Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar Dark urban:
Jag byggde faktiskt inte själv även om jag ville. Mina föräldrar insisterade på att jag skulle köpa med byggnation hos Inet. Så tillslut erbjöd dem sig att betala kostnaden för byggnationen. Nästa gång jag köper dator kommer jag bygga den saken är klar!


Antar att Inets byggnation är det näst bästa alternativet.

Tillagt 2010-07-30 14:03:
Baserade på preliminära uppgifter beräknar vi att er beställning blir komplett och kan skickas ifrån oss den 2010-08-02. /Misco

Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Baserade på preliminära uppgifter beräknar vi att er beställning blir komplett och kan skickas ifrån oss den 2010-08-02. /Misco


Ja vad förväntade du dig? Det är fredag så på måndag skickar dem beställningen. =P
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Ja vad förväntade du dig? Det är fredag så på måndag skickar dem beställningen. =P


Beställde i tisdags. Men det är det satans graffekortet som inte är i lager. = /
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Aha, då förstår jag, så olidligt. ^^
Fuck yeah!
  • 0
Saknar min 24 tums (billiga! ) skärm när jag sitter vid en laptop xD
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar bajen13:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494014


Lätt, verkar fått skitbra recensioner och ser ju assnyggt ut.

Citerar bajen13:
Tänk inte för mycket på priset, sett till ljudnivå och temp, vilken skulle ni välja? föresten klarar alla dem H50?


Citerar Radim:
Om chassit har plats för en 120mm fläkt längst bak, ja.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Hasselmannen:
tjoo!
något som bör/måste bytas ut? eller passar allt tillsammans? hörst att grafikkortet skall vara ganska stort...

http://i28.tinypic.com/2hwpvk3.png


Ser bra ut, men tvivlar på att chassit har plats för ett 5970.
  • 0
nån som har en bra idé angående chassin? vill gärna ha plats med mitt 5970 xD vill gärna ha bra kylning (och helst bra ljuddämpning med) men vill inte betala alldeles för mycket ... de andra delarna finns här:
http://i28.tinypic.com/2hwpvk3.png
  • 0
Citerar Hasselmannen:
nån som har en bra idé angående chassin? vill gärna ha plats med mitt 5970 xD vill gärna ha bra kylning (och helst bra ljuddämpning med) men vill inte betala alldeles för mycket ... de andra delarna finns här:
http://i28.tinypic.com/2hwpvk3.png


Raven? Det är jättebra ifall du har en sådan budget. Hela bottnen är täckt av 180mm-fläktar, den är tyst och får plats med 5970. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494014

Annars, om du inte vill lägga så mycket pengar, kan du ju ta NZXT Hades.
  • 0
  • X
  • X
Citerar bajen13:
Tänk inte för mycket på priset, sett till ljudnivå och temp, vilken skulle ni välja? föresten klarar alla dem H50?


Silverstone lådorna verkar helt klart överlägsna.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar Radim:
19" plattskärm, 1280x1024 is the shizzle..

Så en t.ex 24" skulle vara skitbra eftersom jag har soffan framför datornskärmen, då kan man ligga och kolla på film utan att anstränga ögonen så mycket.


Då är det nog dags att införskaffa en ny skärm. Själv har man en 19 tum med 1440*900. Även min bör bytas ut, snarast.
Ally's
  • 0
Om man kör snabbare minnen än vad moderkortet har stöd för klockas de ner väl? Ex köra med 1066 minnen när moderkortet bara har stöd för 800 gör ingen skada utan de klockas bara ned?
  • 0
hej jag tänkte skaffa en ny dator snart. jag undrar om man ska satsa på stationär eller bärbar, jag har stationär nu. letar efter tipps får max kosta 11 000 kr. om man skaffar en bärbar kan man lira de senaste spelen på den typ som starcraft II?
  • 0
Citerar Jackke:
hej jag tänkte skaffa en ny dator snart. jag undrar om man ska satsa på stationär eller bärbar, jag har stationär nu. letar efter tipps får max kosta 11 000 kr. om man skaffar en bärbar kan man lira de senaste spelen på den typ som starcraft II?


