Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar Pardon:
Citerar Perluck et är ju sant.. men vill ju ha ett framtida monster som burk.

Smakar det så kostar det. ;)


Så sant... och om det smakar gott så är det onyttigt som man brukar säga, ligger det inte sanning i det? xD
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Radim:
Oj, jag tror inte jag är så bra vad det gäller HTPCs.

I se that
HTPC != Mini-ITX ya know ^^

Citerar Pardon:
Det finns väl inga särskilt billiga kort som stödjer två processorer?

Mina kompisar har lite gamla server moderkort med bla dubbla P2'or, samt dubbla... nån gammal AMD socket.

Sen så är det ju basicly bara att köpa en server så får man dubbla processorer.

Har för mig min farfars DELL-dator har plats för 2st Xeon-processorer...
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Pardon:
Wet Dreams V2


Awesome! Men vilka pengar.
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
HTPC min största önskan just nu. En liten låda med strömsnålt godis så man kan spela in allt som går på TV via ett tv kort. Det skulle vara nått det! Måste dock vänta tills AMD:s Fusion kommer ut innan jag införskaffar en
  • 0
Jag skriver en fet mega-gigantiskt blogg om HTPC, alla des awesomeness, samt hur mycket en kostar, vad man ska ha osv.

Kommer ta tid, men it will be good ^^
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Perluck:
Så sant... och om det smakar gott så är det onyttigt som man brukar säga, ligger det inte sanning i det? xD


Förmodligen.

Citerar TB the gr8 n3rd:
Kommer ta tid, men it will be good ^^


Ser fram emot det, är rätt sugen på en själv!

Citerar bajen13:
Awesome! Men vilka pengar.


Som sagt, smakar det så kostar det. ^^ Men känns lite waste med 4 st GTX 480, elräkningen lär ju oändlig.

Tillagt 2010-07-28 15:11:
Citerar TB the gr8 n3rd:
Mina kompisar har lite gamla server moderkort med bla dubbla P2'or, samt dubbla... nån gammal AMD socket


Men om man vill bygga ett monsterigg får man ju också kosta på den lite. Ett rejält moderkort med stöd för två processor och sedan minst två Intel i7 930.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Men om man vill bygga ett monsterigg får man ju också kosta på den lite. Ett rejält moderkort med stöd för två processor och sedan minst två Intel i7 930.

grejen är ju, att det endast är servrar som har dubbla processor-platser.

Och servrar kör inte i7, servrar kör Xenon och liknande.

Så, det finns inga moderkort med plats för 2st i7.

Just sayin'
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Pardon:
Hur funkar det att ha TV-kort i datorn egentligen? Någon som har erfarenhet av TV-kort?


Jag hade det på min förra dator, det vara faktiskt ganska skönt.
DÖDSHOT
  • 0
Jag undrar hur bra ett tv kort funkar i Linux miljö som i tex Ubuntu eller Linux Mint
  • 0
Citerar Libro:
Jag hade det på min förra dator, det vara faktiskt ganska skönt.


Något att rekommendera?
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Dark Urban:
Här ska det finnas en lista med kort som stödjer Linux:
http://www.linuxtv.org/
Denna text är röd.
  • 0
Citerar Pardon:
Något att rekommendera?



Tja, det var ingen vidare bild, men det var ett dåligt kort har jag för mig. Vanlig TV behöver inte ha någon vidare bild imo.
DÖDSHOT
  • 0
Tack så jättemycket för länken CrossBlizzard! Vet du var man ska titta för att se kompabiliteten?
  • 0
Citerar Pardon:
Citerar TB the gr8 n3rd:
Och servrar kör inte i7, servrar kör Xenon och liknande.

Så, det finns inga moderkort med plats för 2st i7.


Stämmer nog, trodde den här killen skulle köra 2 st 980X, men han skulle köra två Xeon X5680.


Anledningen till att han inte tog 2st 980x är för att det inte går. i7 fungerar inte på ett sådant sätt så att processorerna kan kommunicera med varandra, du måste alltså använda dig utav serverversionen av 980x. x5680 och 980x är i stort sett samma processor, förutom att du kan para ihop 5680 med en till.

Citerar Perluck:
Det är ju sant.. men vill ju ha ett framtida monster som burk.


Vad ska du ha datorn till?
Citerar TB the gr8 n3rd:
I se that
HTPC != Mini-ITX ya know ^^


Jag tog ju ett min-itx?
  • 0
Citerar Radim:
Anledningen till att han inte tog 2st 980x är för att det inte går. i7 fungerar inte på ett sådant sätt så att processorerna kan kommunicera med varandra, du måste alltså använda dig utav serverversionen av 980x. x5680 och 980x är i stort sett samma processor, förutom att du kan para ihop 5680 med en till.


Jo, såg det nu.


Citerar Libro:
Tja, det var ingen vidare bild, men det var ett dåligt kort har jag för mig. Vanlig TV behöver inte ha någon vidare bild imo.


Då får man ju införskaffa ett bra.


Vad fan? Grafikkortet jag beställde verkar inte finnas kvar i Miscos sortiment?
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Radim:
Jag tog ju ett min-itx?

lawl, kan du inget om kodning Radim?
"==" betyder "är lika med"
"!=" betyder "är inte lika med"

Så, HTPC's kör inte mini-itx, de kör m-ATX.

Jag kan visa dig bloggen jag skriver sen om du loggar in på msn
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
lawl, kan du inget om kodning Radim?
"==" betyder "är lika med"
"!=" betyder "är inte lika med"

Så, HTPC's kör inte mini-itx, de kör m-ATX.

Jag kan visa dig bloggen jag skriver sen om du loggar in på msn


Sure, men kan inte just nu. Vore ju coolare däremot med m-itx chassi och en saftig quad core och ett kort men kraftfullt grafikkort. Fast självklart är det ju lite billigare med m-atx.
  • 0
Citerar Radim:
Sure, men kan inte just nu. Vore ju coolare däremot med m-itx chassi och en saftig quad core och ett kort men kraftfullt grafikkort. Fast självklart är det ju lite billigare med m-atx.

Exept att en mediadator inte behöver mer än en dualcore
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Exept att en mediadator inte behöver mer än en dualcore


Behov är något som inte begränsar mig vid datorköp Jag har inte en hexacore bara för multitasking, det är coolt som fan också. Samma sak med mitt 8800GT som är för physx, jag har haft det rätt länge nu och har använt det kanske 2-3 gånger.. Jag menar verkligen det, 2-3 gånger. En dator med m-itx, hexacore och ett saftigt grafikkort är knappast vad folk behöver, men det är coolt.
  • 0
hej! jag är inte så bra på datorer men men... är det någon som vet vad det är för fel på min dator när bilden ibland suddar ihop sig och blir massa sträck i olika färger på skärmen? Ibland står det att bildskärmsdrivrutiner har slutat att fungera, vad ska man då göra? Det hände oftast när jag spelade något spel men nu på senare tid kan det hända när jag surfar och haft datorn igång länge. Skärmen blir så småningom blå och man måste starta om datorn. tack för hjälp!
  • 0
Jackke:
Låter som artifacts to me
Om det är så...

Ditt grafikkort e trasigt, köp nytt.

Tillagt 2010-07-28 20:59:
ok, jag har HDMI och VGA på skärmen.

PS2an har... RGB.

Now how the fck..?
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
  • X
  • X
Citerar TB the gr8 n3rd:
Now how the fck..?


Nu köper du en adapter. RGB till VGA borde nog finnas.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Nu köper du en adapter. RGB till VGA borde nog finnas.

problem is, jag har aldrig sett en sådan. det är därför jag e confused
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Age of empires 2 har klarar inte av vista om jag då har vista kan jag då aldrig mer spela? alltså måste jag byta till XP?
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!