Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Det finns väl två möjligheter att kabeln från skärmen till grafikkortet sitter fel eller inte är i kopplad... eller att grafikkortet inte går i gång. Det brukar vara kablarna. Startar datorn? Om inte så kan problemet vara mer invecklat.

Kolla så att du har en kabel från skärmen som dels går in i en vanlig kontakt och sen en som går bak i datorn till en hdmi port på grafikortet som sticker ut där. Du behöver alltså dels ha ström kontakten i väggen och dels en kontakt som går in i grafikkortet brukar vara det vanliga. Det finns lite undantag men det vanligaste är att man missat kabeln som ska kopplas till grafikkortet eller att det är något fel på just den kabeln etc. Du kan ju kolla.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Har någon här ägt en HP Spectre x360? Hittade en ganska fet rabatt på i7-modellen med 8GB ram och 512 M.2 SSD, priset hamnar på 12k från tidigare 15.
Ska man slå till?
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Fy tusan så trist. Fick hjälp av en kunnig vän med att bygga ihop datorn. Tyvärr visar det sig nu att antingen moderkortet eller grafikkortet är kaputt.

Lagom kul när man har lagt rätt mycket pengar på det hela.
  • 0
  • X
  • X
Citerar gurage:
Har någon här ägt en HP Spectre x360? Hittade en ganska fet rabatt på i7-modellen med 8GB ram och 512 M.2 SSD, priset hamnar på 12k från tidigare 15.
Ska man slå till?


Har haft min i ett år, dock med i5 och 256GB, har fungerat fint och till belåtenhet bortsett från att det ena gångjärnet började glappa. HPs support var fungerade väldigt väl och hela proceduren att få det reparerat tog mindre än en vecka. Kan bara rekommendera.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Har haft min i ett år, dock med i5 och 256GB, har fungerat fint och till belåtenhet bortsett från att det ena gångjärnet började glappa. HPs support var fungerade väldigt väl och hela proceduren att få det reparerat tog mindre än en vecka. Kan bara rekommendera.


Jag körde på i5 versionen också och är mycket nöjd hittills!
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Hej

Tänker köpa en ny laptop till min sambo och vill ha lite tips på en bra. Hon gör en del videos så det är ett plus om den är bra för sånt men inget krav. Mest så använder hon den till att blogga. Vet att en stationer är bättre för video redigering men hon är bestämd på att och ska fortsätta med laptop. Pris så tänker jag mig runt 3000- 5000 kr. Tack på förhand
Never give up, never surrender.
  • 0
Köpte och byggde en dator för runt en månad sedan.
I5 6600k
750w gold modulärt nätagg
1070 g1 gaming grafikkort
16gb 3200mhz ram
480gb ssd
Etc etc
Jag betalade 15000kr för allt och har alla kvitton kvar m.m

Nu har det tyvärr hänt lite saker så jag behöver pengar akut.
Eftersom där är windows på datorn och jag byggde den själv och har kvitton ohöch garanti kvar tror ni jag kan sälja den för 14000kr?

Jag vet att det är ett högt pris men det känns helt meningslöst att köpa något för 15000 och sälja den för halva priset 1 månad senare hur desperat jag än är.
Stigopopoluz
  • 0
Värt att byta upp sig med en i5 4670k mot en i7 4790? Tänker annars byta till en i7-6700K eller liknande men då måste man väl byta moderkort och köpa nya ram och det känns rätt jobbigt.
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Fundera på att skaffa en eller två av dessa:

https://www.komplett.se/product/769329/datorutrustning/kringutrustning/bildskarm/bildskarmar/benq-24-led-gl2460#

https://www.komplett.se/product/888994/datorutrustning/kringutrustning/bildskarm/bildskarmar/samsung-22-led-s22f350h#

För tillfället har jag en Benq G2222HDL och mitt grafikkort har två dvi portar, en hdmi och en display port.
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
funderar också på om jag ska skaffa en fläkt kontroll eller om jag ska använda speedfan istället

Fläkt kontrollern jag funderar på:

https://www.komplett.se/product/815769/datorutrustning/pc-komponenter/kylningvattenkylning/flaktstyrning/nzxt-sentry-3-fan-control-525-bay#
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Är en 500w/630w psu tillräcklig starkt för att driva ZOTAC GeForce GTX 980 4GB AMP Extreme utan problem?
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Är sugen på en ny dator, är denna något att ha? https://www.webhallen.com/se/product/286596-Acer-Nitro-N50-600-i5-8400-8GB-256GB-SSD-M-2-GTX-1060-6GB-Win-10?ref=Prisjakt

Vill spela nya Call of duty.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Vet någon hur man får igång sim city 2013 på en ny dator med Windows 10? Har en laptop med Windows 10, där går det direkt. På min nya stationära händer ingenting, bara loggan nere i hörnet sen hände ingenting på flera timmar innan jag stängde det.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Vänta är denna tråden verkligen helt död eller min webbläsare som spökar? Haha xD
FUS RO DAH!!!
  • 0

Jag är sugen på att köpa denna 

https://www.notebookcheck.net/MSI-Katana-17-B13V-laptop-review-Nvidia-GeForce-RTX-4060-makes-its-debut.696624.0.html 

Fast B12, som har samma grafikkort och processor. 

Men jag är fundersam över responstid en, MS på grey, black to white, förstår inte riktigt 🤔.

Skärmen till min stationära står på 5ms. 

Låter konstigt att en laptop skulle ha 20-30ms. Fast det kanske inte är samma sak? MS på en skärm kanske är latency om det inte står något annat? 

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

Vad skulle man kunna få för en PG279Q skärm idag?

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

In reply to: @Siegfried

Vad skulle man kunna få för en PG279Q skärm idag?

2500 kr verkar en del lägga ut sina för.

  • 0

In reply to: @C-Virus90

In reply to: @Siegfried Vad skulle man kunna få för en PG279Q skärm idag? 2500 kr verkar en del lägga ut sina för.

Rätt bra pris för en så gammal modell.

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11

Någon som vet om man kan använda usb c till aux och få ström i headset? 

Vill kunna använda headset på min Rog ally. Men man vill ju kunna ladda den samtidigt.

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

Letar efter en ersättningsmick till min Asus Theta. Sitter jätteskönt, och superbra ljud, men micken fungerar knappt.

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!