Du får ingen vidare bärbar speldator för 11 000. Kör på stationär.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Jackke:
hej jag tänkte skaffa en ny dator snart. jag undrar om man ska satsa på stationär eller bärbar, jag har stationär nu. letar efter tipps får max kosta 11 000 kr. om man skaffar en bärbar kan man lira de senaste spelen på den typ som starcraft II?


http://www.inet.se/artikel/1969716/msi-gx640-windows-7-home-pr
emium


http://www.inet.se/artikel/1969188/acer-aspire-5943g
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Citerar Jackke:hej jag tänkte skaffa en ny dator snart. jag undrar om man ska satsa på stationär eller bärbar, jag har stationär nu. letar efter tipps får max kosta 11 000 kr. om man skaffar en bärbar kan man lira de senaste spelen på den typ som starcraft II?

Du får ingen vidare bärbar speldator för 11 000. Kör på stationär.


hur mkt kostar en bra bärbar speldator ungefär då?
  • 0
Minst 15. Vill man ha bra skit kan man inte snåla. Det är så det är med bärbara.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Om det inte finns får du ta adapter på adapter på adapter tills du har rätt kontakter...

Haha, a classic ^^

Citerar Gamesrule:
Denna är otroligt läcker i min mening. Billigt också.

Dissar allt med en lucka på framsidan

Citerar Radim:
Lite väl dyr.. Om du är i den prisklassen kan du lika gärna kolla in: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494014

Omg, Miditower som väger 15.58 kg xD
Riktigt ovanlig


Citerar Twisp:
Skruvkit och ESD vill jag ha bara ifall att... Jag har tänkt sätta ihop allt själv och det blir första gången jag sätter ihop en hel dator isf.

Med dator lådan får du med Skruvar nog för att fylla alla hål i datorn. Och du kommer bara behöva en tredjedel av dem du får med

Citerar Radim:
men inget annat egentligen.

Det behövs alltid en till terrabyte hårddiskplats
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Omg, Miditower som väger 15.58 kg


Men på videorecensionen säger han fulltower.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Om man kör snabbare minnen än vad moderkortet har stöd för klockas de ner väl? Ex köra med 1066 minnen när moderkortet bara har stöd för 800 gör ingen skada utan de klockas bara ned?
  • 0
Jag skulle behöva lite hjälp här, jag är handikappad när det kommer till att ändra inställningar och dylikt i datorer.

Jag ska fixa lite med mitt bredband osv, ComHem har en guide hur man gör. Det första man ska göra är att skriva in en ip-adress. Men så fort jag skrivit in den så kommer det upp en ruta att jag ska ange ett lösenord och användarnamn. Vad jag fattat det för är det något lösenord jag har på datorn. Det står: Windows-säkerhet. Användarnamn och lösenord krävs för severn bla bla. Jag har skrivit in användarkontot på den här datorn, ändrat användarkontot samt skapat och ändrat lösenord. Ingenting fungerar. Är det någon som vet vad jag gör för fel? Är det något annat lösenord och namn jag ska skriva i?
"Shop smart, shop S-mart!"
  • 0
Citerar Mr Fancy Pants:
Är det något annat lösenord och namn jag ska skriva i?

Lets take it from the begining.

IP-adresser är datorer, och andra saker som är uppkopplade på nätverks, egna nummer. Så de kan skilja varandra åt och så informationen de skickar kommer till rätt ställe.

När Com-hem säger åt dig att skriva in en IP, så är det den adressen till "lådan" (routern) som alla andra enheter är ikopplad i.

Den lådan har ett eget system för användarnamn och password, så att vem som helst inte ska kunna logga in och ändra saker.

Om man inte ändrar det från börjar brukar det vara typ
"Administrator" som användarnamn och "password" som password.

Lättaste är att googla efter "Default password in routers" så brukar det finnas listor. Sen letar du upp din egen router där bara, eller frågar comhem. Det brukar oxo stå i papprerna du fick tillsammans med routern.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!