkar bäst till spelande och filmtittande.
  • 0
Med tanke på att det skiljer bara 1 tum så tycker jag det mer är en prisfråga det är 2 bra skärmar.
  • 0
Citerar dennox:
Med tanke på att det skiljer bara 1 tum så tycker jag det mer är en prisfråga det är 2 bra skärmar.

Det skiljer även 3 ms i responstid.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
http://panasonic.net/avc/viera/eu2010/product/c_plasma_spec.htm
l

Expert har extrapris på denna, 40"
3.999:-

HD ready, lite dåligt med I/O, hur är skärpan, vad e bra skärpa

Tillagt 2010-07-13 20:43:
Citerar mattisen:
Nu undrar jag då vilken ni tycker verkar bäst till spelande och filmtittande.

2ms > 5ms
Helt enkelt
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
2ms > 5ms
Helt enkelt

Dock märker det mänskliga ögat ingen skillnad
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Dock märker det mänskliga ögat ingen skillnad

yes they do.

Tillagt 2010-07-13 21:00:
Citerar TB the gr8 n3rd:
Expert har extrapris på denna, 40"

Farsan överväger att dumpa tjock-tv'n.

Guut or? We dont rly use se tv that much :/
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
yes they do.

No they don't. Mellan 10ms och 2, kanske. Men inte 5 och 2. Den mänskliga reaktionstiden är för långsam för det.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Xtream_Gamer:
Tja jag behöver lite hjälp med ett mysko problem som jag fick nu när jag byte moderkort och processor.

Är sladden i?
  • 0
Detta kan inte var normal ljudnivå på min processorfläkt! Den låter sägert 15 gånger mer än mitt Xbox 360 vi surfning!
  • 0
Citerar FelixNiilsson:
Detta kan inte var normal ljudnivå på min processorfläkt! Den låter sägert 15 gånger mer än mitt Xbox 360 vi surfning!

Öppna, städa.
  • 0
Bör man vara orolig över bärbara datorn när processorns temperatur hamnar i runt 50-60 grader varmt när jag startar ett spel? Hela datorn, speciellt vid sidan om tangentbordet, är galet varmt.
  • 0
nah, normaltemp. Svårt som fan att ha vettig kylning i något så kompakt ya know
  • 0
Citerar Th3 End:
Bör man vara orolig över bärbara datorn när processorns temperatur hamnar i runt 50-60 grader varmt när jag startar ett spel? Hela datorn, speciellt vid sidan om tangentbordet, är galet varmt.

Har du ett såndär kylställ för din laptop?
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Arthas:
Har du ett såndär kylställ för din laptop?

Nej. En kylställ? Är den effektiv?
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Citerar FelixNiilsson:

Öppna, städa.

Gjort, men ingenting händer..
  • 0
Citerar Radim:
Citerar Toadspole:Vill helst att det inte laggar, skulle du kunna rekommendera något?

Kan du ge lite mer detaljer? Upplösning? Kommer du köra högsta detaljnivå? Pris?

1280 x 1024
Tror på medium, high blir för dyrt.
Något runt tusenlappen? Helst inte 2000+
  • 0
Citerar Toadspole:
1280 x 1024
Tror på medium, high blir för dyrt.
Något runt tusenlappen? Helst inte 2000+

5770 är din frälsare! Runt 1500kr och du ska nog kunna spela BC2 på högsta tror jag ifall du kör med den upplösningen
  • 0
Tusan också... Jag börjar tveka om jag verkligen ska köpa en desktop, och köpa en laptop istället.

Laptop blir ju enklare att ha som student - men jag är för försiktig av mig och paranoid för att ta med mig en dator till plugget... Men den är ju även bärbar, så att jag kan sitta i hela lägenheten (balkongen på somrarna!), samt kunna ta med mig den ut på landet och ha som mediamaskin.

Och visst, man kanske inte kan spela så mycket på en laptop... men, är det verkligen en sådan negativ sak egentligen? Det betyder att man inte har något WoW som slukar på dyrbar plugg-tid och dylikt!

Men nej... Jag är klyven! Men som sagt, datorköpet blir inte aktuellt förens om några månader!
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Arthas:
Och visst, man kanske inte kan spela så mycket på en laptop... men, är det verkligen en sådan negativ sak egentligen? Det betyder att man inte har något WoW som slukar på dyrbar plugg-tid och dylikt!

Ska du inte ha den bärbara till spel utan bara media, surf och studier så tycker jag att du köper en billig på blocket och kastar i ubuntu och köper en stationär också.
  • 0
Ok guys.

Sitter i soffan, farsan ropar.
Skärmen funkar inte.
Gammal 19" tjockis.

Den flimrar bara till lite när man startar datorn osv.
Bara en "frame" sen är det svart och powerlampan blinkar.

Skiten har funkat bra i 5 år, och inte flyttats eller något på typ 1 år.

Ideas?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy