Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar bajen13:
Age of empires 2 har klarar inte av vista om jag då har vista kan jag då aldrig mer spela? alltså måste jag byta till XP?


Mja, du kan nog få det att funka med Windows 7. Så det handlar väl om att uppgradera, och inte använda sig av xp
  • 0
Citerar Radim:
Mja, du kan nog få det att funka med Windows 7. Så det handlar väl om att uppgradera, och inte använda sig av xp


Men en polare sa till mig att man bara kunde ställa in en inställning så gick det? typ att man körde det genom xp eller nåt

Tillagt 2010-07-29 01:56:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=588255 vad tror ni om det?
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar bajen13:
Tillagt 2010-07-29 01:56:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=588255 vad tror ni om det?


Ska du vattenkylning är det jättebra, men ska du ha luft eller H50 så rekommenderas det inte alls.
  • 0
Jag har ett sjukt problem på min dator, när jag snackar i Skype så hör mina kompisar vad jag gör i datorn. Till exempel om jag lyssnar på en låt så hör dom den klart och tydlig. Det är inte heller micen som fångar upp ljudet, för jag har provat att stänga av den, men dom hör fortfarande mitt ljud.

Har kollat igenom ljuddrivrutinen utan något resultat. Någon som har en aning om vart man stänger av det här?
KiNG
  • 0
Är den här processorn bra och vilka spel klarar jag med den? Har den på min laptop.

--> Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T3200 @ 2.00GHz 2.00 GHz
  • 0
Citerar Biffo:
Jag har ett sjukt problem på min dator, när jag snackar i Skype så hör mina kompisar vad jag gör i datorn. Till exempel om jag lyssnar på en låt så hör dom den klart och tydlig. Det är inte heller micen som fångar upp ljudet, för jag har provat att stänga av den, men dom hör fortfarande mitt ljud.

Har kollat igenom ljuddrivrutinen utan något resultat. Någon som har en aning om vart man stänger av det här?


Se om du hittar Stereo mix och stäng av det isåfall.
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Se om du hittar Stereo mix och stäng av det isåfall.


Gjorde det nu, men det verkar som att ljudet fortfarande kommer Har du något annat tips?
KiNG
  • 0
Vad har du satt som mic på datorn och på Skype?
"The moment zero becomes one is the moment the world springs to life"
  • 0
Citerar hulkenmannen:
Är den här processorn bra och vilka spel klarar jag med den? Har den på min laptop.

--> Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T3200 @ 2.00GHz 2.00 GHz

Väldigt enkla spel skulle jag tro. Spel som tex, World of Warcraft, Starcraft II ....
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Sentinel:
Vad har du satt som mic på datorn och på Skype?


På Skype: Mic in at front panel (pink) (realtek high definition audio)

Likadant på datorns ljudinställningar.
KiNG
  • 0
Citerar Biffo:
På Skype: Mic in at front panel (pink) (realtek high definition audio)

Likadant på datorns ljudinställningar.


Då är det troligtvis någon drivrutin som spökar.
"The moment zero becomes one is the moment the world springs to life"
  • 0
Hur får man "blockerade startprogram" att inte dyka upp varje gång man startar datorn i meddelandefältet?
  • 0
Sådär!
Nu har jag ändrat på lite delar i datorn, och jag undrar om någon/några återigen kan kolla så att alla delar passar ihop och om jag måste/borde byta ut/lägga till några delar.

Länken:
http://i28.tinypic.com/2hwpvk3.png

När jag lägger ut så mycket pengar på en dator vill jag verkligen vara säker på att allt fungerar som det ska. ;) Tack så mycket på förhand!
  • 0
Så, fick MacBooken i tisdags, och nu är den uppsatt med SSD installerad, alla nödvändiga program + Windows i Bootcamp/Parallels. Skriver det här från den nu. Fine n' dandy.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Så det blev ingen überdator alltså?


Näh. Kände att jag hade mer nytta av någonting portabelt.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Kanske bara är jag men tycker inte 5830 presterar vettigt alls. Mitt 4890 kändes som mer råkraft. Vad jag förstår så bör de vara likvärdiga, visserligen var mitt 4890 överklockat men ändå. Eller flaskhalsar något annat?

Intel core 2 quad Q9300 @2,5 ghz
4 GB ddr2 667mhz
XFX HD5830 1GB DDR5

Med 4890 körde jag bfbc2 i 1680x1050 med allt på high utan AA. detta tycker jag att 5830 borde klara också, men det flyter inte :/
  • 0
Fått hem moderkortet och nätagget från Komplett nu.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
  • X
  • X
Citerar TB the gr8 n3rd:
problem is, jag har aldrig sett en sådan. det är därför jag e confused


Om det inte finns får du ta adapter på adapter på adapter tills du har rätt kontakter...
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
Med 4890 körde jag bfbc2 i 1680x1050 med allt på high utan AA. detta tycker jag att 5830 borde klara också, men det flyter inte :/


Du kanske har allting på högre detaljnivå än 4890? Jag menar, spelet kanske kör på DX11 nu.
  • 0
Ja jag har lagt in dx11 i .ini filen så det lär det göra, men jag ser ärligt talat ingen skillnad från förut, bara att det inte flyter lika bra
  • 0
Citerar bajen13:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=502255

Är den bra?


Lite väl dyr.. Om du är i den prisklassen kan du lika gärna kolla in: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494014
  • 0
Har sett den innan men den är inge vidare snygg
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Kan någon rekommendera något chassi som finns på de större nätbutikerna som inte kostar mer än 1500kr och har bra luftflöde och tyst och dessutom funkar med H50 vattenkylning
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Jag tycker det faktiskt är jävligt snyggt, och lite annorlunda.


Mjo, skriker inte ut P12 som Thermaltake chassit han länkade.

Tillagt 2010-07-29 22:49:
Citerar bajen13:
funkar med H50 vattenkylning


Det gör väl nästan alla chassin, eller har jag fel?
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!